[PR] Gain and Get More Likes and Followers on Instagram.

#toddleractivity

MOST RECENT

Coloured rice, some blocks and loose parts, animal figurines, metal rimmed coloured chips and a magnetic wand. Lots of fun scooping, pouring, transferring, balancing, carrying, throwing, spooning, finding, burying, lifting, uncovering, stirring and trickling
#colouredrice #coloredrice #sensoryplay #finemotorskils #colour #rainbow #toddlerfun #toddleractivity #earlylearning101 #invitationtoplay #playbasedlearning #rice #messyplay #toddler #playmatters #learningathome #finemotor #play #toddlerplay #learningthroughplay #childhoodunplugged #sahm #sensorytub #explore #openendedplay #magicofchildhood #playourside #toddlerfun

Happy weekend!
Number match using Playdough and number magnets
.
Simply stamp magnets unto flattened dough and put number magnets aside for lil one to match
.
We started off with me calling and pointing at numbers for him to pick and match. Left S2 to match on his own after that - he tends to alway mix up "5" n "2". Some of you would share this experience
.
Honestly, I didn't think S2 would find this entertaining. But we successfully went 2 rounds with this - of course he enjoyed picking out the magnets just as much
.
Free play with magnets and dough right after!
.
Plusses: #numberrecognition, #finemotorskills, teaching kids to #listenandfollow instructions and #sensoryplay

Memahat es dengan garam.. Yuuukk main dingin-dinginan pakai es batu. Tuangkan garam ke balok es.. cesss esnya mulai meleleh. Biar tambah seru, teteskan pewarna makanan juga ke es yang terpahat garam.
Kita bisa mengamati perubahan bentuk es dan belajar warna juga.

#sayanganak
#maindirumah #playathome #belajarsambilbermain #belajarwarna #kegiatanbalita #toddleractivity #aktivitasanak #stimulasivisualspasial

Umma ga suka bebikinan mainan or peperintilan asilnya. Tapi memaksakan diri biar tabina punya aktivitas harian yg ga membosankan di dalam rumah. Belum bisa main ke taman soalnya anginnya lagi kenceng bangeet!
.
"Hai, aku Mimi. Tolong potongin rambut aku dong mba." ujar mimi di salon Tabinaria.
.
Itung2 mbak salon latihan motorik halus. Memakai gunting~~
.
#toddleractivity #2yo

Waterplay time!
.
Buat duo bolangs, belum liburan namanya kalau belum bermain air, lumpur, atau sekedar menjelajah alam. Liburan dengan mereka memang selalu menyenangkan mamanya (terutama), buat hati, pikiran, dan kantong juga 😁. Selamat beristirahat siang! .
.
#theartgantasboys #playingintheriver #natureplay #gonature #waterplay #childhood #toddleractivity #sensoryplay #childrenofnature

Jocelyn sekarang lagi senang2nya main balok, kalau dulu masih usia 1 tahunan main baloknya disusun berdasarkan warna dan bentuk, misalnya kuning kotak, yah dia susun kuning kotak semua dari bawah sampai atas. Nah sekarang sudah 2 tahunan, variasi bentuknya beragam 😍
.
.
.
Terus berkembang pesat yah sayang mama papa πŸ˜˜πŸ’™
#toddleractivity
#2yo5mo
#anakcerdas
#playingwithblocks

This week’s sensory bin! Nothing small for scooping with because I want my kiddos to work with their finger muscles by grabbing the beans!

Udah lama banget ga mainan begini karena ibunya males bikin cat edible, hari ini diniatin bikin malah catnya jadi kayak ager, wkwkwkwk. Gapapa, masih bisa dipake πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†
.
.
.
.
.
#taw #15mo #toddlerplay #toddleractivity #learnthroughplay

We scream for Ice-creams and we made shaving cream puffy paint ice creams picture
.
πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹
. 🍦Draw out picture of ice cream on thick cardboard .
.
🎨 Paint the ice cream scoops on top of the cone with puffy paint
.
🌟Apply 100& 1000s/glitter liberally to the paint
.
🍦🍦🍦🍦🍦🍦🍦🍦🍦🍦🍦🍦🍦🍦
.
Once the paint is dry, we work on the cone by tearing up brown colour paper and glue it down
.
.
I asks Mr3 if he would want a 🌞or a ☁️scene. Clouds on one picture, and a sunny blue sky on the other. He drew out ☁️ and 🌞 on colour paper, I cut it out for him and let him glue it down. Blue sky is made by tearing up blue colour paper and more gluing involved
.
.
.
#simplefun #toddlerfun #toddleractivity #kidscrafts101 #smockson #preschooleractivities #puffypaint #icecreamcraft

Cuaca mendung, beraktivitas didalam ruangan juga gak kalah seru, little sunshine daycare selalu membuat hari hari anak terasa berwarna dan tidak membosankan dengan beragam aktivitas anak anak tiap hari nya loh moms 😍
Hari ini kakak2 belajar mewarnai, kakak2 sudah mulai pintar dalam mewarnai, banyak yg tidak kluar garis loh 😍

A great learning environment shines more light at home too!
.
.
.
At ISMILE, we partner with parents so that all children progress beyond expectations, develop holistically with positive character values and a deep love for learning, while acquiring the skills essential to thrive in the 21st century.
.
.
.
#ismile #quoteoftheday #reggioinspired #infant #toddler #nursery #kindergarten #naturelearning #preschoolactivities #toddleractivities #earlychildhoodeducator #learning #environment #shine #preschool #sensoryplay #qualityeducation #growingkid #montessori #ismilebandung #ismilebellezza #ismileplazaindonesia #ismilementeng #ishinekelapagading #ishinekertanegara #characterdevelopment #kindermusik #toddleractivity #instakids #instamom

Stacking game in the kitchen. #toddler #games #toddleractivity

This is the Ramp Game! A huge hit in our house for keeping the kids busy and happy πŸ‘ - you just need a large foam board and tape! Then take different objects and roll them down the ramp 🎾. It is simple but the kids LOVE πŸ’• this game. Games that help you engage and laugh with your kids will make dinnertime calmer! My latest blog post is about 4 easy games to do with you toddlers and preschoolers ⚽️!
1️⃣the ramp game
2️⃣fill the box game
3️⃣fill it with poms game
4️⃣bouncy balls

Check out the link to my post in my bio! πŸ‘†πŸΌor go to www.dinnertimechaos.com

Ntr gedean dikit kita main bilyard de 😁😁 #defrandalvarendra #25monthsold #toddleractivity #instatoddler #instagram #instavideo

Looking for a stunning birthday gift for your toddler? This Licensed Mercedes G65 AMG kids ride on car will definitely put a big smile on your child’s face every time he sees his new ride.

Sejak bayi sampai skrg Khaira terlihat sumringah kalau mau ke warung sayur. Krn disana banyak hal seru bisa belajar jenis sayur, buah, ikan, bumbu. Mengenal warna, tekstur, bau, dll. Sering juga diminta pendapat kalau bunda lg bingung mau masak apa. Sekalian melatih tanggung jawab dgn menu yg dipilihnya harus mau makan kalau udh dimasak hee...
. . . Hijab : @minione111
.
#mainbelajarKhaira #practicallife #lifeskill #dearKhaira #rumahmainanak #keterampilanhidup #pretendplay #mainananak #idebermaindirumah #montessoridirumah #montessorimom #toddleractivity #diymontessori #diymainananak #minione111 #hijabbayi #hijabbalita #hijabanak

Most Popular Instagram Hashtags