#tungkubatuherba

MOST RECENT

🌼TUNGKU BATU HERBAL,
.

Wow..Bestnya bertungku dgn TUNGKU BATU HERBAL.By MAMANURIS ni...FREE bekas simpan tungku lg...
WANGI BAU2 HERBA..
BOLEH HILANG STRESS MASA BERPANTANG TAU IBU2.. .
👉MARI..KITA TGOK APA KELEBIHAN TUNGKU BATU HERBAL NI.. ♥Kombinasi dri herba2 terpilih dan batu2 sungai. ♥Senang bertungku diperut,celah2 paha,betis.. ♥Melancarkan perjalanan darah. ♥Elak urat badan dan perut masuk angin. ♥Menghilangkan sengggut ketika period. 👋Jom ibu2 cuba...WhatsApp sekarang 📲 013-7498218 😍

#setibuanak
#setibuberpantang
#hsajb #hsijb #kpjjohorspecialisthospital
#kpjputerispecialisthospital
#kliniksakitpuan #klinikneurosurgeri
#klinikibuhamil #kskbjb
#tungkuherbababy
#tungkubatuherba
#mamanuris #pakarperbidanan
#pipimerah #barutbayimurah
#bayicomel #sitiaafiyah

Atas permintaan yg tinggi trhadap product Mamanuris ni, hingga x menang tangan...hehe..Admin nk bg promosi hebat....😱
.
.
🎁Beli TUNGKU BATU HERBAL...dpt FREE TUNGKU HERBAL BABY....Hu..hu....BEST kan....?👍
.
.
👉PROMOSI SEHINGGA 10 MEI 2018
.
WHATSAPP 📲 013-7498218

#hsajb #hsijb
#mandianherbabersalin
#tungkuherbababy
#tungkubatuherba
#kliniksakitpuan #klinikibuhamil
#klinikperbidanan #klinikibudananak #kskbjb
#mamanuris #setberpantang
#setibudananak #sipipimerah
#feldapasoh1 #sitiaafiyah
#bayicomel #pru14 #mdec

Tungku batu sungai telah lama digunakan sejak turun-temurun untuk amalan ibu selepas melahirkan anak.

Bertungku bukan sahaja untuk wanita dalam pantang tetapi boleh juga digunakan untuk:

melegakan kaki kebas
sakit-sakit badan
sakit ketika datang bulan
boleh menjadi media menguruskan badan sebagai ganti sauna dan terapi kecerdasan diri
.
Bertungku dipercayai boleh membuang angin di dalam badan dan mengembalikan kecergasan badan ibu selepas bersalin yang sememangnya lemah.

Bahagian badan lain yang perlu di tungku ialah bahagian dada, ulu hati, tengkuk, ketiak, belakang badan dan belikat.
.
Tungku juga di bahagian buah dada, bertungku di sekitar buah akan melancarkan pengaliran darah dan membantu memperbanyakkan susu . Bertungku baik dilakukan ketika berbaring.

PERINGATAN : Jangan letak tungku di tengah perut . Ini bertujuan supaya rahim tak turun .
Selepad rahim mengecut iaitu selepas 20 hari barulah boleh letak atas perut
.
Bertungku juga membantu kita mengurangkan lemak di bahagian perut. Bertungku lah selama 1/2 jam pagi dan petang.
Cara penggunaan:

Batu sungai tersebut akan dipanaskan atas api, dan dibalut dengan daun mengkudu, daun sirih atau pun daun lengkuas jika ada . Gunakan dapur gas memasak anda, dengan api yang perlahan... panaskan batu.

PERINGATAN : Jangan gunakan api yang besar sebab batu akan merekah dan terbelah. Lagipun api yang besar menjadikan batu cepat panas dan cepat juga sejuk. Tapi dengan api yang kecil, panas akan meresap ke dalam batu dan panas akan tahan lama. Biar lebih kurang 5-20 minit (anggaran mengikut saiz batu). Jangan terlalu lama, kalau tak kain pun boleh terbakar. Setelah di bakar alas atas kain dengan daun sirih, mengkudu atau daun lengkuas sebelum meletakkan batu tungku. Biasanya kepanasan batu tungku ini bertahan lebih kurang 1 jam.

