torun_tombalak torun_tombalak

1,174 posts   28,586 followers   83 followings

Nurten Ceceli Alkan  Anne, Anneanne, Ceceli Okullarının kurucusu, İş kadını, Gel Beraber Evcilik Oynayalım, Masa Başı Minder Üstü, Rabbinin Adıyla Yaşa kitaplarının yazarı

Allahaısmarladık BERLİN😊

#emekligezginler önce vatana, sonra da yuvalarına dönmek üzere yola çıktılar.
Ömrümüzde yürümediğimiz kadar çok yürüdüğümüz için yorgun, ömrümüzde yapmadığımız bir yolculuğu başarı ve huzurla bitirdiğimiz için mutlu dönüyoruz evlerimize.
Rabbim yolumuzu açık eylesin ✈️

Gezimizin son gününü de doyasıya yaşadık elhamdülillah 😊
Önce muhteşem Pergamon Müzesi, sonra İmren dönercisi derken
akşam üstü de Berlin yakınlardaki Wannsee ye geldik.Hem toruncuklarla oynadık hem de yürüyüş yaptık.
Dokuz gün boyunca yaşadığımız tüm güzellikleri ekmek kadayıfına benzetsek, son iki saatte yaşadıklarımız kadayıfın üzerindeki kaymak gibi oldu.
Elhamdülillah, binlerce kere Elhamdülillah 😊
#emekligezginler

Gezi boyunca en çok yaptığımız işi kayıt altına almış Elifciğim 😊
Tam selfie ustası ustası olmuştuk, bitti gezimiz 😊

En güzeli en son güne nasip oldu.
Pergamon da , dünyanın en büyük arkeoloji müzesindeyiz .
Şimdilik Babil kapısını paylasayım gerisi sonra gelir inşallah.
#emekligezginler

Hamd bizleri yeni bir cuma sabahına eristiren Yüce Rabbimize salat ve selam güzel ahlakın rol modeli Sevgili Peygamberimize olsun.
#emekli gezginler ekibi olarak gezimizin dokuzuncu ve son gününe ulaştık elhamdülillah.Rabbim izin verirse bu gece yarısı bizleri vatanımıza ulaştıracak uçağa binip İstanbul a doğru uçacagız. Oradanda her birimiz ailelerimizle bulusmak üzere farklı şehirlere hareket edeceğiz.
Çok şey gördük üç ülkeyi, altı şehri kapsayan gezimizde. Çok fazla şey öğrendik ve farklı vesilelerle farklı insanlarla tanıştık.
Gezdigimiz müzeler, harabeler, sokaklar, ibadethaneler, tanıştığımız insanlar, okuduğumuz bilgi notları bize çok önemli bir şeyi bir kere daha hatırlattı.
Ne olursan ol sonunda ÖLÜM var.
Evet ister Çar ol ister çarlığı yıkan, ister komutan ol ister asker, ister Müslüman ol ister Yahudi, ister köylü ol ister sanatçı sonunda ÖLÜM geliyor ve mücevherlerini, tahtını, tuvalini, piyanonu, silahını, kitaplarını kısacası seni dünyada kıymetli kılan ve elde etmek için hırs yaptığın herşeyi bırakıp gidiyorsun.

Ve bir daha gördük ki cinsiyet, millet ve dini kimliklerin ötesinde iki türlü insan var dünya da.
İYİLER ve KÖTÜLER.
Rabbim iyilerden olabilmemizi, geriye iyi ve güzel İşler bırakmamızı
hırslarımızı kontrol edebilmemizi, yıkanlardan değil yapanlardan olabilmemizi nasip etsin.
Cumamız bereketli, huzurlu ve geçen hafta Bolgar'a giderken gördüğümüz bu ayçiçekleri gibi güzel geçsin.

#emekligezginler

Aslında ben çok sık geliyorum Berlin'e.
Ama genellikle konferans amacıyla gelip boşta kaldığım zamanlarda da toruncuklarla onların mutlu olacakları yerleri gittiğimiz için uzun zamandır Berlin''in tarihi dokusunu gezmemiştim.
Bugün Elifciğimin rehberliğinde çok gezdik Berlin sokaklarında.
Her günkü gibi fiziksel olarak çok yorulduk ama bu sefer duygusal yorgunluğumuz fiziksel yorgunlugumuzu bastırdı.

Kardeşi kardeşten ayıran Berlin duvarının kalıntılarını, duvarı aşıp özgürlüğüne kavuşmak arzusu ile ôlumu göze alanların anısına yapılan harçları, Berlin'de yaşarlarken toplama kaplarına sürülen ve öldürülen ikiyüz binden fazla Yahudi'yi anmak için yapılan Soykırımı Anıt'ını ve savaş sonrası Almanya 'yı işgal eden Rus ve Amerikan askerlerinin nöbet tuttuğu kontrol noktasını ( check point) gezip Elifciğimden de yaşanan insanî dramları dinleyince "insan" denen garip varlık üzerine düşünmek çok yordu #emekligezginler i.

Ortodoks dünyasını arkamızda bıraktık.
Rusya'da gördüğümüz şatafatlı Ortodoks katedralleriden sonra sadeliği ile bana daha hoş gelen bir Protestan kilisesi gezelim dedikve Berlin Meryem Ana kilisesine girdik.
Şansımızı içerde konser vardı.🎶🎶
Yine bir taş ile iki kuş vurmuş olduk😊

Berlin turumuza insanlık tarihinin büyük utanç vesikalarından biri olan Berlin Duvarı'nın kalıntılarını ziyaret ederek başladık.

İnsanoğlu kuş misali.
Sabah namazlarımızı ST.Petersburg'da kılmıştır.
Öğlen ve ikindi de Helsinki'deydik.
Şimdi ise Berlin'deyiz😊
Elhamdülillah

#emekligezginler , biz biraz gezenti miyiz ne?😁

Helsinki Helsinki olalı bizim gibi hızlı gezgin grubu görmemiştir sanıyorum 😂
Saat 10.30 da bizi ST Petersburg dan getiren trenden indik, saat 18 de Berlin e uçmak için havaalanına ulaşmak üzere bir trene bindik.
Aradaki zamanda, otobüsle, gemiyle ve koşar adım gezdik de gezdik.
Tripadvice da tavsiye edilen her yeri gördük.Kimini içinden kimini dışından olsa da gördük mü gördük 😁
Hatta yolda " siz emekli gezginler değil misiniz?" Diyen bir takipçimizle bile karşılaştık😉
Hoşçakal Helsinki.
#emekligezginler seni sevdi. Belki bir gün yine görüşürüz.

Helsinki de zamanımız az dedik ve şehir turunu yapmak için hoooop diye bindik gezi otobüsüne.
En çok görmek istediğimiz yer olan kayaların için ne oyulmuş Rock Church e yakın durakta indik ve bir sonra gelen otobüse binerek yola devam ettik.
Böylelikle bir de Hop on Hop off deneyimi yaşamış olduk.
#emekligezginler

Uluslararası tren yolculuğu yapmayı planlarken yol boyu kaç polis ekibi tarafından sorguya çekileceğimizi hesaba katmamışız.😉