[PR] Gain and Get More Likes and Followers on Instagram.

#sebarkankebaikan

17180 posts

TOP POSTS

Part2
"Tiada tuhan selain ALLAH, segala kepemilikan sejatinya MILIK ALLAH"

#jombacaquran
#jombacaquransetiaphari
#jomngaji
#sebarkankebaikan

Detik-detik pemberian Piala Juara 1 Lomba Jurnalistik Pemprov DKI Jakarta, MH. Thamrin - Persatuan Wartawan Indonesia (PWI) Provinsi DKI Jakarta
Kategori fitur televisi.

Semoga semakin jaya dan terus semangat dalam menyebarkan kebaikan.

#daaitvindonesia
#jurnaldaai
#sebarkankebaikan

Terkadang aku bertanya, bagimanakah aku. Bagaimanakah perilakuku , bagaimanakah semua yang ada padaku,
Apakah aku ini buruk justru apakah aku ini baik,
Akupun tak tahu,
Tapi orang menilai aku yg tdk baik, entah itu siapa, dan itu kenapa sebabnya.
Aku cuma bertanya kepada tuhanku, apakah aku ini buruk dihadapannya, mungkin kah iya? Aku masih jauh dengan tuhanku sendiri, aku juga belum bisa melaksanakan perintahnya dg sempurna, tapi aku akan berusaha untuknya, sekarang tugasku, membuat tersenyum orang disekitarku, entah dia bahagia ataupun tidak. Yg terpenting itu tugasku, aku ingin mereka melihatku dg diriku yg selalu ceria, sllu tersenyum, tanpa kesedihan.meskipun mereka tak tahu sedikitpun bagaimna perasaanku. . kebahagiaan itu mahal harganya, tapi kita belum tentu sanggup membelinya.
.yang tak juga diukur dr segi materi ataupun fisik. .tetapi orang yg selalu menyebarkan kebaikan, itulah orang yg mendapatkan kebahagiaan,
Dunia maupun akhirat,, .Allah masih memberikan kesempatan hambanya untuk berbuat kebaikan, dan menuju jalan yg lurus. .maafkan segala dosa dan kekhilafanku, sebagaimana akupun manusia yg tak sempurna, yg diluputi banyak dosa.🙏 *alifarizha*

#coretanhatiku
#hijrahdijalanmu
#sebarkankebaikan
#tunaikankewajiban
#duniacumasementara.

Bismillah
Apa Sih yang Dimaksud Hijrah?

Asal hijrah di sini bermakna meninggalkan, yaitu meninggalkan berbicara atau meninggalkan perbuatan. Tidak berbicara pada orang lain, itu bermakna hajr.

Sedangkan kalau membahas hijrah, ada dua maksud:
1. Hijrah hissi, yaitu berpindah tempat, yaitu berpindah dari negeri kafir ke negeri Islam atau berpindah dari negeri yang banyak fitnah ke negeri yang tidak banyak fitnah. Ini adalah hijrah yang disyari’atkan.
2. Hijrah maknawi (dengan hati), yaitu berpindah dari maksiat dan segala apa yang Allah larang menuju ketaatan.

Allah Yang Maha Pemurah, berfirman :
.
قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ
.
“Katakanlah: “Hai hamba-hamba-Ku yang malampaui batas terhadap diri mereka sendiri, janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya Allah mengampuni dosa-dosa semuanya. Sesungguhnya Dia-lah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.”
(QS. Az Zumar: 53)

Tentu saja hijrah tersebut haruslah tulus lillah, tulus karena Allah …

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا تُوبُوا إِلَى اللَّهِ تَوْبَةً نَصُوحًا
.
“Hai orang-orang yang beriman, bertaubatlah kepada Allah dengan taubatan nasuhaa (taubat yang semurni-murninya).”
(QS. At Tahrim: 8)

Karena Rasul juga mengatakan bahwa yang terbaik bukanlah orang yang tidak pernah berbuat dosa. Setiap manusia pernah berbuat salah. Yang paling baik dari mereka adalah yang mau bertaubat.

