#timahotimah

MOST RECENT

#TERIMA #KASIH Puan Mastura Mujar sebab memilih medikal kad aia public takaful.. Terima kasih juga kerana kepercayaan kpd kami..
.
Anda Mencari Medikal Kad KELUARGA?
.
Jom Sertai Medikal Kad AIA Public Takaful.
.
Bersedialah atas sebarang kemungkinan, kerana ianya mungkin satu-satunya peluang yang anda ada, Hubungi @ Whatsapp:
.
Sauqi 01124335311 / Hanisa 0184670678
Sauqi - https://www.wasap.my/601124335311
Hanisa - https://www.wasap.my/60184670678
.
#aiapublictakaful
#aiapublictakafulpenang
#aiapublictakafulpulaupinang
#aiapublictakafulkedah
#aiapublictakafulperak
#aiapublictakafulbertam
#aiapublictakafulkulim
#aiapublictakafulsungaipetani
#aiapublictakafulnibongtebal
#aiapublictakafulkepalabatas
#aiapublictakafulparitbuntar
#takadacintasepertimu #syafiqkyle #lofattah #nealofarhijab #aznilhajinawawi #fattzura #fattahamin #fazura #meletop
#Nakbebel #catsofinstagram #instafamous #awesome #amazing #zullofa
#Ohemgis #Timahotimah #Nakngepek #Syahemm #Cikgupayung #viral #takaful #prudential #etika #prubsntakaful

Posting

Posting anda di media sosial juga penting dalam menentukan kredibiliti anda sebagai peniaga.

Peniaga yang postingnya selalu sendu-sendu, negatif, kutuk-kutuk orang, marah-marah pesaing, adalah tak bagus untuk perniagaan anda. Sedar tak sedar, anda akan tarik pelanggan yang macam anda juga.

Cuba lebihkan banyak sharing ilmu, banyakkan berkongsi kisah inspirasi, yang boleh mengajak orang lain ke arah lebih positif.

Jadikan posting anda sesuatu yang terbaik yang followers atau netizen baca untuk hari ini.


#aiapublictakaful
#aiapublictakafulpenang
#aiapublictakafulpulaupinang
#aiapublictakafulkedah
#aiapublictakafulperak
#aiapublictakafulbertam
#aiapublictakafulkulim
#aiapublictakafulsungaipetani
#aiapublictakafulnibongtebal
#aiapublictakafulkepalabatas
#aiapublictakafulparitbuntar
#takadacintasepertimu #syafiqkyle #lofattah #nealofarhijab #aznilhajinawawi #fattzura #fattahamin #fazura #meletop
#Nakbebel #catsofinstagram #instafamous #awesome #amazing #zullofa
#Ohemgis #Timahotimah #Nakngepek #Syahemm #Cikgupayung #viral #takaful #prudential #etika #prubsntakaful

Pemikiran

Ada peniaga yang tak kisah nak beritahu seluruh dunia tentang ideologi, fahaman politik, siapa yang beliau sokong, artis mana yang beliau sukar, Ustaz mana yang beliau ikut, suratkhabar apa yang dia rasakan tak bagus, produk apa yang dirasakan tak sesuai dan macam-macam lagi pendapat dan suara hati sendiri.

Tak salah sebenarnya. Terutama di mata kita, tapi ianya akan dilihat sebagai salah oleh pelanggan anda yang berpemikiran berlainan dari anda. Jadi apa yang anda mungkin boleh lakukan ialah untuk kurangkan sedikit kelantangan anda, atau anda boleh cari jalan tengah, atau terus diam dan bercakap perkara-perkara yang neutral sahaja.

Tapi jika anda berani tanggung risiko, boleh je nak kata apa pun.


