#silerachiaseed

3738 posts

TOP POSTS

Assalamualaikum..selamat pagi..
Dah breakfast? Kalau belum, boleh try Sandwich Chia Seed.
Enjoy your breakfast 🍽

Roti + Scrambled egg + mayonis + silera chia seed
#silerachiaseed

Ramai tak tahu chia seed ni boleh kawal gula dalam darah. Tapi juga boleh mencairkan darah. Hati2 ya. Jangan silap. Ambil tanpa consultation boleh bahayakan diri. Jom tanya sis dulu. #silerachiaseed #chiaseedorganik

KENAPA MESTI CUBA 'CHIA SEEDS' 'Chia seeds' ni merupakan sejenis bijirin yang mempunyai banyak sangat kelebihan iaitu sangat kaya dengan Omega 3 di samping segala macam vitamin, nutrien, fiber, protein, kalsium dan yang terpenting juga ialah anti oksidan.
Hanya 2 sudu besar dah cukup untuk keperluan harian, tak perlu berlebihan. Yang penting ia bijian semulajadi yang tidak melalui apa-apa proses.
Boleh dimakan mentah atau dicampur di dalam minuman atau apa jua masakan. Jika dicampur dalam minuman ia akan kembang sama sifat seperti 'biji selasih'. #silerachiaseed
#aurasilerateam

Alhamdullilah settle COD silera tgh hari tadi.. Ada yg request untuk COD kali ni.. Ikutkan la..masa rehat sempat juga selit kan masa.. Terima kasih yang beli.. Fizaa jual ye.. Maaf kalau kalau kurang berbual harini.. Kejar masa.. Yg nak boleh direct pm ye.. Bulan puasa ni cikyaa banyak on untuk by postage je.. Nk cod in shaa Allah usahakan ..selamat berpuasa semua 😊😇
#silerachiaseed
#silera
#chiaseedorganik
#sayajualsayaamalkan

Jum berkenalan dengan Silera Chia Seed 100% Organic ini. KELEBIHAN SILERA CHIA SEEDS **************************
🍭 Menguatkan tulang
🍭 Mengurangkan risiko kencing manis 🍭 Mengurangkan risiko sakit sendi
🍭 Mengurangkan kemurungan
🍭 Menurunkan berat badan 🍭 Mengurangkan risiko penyakit jantung
🍭 Mengurangkan risiko kanser 🍭 Meningkatkan kecerdasan otak kanak-kanak dan dewasa 🍭 Meningkatkan keanjalan kulit 🍭 Memperbaiki pigmentasi
🍭 Meningkatkan sistem imun badan 🍭 Mengurangkan keguguran rambut
🍭 Menguatkan tulang dan gigi
🍭 Mengurangkan rasa lapar

#Silerachiaseed
#taburtaburkurus
We Touch Your Life.

Cara Penggunaan #Silerachiaseed 🍃Sehari 1 - 2 sudu makan MAX 🍃Tak perlu cuci, terus gunakan 🍃Chia seed yang lembut ini dapat dengan mudah dijadikan bahan untuk makanan, terutama bila dicampur dalam cereal, sayur-sayuran, nasi, yoghurt, roti dan bermacam-macam minuman. 🍃Cara yang paling umum untuk comsume adalah dengan mencampurnya ke air minum 1.5L yang kemudian diminum seperti biasanya kita meminum air. 🍃Dapat dijadikan Jelly. Cukup tambahkan 1sudu teh makan, Chia Seed kedalam air botol minuman kita, Bila sudah berbentuk gel dalam 15 minit, kalau boleh habiskan dalam masa sehari 🍃Lebih pada sehari chia akan keluarkan akar n daun, jangan panic itu adalah chia sprout (Alfalfa) boleh blend daun tu minum atau jadikan macam ulam 🍃Jelly Chia juga dapat ditambahkan kedalam smoothies, saus salad, puding, dll. 🍃Dapat dicampur dalam juice buah. Dengan demikian kita dapat mengkonsumsi chia dengan rasa manis yang didapat dari buah-buahan. 🍃Ditaburkan diatas buah-buahan potong yang akan kita makan 🍃Dalam masakan pun boleh

Ehem..jemput tengok,
Ramai yang kata 'chia seeds' tu 'biji selasih' .
Memang 'chia seeds' seakan-akan 'biji selasih', tetapi kedua-duanya bukan benda yang sama tau. 'Chia seeds' ni merupakan sejenis bijirin yang mempunyai banyak sangat kelebihan iaitu sangat kaya dengan Omega 3 disamping segala macam vitamin dan nutrien, fiber, protein, kalsium dan paling penting antioxidants.

Cuma 2 sudu besar dah cukup untuk keperluan harian, tak perlu berlebihan.
Yang penting ia bijian semulajadi yang tak melalui apa-apa proses. Boleh dimakan mentah atau dicampur di dalam minuman atau apa jua masakan. Kalau dicampur dalam minuman ia akan kembang sama sifat macam 'biji selasih' .

