[PR] Gain and Get More Likes and Followers on Instagram.

#zatys

497 posts

TOP POSTS

Nasi goreng nenas+sambal hitam nenas=luar biase unikπŸ˜™πŸ˜™
#sambalhitam #zatys #acarjutawan #sambalado #sambal

SDSI ZON TIMUR DI MINGGU PKS 2017

jom datang borong macam2 sambal. cadang sahur dan berbuka.

nak jadi agen pun boleh.

wa 018-3236 769

#zatys
#zatystraditionalinspiration
#sambalhitamori
#sambalhitamzatys
#sambalhijauberdesing

1 kali rasa, berkali2 nak!

hubungi 0183236769

#zatys
#sambalhitamori
#sambalhitamzatys
#sambalpahangsedap
#agendiperlukan

JOM PEKENA SAMBAL HIJAU ZATYS

Sambal hijau tentulah warnanya hijaukan? Haa... sambal hijau ni dibuat menggunakan cili hijau. Jika ikut resepi asal, tak ada langsung cili padi. Tapi Kak Zatys dah letak cili padi hingga berdesing telinga wehhh.

Kenapa? Jika tak pedas, customer akan rasa rugi beli...cepat habis, tak terbuka sepenuhnya selera makan.
Ok, sambal hijau ni boleh dimakan dengan nasi begitu saja. Tambah lagi nasi panas2.

Sedap juga dijadikan sambal keli atau sambal ayam. Ber percezaan sikit dengan menambah hirisan daun kunit. Caranya, panaskan sambal hijau, masukkan daun kunyit. Curah atas ikan atau ayam yang sudah digoreng. Digoreng ye... jangan mentah2 pulak ikan ayamnya.

Sambal hijau ni perlu disimpan di dalam gobok lauk anda. Senang jika tak sempat masak, jika tetamu tiba2 terjah. Boleh jadikan paste nasi goreng atau buat cicah dengan lempeng, jejemput, roti. Wehhhh...letak sesudu atas mi segera pun sedap. buat masak lemak cili padi pun terangkat juga nih. buat pasta pun terbaik, tambah jika ada ramuan makanan laut.

SAMBAL HIJAU BERATNYA 200G. HARGA JUAL RM 15.
NAK? WHATS APP AKAK SAMBAL UNTUK DAPATKAN NOMBOR2 AGEN.

WHATS APP 018-3236 769

#sambalhijauberdesing
#sambalhitamori
#zatys
#foodlovers
#agendiperlukan

assalamualaikum.

gi mana petang ni?

gi mana esok?

moh la wei gi karnival sehati rtm di serambi teruntum kuantan. aneka sambal zatys menunggu anda. ~ #Zatys #RatuSambal

meh datang meh... kami kat pavilion pahang di hall A, maeps serdang. 28 sept-1 okt, 10 pagi -10 malam.

datang cepat tau...kang tak dan... #zatys
#sambalhitamori
#meroyantakcukup
#hppnk2017
#distributordiperlukan

sambal hitam bersiaran di aziziyah... #zatys
#zatidhati
#pedastapisedap
#sambalhitamori

kena ada sambal,baru meransang rasa.
#RatuSambal
#Pedaspedassedap
#1kalirasaberkalikalinak
#zatys. 0183236769

0

Kombinasi menarik yang pernah dicuba oleh pelanggan produk Zatys. .
.
+ Acar Ikan Masin dan Putu Mayam
.
+ Tembikai dan Acar Ikan Masin Talang
.
+ Sambal Hitam Belimbing dan Epal Hijau
.
+ Pisang Goreng dan Sambal Hitam Nenas
.
.
Paling unik, ratah acar ikan masin talang macam adik comel ni. Wow !!!
.
.
#AcarIkanMasinTalang #Zatys #SambalHitamNenas #Sambal #SambalHitamBelimbing

MOST RECENT

Croissant dan jem strawberri sudah biasa.

Nak lebih rare?

Cuba gabungan croissant dan Sambal Hitam Strawberri. .

Pedas + Masam + Masin.

Aneka rasa dalam satu hidangan.

#Sambal #Zatys #SambalHitam #SambalHitamStrawberri #Strawberry

Yeay. Produk baru keluaran Zatys. Acar Rebung Ikan Masin. Tak sabar nak rasa :-) .