AIA PUBLIC TAKAFUL
#aiapublictakaful
#aiapublictakafulpenang
#aiapublictakafulpulaupinang
#aiapublictakafulkedah
#aiapublictakafulperak
#aiapublictakafulbertam
#aiapublictakafulkulim
#aiapublictakafulsungaipetani
#aiapublictakafulnibongtebal
#aiapublictakafulkepalabatas
#aiapublictakafulparitbuntar
#takadacintasepertimu #syafiqkyle #lofattah #nealofarhijab #aznilhajinawawi #fattzura #fattahamin #fazura #meletop
#Nakbebel #catsofinstagram #instafamous #awesome #amazing #zullofa
#Ohemgis #Timahotimah #Nakngepek #Syahemm #Cikgupayung #viral #takaful #prudential #etika #prubsntakaful

Pergerakan

Jika anda merupakan peniaga yang dah terkenal, ke mana anda pergi, anda akan diperhatikan. Ke mana anda makan, anda berhibur, anda beriadah, anda belajar, anda membeli belah semua pun akan menjadi perhatian orang ramai.

Terkenal bukan semestinya bermaksud terkenal seluruh Malaysia atau seluruh dunia, terkenal di seluruh kampung anda pun boleh menyebabkan anda menjadi perhatian.

Contoh, anda seorang pengusaha kedai jahit di kampung anda, kat mana anda dapatkan stok barang jahitan dan kenduri kahwin siapa anda pergi pun akan menjadi perhatian. Jadi, berhati-hati. Jika anda ditemui di tempat yang salah, susah juga nanti.

AIA PUBLIC TAKAFUL
#aiapublictakaful
#aiapublictakafulpenang
#aiapublictakafulpulaupinang
#aiapublictakafulkedah
#aiapublictakafulperak
#aiapublictakafulbertam
#aiapublictakafulkulim
#aiapublictakafulsungaipetani
#aiapublictakafulnibongtebal
#aiapublictakafulkepalabatas
#aiapublictakafulparitbuntar
#takadacintasepertimu #syafiqkyle #lofattah #nealofarhijab #aznilhajinawawi #fattzura #fattahamin #fazura #meletop
#Nakbebel #catsofinstagram #instafamous #awesome #amazing #zullofa
#Ohemgis #Timahotimah #Nakngepek #Syahemm #Cikgupayung #viral #takaful #prudential #etika #prubsntakaful

Penampilan.

Ini pun penting. Penampilan peniaga perlu selari dengan apa yang diniagakan. Kalau dah jual ubat kurus, penampilan kita perlulah kurus. Kalau jual produk kecantikan, kita perlulah cantik. Anda mungkin tak nampak ini penting tapi ianya memang sangat penting kerana peniagalah testimoni terbaik produk yang mereka jual.

Anda mungkin fikir, anda perlu jadi hipokrit dan tak jadi diri anda yang sebenar, tapi percayalah, dalam dunia sekarang, orang suka tengok benda yang baik-baik, contoh jutawan yang kuat agama, jelitawan yang menutup aurat, usahawan yang selalu bersedekah kerana orang ramai sentiasa tercari-cari ikon atau sumber inspirasi.

Bukan setakat penampilan pemilik perniagaan sahaja, penampilan pekerja, kakitangan dan kedai juga perlu selari.

AIA PUBLIC TAKAFUL
#aiapublictakaful
#aiapublictakafulpenang
#aiapublictakafulpulaupinang
#aiapublictakafulkedah
#aiapublictakafulperak
#aiapublictakafulbertam
#aiapublictakafulkulim
#aiapublictakafulsungaipetani
#aiapublictakafulnibongtebal
#aiapublictakafulkepalabatas
#aiapublictakafulparitbuntar
#syafiqkyle #lofattah #nealofarhijab #aznilhajinawawi #fattzura #fattahamin #fazura #meletop
#Nakbebel #catsofinstagram #instafamous #awesome #amazing
#Ohemgis #Timahotimah #Nakngepek #Syahemm #Cikgupayung #viral #takaful #prudential #etika #prubsntakaful

Most Popular Instagram Hashtags