Oh ya, jangan lupa pilihlah chia seeds yang berkualiti, 😘😘 #silerachiaseed

Pelbagai cara boleh di makan bersama Silera ChiaSeed.
Banyak khasiat Silera ChiaSeed. Antaranya ialah :- 🍃melancarkan sistem pencernaan
🍃Menstabilkan gula dalam darah
🍃Meningkatkan tenaga & kadar metabolisma
🍃Membantu mengurangkan berat badan
🍃Mengenyangkan
🍃Mengurangkan kolestrol
🍃Melindungi jantung
🍃Membantu pembentukkan & menguatkan tulang
🍃Kulit lebih sihat & berseri
🍃Sangat membantu wanita hamil dalam membekalkan protein dan tenaga
🍃Menambah susu badan
🍃Menguatkan minda
🍃Meningkatkan sistem imun
🍃Arthritis
🍃Membuang toksin dalam badan
🍃Membantu masalah berdengkur
🍃Membantu masalah sakit tumit dan sakit sendi
🍃Mengurangkan stress
🍃Bebas gluten

Jom 1 keluarga 1 Chia Seed
Makanan kesihatan untuk anda sekeluarga😍😍😍 Berminat?? Boleh menghubungi di talian
http://www.wasap.my/60122245301/chiaseed

#Silera
#SileraChiaSeed
#ManfaatkanUsiaMudamu

SILERA CHIA SEED
RM33 - Nibong Tebal / Alor Setar

Jum berkenalan dengan Silera Chia Seed 100% Organic ini. KELEBIHAN SILERA CHIA SEEDS **************************
🍭 Menguatkan tulang
🍭 Mengurangkan risiko kencing manis 🍭 Mengurangkan risiko sakit sendi
🍭 Mengurangkan kemurungan
🍭 Menurunkan berat badan 🍭 Mengurangkan risiko penyakit jantung
🍭 Mengurangkan risiko kanser 🍭 Meningkatkan kecerdasan otak kanak-kanak dan dewasa 🍭 Meningkatkan keanjalan kulit 🍭 Memperbaiki pigmentasi
🍭 Meningkatkan sistem imun badan 🍭 Mengurangkan keguguran rambut
🍭 Menguatkan tulang dan gigi
🍭 Mengurangkan rasa lapar

KHASIAT SILERA CHIA SEED
*********************** # Fiber
=======
👉kaya dengan fiber yg dapat membantu mereka2 yg mempunyai masalah penghadaman

#Membantu pesakit Diabetes
========================
👉Mempunyai potensi untuk membantu pesakit diabetes kerana ianya dapat memberikan tenaga, mengimbangi kadar gula dalam badan dan mengelakkan dari dehidrasi
👉telah dikaji oleh pakar perubatan
👉menjadi sebagai salah satu rawatan semula jadi yang amat berpotensi untuk para pesakit diabetes tahap 2.
👉Ini kerana keupayaannya untuk memperlahankan penghadaman.

#Kaya dengan Omega 3
===================
👉Mengandungi khasiat Omega-3 yg sangat baik untuk perkembangan otak kita
👉👭mencantikkan lagi kulit kita

#Mengandungi Kalsium
===================
👉Kandungan kalsium dalam Chia Seed adalah 3 kali ganda berbanding dengan susu. 👉Bagus utk pertumbuhan tulang dan gigi. 👉mengelakkan dari mengalami masalah Osteoporosis.

#Mengenyangkan
===============
👉Bila Chia Seed direndam dalam air, ianya akan mengembang. 👉rasa kenyang untuk jangka masa yg agak lama.

#Membantu melawaskan
=====================
👉Bagi yg mempunyai masalah usus, ianya dapat membantu melancarkan proses 'pembuangan'

#Kaya Protein dan Tiada Kolesterol
============================
👉Merupakan sumber protein yg sesuai bagi vegetarian dan juga dapat membantu mengawal tahap kolesterol dalam badan kita. 👉Bagus utk kesihatan jantung.

www.wasap.my/60134076689
www.wasap.my/60134076689
www.wasap.my/60134076689

#SileraChiaSeed

MOST RECENT

Happy Mama when her babies arrived 😘

#readystock
#silerachiaseed
#sileraalmannaarabicgum
#virgincare

Interested? Dont be shy ~
Pm for inquiries 😘😘😘
.
.
.
.
.
.
#bruneifm #bruneiadvert #sayaamalsayajual #bruneionlinestore #bruneionlineshopping #healthybrunei

SILERA CHIA SEED
RM33 - Nibong Tebal / Alor Setar

Jum berkenalan dengan Silera Chia Seed 100% Organic ini. KELEBIHAN SILERA CHIA SEEDS **************************
🍭 Menguatkan tulang
🍭 Mengurangkan risiko kencing manis 🍭 Mengurangkan risiko sakit sendi
🍭 Mengurangkan kemurungan
🍭 Menurunkan berat badan 🍭 Mengurangkan risiko penyakit jantung
🍭 Mengurangkan risiko kanser 🍭 Meningkatkan kecerdasan otak kanak-kanak dan dewasa 🍭 Meningkatkan keanjalan kulit 🍭 Memperbaiki pigmentasi
🍭 Meningkatkan sistem imun badan 🍭 Mengurangkan keguguran rambut
🍭 Menguatkan tulang dan gigi
🍭 Mengurangkan rasa lapar