#Zatys #Acar #AcarRebung #AcarRebungIkanMasin

6 idea untuk nasi goreng sebagai sarapan pagi yang pantas dan ringkas dengan menggunakan aneka sambal dan serunding. .
.
+ Sambal Hijau Berdesing:
Rasa pedas dan sedikit masin hasil daripada gabungan cili padi, cili hijau dan ikan bilis. .
.
+ Sambal Hitam Belimbing Buluh:
Belimbing buluh, ikan bilis dan cili padi, memberikan rasa unik masam dan pedas yang seimbang serta sedikit masin. .
.
+ Sambal Gesek Berdesit:
Rasa pedas dan masin hasil daripada gabungan cili padi, cili merah dan ikan bilis.
.
+ Serunding Bilis Warisan:
Tekstur ikan bilis yang rangup dan pedas, sesuai untuk masakan nasi goreng kampung dan nasi goreng kerabu. .
.
+ Serunding Daging:
Daging tempatan yang dimasak dalam tempoh lama dengan rempah terpilih. Sesuai untuk lauk tambahan bagi nasi goreng. .
.
+ Bawang Goreng Wak Peng:
Bawang goreng ditabur di atas nasi goreng untuk rasa rangup bawang asli.
.
.
.
#Serunding #SerundingBilisWarisan #SerundingBilis #SerundingDaging #SerundingDagingTempatan #Sambal #SambalHitam #SambalHitamBelimbingBuluh #SambalGesek #SambalGesekBerdesit #SambalHijauBerdesing #SambalHijau #Zatys

Sambal Durian Meroyan ? Tergelak-gelak apabila pelanggan membaca label di botol tempoh hari.

Jangan pandang sebelah mata tau. Ada yang makan baru dua hari, sebotol boleh habis. Hehehe.

Apa dalam sambal ini? Gabungan isi durian sebenar, tempoyak, petai, cili padi dan ikan bilis, menghasilkan rasa unik pedas manis. Apabila makan pula dengan nasi panas yang asapnya berkepul-kepul dan ikan goreng garing, foooohhhhh, menjilat jari.

Tak percaya? Bacalah maklumbalas pelanggan.
Terima kasih ya, sebab sudi sokong kami semua.
Majulah makanan untuk negara !

Yang benar,
Alia Ali
Pengedar makanan tegar.
.
.
.
#Sambal #Zatys #SambalDurianMeroyan #SambalTempoyakIkanBilisPetai #SambalTempoyak .

kena ada sambal,baru meransang rasa.
#RatuSambal
#Pedaspedassedap
#1kalirasaberkalikalinak
#zatys. 0183236769

0

Nasi lemak. Nak lauk tambahan?
Ada : .
.
+ Serunding Bilis Warisan
+ Serunding Daging Tempatan
+ Serunding Ikan
+ Serunding Ayam
+ Sambal Hitam Belimbing Buluh
+ Sambal Hitam Jeruk Talang
+ Acar Ikan Masin Talang

Pilih mana yang berkenan ;-) . Sambal, serunding dan acar di atas, tak perlu simpan dalam peti sejuk. Lepas makan, boleh simpan di suhu bilik. Sesuai untuk dibawa ke asrama, sekolah dan pejabat.
.
.
#NasiLemak #Serunding #SerundingBilisWarisan #SerundingBilis #SerundingDaging #SerundingIkan #SerundingAyam #Sambal #Zatys #SambalHitam #SambalHitamBelimbingBuluh #SambalHitamBelimbing #SambalHitamJerukTalang #AcarIkanMasinTalang
#AcarTalang

Telur rebus.
Telur goreng.
Telur dadar.
Telur sambal.

Siapa suka πŸ™‹πŸ™‹πŸ™‹ ?

#Telur #SerundingBilisWarisan #AcarIkanMasinTalang #Zatys #AcarIkanMasin #SerundingBilis #Serunding

"Yang mana satu acar yang sedap?" Kemudian pelanggan tersebut ulang soalan yang sama.

Maafkan saya kerana tidak menjawab soalan yang diajukan tersebut. Bukan tidak mendengar, cuma otak ligat sedang berfikir jawapannya. .
.
Begini. Setiap kali, pelanggan tanya, saya akan cuba menerangkan perincian acar tersebut seperti isi kandungannya, rasanya dan tahap kepedasannya. .
.
Kenapa? Citarasa kita tak sama. Sedap itu bergantung kepada selera individu. Kalau kata yang ini sedap, tapi pelanggan kata tak sesuai dengan selera dia, huhuhuhu lah jawabnya.

Acar keluaran Zatys ada 4 pilihan: .
.
❀ Acar Ikan Masin Talang:
Acar ikan masin ini rasanya masin, manis dan tidak pedas. Ikan talang ini, tulangnya sudah dibuang. .
.
❀ Acar Kampung di Kuala:
Acar ini diperbuat daripada ikan duri dan sos plum yang diadun khas. Ikan masinnya masih ada tulang. Rasanya sedikit pedas, tidak manis dan kurang masin. .
.
❀ Acar Buah-Buahan:
Acar buah ini, rasanya manis dan buahnya masih kenal. Istimewanya acar ini, ia dicampur madu. .
.
❀ Acar Buah Ikan Masin:
Acar ini campuran buah kering dan ikan masin talang. Jadi, rasanya unik. Gigit buah, rasa manis. Gigit ikan rasa masin.
.
.
Boleh lah pilih yang mana berkenan 😊.
.
.
#Acar #Zatys #AcarIkanMasin #AcarIkanMasinTalang #AcarIkanMasinDuri #AcarBuah #AcarBuahBuahan #AcarKampungdiKuala #AcarKampung #AcarBuahIkanMasin

7 idea bubur untuk sarapan pagi, digandingkan dengan serunding bilis, serunding daging, serunding ayam, acar ikan masin talang, bawang goreng dan sambal hitam.