Dari Anas bin Malik radhiyallahu ‘anhu, ia berkata bahwa Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda,
.
كُلُّ ابْنِ آدَمَ خَطَّاءٌ وَخَيْرُ الْخَطَّائِينَ التَّوَّابُونَ
.
“Setiap manusia pernah berbuat salah. Namun yang paling baik dari yang berbuat salah adalah yang mau bertaubat.”
(HR. Tirmidzi no. 2499; Ibnu Majah, no. 4251; Ahmad, 3:198. Syaikh Al-Albani mengatakan bahwa hadits ini hasan)
.
.
.
🎬@ikhwan2017
#ustadzkhalid
#kapanmauhijrah
#sebarkankebaikan

Ini mengisahkan tentang upaya mitigasi bencana yang dilakukan Totok Hartanto, warga yang tinggal di Hunian Tetap Dongkelsari, Sleman DIY. Totok yang memiliki latar belakang aktivitas kerelawanan yang mumpuni, mengajarkan dan mengajak warga untuk terus waspada dan terus membantu warga Hunian Tetap untuk memulihkan perekonomian.

Meski begitu, kebimbangan terus menghantui Totok sebagai aparat Negara. Pasalnya, kedua orangtunya sampai saat ini masih tinggal dan menetap di Kampung Lama, kampung yang masuk Kawasan Rawan Bencana yang ditetapkan oleh pemerintah. Kampung yang pada 2010 terkena dampak letusan Gunung Merapi.

Kilometer 13 adalah titik tepat kampung lama berada. Semua warga sudah pindah dan menata hidup baru di Hunian Tetap Dongkelsari. Tapi, kedua orangtua Totok tetap enggan untuk pindah. Meski sudah 7 tahun berlalu, sisa-sisa bencana di Kampung Lama masih terlihat.

Konsep aman dan nyaman, bagi orangtua Totok jelas berbeda. “Nyaman itu adanya di dalam hati. Kalau aman, bisa dipelajari,” begitu kata orangtua Totok.

Mendengar jawaban itu, Totok hanya bisa pasrah. Bujuk rayunya pasti tak ada gunanya. Bukti bakti kepada orangtuanya, hampir setiap hari, Totok menyempatkan menengok kedua orangtuanya di Kampung Lama.
Saksikan program Dokumenter Refleksi DAAI TV bertajuk “Merapi KM 13”. #sebarkankebaikan

Tayang ulang,
Selasa 19 September 2017 pukul 19.30 wib

Sebarkan jangan berhenti di kamu.... (Sumber: fanpage Refleksi DAAI TV)

Sambungan video #SebarkanKebaikan @liza_koolfm 🤗
Nikmat apabila dapat melihat senyuman mereka tidak dapat sy gambarkan. Terima kasih kerana sudi berkongsi senyuman dengan sy hari ini ❤️😊
Abg @ikhwankoolfm over to you 😊
#SebarkanKebaikan
#MuzikKoolTanpaHenti
#KoolKanAda
Song by @najwalatiff - Adamu"

[wawancara dengan salah satu dirjen keuangan bidang input proposal pada sebuah organisasi BEM KM UGM]
"langkah untuk menjadi manusia yang siap adalah menyiapkan sebuah 'plan' terlebih dahulu sebelum melalui harinya" (astelia karisa)
#BEMKMUGM #AMUKTI2017
#SerukanKolaborasi
#SebarkanKebaikan

MOST RECENT

Haaaa tau tak apa bende Alysa ni???
.
Alysa Cotton Angel Powder
.
💋Fungsinya untuk setting & touchup final make up after foundation 💋Texture powder halus & ringan
💋Tiada warna - jenis Translucent 💋Semua tone kulit boleh masuk
💋Sangat best, skin nampak gebu gebas & flawless
💋Powder ni boleh reduce fine line kat muka
💋Skin maintain tidak berminyak
💋Mudah dibawa dimana kerana sizenya yang comel 😉

