#semenanjungemas

MOST RECENT

True & Trusted.

Ramuan 40 jenis ulam untuk nasi ulam...
InshaAllah 40 jenis terus jadi ubat 😈
#emaskersani
#40ulam
#kampungstyle
#kampungfood
#makananmelayu
#semenanjungemas
#goldenchersonese
#nusantara
#perak
#malaysia

Come over to our Pop-up Store @setorgombak today and tomorrow.
We are on clearance sale for your Hari Raya supplies.
Venue: @setorgombak
Date: 9th - 10th June 2018
Time: 2pm till end

See you here!

#rebongmy #teemim #tanjakurban #tanjaktradisional #destar #batik #songket #pelikat #nusantarastreetwear
#rebong #raglanbatik #nusantara #heritage #heritagedesigns #menongkaharus #streetwear #localtoglobal #semenanjungemas

Come over to our Pop-up Store @setorgombak today and tomorrow.
We are on clearance sale for your Hari Raya supplies.
Venue: @setorgombak
Date: 9th - 10th June 2018
Time: 2pm till end

See you here!

#rebongmy #teemim #tanjakurban #tanjaktradisional #destar #batik #songket #pelikat #nusantarastreetwear
#rebong #raglanbatik #nusantara #heritage #heritagedesigns #menongkaharus #streetwear #localtoglobal #semenanjungemas

#newmalaysia semoga negara #malaysia ini terus kekal aman dan bertambah #kaya #suwanarbhumi #semenanjungemas

Zaman sebelum merdeka... Terjumpa lak dlm album lama nasib baik xmkn dek anai2...
#emaskersani
#tanahmelayu
#tanahjawi
#semenanjungemas
#goldenchersonese
#malaysia

Make a statement!

Our Tee Mim is on sale! Limited stocks and sizes. Order yours now coz they're selling fast.

#rebong #teemim #raglanbatik #nusantara #nusantarastreetwear #heritage #heritagedesigns #menongkaharus #streetwear #localtoglobal #semenanjungemas

Our signature print on every design has a purpose. A purpose to preserve the heritage element for future generations.

#rebong #teemim #raglanbatik #nusantara #nusantarastreetwear #heritage #heritagedesigns #menongkaharus #streetwear #localtoglobal #semenanjungemas

Who says you cant be uniquely stylish through your roots. Be proud and stay cultured.

Designed for your comfort, style and sensibility.

#rebong #teemim #raglanbatik #nusantara #nusantarastreetwear #heritage #heritagedesigns #menongkaharus #streetwear #localtoglobal #semenanjungemas

Make a statement!

Our Tee Mim is on sale starting today.
Order yours now coz they're selling fast.

#rebong #teemim #raglanbatik #nusantara #nusantarastreetwear #heritage #heritagedesigns #menongkaharus #streetwear #localtoglobal #semenanjungemas

Who says you cant be uniquely stylish through your roots. Be proud and stay cultured.

Designed for your comfort, style and sensibility.

#rebong #teemim #raglanbatik #nusantara #nusantarastreetwear #heritage #heritagedesigns #menongkaharus #streetwear #localtoglobal #semenanjungemas

Heritage doesn't have to be boring or old.
We revive heritage and culture through unique styles for you to be proud of your root.

#rebong #teemim #raglanbatik #nusantara #nusantarastreetwear #heritage #heritagedesigns #menongkaharus #streetwear #localtoglobal #semenanjungemas

We produce only from the finest of batik to marry stylish design for our customers.

#rebong #teemim #raglanbatik #nusantara #nusantarastreetwear #heritage #heritagedesigns #menongkaharus #streetwear #localtoglobal #semenanjungemas

SIMPAN, PAKSA, LUPAKAN.
.

Nak menyimpan ni, memang kena paksa. Kalau tak paksa, takkan menjadi punyalah.
.

Duit gaji ke, duit OT ke, duit mengajar ke, simpan dulu sebahagian. Lebihnya baru belanja.
.

Kalau belanja dulu baru nak simpan, alamatnya memang tak akan ada lebihan untuk disimpan.
.