#Serunding #SerundingBilisWarisan #SerundingBilis #SerundingAyam #SerundingDaging #AcarIkanMasinTalang #Zatys #AcarIkanMasin #BawangGorengWakPeng #SambalHitamBelimbingBuluh #SambalHitamNenas #SambalHitamJerukTalang

Bual-bual dengan pelanggan tempoh hari. Ada yang bawa nasi himpit dalam pek plastik semasa ke luar negara. Di sana, beliau rebus dan cicah dengan Sambal Hijau. Tengah terfikir, kalau cicah dengan Serunding Daging pun sedap juga kan.

#Serunding #SerundingDaging #SambalHijau #Zatys #SambalHijauBerdesing

7 idea untuk sarapan pagi bersama Sambal Hitam.

Sambal Hitam Zatys ada 4 pilihan:.
.
+ Sambal Hitam Nenas
+ Sambal Hitam Belimbing Buluh
+ Sambal Hitam Strawberry
+ Sambal Hitam Jeruk Talang

#Zatys #Sambal #SambalHitam #SambalHitamBelimbingBuluh #SambalHitamBelimbing #SambalHitamNenas #SambalHitamJerukTalang

Acar Kampung di Kuala menggunakan ikan duri. .
Rasa acar ini sedikit pedas, kurang masin dan kurang manis. Ikan masin ini, bertulang.
Jangan risau, tulangnya agak besar. Jadi, sesuai bagi peminat yang suka hisap tulang ikan. Srot srot bunyinya ;-) .
.
.
#AcarIkanMasinDuri #AcarKampung #AcarKampungdiKuala #Zatys #RotiCanai

Inilah lauk yang dimakan oleh Puan Amaruszati, Tuan Azli Lee sekeluarga pagi tadi.

Pais Patin Tempoyak dengan Sambal Hijau Berdesing Zatys.

Macam mana lah rasanya makan pais 😍😍😍. Tak pernah makan lauk ni. Sambal Hijau Berdesing pernah lah πŸ˜‰πŸ˜‰πŸ˜‰. .
.
#Zatys #Sambal #SambalHijau #SambalHijauBerdesing

Makan apa tu? Khusyuk Tuan Azli Lee dan Tuan Muda Iman menjamu selera. Gambar oleh Puan Amaruszati.
.

#Zatys #SambalHijauZatys #SambalHijau

meh datang festival halal selangor yang sedang berlangsung hingga ahad ini taman tasik cempaka, bandar baru bangi.

macam-macam sambal ada di booth 69. puding raja terbaik pum ada
datang lekas... kawan tunggu.

#RatuSambal
#zatys
#zatidhati
#PedasPedasSedap
#1kalirasaberkalikalinak
#hogohsambalhogoh

Menggoda tak, hidangan daripada Puan Amaruszati ini?
.
Bubur, kailan ikan masin, baby kembong dan Sambal Hitam Belimbing Buluh Zatys. .
Bubur sedap dimakan masa cuaca sejuk ni.
.
#Sambal #Zatys #SambalHitam #SambalHitamBelimbingBuluh #SambalHitam #SambalHitamBelimbing

Gandingan telur goreng, ulam, serunding bilis dan acar ikan masin. Ringkas tapi lengkap semua rasa, pedas, masin, masam dan manis.

#SerundingBilis #Serunding #SerundingBilisWarisan #AcarIkanMasin #Zatys #AcarIkanMasinTalang

Murtabak Maggi Cheese Hancuss dan Macaroni Cheese. Syok kan tengok gambar makanan malam malam. Terliur pula, huhuhu πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹. Kongsi Cik Cece, nak makan dengan Sambal Hitam boleh, nak cicah dengan Sambal Gesek Berdesit atau Sambal Hijau Berdesing pun boleh.

Dalam gambar, tak nampak sambal tu. Swipe tepi untuk tengok dengan lebih dekat.

Nak resipi murtabak yang enak ni, tanyalah Cik @sfazzahralee ya πŸ‘πŸ‘πŸ‘.
.
.
#Sambal #SambalHitam #SambalHitamBelimbingBuluh #Zatys #MurtabakMaggiCheese #SambalGesek #SambalGesekBerdesit #SambalHijau #SambalHijauBerdesing #Sambal #SambalHitamBelimbing

Baru selesai pos Acar Ikan Masin Talang dan Bawang Goreng Wak Peng.
Subang Jaya, masih hujan. Di sana, bagaimana pula?