Sekali korang da cuba, best sangat Alysa Cotton Angel Powder ni😇

#OnlineSellerKosmetik #alysacottonangelpowder
#HoneyBeeOriginalNafura
#OkayaMalaysia #ubatJerawatJeragat
#Muabellaz #Kecantikkandankesihatan
#mesrawuduk #ciktiyAwesome #bisneswoman
#instafamous #terapiinstagram
#syukurselalu #like4like #igshopmalaysia
#instadiary #kuasaBrand
#BNCVoltron #meletop
#tambah_followers_malaysia #ucapyangbaikbaik
#semogamurahrezekiselalu
#Sabarituindah #ajimaura
#sebarkankebaikan #happylife
#anggun #terapiinstagram #Johor

Kadang2 kita keluar rumah nak bersiap cepat & ringkaskan

CC Cream sesuai untuk pemakaian harian ✅Mudah, cepat & mesra pada wajah
✅Skin nampak fresh
✅ mempunyai SPF 30 ++
✅Dapat lindungi skin dari bahaya sinar UV
✅Kulit kusam sangat disyorkan grab CC Cream ni
✅Anti penuaan

Jom siap cepat2, jimat masa😉

#OnlineSellerKosmetik #cccream
#HoneyBeeOriginalNafura
#OkayaMalaysia #ubatJerawatJeragat
#Muabellaz #Kecantikkandankesihatan
#mesrawuduk #ciktiyAwesome #bisneswoman
#instafamous #terapiinstagram
#syukurselalu #like4like #igshopmalaysia
#instadiary #kuasaBrand
#BNCVoltron #meletop
#tambah_followers_malaysia #ucapyangbaikbaik
#semogamurahrezekiselalu
#Sabarituindah #ajimaura
#sebarkankebaikan #happylife
#anggun #terapiinstagram #Johor

Detik-detik pemberian Piala Juara 1 Lomba Jurnalistik Pemprov DKI Jakarta, MH. Thamrin - Persatuan Wartawan Indonesia (PWI) Provinsi DKI Jakarta
Kategori fitur televisi.

Semoga semakin jaya dan terus semangat dalam menyebarkan kebaikan.

#daaitvindonesia
#jurnaldaai
#sebarkankebaikan

Semangat dalam menyebarkan kebaikan adalah salah satu bentuk peduli, dan bangga akan negara sendiri.

#daaitvindonesia
#jurnaldaai
#sebarkankebaikan
#bhinnekatunggalika

Selamat Jurnal DAAI !
Meraih Juara 1 Lomba Jurnalistik Pemprov DKI Jakarta, MH. Thamrin - Persatuan Wartawan Indonesia (PWI) Provinsi DKI Jakarta
Kategori fitur televisi.

Semoga semakin jaya dan terus semangat dalam menyebarkan kebaikan.

#daaitvindonesia
#jurnaldaai
#sebarkankebaikan

Assalammualaikum, selamat petang semua 🙋 .

VITAMIN CANTIK UNTUK KULIT FLAWLESS BERSERI BEBAS PARUT!! .

Kembor ni jangan dipisah, biar 'melekat' sokmo .

Walau rupa berbeza, satu tu hitam2 manis, satu lagi putih2 melati. Tapi manfaat bila bergabung dua2 ni. .

Fuh! Terangkat weh. Luar dalam depa cover .

Meh2 cekidaut MANFAAT GABUNGAN VITA C & VITA E YANG SETANDING DENGAN EFEK KOLAGEN 🔥🔥 .