Lepas dah simpan, lupakanlah. Jangan difikirkan sangat. Cari jalan untuk sentiasa konsisten menyimpan setiap bulan.
.

Macam saya la, saya kumpul. Sikit, sikit. Lama-lama seronok pula sebab harta makin bertambah. Tak perlu buat hutang bank. Bukan apa orang sekarang pelik sikit, ramai yang rasa tak boleh hidup kalau tak hutang dengan bank. Itu yang dok pulun overlap sana sini. .
.

1gram 1bulan. 0.5gram 1bulan. Kalau simpan duit sikit-sikit pun, belum tentu boleh dapat simpan duit. Kalau dapat pun, terguna pula. Sebab ramai yang masih tak faham duit sekarang untuk berbelanja sahaja, simpanan pula tetap emas no 1. .
.

So, jom kita mula simpan emas. Saya tunjukkan caranya sekarang.
.

#farrisrosli #penjual #emas #jalanan #furusiyya #jewelry #jongkong #dinars #syiling #emas916 #inflasi #hyperinflasi #ekonomi #dunia #penjual #online #terapiinstagram #santaijim #cspscs #bazarpaknil #igshop #ajimaura #erezeki #eusahawan #ebook #follower #saka #rahsia #joho #semenanjungemas

NAK SIMPAN EMAS TAPI DUIT CUKUP MAKAN
.
Ramai yang tanya saya, berminat nak simpan emas tapi saya gaji kecil.
.

Pendapat saya, kalau kita gaji kecil lagilah kita kena cari jawapan untuk simpan emas. Kita mula 0.5gram atau 1gram je. Jangan iri hati lihat orang lain beli emas ribu riban. Mungkin rezeki dia lebih. .
.

Sebab, walaupun kita hanya mampu memiliki 1gram emas, tapi nilai emas tu akan meningkat. KONPEM! Dapat membantu bila kita memerlukan.
.

Tak simpan emas pon duit habis, simpan emas pon duit habis tapi duit kekal dekat emas. Dah rasa aura emas pasti nak tambah gram. . .
.

So, mana satu pilihan kita!? .
.

#farrisrosli #penjual #emas #jalanan #furusiyya #jewelry #jongkong #dinars #syiling #emas916 #inflasi #hyperinflasi #ekonomi #dunia #penjual #online #terapiinstagram #santaijim #cspscs #bazarpaknil #igshop #ajimaura #erezeki #eusahawan #ebook #follower #saka #rahsia #joho #semenanjungemas

ADA EMAS ADA DUIT, APA MAKSUDNYA? .

Ramai orang menyangka emas ni cuma beli masa harga rendah, kemudian jual bila harga naik. .

Rupanya ramai tak tahu , duit bukan guna untuk beli emas tapi TUKAR jadi emas.
.

1. Duit tukar jadi emas, bukan belanja tapi bentuknya saja yang berubah.
.

2. Buat emas sebagai simpanan lebih mudah. Otak kata "simpanlah emas ni elok-elok"
.

3. Selain mudah ianya juga murah, RM100 dah jadi 0.5gram++
.

4. Sangat digalakkan simpan untuk buat deposit beli rumah. .
.

5. Boleh juga nak buat haji dan umrah
.

Ini masa untuk ubah!
Ubahlah bagi yg boros untuk simpan emas.
.

Untung bagi yang simpan emas sebab nya "Orang yang ada duit belum tentu ada emas, tapi orang yang ada emas sudah tentu ada duit".
.

1gram 1bulan 1keluarga. Tak susah mana pun kalau dah faham fungsi emas 😎✌️Faham ke faham!? .

#farrisrosli #penjual #emas #jalanan #furusiyya #jewellery #jongkong #dinars #syiling #emas916 #inflasi #hyperinflasi #ekonomi #dunia #penjual #online #terapiinstagram #santaijim #cspscs #bazarpaknil #matawang #islam #erezeki #eusahawan #ebook #follower #saka #rahsia #malaysiaku #semenanjungemas

Most Popular Instagram Hashtags