Tungku herba kerikil lukna .
.

Mengandungi batu kerikil bg mengekalkan kepanasan .
.
.
Mengandungi herba bg merawat masalah angin dalam perut
.
.
Harga promosi rm 40.
Harga biasa rm 60.

Kenapa kita bertungku selepas kelahiran ? .
.
Kerana bertungku dapat membuang angin didalam perut sekali gus mengempiskan perut selepas bersalin. .
.
Boleh DM /PM /Klik www.wasap.my /01121965287 utk order. .
.
Hanya RM 25
Add RM 10 utk postage

Tungku herba ini dihasilkan dari berbagai herba traditional herba dan rempah ratus yang menjadikan ia bahan pemulih semulajadi.
.
.
Khasiat bertungku:
1.Merawat lenguh lenguh badan..
2.Sakit sendi..
3.Kebas.
4.Angin dalam badan..
5.Cepatkan proses pembuangan lemak badan
6.Melancarkan perjalanan darah
.
.

Kehangatan tungku ini ia dapat membuka liang roma dan herba dan rempah ratus mudah menyerap ke tubuh.. Cara penggunaan:
Basahkan tungku dengan sedikit air agar bungkusan tungku agak lembab. Kukus atau panaskan tungku herba selama lebih kurang 20 minit. Lapiskan dengan satu lapis kain sekiranya panas. Kemudian tuam pada bahagian yang mengakami masalah seperti di perut, tangan, paha dan sebagainya. Panaskan/ kukuskan semula sekiranya tungku menjadi kurang panas.Biarkan ia sejuk dan kering selepas digunakan sebelum disimpan di tempat yang kering.

Klik www.wasap.my/601121965827
Hanya RM 25
Add pos rm10.

SET TUNGKU BESI MURAH
Khasiat bertungku:
1.Merawat lenguh lenguh badan..
2.Sakit sendi..
3.Kebas.
4.Angin dalam badan..
5.Cepatkan proses pembuangan lemak badan
6.Melancarkan perjalanan darah

Kehangatan tungku ini ia dapat membuka liang roma dan herba dan rempah ratus mudah menyerap ke tubuh.. Cara penggunaan: 🌷Panaskan tungku atas besi yang sederhana selama 5 minit
. 🌷Tutupkan api dan biarkan selama 1 minit atas dapur .
🌷Kemudian masukkan tungku kedalam ssarung dan sedia utk digunakan
Klik www.wasap.my/601121965287 utk order

SET TUNGKU BESI MURAH
Khasiat bertungku:
1.Merawat lenguh lenguh badan..
2.Sakit sendi..
3.Kebas.
4.Angin dalam badan..
5.Cepatkan proses pembuangan lemak badan
6.Melancarkan perjalanan darah

Kehangatan tungku ini ia dapat membuka liang roma dan herba dan rempah ratus mudah menyerap ke tubuh.. Cara penggunaan: 🌷Panaskan tungku atas besi yang sederhana selama 5 minit
. 🌷Tutupkan api dan biarkan selama 1 minit atas dapur .
🌷Kemudian masukkan tungku kedalam ssarung dan sedia utk digunakan
Klik www.wasap.my/601121965287 utk order

SET TUNGKU BESI MURAH
Khasiat bertungku:
1.Merawat lenguh lenguh badan..
2.Sakit sendi..
3.Kebas.
4.Angin dalam badan..
5.Cepatkan proses pembuangan lemak badan
6.Melancarkan perjalanan darah

Kehangatan tungku ini ia dapat membuka liang roma dan herba dan rempah ratus mudah menyerap ke tubuh.. Cara penggunaan: 🌷Panaskan tungku atas besi yang sederhana selama 5 minit
. 🌷Tutupkan api dan biarkan selama 1 minit atas dapur .
🌷Kemudian masukkan tungku kedalam ssarung dan sedia utk digunakan
Klik www.wasap.my/601121965287 utk order