1. 💥mencerahkan kulit secara sekata seluruh badan
2.💥mengurangkan masalah minyak/sebum berlebihan di muka
3. 💥mengecut & mengurangkan pertumbuhan jerawat
4. 💥menjadikan kulit awet muda dan berseri-seri
5.💥pulihkan kesan sunburn
6.💥merangsang penghasilan kolagen semulajadi dalam badan
7. 💥melembabkan kulit (sesuai untuk kulit kering, mengelupas & sensitif)
8. 💥memudarkan parut
9. 💥mengurangkan jeragat & eyebag
10. 💥menghilangkan whitehead & blackhead
11. 💥kulit lebih berseri & bermaya (tak pucat) .

Yang berminat dengan kembor ni, ajomss lekaih chit chat details dengan faezatul .

Whatsapp
013-274 2486 .
013-274 2486 .
013-274 2486 .

Nak senang, ampa klik link kat bio naa 👆👆 .

Ready stok, fast service! InsyaAllah .

#shaklee
#shakleeperlis
#codperlis
#shakleekangar
#kangar
#testimonishaklee
#shakleeeffect
#shakleemurah
#perlis
#kelantan
#joho
#super100k
#my_genggua
#aurainsta
#inijugakamanah
#syukurselalu
#syukur
#sebarkankebaikan
#alhamdulillah️
#cantik
#belajarinstagram
#igersganu
#selamatmalam
#assalammualaikum
#terapiinstagram
#vscocammalaysia
#ajimaura
#ukhwahti
#fff
#lflf

"3 MASALAH SERING BERLAKU PADA LELAKI & PEREMPUAN"
.
Cuba Abg & Akak cek ade tak alami masalah macam nihh:
.
1.Kutil Kolestrooll kt leher
2.Biji Kolestrooll dibawah materr
3.Ketuatt dikaki
4.Tahii Lalat dimukee

Kalau ade jangan panikk yeaa 😀

Mesti ramai tak tahu apa bnde KUTIL KOLESTROOLL Kan 😀
KutiL seLaLunya akan timbuL berupa biji-biji kecil terutama di sekitar bahagian leher dan BJI KOLESTROOL pula akn timbul pada bwah mateee. jika tidak dirawat kutil ini akan membesar dan lebih paraah lagi akan tumbuh secara berjuntaian.Jangan ambil mudahh yea bnde nih cpt mrebakk drpd 1 boleh penuh leherr dibuatnyee.
.
Jom Cegah Sekarang Sebelum Merebakk lebihh banyak
.artic sea (minyak ikan+minyak zaitun) produk forever living
Suplement yg bnyk membantu mencegah kolestrol jahat...... 0127394929 agen di perlukan👨🏻👩🏻👱🏻👱🏻‍♀️ #iamforeverlivingproducts
#sunnahsuperfood
#foreverlivingproducts
#iamlucky
#helpmorepeople
#arcticseaforeverliving
#sebarkankebaikan

Mary Kay Gel Semi-Matte Lipstick
Ada 8 pilihan warna yang menarik tau uollss. Semuanya akan buat uollsss jatuh cinta laa..😍😍
.
.
KELEBIHAN GEL SEMI-MATTE LIPSTICK
.
✅bibir tampil segar dan lembap
✅menghasilkan kemasan matte .
✅tidak mngeringkan bibir .
✅mengandungi vitamin dan kolagen .
✅merawat bibir yg kering dan kusam .
.
❌ semua lipstik Mary Kay TIDAK mengandungi plumbum, atau sebarang chemical yang bahaya.
.
.
Anis
0189009822
Your Beauty Consultant

#MaryKayMalaysia #MaryKayKajang #MaryKayTerengganu #TimewiseSkincare #MelacepSkincate #BotanicalSkincare
#BotanicalEvoSkincare #MKMenSkincare #LimitedEdition
#GelSemiMatteLipstick #CremeLipstick #TrueDimensionsLipstick #TrueDimensionsSheerLipstick #NourisePlusLipGloss
#BerusSkinvi #Perfume #Eyeshadow #SerumTerbaik #SayaJualMaryKay
#SayaJualLipstick #Foundation #BedakAsas #ProdukTerbaik #MajalahPengantin #Maskulin #GirlsStuff #MakeupArtisMalaysia #PeluangKerjaya #SebarkanKebaikan