#AcarIkanMasinTalang #Zatys #AcarIkanMasin #AcarTalang #SubangJaya #UsjSubangJaya #ShahAlam

mari nikmati nasi panas2 dengan sambal hitam zarys, dalam dingin cuaca dan pesona puspa.
#RatuSambal
#zatys
#PedasPedasSedap
#1kalirasaberkalikalinak
#sambalhitamori

Sambal Hitam Belimbing Buluh ada 2 pilihan: .
.
+ Untuk mesra kembara, sachet 50gm, berharga rm6. .
+ Untuk lebih berbaloi, botol 170gm, rm15.

Boleh dimakan dengan nasi, roti, bubur dan mee segera. Sambal ini sesuai bagi peminat pedas.

#Zatys #SambalHitam #SambalHitamBelimbingBuluh #Sambal #Zatys #SambalHitamBelimbing

Cuaca sejuk ni, saya terbayangkan bihun sup panas, disajikan pula dengan Bawang Goreng Wak Peng dan Sambal Hitam Belimbing Buluh Zatys. .
Menghirup kuah yang panas, menggigit bawang yang rangup dan menikmati kepedasan sambal hitam. Nikmat :-) .

#BawangGorengAsli #BawangGorengWakPeng #Zatys #Sambal #SambalHitam #SambalHitamBelimbingBuluh #SambalHitamBelimbing

ciikkuuu cakkk!

Posing sikit dengan kawah beso.

baru satu kawah... ada lagi sepuluh... :-D

#RatuSambal
#PedaaPedasSedap
#1kalirasaberkali-kalinak
#sambalhitamori
#zatys
#meroyantakcukup
#sambaldurianmeroyan

"Mak. Lapar! "

Anak-anak masa cuti sekolah, memang selalu nak makan. Perlu ada kudapan hampir setiap masa.

Nak makanan yang mudah disediakan? Ambil roti, sapu dengan Sambal atau Acar atau Serunding pilihan.

Ada 20 jenis makanan untuk disesuaikan dengan tahap kepedasan, iaitu tidak pedas, kurang pedas, pedas dan ekstra pedas.
.
< TIDAK PEDAS >

1. Bawang Goreng, Wak Peng (Asli): 125gm, rm11
2. Acar Buah-Buahan, Zatys:
200gm, rm10

3. Acar Buah Ikan Masin, Zatys:
180gm, rm15

4. Acar Ikan Masin Talang, Zatys:
50gm, rm6 (sachet)
200gm, rm15 (botol)

5. Serunding Bilis Warisan (Lada Hitam):
150gm, rm15 (Perlu tempahan awal)
300gm, rm28 (Perlu tempahan awal)
500gm, rm42 (Perlu tempahan awal) .
.
< KURANG PEDAS >

6. Acar Kampung di Kuala, Zatys:
rm15 (guna ikan duri yang ada tulang, kurang masin)

7. Serunding Bilis Warisan (Kurang Pedas):
150gm, rm15
300gm, rm28
500gm, rm42

8. Serunding Daging Tempatan, Serunding Marvellous:
160gm, rm20

9. Serunding Ayam, Serunding Marvellous:
160gm, rm20 (tiada stok)

10. Serunding Ikan, Serunding Marvellous:
210gm, rm20 (tiada stok) .
.
< PEDAS > .
.
11. Serunding Bilis Warisan (Pedas):
150gm, rm15
300gm, rm28
500gm, rm42 (Pek plastik, tiada stok)

12. Sambal Hitam Belimbing Buluh, Zatys:
50gm, rm6 (sachet)
120gm, rm12
170gm, rm15
13. Sambal Hitam Nenas, Zatys:
150gm, rm15

14. Sambal Hitam Jeruk Talang, Zatys:
120gm, rm15

15. Sambal Hitam Strawberry, Zatys:
150gm, rm15

16. Sambal Durian Zatys (tempoyak, ikan bilis, petai) :
rm15

17. Sambal Hitam Durian Zatys:
200gm, rm15 (tiada stok) .
.
< EKSTRA PEDAS > .
.
18. Serunding Bilis Warisan ( Ekstra Pedas ):
150gm, rm15 (Perlu tempahan awal)
300gm, rm28 (Perlu tempahan awal)
500gm, rm42 (Perlu tempahan awal)

19. Sambal Gesek Berdesit, Zatys:
200gm, rm15

20. Sambal Hijau Berdesing, Zatys :
200gm, rm15

#Sambal #Zatys #SambalHitam #SambalHitamBelimbingBuluh #Zatys #Serunding #SerundingBilisWarisan #SerundingBilis #Acar #AcarIkanMasin #SambalHitamNenas #SambalHitamStrawberry #SambalHijauBerdesing #SambalHijau #SambalGesek #SambalGesekBerdesit

Perasaan dapat gambar ini tempoh hari? Teruja sangat. Macam kita turut ke mengembara ke sana ✈✈✈. Terima kasih Cik @minothman.ao sudi bawa Serunding Bilis Warisan, Sambal Hitam Nenas dan Acar Ikan Masin Talang ke Benua Eropah, termasuk Netherlands, Belgium dan France.
Selamat kembali ke Malaysia 😘😘😘.
.
. #Sambal #SambalHitam #SambalHitamNenas
#AcarIkanMasinTalang #Zatys #AcarIkanMasin #Serunding #SerundingBilisWarisan #SerundingBilis

Balik rumah lepas kerja, kepenatan. Goreng telur untuk makan malam.

