#ulamakpewarisnabi

MOST RECENT

العلم بلا عمل كالشجر بلا ثمر |
ilmu yang tak diamal ibarat pohon yg tak berbuah
#ulamakpewarisnabi #ilmuitucahaya

Saat terdetik di hati ingin berubah menjadi lebih baik, bersyukurlah kerana itu tanda Allah sedang cinta kita. Jika perlu tinggalkan 'dunia', tinggalkanlah dan pilih cinta Allah. Kerana pada ketika cinta Allah besar di hadapan, 'dunia' akan turut kita dapat. Jika 'dunia' yang dipilih, cinta Allah akan menjauh.
#sahabatustad #hijrah #muhasabah #bebetter #kejarcintaAllah #islamisthewayoflife #ulamakpewarisnabi #pesananuntukkebaikan #semogabermanfaat .
Regrann from @sahabat.ustad

Alhamdulillah;Selepas melawat Gua Hira’ yang terletak di Jabal Nur,Madinah mesej yang aku dapat dan amalkan sampai sekarang adalah bacalah (iqra’/read)-bukankah ini wahyu pertama yang Allah Ta’ala turunkan kepada kita semua melalui Nabi kita?

Selepas aku baca terjemahan al-Quran yang aku beli tempoh hari di Madinah dan belajar tadabbur/tafsir al-Quran dan al-Hadis (masih dalam pembelajaran-Insyaa Allah). Allah Ta’ala menyatakan melalui firmanNya bahawa akan ada seorang pewaris Nabi yang akan meyampaikan ilmu yang digelar ulama, mereka dipilih oleh Allah Ta’ala sebagai penyampai keterangan dalam al-Quran dan al-Hadis, dan selepas aku mengkaji orang yang aku temui itu adalah TGHH.

Engkau boleh pilih siapa sahaja yang engkau suka tetapi pastikan apa yang dia ceritakan tentang al-Quran dan Hadis Nabi SAW dia cuba ikuti dan tally dengan ulamak terdahulu walau mereka itu ditentang hebat oleh musuh-musuh Islam (itulah yang Rasulullah SAW hadapi dahulu dalam menyampaikan Islam). Dan aku nasihatkan berhati-hati dalam memilih pemimpin, dalam al-Quran Allah Ta’ala nyatakan kita akan ikut siapa yang kita pilih semasa di dunia bila kita dibangkitkan kelak semasa peristiwa di Mahsyar (Yaumul Deen). Dan dalam al-Quran juga Allah Ta’ala catatkan dialog penyesalan di dalam Neraka jika kita telah memilih pemimpin yang salah semasa di dunia ini (Nauzubillahiminzalik). Engkau pilih orang yang tidak tahu al-Quran dan tidak mengaplikasikan di dalam kepimpinan mereka? Bolehkah engkau pastikan mereka itu lepas bila Allah Ta’ala tanya kelak tentang al-Quran, bila mereka tidak lepas, kita juga tidak kerana kitalah mereka menjadi pemimpin melalui undian dan pilihan kita.

Aku cakap sebab dulu aku pun tak kenal TGHH, lepas aku kajilah baru aku faham apa itu konsep “Ulama Pewaris Nabi” seperti yang diterangkan dalam al-Hadis.

Aku tulis ni pun sebab dulu engkau juga doakan aku supaya dapat umrah yang mabrur, so tak kan aku nak berdiam diri je selepas aku belajar dan tahu mengenainya.

So pilihlah dengan ilmu,bukan sebab kejahilanmu,Wallahu’alam.

#berpesanpesandengankesabaran #ulamakpewarisnabi #bacalah #iqra #read #ibrahumrahNik #1440H

Hari ini Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang, menghadiri Persidangan Antarabangsa Ahli-Ahli Parlimen Islam (IFIP) di Istanbul. Juga turut berkongsi sejarah penglibatan PAS dalam sistem demokrasi pilihan raya, ijtihad-ijtihad politik PAS dan situasi semasa di Malaysia.
.
Moga Allah SWT kurniakan kesihatan, kekuatan dan rahmat buat TGHH. Ameen
.
#UlamakPewarisNabi
#SejahteraBersamaIslam
#sejahterabersamaislam
#createabettermalaysia

Saya cukup lega dan gembira melihat keakraban yang ditunjukkan dua tokoh ulamak dunia Islam melalui gambar yang diambil di Persidangan Ulamak Islam Sedunia di Istanbul yg baru berlangsung ini. Mereka berdua banyak berbeza pendapat malah ada ketikanya saling mengkritik dalam soal taqrib sunni-syiah mahupun geopolitik timur tengah. Namun itu semua sedikitpun tidak mengurangkan kasih sayang dan rasa hormat antara satu sama lain. Ini adalah satu sifat yg wajar kita contohi..Kita harus memanfaatkan ilmu,pengaruh dan kepakaran Dr.Yusuf Al Qaradhawi dan TG Haji Abdul Hadi Awang demi menyelesaikan isu ummat yang makin meruncing dari hari ke hari. Kita takkan tahu sampai bila mereka akan bersama kita.. Jangan sampai kita menyesal kerana tidak mengambil peluang selepas mereka tiada lagi di sisi.. Siru a'la barakatillah.. #razinmestica #ulamakpewarisnabi #cintaulama #tghh #dryusufalqaradhawi #munsyidmalaysia #nasyid #islamictunes #ethiquenation