Kenapa Honey Bee Venom ni lebih Special dari moisturizer yang lain?
_______________________________
🐝Honey Bee Venom Menjadikan kulit licin, disamping melembab dan menggebukan kulit.
🐝Sesuai dipakai utk kulit sensitif, bersifat anti radang & berupaya merawat minor skin problem
🐝Sesuai digunakan sebelum make up, sebelum tidur atau semasa aktiviti santai harian
🐝Mencerah & menganjalkan kulit, hasil dari pembentukan sel2 kulit baru
🐝Selamat digunakan, tak mengandungi minyak mineral, paraben @ benzophenone-4 🐝Pengganti kepada BOTOX dan kesan standing dengannya
🐝Menjimatkan wang tahan sehingga 3-4 bulan
🐝Ada Kelulusan KKM NOT140800675K
-- ........................................................................................................... #zetyybeauty #OnlineSellerKosmetik
#HoneyBeeOriginalNafura
#OkayaMalaysia #ubatJerawatJeragat
#Muabellaz #Kecantikkandankesihatan
#mesrawuduk #ciktiyAwesome #bisneswoman
#instafamous #terapiinstagram
#syukurselalu #like4like #igshopmalaysia
#instadiary #kuasaBrand
#BNCVoltron #meletop
#tambah_followers_malaysia #ucapyangbaikbaik
#semogamurahrezekiselalu
#Sabarituindah #ajimaura
#sebarkankebaikan #happylife
#anggun #terapiinstagram #Johor

[ Mengapa Zikir Kita Tidak Berkesan? ]

Suatu saat, Imam Ghazali ditanya oleh seseorang, “Katanya setan dapat tersingkir oleh zikir kita, tapi mengapa saya selalu berzikir namun setan tak pernah terusir?” Imam Ghazali menjawab, “Setan itu seperti anjing. Kalau kita hardik, anjing itu akan lari menyingkir. Tapi jika di sekitar diri kita masih terdapat makanan anjing, anjing itu tetap akan datang kembali. Bahkan mungkin anjing itu bersiap-siap mengincar diri kita, dan ketika kita lengah, ia menghampiri kita.” Al Ghazali lalu meneruskan, “Begitu pula halnya dengan zikir.
Zikir tidak akan bermanfaat jika di dalam hati masih kita sediakan makanan-makanan setan. Ketika sedang memburu makanan, setan tidak akan takut untuk digebrak dengan zikir mana pun. Pada kenyataannya, bukan setan yang menggoda kita tetapi kitalah yang menggoda setan dengan berbagai penyakit hati yang kita derita. Zikir harus dimulai setelah kita membersihkan diri kita dari berbagai penyakit hati dan menutup pintu-pintu masuk setan ke dalam diri kita.... Hadits qudsi dari Mu’az bin Anas secara marfu’: Allah swt.berfirman: “Tidaklah seseorang berdzikir pada-Ku dalam hatinya kecuali Akupun akan berdzikir untuknya dihadapan para malaikat-Ku. Dan tidak juga seseorang berdzikir pada-Ku dihadapan orang-orang kecuali Akupun akan berdzikir untuknya ditempat yang tertinggi’ “. (HR. Thabrani)

Baiki diri kita, buang sifat yang tak baik dalam diri, supaya makin dekat diri kita dengan rahmat Allah. Di situ lah titik mulanya kita membebaskan diri daripada maadum majazi makhluk.