Jika nak rasa pedas, suka sambal warna apa ? Merah ? Hijau ? Hitam ?

#Zatys
#SambalHitam #SambalHitamBelimbingBuluh
#SambalGesekBerdesit
#SambalHijauBerdesing

Ringkas tapi menyelerakan. Nasi, ikan goreng garing, bendi celur dan Sambal Durian Meroyan.

Sambal Durian Meroyan, campuran durian, tempoyak, ikan bilis, cili padi dan petai.
.
.
#Sambal #Zatys #SambalDurian #SambalDurianMeroyan #SambalTempoyak #SambalTempoyakIkanBilis #SambalTempoyakIkanBilisPetai

Adududu. Nasi air dan Sambal Durian Meroyan. Gambar oleh Cik Wani.

Dah lapar ni πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹ .

#Zatys #Sambal #SambalDurian #SambalDurianMeroyan #SambalTempoyakIkanBilis #SambalTempoyakIkanBilisPetai

Suka makan pulut dengan apa?

Saya suka makan pulut cicah sambal ikan bilis atau kari daging 😘😘😘. .
.
.
#Pulut #SambalIkanBilis #SambalGesekBerdesit #Zatys #Serunding #SerundingBilisWarisan #SerundingBilis

mari mari mari!

mari ke aeonbig wangsa maju, ada program citarasa malaysia.

17-19 nov, jam 10 pagi hingga 10 malam.
kawan tunggu awok datang yek :-) #RatuSambal
#zatys
#meroyantakcukup
#padubeb
#1kalirasaberkali2nak

Malam malam buat video. Sambil kemas stok untuk ke Shah Alam esok. Bagi mendapatkan produk edaran kami termasuk Sambal Zatys, Serunding Bilis Warisan, Serunding Marvellous, Rempah Anjaad, Pes Laksa Sarawak Hj Manan dan IvMist, mohon whatsapp 019-3524145.

#Zatys #SambalHitam #SambalHitamBelimbingBuluh #Sambal #Serunding #SerundingBilisWarisan #SerundingBilis #Anjaad #PesLaksaSarawakHjManan

Sambal durian enak dimakan,
Menikmati kopi di kampung halaman,
Selamat pagi kami ucapkan,
Memulakan tugasan penuh senyuman.

#Zatys #SambalDurianMeroyan #SambalTempoyakIkanBilis #SambalTempoyakIkanBilisPetai #SelamatPagi #Assalamualaikum

Baru-baru ini, dah tukar cara masakan. Dulu, sayur goreng, sekarang suka masak sayur rebus. Dicelur sekejap sahaja dalam air. Jimat masa dan lebih sihat.

Masa, nak hidangkan sayur rebus kepada keluarga, rasa dup dap dup dap, berdebar pula. Boleh ke mereka terima cara masakan ini. Syukur, diterima.

Ada yang cicah dengan sambal belacan sebab nak rasa masin pedas.

Ada yang cicah dengan kuah rojak untuk rasa manis pedas.

Setiap orang ada citarasa berbeza.

Sayur kailan rebus ini, dihidangkan dengan Acar Ikan Masin Talang Zatys. Acar ini rasanya manis dan masin. Ia tidak pedas.

#Acar #AcarIkanMasin #Zatys #AcarIkanMasinTalang #AcarTalang

jom.ke kuantan parade.

kami membentuk usahawan cilik berniaga. dapatkan produk kami di sini.

#Zatys
#RatuSambal
#sedaptiadatandingan
#meroyansedapnya
#sambalhitamori
#sambaldurianmeroyan

assalamualaikum.

gi mana petang ni?

gi mana esok?

moh la wei gi karnival sehati rtm di serambi teruntum kuantan. aneka sambal zatys menunggu anda. ~ #Zatys #RatuSambal

Minum petang , kalau dapat jemput-jemput panas bilis. Cicah pula dengan Sambal Hitam Zatys, nikmat .

