#skcj

MOST RECENT

Selalunya jam 640pg saya sampai mesti dah ada murid. Tapi hari ni..... #1stramadhan
#skcj
#bestmoment

16Mei2018
Ceritanya hari guru...penat lawan budak2...dah 31 tahun, xlarat nk kejar budak2...mandi peluh je dapat...
#tukarbajuawal #skcj #hariguru2018

Happy teacher's day..
Terima kasih cikgu2
> Taska di kajang(xingt nama taska)
> Sek Keb Sungai Kepar
> Sek Keb Changkat Jering
> Sek Men Keb Tengku Menteri
> SAR Batu 6, Simpang Taiping
> SAR MADRASAH AL-AZHARUL JANNAH

Terima kasih cikgu2
Politeknik Sultan Abdul Halim Mu'adzam shah, Jitra, Kedah

Terima kasih JuruLatih2
> 72 Wksp div
> Rej 513 AW > Rej 512 AW
> Rej 503 AW

Terima kasih atas mendidik aku menjadi seorang manusia yg berguna. Alhamdulillah sekarang walaupun xjd cikgu.. Tapi berkhidmat utk memberikan keselesaan kepada pengajar dan pelajar.. TERIMA KASIH CIKGU

#emy #emyzastory #beard #beardedmen #beardgang #beardedgentlemen #jkr #pendidikan #hariguru #hariguru2018 #styles #army #politeknik #politeknikmalaysia #polimas #politekniksultanabdulhalimmuadzamshah #smktm #skcj #sksk #igers #igersworldwide #igermalaysia #gurupemacutransformasipendidikan

“ GURU PEMACU TRANSFORMASI PENDIDIKAN “
Selamat Hari Guru kepada Para Pendidik Anak Bangsa SK Cheras Jaya / SERASA dan semua guru2 di pelusuk Tanahair yang Dimuliakan lagi Dihormati.♥️
.
SAJAK karya Allahyarham Usman Awang 1979-
Berburu ke padang datar
Dapat rusa belang kaki
Berguru kepala ajar
Ibarat bunga kembang tak jadi
Dialah pemberi paling setia
Tiap akar ilmu miliknya
Pelita dan lampu segala
Untuk manusia sebelum jadi dewasa.
Dialah ibu dialah bapa juga sahabat
Alur kesetiaan mengalirkan nasihat
Pemimpin yang ditauliahkan segala umat
Seribu tahun katanya menjadi hikmat.
Jika hari ini seorang Perdana Menteri berkuasa
Jika hari ini seorang Raja menaiki takhta
Jika hari ini seorang Presiden sebuah negara
Jika hari ini seorang ulama yang mulia
Jika hari ini seorang peguam menang bicara
Jika hari ini seorang penulis terkemuka
Jika hari ini siapa sahaja menjadi dewasa;
Sejarahnya dimulakan oleh seorang guru biasa
Dengan lembut sabarnya mengajar tulis-baca.
Di mana-mana dia berdiri di muka muridnya
Di sebuah sekolah mewah di Ibu Kota
Di bangunan tua sekolah Hulu Terengganu
Dia adalah guru mewakili seribu buku;
Semakin terpencil duduknya di ceruk desa
Semakin bererti tugasnya kepada negara.
Jadilah apa pun pada akhir kehidupanmu, guruku
Budi yang diapungkan di dulangi ilmu
Panggilan keramat “cikgu” kekal terpahat
Menjadi kenangan ke akhir hayat. #selamathariguru2018 #happyteachersday #skcj #usmanawang #guru #gurupemacutransformasipendidikan #kekhariguru #madewithlove by #adorenchantiquecakes

Bos Bersara...Sent Off..smpai ke pintu rumah.
#skcj #persaraan

Panama bersama anak2 dan cikgu2 sesi petang tadi... #panama #bestmoment #skcj #meriah #senamrobik

Today and tomorrow turn Eddin pula ke Seminar BH for UPSR. Belajar elok-elok ya Eddin ❤. #skcj
#rizeddin
#upsr2018
@cikodin

Balik kursus tadi terus ke sekolah jumpe budak2 kecik ni. Jam 5.30 ptg saya sampai... Oklah dapat jugak jumpe sebab nnt 3 hari tak jumpe sbb kursus 😅#bestmoment #1cekal #skcj #ilovemyjob #ilovemystudents #teacherlife

Merah Bersukan....Merah Juara.
#sukansekolah
#skcj
#merahjuara

Lawatan yang meriah! Kami gelombang merah menyerang.... #bestmoment #lawatan #skcj #meriah

Sebelum pegi, periksa nama anak2 didik dulu... Tksh @aini8bukh untuk gambar ini.... #lawatan #bestmoment #skcj #meriah

Hanya yang tidak fobia sahaja boleh masuk ke dalam pameran ini.... #survive #bunker #bestmoment #skcj

Bawa anak2 didik ke sini.... Mengatasi masalah fobia.... Meriah! #bunker #survive #bestmoment #skcj

practice makes perfect....
#sukansekolah #2018 #skcj

Balik kem petang tadi sempat singgah sekolah sebab teringatkan JLo ni tahun lepas. Walaupun kepenatan namun tetap posing manje😘😍 #pameranhaiwanexotic #bestmoment #skcj #teacherlife #ilovemyjob #albinosnake

Hebat Guru Besar saya. Siap buat bancian lagi menggunakan teknologi👍🏻👍🏻 #bancian #mengundi #skcj #bestmoment

Terima kasih mama @rashadhadif @rafizanabaziz untuk kata2 semangat ini! Walaupun baru2 ni saya telah dihina dan dimalukan dalam wassap group darjah 4 tapi saya cuba bangkit semula dgn kata2 semangat seperti ini. Bukan mudah nak mendidik anak orang lain ni. Sudah terbiasa kot ibu bapa melatah dgn menghina saya dan ada juga batu api dalam group itu. Takpelah, konsep saya senang jer.... saya tidak akan sama sekali tegur dan sentuh murid itu sampai bila2.... Pengalaman saya mungkin hanya sekelumit tapi pengalaman rakan2 kaunselor saya maha hebat lg daripada saya!
#tergurishati #nakmendidik #sekadarberkongsi #sayasayanganakdidiksaya #skcj #teacherlife

Sempat lagi mkn steamboat walaupun dh penat bersukan kt sklh.
#harisukansekolah #skcj

Most Popular Instagram Hashtags