TUNGKU BAYI
.
.
Selesakan perut bayi anda dgn tungku bayi lukna
.
.
Panas tahan lebih lama dgn kerikil didalamnya
Klik www.wasap.my/601121965287 utk order

TUNGKU BAYI
.
.
Selesakan perut bayi anda dgn tungku bayi lukna
.
.
Panas tahan lebih lama dgn kerikil didalamnya
Klik www.wasap.my/601121965287 utk order
RM8 sahaja

TUNGKU BAYI
.
.
Selesakan perut bayi anda dgn tungku bayi lukna
.
.
Panas tahan lebih lama dgn kerikil didalamnya
Klik www.wasap.my/601121965287 utk order

Kini bertungku lebih mudah dengan Tungku Herba Elektrik❣️
.
Hanya perlu charge 30min, tanggalkan dari plug,dh bleh guna. .
😎😎😎pengalaman akak sendiri menggunakan tungku herba eletrik utk tungku customer,dah 5 tahun ,hingga sekarang masih elok dan x perlu tukar herba. .
👰👰function tungku herba eletrik ini sama macam tungku tradisional mak2 kita guna dulu.
.
Lepas bertungku akan keluar darah beku yg maseh tertinggal,dan dapat mempercepatkan proses kecut rahim
.
Harga cuma RM100. Warranty 1 bulan. .
Boleh whatsapp untuk pembelian:
.
📲 Whatsapp 012-789 6587
📲 Whatsapp 012-789 6587
📲 Whatsapp 012-789 6587
.
#tungkuherba #tungkuherbamurah #tungku #tungkubatuherba #tungkubatumurah #tungkuherbaelektrik #pembekalbaranganspa #baranganspa

Harga asal rm133. Combo rm130 saja.
.
Mandian herba.
Tungku herba.
Terapi feminin (untuk bertangas).
.
Whatsapp admin SSCKEKABU untuk order; +60137261582.
.
klik terus link ni untuk whatsapp:
www.wasap.my/60137261582
.
💐💐TERIMA KASIH💐💐
.
#setberpantang #pantangtradisional #pantangbersalin #setberpantangibu #setberpantangtradisional #tungkuherba #tungkubatuherba #bertangas #herbabertangas #setberpantangtradisional #setberpantangalorsetar

TUAM BAYI
.
FUNGSI:
1- Membuang angin yang menyebabkan kembung perut
2- Melegakan lebam akibat terjatuh atau kesan suntikan untuk megelakkan bayi demam.
3- Digunakan pada bayi lelaki yang bengkak buah atau angin pasang surut.
4- Tungku bayi ini dibalut dengan kain cotton flannel supaya lebih cepat meresap.
.
CARA PENGGUNAAN:
Mudah digunakan. Hanya tekapkan tuam bayi ini  pada seterika sehingga suam-suam kuku
dan tuam pada perut, ari-ari, buah bayi lelaki, pinggang, tapak kaki, perut betis, disekeliling tempat suntikan atau di tempat yang bermasalah. .
BAHAN :
Habatussauda, lada, halba dan garam bukit.
.
Rm20. Kos pos rm8 sm.
*Tak perlu kos pos sekiranya dibeli sekali set tilam.
.
Whatsapp admin SSCKEKABU untuk order; +60137261582.
.
klik terus link ni untuk whatsapp:
www.wasap.my/60137261582
.
💐💐TERIMA KASIH💐💐
.
#setberpantang #pantangtradisional #pantangbersalin #setberpantangibu #setberpantangtradisional #tungkuherba #tungkubatuherba #bertangas #herbabertangas

