#typeyeah

41795 posts

TOP POSTS

.
-
▪️brause ornament nib
▪️walnut ink
-
안녕👋
What is greeting word of your country???
Let me know them!! I'll write them with this nib
#worldgreetings #greetingproject

Here is my Hire Me challenge with @fiona_pouet 🙋.
Finally i did this 🏄✨. It was really fun to do challenge with her.
.
.
Pen: Posca
Paper: Sirio 70gsm.
.
.
Available for commission work. Email me at irvan.ridwansyah@gmail.com or send me DM, thanks.
.
.
#lettering #calligraphy #typography #goodtype #handlettering #typegang #handwritten #handdrawn #customlettering #handmadefont #typism #typeinspired #ligaturecollective #kaligrafina #belmenid #hurufraktur #TYxCA #strengthinletters #handlettering #50words #typespire #designinspiration #pinterest #thedesigntip #script #gellyroll #typeyeah #blackpad #posca

The most difficult part is always with illustrator 😪

Jakarta Indonesia ⚽
#1928 🙊

@fiersabesari - Hingga Napas Ini Habis
.
.
.
.
Btw, lettering-nya gini-gini aja, ya. Dan aku belum nemu tempat yang pas buat nyimpen tripodnya, ini aja pas nulis tangannya aku selipin ke tengah-tengah tripod:((

MOST RECENT

--vacation--
.
.
.
Sorry for the last minute post and rushed lettering, but wanted to let you know I'm off to Michigan for a couple weeks, so I'm not sure if/when I'll be posting. But I'll certainly being trying to keep up with some art. Maybe I'll find some new inspiration 🤞
.
.
.
❤️❤️❤️

Quote by Kobi Yamada.
---
🖋: Pentel Fude Touch Sign Pen (Black, Sky Blue) @pentelofamerica

.
"kaligrafina" pertama kali ngerti pas #kaligrafinaklilingdjawa tahun 2015 kalo gak salah, mulai dari situ tertarik deh sama kaligrafi dan lettering, nggak terasa sudah 2 tahun belajar dan masih gini gini aja karyanya. Mungkin karena kurang konsisten dalam belajar atau mungkin emang nggak bakat 😆 .
.
melihat banyak karya teman" yang lain yang sangat awesome kadang iri sendiri, kok iso apikmen to yo yo.
.
.
Pernah pada saat itu lagi males banget megang spidol sama kertas dan gak ada semangat sama sekali buat nulis, nyoba mencari semangat yang baru dengan melihat karya"ku yang dulu, yang semula aku pikir karya yang gini gini aja ternyata dari waktu ke waktu ada perubahan meskipun hanya sedikit, nah dari sini tumbuh semangat lagi.
.
.
.
pesan bagi diri sendiri :" bila lagi stuck dan males sekali, cobalah untuk melihat karya"mu yang dulu-dulu, yakinlah selama belajar terus menerus dan konsisten insyaAllah ada kemajuan meskipun sedikit"
.
.
.
.
#typography #letteringindonesia #goodtype #typeeverything #thedailytype #slowroastedco
#ligaturecollective #30words
#hurufraktur #typematters
#typenation #brush #brushtype #calligraphy
#typeyeah #typegang #typographyindonesia #belmenid #kaligrafina #belmenpwd #typurgraphy #septaragil07

It's still hot out there. I can't wait for mid fall season 😰

IKALIMANG PAGTITIPON! Salamat sa lahat ng dumalo! You're the best guys! <3

Special thanks to:
@fabercastellphils
@pagtitipon
#Pagtitipon5

Have a well spent (for rest, I think) Sunday 🌻🌷
#30Cinta

Dimalam hari menuju pagi
Sedikit cemas banyak rindunnya🍃
Sedikit mencemaskanmu lebih banyak merindukanmu iya gitu....
Payung Teduh☔

#typeyeah #typgraphyart #Artotype #artistic #typographyinspired #typography #semangarts #semarangcoret #belmenSemarang #belmenid #hurufraktur #TYxCA #calligraphy #handlettering #letteringku #letteringco #kaligrafina #goodtype #handmadefont

"...is an artistic representation of a city." (Merriam-Webster)
.
.
.
#lettering
#amateur
#freehand
#handlettering
#cityscape
#brushlettering
#brushpen
#typegang
#typedaily
#typeyeah
#typespire
#goodtype
#TYxCA
#patriotype
.
.
📷: vexels, tryengineering.

I like to call this piece a "totally tombow" piece... I sketched everything with my mono drawing pencil, used the fudenosuke for the letters and the mono drawing pen for the rose.
I wanted to take a break from watercolor today (will be back with some watercolor goodness tomorrow) to remind myself of the beauty of just lettering and doing the whole creative process! I'm very happy with the result and although there will be always room for improvement, I'm learning to love the process and enjoy the journey! 💕

#surelysimpleart #surelysimplelettering #surelysimplejournal
@surelysimpleblog
@surelysimplechallenge
#strengthinletters #handwriting #handlettering #brushpen #brushlettering #calligraphy #scriplettering #dailycalligraphy #moderncalligraphy #christiancreative #handletteredabcs #brushtype #letteringchallenge
#ligaturecollective #dailytype #typeyeah #togetherweletter #letteringpractice
#lettering #letteringart #script #illustration #calligraphypractice @tombowusa

Most Popular Instagram Hashtags