KHASIAT SILERA CHIA SEED
*********************** # Fiber
=======
👉kaya dengan fiber yg dapat membantu mereka2 yg mempunyai masalah penghadaman

#Membantu pesakit Diabetes
========================
👉Mempunyai potensi untuk membantu pesakit diabetes kerana ianya dapat memberikan tenaga, mengimbangi kadar gula dalam badan dan mengelakkan dari dehidrasi
👉telah dikaji oleh pakar perubatan
👉menjadi sebagai salah satu rawatan semula jadi yang amat berpotensi untuk para pesakit diabetes tahap 2.
👉Ini kerana keupayaannya untuk memperlahankan penghadaman.

#Kaya dengan Omega 3
===================
👉Mengandungi khasiat Omega-3 yg sangat baik untuk perkembangan otak kita
👉👭mencantikkan lagi kulit kita

#Mengandungi Kalsium
===================
👉Kandungan kalsium dalam Chia Seed adalah 3 kali ganda berbanding dengan susu. 👉Bagus utk pertumbuhan tulang dan gigi. 👉mengelakkan dari mengalami masalah Osteoporosis.

#Mengenyangkan
===============
👉Bila Chia Seed direndam dalam air, ianya akan mengembang. 👉rasa kenyang untuk jangka masa yg agak lama.

#Membantu melawaskan
=====================
👉Bagi yg mempunyai masalah usus, ianya dapat membantu melancarkan proses 'pembuangan'

#Kaya Protein dan Tiada Kolesterol
============================
👉Merupakan sumber protein yg sesuai bagi vegetarian dan juga dapat membantu mengawal tahap kolesterol dalam badan kita. 👉Bagus utk kesihatan jantung.

www.wasap.my/60134076689
www.wasap.my/60134076689
www.wasap.my/60134076689

#SileraChiaSeed

Setelah 2 hari tergendala..maka tengahari tadi barulah tersedia.. haha

Alkisahnya kluar gi beli barang dapur..singgah beli #aisblended #stoberi.. pastu macam tak meriah pun rasa. Tringat lah nak buat #abc.. Buh dalam mangkuk. Tambah #cendol, #kacang, #jagung yg #sweetcorn tu, kordial #sirap sikit, #jagung,n susu cair..then last skali ofkos #silerachiaseed..dah tu melimpah xmuat mangkuk.haha.. Apa lagii..nikmatilah #abcchia

Cite kemain ni nak bagi sape baca xtau lah.. #hahaha

Cara Penggunaan #Silerachiaseed 🍃Sehari 1 - 2 sudu makan MAX 🍃Tak perlu cuci, terus gunakan 🍃Chia seed yang lembut ini dapat dengan mudah dijadikan bahan untuk makanan, terutama bila dicampur dalam cereal, sayur-sayuran, nasi, yoghurt, roti dan bermacam-macam minuman. 🍃Cara yang paling umum untuk comsume adalah dengan mencampurnya ke air minum 1.5L yang kemudian diminum seperti biasanya kita meminum air. 🍃Dapat dijadikan Jelly. Cukup tambahkan 1sudu teh makan, Chia Seed kedalam air botol minuman kita, Bila sudah berbentuk gel dalam 15 minit, kalau boleh habiskan dalam masa sehari 🍃Lebih pada sehari chia akan keluarkan akar n daun, jangan panic itu adalah chia sprout (Alfalfa) boleh blend daun tu minum atau jadikan macam ulam 🍃Jelly Chia juga dapat ditambahkan kedalam smoothies, saus salad, puding, dll. 🍃Dapat dicampur dalam juice buah. Dengan demikian kita dapat mengkonsumsi chia dengan rasa manis yang didapat dari buah-buahan. 🍃Ditaburkan diatas buah-buahan potong yang akan kita makan 🍃Dalam masakan pun boleh

Ramai customer kaka mudah membuang air besar bila amalkan Silera chia seed. Alhamdulillah.. Tapi satu perkara yang kaka nak pesan, untuk mudahkan dan melancarkan proses buang air besar, air kosong perlu diambil secukupnya tau.

Bila proses buang air lancar, berat badan mudah turun ye. :) #silera
#silerachiaseed
#organic
#superfood
#organicchiaseeds
#chiaseedmurah

Setelah berehat sebulan pada bulan Ramadhan yang lepas, sebentar lagi kelas Coaching nak bermula tepat jam 9 Tajuk malam ni tentang MARKETING PLAN.
Jomm sedut ilmu lagi.
Tak perlu nak keluar pergi kelas. Online depan hp jer, senangkan.. Jomm.. #silerachiaseed
#almannaarabicgum
#teamsilera

Okay. Penah dapat macam ni?

#silerachiaseed punya pasal lah ade geng yang dapat ayat gini.

#gearspeedTeam

Most Popular Instagram Hashtags