TERAPI FEMININ (TANGAS)
====================
Ramuan akar kayu yg digunakan sebagai herba tangas yg mampu : 🍂 Berkesan mereda dan mengurangkan ketidakselesaan dan kembung perut yang berkait dengan datangnya haid.
🍂 Menstabilkan kitaran haid menjadi normal 🍂 Mempercepatkan pemulihan luka dan mengecutkan rahim selepas bersalin
🍂 Mencegah berlakunya tombong atau buasir 🍂 Mengubati jangkitan yis/ fungi pada alat sulit yang menyebabkan bau kurang enak
🍂 Meredakan simptom menopause
🍂 Mengatasi masalah keputihan/ prolaps
🍂 Merawat buasir

Cara penggunaan
=============== Step 1
Hanya perlu masukkan 1 sudu kecil serbuk tangas ni dalam bekas berisi 500 ml air panas.

Step 2
Letakkan air campuran herba tangas tadi di bawah kerusi yang berlubang agar wap yang terhasil boleh dirasai. Sarungkan blanket tangas atau kain batik dari aras pinggang ke bawah menutupi kerusi dan duduk bertenang di atas kerusi tadi.

Step 3
Ketika duduk lakukan senaman kegel untuk menguatkan otot di bahagian perananakan. Bertangas lebih kurang 15 - 20 minit.

Air rebusan herba ini juga boleh digunakan sebagai basuhan vagina bagi ibu lepas bersalin agar luka jahitan bersalin cepat sembuh dan lakukan bertangas setelah nifas kering.

Untuk wanita yang sudah berkahwin dan remaja digalakkan bertangas di penghujung waktu period. . Wanita yang sudah menopause juga boleh bertangas bagi mendapat manfaat dari bertangas kerana faktor kekeringan akibat penurunan mendadak estrogen, bertangas basah amat sesuai untuk memberi kelembapan dan memulihkan masalah keputihan.

Ramuan :
Nenas batu, sirih, manjakani, halba, cekur, genggam fatimah, inai, habatussauda, dan garam bukit

Berat 50 gm

Harga : RM 45
caj pos
RM 8 (SEM)
RM 12 ( S/S )
.
Whatsapp admin SSCKEKABU untuk order; +60137261582.
.
klik terus link ni untuk whatsapp:
www.wasap.my/60137261582
.
💐💐TERIMA KASIH💐💐
.
#setberpantang #pantangtradisional #pantangbersalin #setberpantangibu #setberpantangtradisional #tungkuherba #tungkubatuherba #bertangas #herbabertangas

.
TUNGKU BATU HERBA.

Tungku batu berherba sangat sesuai digunakan ibu bersalin secara operate.. (Juga kepada ibu2 yg tak suka guna tungku besi yg berat)

Kelebihan penggunaan: ✔️Menanam semula akar peranakan yg tercabut kerana bersalin (mudah turun & terselit)
✔️Membuang angin,lemak,air & darah kotor
✔️Mengempiskan perut/mencantikkan bentuk badan
✔️Menghilangkan bisa-bisa pada kaki, badan & melancarkan peredaran darah
✔️Menghilangkan selulit dan strech mark
✔️Melancarkan darah/susu
✔️Menghilangkan stress

Cara penggunaan :
=========================
Cara 1
Panaskan tungku ini dalam microwave selama 3 minit dan boleh bertungku

Cara 2
Sekiranya tiada microwave, boleh masukkan tungku herba ini ke dalam rice cooker dan panaskan

Cara 3
Stimkan /kukuskan tungku ini sehingga panas. Lepas guna hendaklah disimpan elok2 dlm peti sejuk agar tungku tidak berkulat atau keringkan tungku ini.

Ramuan :
========
-serai wangi
-daun pecah angin
-mengkudu kering
-limau purut
-garam bukit
-batu sungai

BERAT : 700gm

RM69
Postage:
SM - RM12
SS - RM17
.
Whatsapp admin SSCKEKABU untuk order; +60137261582.
.
klik terus link ni untuk whatsapp:
www.wasap.my/60137261582
.
#setberpantang #pantangtradisional #pantangbersalin #setberpantangibu #setberpantangtradisional #tungkuherba #tungkubatuherba

Most Popular Instagram Hashtags