Ada 4 pilihan Sambal Hitam: .
.
+ Sambal Hitam Belimbing Buluh
.
+ Sambal Hitam Nenas
.
+ Sambal Hitam Strawberry
.
+ Sambal Hitam Jeruk Talang
.
.
#Sambal #SambalHitam #SambalHitamBelimbingBuluh #Zatys #SambalHitamBelimbing #SambalHitamNenas #SambalHitamStrawberry #SambalHitamJerukTalang

Saya ni suka niaga sebab banyak perkara yang boleh dipelajari.

Teringat seorang pelanggan nak beli Sambal Hitam Belimbing Buluh beberapa bulan lepas.

Jadi, saya tunjukkan 4 pilihan iaitu: .
+ Sambal Hitam Belimbing Buluh 50gm dalam sachet. .
+ Sambal Hitam Belimbing Buluh 120gm dalam botol. .
+ Sambal Hitam Belimbing Buluh 170gm dalam botol. .
+ Sambal Hitam Jeruk Talang 120gm dalam botol.

Bila dapat tengok aneka pilihan sambal hitam, beliau jawab , "Oh my." Mungkin beliau terkejut apabila mengetahui ada banyak pilihan walaupun bagi satu jenis sambal.

Lalu beliau pun membeli beberapa unit dengan saiz dan pilihan sambal yang berbeza.

Saya belajar sesuatu. Lagi banyak pilihan, lagi pelanggan suka. .
.
#Sambal
#SambalHitam
#SambalHitamBelimbingBuluh
#Zatys
#SambalHitamJerukTalang

Pernah cuba makan mee segera dan Sambal Hitam Belimbing Buluh ?

Kongsi Cik Erin, ini pelanggan ke-2 yang kata Sambal Hitam ni sedap makan dengan Maggi....😬. Yummy !

#Sambal #Zatys #SambalHitam #SambalHitamBelimbingBuluh #SambalHitamBelimbing

Baru dapat gambar ini dari Cik Que tadi. Nasi panas panas, telur dadar dan #SambalDurianMeroyan .

Arrrrrggggggh!!! Tekanan, macam mana nak diet ni. Kejap lagi, nak cari nasi juga πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹.
.
.
.
#SambalTempoyakIkanBilisPetai #Zatys #Sambal #SambalTempoyak

tak hidup rasanya kalau tak makan sambal. roti eggcellant pun dengan sambal hijau.

perghhhh...merecik.

#zatys
#ratusambal
#sambalhijauberdesing
#agendiperlukan
#meroyantakcukup

Dua hari tak kemaskini Instagram. Sabar je tengok seorang demi seorang masukkan gambar makanan di whatsapp group ejen Zatys.

Siap ada yang kongsi, kalau jadi ejen, tak boleh nak diet. Bahaya. Hahaha. .
.
Gambar ini, daripada Puan Shida. Tadaaa. Kejap ada, kejap tak ada. Nasi, dihidangkan dengan Acar Kampung di Kuala dan Acar Buah Ikan Masin. .
.
"Settle doh... Licinn. Yg tinggal tu biji buah. Sib baik keras... Klau takkk"
.
.πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹
.
#AcarKampungdiKuala #AcarKampung #Acar #AcarIkanMasin #Zatys #AcarIkanDuri #AcarIkanMasinDuri #AcarBuahIkanMasin

Tadi, hujan dah berhenti. Sekarang kembali hujan. Syukur. Sejuk pada hari Jumaat yang mulia ni. .
.
Beberapa minit yang lepas, baru ambil gambar Sambal Durian Meroyan ini. Teringatkan Puan Amaruszati kongsi, nak buang kulit petai ambil masa yang lama. Petainya kena pilih satu demi satu, untuk pastikan kualiti yang elok sahaja dimasukkan. Jadi, sambal ini jumlahnya terhad. .
.
Sambal Durian Meroyan rasanya pedas. Ada durian, tempoyak, ikan bilis, petai dan cili padi di dalamnya. Sedap ke? Itu kena rasa sendiri, kerana selera kita semua tak sama.

#Sambal #Zatys #SambalDurianMeroyan #SambalDurian #SambalTempoyakIkanBilisPetai

Alhamdulillah, dah selamat sampai di Perak. Pilihan Puan Mazlina ialah:
.
+ Acar Ikan Masin Talang Zatys
+ Acar Kampung di Kuala
+ Serunding Bilis Warisan
+ Pes Laksa Sarawak Hj Manan
.
Terima kasih kerana mendapatkan produk edaran kami πŸ’πŸ’πŸ’.
.
.
#Zatys #AcarKampung #AcarKampungdiKuala #Serunding #SerundingBilisWarisan #SerundingBilis #Acar #AcarIkanMasinTalang #PesLaksaSarawakHjManan

Masa-masa awal dulu terlibat dalam jualan makanan secara online, mak pelik tengok anak seorang ini. Sibuk menghias makanan, sedangkan yang dijual hanya serunding. Kejap ambil gambar dengan roti. Ganti pula dengan nasi. Kemudian, usung pinggan keluar dari rumah, untuk ambil gambar lagi. Geleng geleng kepala mak. Hehehe.