Alhamdulillah;Ulama dilantik oleh Allah Ta’ala bukan melantik diri mereka sendiri,Wallahu’alam.
#bacalah #iqra#read
#ulamakpewarisnabi #1440H

Alhamdulillah;Selepas melawat Gua Hira’ yang terletak di Jabal Nur,Madinah mesej yang aku dapat dan amalkan sampai sekarang adalah bacalah (iqra’/read)-bukankah ini wahyu pertama yang Allah Ta’ala turunkan kepada kita semua melalui Nabi kita?
.
Selepas aku baca terjemahan al-Quran yang aku beli tempoh hari di Madinah dan belajar tadabbur/tafsir al-Quran dan al-Hadis (masih dalam pembelajaran-Insyaa Allah). Allah Ta’ala menyatakan melalui firmanNya bahawa akan ada seorang pewaris Nabi yang akan menyampaikan ilmu yang digelar ulama, mereka dipilih oleh Allah Ta’ala sebagai penyampai keterangan dalam al-Quran dan al-Hadis, dan selepas aku mengkaji orang yang aku temui itu adalah TGHH.
.
Engkau boleh pilih siapa sahaja yang engkau suka tetapi pastikan apa yang dia ceritakan tentang al-Quran dan Hadis Nabi SAW dia cuba ikuti dan tally dengan ulamak terdahulu walau mereka itu ditentang hebat oleh musuh-musuh Islam (itulah yang Rasulullah SAW hadapi dahulu dalam menyampaikan Islam).
.
Dan aku nasihatkan berhati-hati dalam memilih pemimpin, dalam al-Quran Allah Ta’ala nyatakan kita akan ikut siapa yang kita pilih semasa di dunia bila kita dibangkitkan kelak semasa peristiwa di Mahsyar (Yaumul Deen). Dan dalam al-Quran juga Allah Ta’ala catatkan dialog penyesalan di dalam Neraka jika kita telah memilih pemimpin yang salah semasa di dunia ini (Nauzubillahiminzalik).
.
Engkau pilih orang yang tidak tahu al-Quran dan tidak mengaplikasikan di dalam kepimpinan mereka? Bolehkah engkau pastikan mereka itu lepas bila Allah Ta’ala tanya kelak tentang al-Quran, bila mereka tidak lepas, kita juga tidak kerana kitalah mereka menjadi pemimpin melalui undian dan pilihan kita.
.
Aku cakap sebab dulu aku pun tak kenal TGHH, lepas aku belajar dan kajilah baru aku faham apa itu konsep ‘ulama pewaris nabi’ seperti yang diterangkan dalam al-Hadis.
.
Aku tulis ni sebab dulu engkau juga doakan aku supaya dapat umrah yang mabrur, so tak kan aku nak berdiam diri je selepas aku belajar dan tahu mengenainya.
.
So pilihlah dengan ilmu,bukan sebab kejahilanmu,Wallahu’alam.

#berpesanpesandengankesabaran #ulamakpewarisnabi #bacalah #iqra #read #ibrahumrahNik #1440H

Semoga anak kita menjadi #hafidzquran
#anakhebat
#anaksholeh #ulamaterkenal #ulama #ulamakpewarisnabi
Aamiin.
Mari Muliakan para Ulama ,para Hafidz Qur'an , para pejuang2 Agama , para aktifis2 masjid.... Maka anakmu akan mudah Sholeh.
.
#akhwatbercadar #ikhwansejati #ikhwansyari
#IslamSelamatkanNegeri

إني أحبك في الله
“Sesungguhnya aku cinta kepadamu karena Allah”
Untuk: #keluargaku dan #sahabatku dalam dunia #dakwah dan #perjuangan.
.
#cintakeluarga #cintaulama #cintaislam
#bersatulahislam #MuslimUnited
#nu #muhammadiyah #salafi #tarbiyah
#hti #pks #tabligh #sunni #ikhwanulmuslimin
#yukhijrah #yukngaji

Alhamdulillah..nak dijadikan cerita semalam seorng pesakit dari oug parkline mtk urut dan bekam,katanya badan sgt2 sakit dan lenguh..lepas2 urut dah ringan sikit,dan lepas bekam bertambah lega...
#ulamakpewarisnabi
#bekamsunnah
#urutantradisional

lidah menjadi kelu bila berdepan

#UAI
#ulamakpewarisnabi

Semoga Allah permudahkan segala urusan ku untuk hadir ke majlis barokah ini Allahumma Aamin aamin ya robb💕

#habibumarbinhafidz #maulidnabi #yarasullullah #ulamakpewarisnabi #allahuakbar❤️

Best memories
Pertemuan tak terduga.
Something to learn.
Buatlah amalan sebanyak mungkin. Anggaplah tiada lagi hari esok untuk kita😚

#kalaudahjodoh #ulamakpewarisnabi
#tenang #booth35 #larrichteam #support #responsbility #loveislam #tahniah #team #muktamar2018 #supportniagagroup #terengganu #malaysia #kelantan

MUHAMMAD❤di tahnik oleh Tuan Guru Baba Abu Qutaybah Rashidi Al-Fathoni (Tuan Guru Fathoni/menantu Baba Lah Sarah)..
Ya Allah alimkan ia dan perelokkan akhlaknya seumpama ulamak dan orang soleh mu❤
#doa #orangsoleh #berkat #barokah #ulamak #ulamakpewarisnabi

Most Popular Instagram Hashtags