#UstazFathulWafi
#SebarkanKebaikan
#KongsikanDanSebarkan

Terkadang aku bertanya, bagimanakah aku. Bagaimanakah perilakuku , bagaimanakah semua yang ada padaku,
Apakah aku ini buruk justru apakah aku ini baik,
Akupun tak tahu,
Tapi orang menilai aku yg tdk baik, entah itu siapa, dan itu kenapa sebabnya.
Aku cuma bertanya kepada tuhanku, apakah aku ini buruk dihadapannya, mungkin kah iya? Aku masih jauh dengan tuhanku sendiri, aku juga belum bisa melaksanakan perintahnya dg sempurna, tapi aku akan berusaha untuknya, sekarang tugasku, membuat tersenyum orang disekitarku, entah dia bahagia ataupun tidak. Yg terpenting itu tugasku, aku ingin mereka melihatku dg diriku yg selalu ceria, sllu tersenyum, tanpa kesedihan.meskipun mereka tak tahu sedikitpun bagaimna perasaanku. . kebahagiaan itu mahal harganya, tapi kita belum tentu sanggup membelinya.
.yang tak juga diukur dr segi materi ataupun fisik. .tetapi orang yg selalu menyebarkan kebaikan, itulah orang yg mendapatkan kebahagiaan,
Dunia maupun akhirat,, .Allah masih memberikan kesempatan hambanya untuk berbuat kebaikan, dan menuju jalan yg lurus. .maafkan segala dosa dan kekhilafanku, sebagaimana akupun manusia yg tak sempurna, yg diluputi banyak dosa.🙏 *alifarizha*

#coretanhatiku
#hijrahdijalanmu
#sebarkankebaikan
#tunaikankewajiban
#duniacumasementara.

Jujur la ciktiy katakan, orang pompuan memang susah nak pilih, bagi ciktiy sebagai pompuan memang rambang mata, tak tentu arah nak pilih, specially warna-warna eyeshadow kan?
5 warna ini, paling dekat dengan jiwa, paling dekat dengan citarasa sebagai jiwa pompuan.

Hari-hari pakai satu warna pon boleh, nak kreatif sikit calit 2-3 warna sikit. Barulah cantik macam burung merak.
Pak aji bawa motor pon silap-silap bawa motor masuk longkang. 😂

#ferrarossabeauty #OnlineSellerKosmetik
#HoneyBeeOriginalNafura
#OkayaMalaysia #ubatJerawatJeragat
#Muabellaz #Kecantikkandankesihatan
#mesrawuduk #ciktiyAwesome #bisneswoman
#instafamous #terapiinstagram
#syukurselalu #like4like #igshopmalaysia
#instadiary #kuasaBrand
#BNCVoltron #meletop
#tambah_followers_malaysia #ucapyangbaikbaik
#semogamurahrezekiselalu
#Sabarituindah #ajimaura
#sebarkankebaikan #happylife
#anggun #terapiinstagram #Johor

MINKAFFE VS GARLIC TABLET.
~~~~~~~~
-Ia sesuai utk semua golongan usia,
sama ada lelaki atau perempuan.
-Minkaffe/garlic hilangkan kemurungan, Memberi tenaga sepanjang hari,dan dpt menjalankan aktiviti seharian lebih ceria.

MINKAFFE/GARLIC TABLET.
✔Pantas detok
✅Kuatkan antibodi
✔Menurunkan kolestrol
✅Pantas buang angin
✔ Kurangkan resdung

1 set RM75 FREE postage TAWARAN TERHAD untuk 10 pelanggan untuk HARI INI sahaja!

#pinwellnessconsultant #sebarkankebaikan #minkaffe #garlic #kopisihat #pilbuangangin #minkaffegarlic #setkempisperut #traditionalherbs #mineralcoffee #detox #antioksidan #healthyfood #dietsihat #supplements #donnaleenabeautycare #pinpreneur #pinshom #pinfamily #shom #penang #malaysia #singpore #brunei #halalsupplement #halaltoyiban

Most Popular Instagram Hashtags