Sekarang, mak dah faham. Jualan online perlukan banyak gambar yang berbeza. Bila nak hias makanan untuk ambil gambar, mesti mak bagi idea. Siap kata, tambah lah acar tu sikit. Biar bagi nampak.

Apabila terlibat dalam apa jua bisnes atau pekerjaan, sokongan dan doa ibu bapa sangat sangat diperlukan. .
.
Terima kasih Ya Allah, kerana membukakan pintu hati kedua ibu bapa saya. .
.
#AcarKampungdiKuala #AcarBuahBuahan #Zatys #AcarIkanMasin #Serunding #SerundingBilisWarisan #SerundingBilis #SambalHitam #SambalHitamBelimbingBuluh #SambalHitamBelimbing #AcarIkanMasinTalang #AcarTalang #AcarIkanMasinDuri #AcarIkanDuri #SambalHitamNenas #SambalHitamStrawberry #SambalHitamJerukTalang #Anjaad #RempahAnjaad #PesLaksaSarawakHjManan #SambalDurianMeroyan

Sambal Hitam Jeruk Talang rasanya bagaimana? Masam belimbing buluh, disulami dengan rasa masin ikan talang dan pedas cili padi. Ada dua tekstur berbeza. Sambal yang tidak terlalu basah, tidak terlalu kering. Ikan talang yang dah teksturnya kenyal, mudah dimakan kerana sudah dibuang tulangnya.

Secara jujur, ini salah satu sambal kegemaran saya, sebab saya suka banyak rasa dan tekstur dalam satu sambal.

#Sambal #SambalHitam #SambalHitamJerukTalang #Zatys

Sos Huy Fong Sriracha merupakan sos yang terkenal di USA. Ia dihasilkan oleh David Tran , yang asalnya dari Vietnam. Datang sehelai sepinggang ke Amerika, tapi akhirnya dengan kerja keras berjaya membuka kilang sos cili. Sos ini menggunakan cili jalapeno dan mendapat sambutan.

Dalam rancangan Bizarre Foods with Andrew Zimmern, didedahkan bahawa kilang sos pernah diadu oleh penduduk sekitar tentang bau cili yang agak kuat. Akhirnya mereka memasang sesuatu di kilang untuk mengatasi masalah ini.

Tak payah ke USA pun. Di rumah, potong kulit bawang, orang lain dah pedih mata. Kalau masak sambal, hachomm... hachomm... dengar bersin. Yang paling kesian bayi dan budak kecil. .
.
Bagi mereka yang suka makan sambal, tapi sukar nak masak di rumah, kami ada 20 pilihan sambal, serunding dan acar. Ada yang tidak pedas, kurang pedas, pedas dan ekstra pedas untuk disesuaikan dengan citarasa. Senang, buka botol dan terus makan. Jangan risau, makanan ini tahan lama, ada yang boleh tahan sehingga setahun. Jadi, makan seorang pun tak apa. Tapi, ada yang perlu simpan peti sejuk dan ada yang boleh simpan di suhu bilik.
.
.
#Serunding #SerundingBilisWarisan #Sambal #SambalHitam #SambalHitamBelimbingBuluh #Zatys #Acar #AcarIkanMasin #AcarBuah #SambalDurian

Ubi kayu goreng dicicah dengan Sambal Hitam Belimbing Buluh. Gambar kiriman Cikgu Zaini.

Lama rasanya tak makan ubi kayu goreng. Antara kentang goreng dan ubi kayu goreng, saya lebih suka ubi kayu kerana teksturnya.

#UbiKayuGoreng #Sambal #SambalHitam #SambalHitamBelimbingBuluh #Zatys

Hari Ahad yang lepas, Cik Sofea singgah sini untuk mendapatkan Serunding Bilis Warisan. Katanya untuk bawa balik asrama di Melaka. Terima kasih kerana sudi mendapatkan serunding ini sekali lagi.

Serunding memang sesuai dibawa ke mana sahaja. Tak perlu simpan dalam peti sejuk. .
Ada banyak lagi makanan yang sedia dimakan boleh disimpan di suhu bilik seperti : .
.
~ Tidak Pedas ~ .
.
+ Bawang Goreng Wak Peng
+ Acar Buah-Buahan Zatys
+ Acar Ikan Masin Talang Zatys
+ Acar Kampung di Kuala Zatys .
.
~ Kurang Pedas ~ .
.
+ Serunding Daging Tempatan
+ Serunding Ikan
+ Serunding Ayam
+ Serunding Bilis Warisan Kurang Pedas
.
. ~ Pedas ~
.
+ Sambal Hitam Nenas Zatys
+ Sambal Hitam Belimbing Buluh Zatys
+ Sambal Hitam Jeruk Talang Zatys
+ Sambal Hitam Strawberry Zatys .
.
~ Ekstra Pedas ~ .
+ Serunding Bilis Warisan (Ekstra Pedas)
.
.
#Serunding #SerundingBilisWarisan #SerundingBilis #UsjSubangJaya #ShahAlam #SubangJaya #Zatys #Sambal #SambalHitam #SambalHitamBelimbingBuluh

Semalam masa jumpa Puan Amaruszati di PWTC, saya tanya pasal Acar Ikan Masin Talang. Nak tambah stok. Tapi, beliau beritahu nak pisahkan ikan talang dari tulangnya bukan senang. Pemotongnya perlu kan kemahiran. Perlu kekuatan fizikal. Kena tahan bau ikan masin yang kuat.

Tengok stok Acar Ikan Masin Talang dalam botol dan sachet di rumah dah rasa risau sebab tinggal sikit. Walaupun acar ini tak pedas, ada peminatnya tersendiri yang suka kan rasanya yang manis dan masin. Sampai berbotol-botol pelanggan beli. .
.
Jika ada yang berada di sekitar Kuala Pahang, sedang mencari kerja untuk dibuat di rumah, boleh terus hubungi Puan Amaruszati di 018-3236769. Pemotong ikan talang diperlukan segera.

#Zatys #AcarIkanMasin #AcarJutawan #AcarTalang #AcarIkanMasinTalang

tu dia...
penangan sambal #zatys
#meroyantakcukup
#1kalirasaberkali2nak
jom datang.
#ratusambal tunggu

Nak Sambal dan Acar Zatys? Boleh terus ke Karnival Usahawan Desa di PWTC, aras 3. Rasa sendiri Sambal Durian Meroyan, Acar Tahai, Sambal Gesek Berdesit, Sambal Hijau Berdesing, Sambal Hitam Nenas dan Acar Buah Ikan Masin.

Tak dapat pergi ? Insyaallah, saya boleh bantu pos kan. Tadi, baru singgah sana, ambil stok baru. .
Gambar ini, milik Puan Amaruszati. Tadi, tak sempat ambil gambar.
.
#Sambal #Zatys #SambalHitam #SambalHitamBelimbingBuluh #SambalDurian #SambalDurianMeroyan #SambalHitam

Sambal Zatys berlatarbelakang kan Tasik Kenyir. Gambar oleh Cik Cece.

Sambal ini merupakan sambal terlaris keluaran Zatys : .
.
+ Sambal Hijau Berdesing
+ Sambal Gesek Berdesit
+ Sambal Hitam Belimbing Buluh

#Sambal #Zatys #SambalHitam #SambalHitamBelimbingBuluh #SambalGesek #SambalGesekBerdesit #SambalHijau #SambalHijauBerdesing

Pergi umrah percuma ✈. Saya dapat melancong ke Eropah ✈. Pergi ke Korea ditaja semuanya ✈. .
.
Seronok tengok kawan-kawan yang mencapai sasaran jualan yang ditentukan oleh syarikat masing-masing. Tahniah diucapkan kerana dapat hadiah pakej pelancongan πŸ‘πŸ‘πŸ‘. .
.
Beberapa minggu lepas, ada pelanggan mendapatkan Acar Buah dan Sambal Hitam Belimbing Buluh. Kongsinya untuk dibawa ketika tour secara percuma di Rom kerana mencapai sasaran jualan. Waaah, seronoknya. Jangan lupa ambil gambar banyak-banyak ya 😘😘😘 .

#AcarBuahBuahan #SambalHitamBelimbingBuluh #Sambal #SambalHitam #SambalHitamBelimbing #Zatys #Acar #AcarBuah

Cak!

Sambal Hitam Nenas rasanya pedas, masam dan manis. Ada ikan bilis dan cili padi juga di dalamnya.

#Sambal #Zatys #SambalHitam #SambalHitamNenas

Damai. Tadi lepas hantar Serunding Bilis Warisan, singgah sebentar di padang permainan, belakang Masjid An-Nur, Usj 4. Seronok anak solehah dapat tengok berudu. Sambil tu, ambil gambar produk edaran sekitar taman.

#SerundingBilis #Serunding #SerundingBilisWarisan #PesLaksaSarawakHjManan #SambalHitamBelimbingBuluh #SambalGesekBerdesit #Zatys

Acar Buah-Buahan keluaran Zatys ini mengandungi madu. Jadi, kalau stress di pejabat, makan acar ini. Kandungan tryptophan dan potassium yang tinggi dalam madu, boleh bantu kita jadi lebih relaks dan mengurangkan keresahan. .
.
Bagaimana nak menyimpannya? Letak sahaja dalam laci meja. Tak perlu simpan di peti sejuk, pantri. Nak, ambil je dan terus makan.

#Zatys #AcarBuah #AcarBuahBuahan #Acar #SubangJaya #UsjSubangJaya #ShahAlam

Most Popular Instagram Hashtags