#sambalkupang

MOST RECENT

Sambal Isap* Ikan Tuna, dibuat dari bahan bahan alami, tanpa bahan pengawet. Tomat yang kami pake tomat organik dari kebunnya @yaokupang, so pasti selain enak pastinya sehat bebas pestisida. Per botol dijual Rp.20.000. Grab it fast.
*ISAP:ikan Asap
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.#sambalkupang #kupangkuliner #makanenak #sambalikantuna #sambalenak

Makan siang buru-buru. Cuma pakai bakwan tahu dan sambel kupang buatan ny. @luluavifah udah maknyusss.
.
.
Sambelnya beli di kupang, NTT? Bukaaan... kupang itu sejenis kerang kecil-kecil, banyak di Jawa Timur dan terkenalnya dibuat campuran lontong kupang. Yang ini dibuat sambel biar praktis, tahan lama di kulkas. Rasanya pas, nggak amis juga. ❤
.
.
#sambalkupang #dailydhany

Lunch...Sambal Kupang...😋😋😋❤❤❤❤
#sambalkupang #lunch #AyuKitchen

Sambal Lu’at, sambal khas Kupang. Dibuat dari cabai rawit, sambal padi, jeruk nipis dan daun sipah. Rasanya asam2 pedas.
Baru datang stock dari Kupang. 35rb/botol. Dijamin ketagihan 🌶🌶🌶🌶
#samballuat #samballuatjkt #sambalkupang #samballuatenak #zoekitchen #dapurkupang #sambalterenak

Sambal Lu’at, sambal khas Kupang. @35k/botol
Langsung dikirim dari Kupang
#sambalkupang
#samballuat
#sambalkupangjkt
#samballuatjkt
#zoekitchen
#dapurkupang

Anak perempuan i kasi tips, kalau hendak masak sambal kupang, masak dengan shell nye skali baru sedap.
Ok lah hari kite masak gunakan resipi orang. #sambalkupang resipi dari anak (gegerl) #sotonghitam resipi dari mak kite.
Jemput makan semua Bismillah 😉 😋

25092018
Kari ikan kaci
Sambal kupang

Masak kelam kabut rinie... 😂😂😂cecampak je you...😝 Terlambat pulak... Tapi masak tetap masak...😂😂😂 #daridapursahira #kariikan #kariikankaci
#sambalkupang #instafood #instafoodie #homecooking #malaysianfood

.
200918
11.50am
.
.
SALAM 10 MUHARRAM 🍀
dan SELAMAT BERPUASA kepada yang berpuasa & SELAMAT MENJAMU SELERA kepada yang tidak 😊
.
.
Menu tengahari dan bekalan @itsymm___ #sambalkupang #taugehhijaugorengbersamaisihatipedalayam #sayamasak #alhamdulillah
#pencucimulut #sirapisang aka #airgulapisang sedap dimakan sejuk-sejuk 👍
.
..
Ps:oh! gambar ke2 tu nasi putih yg digaul dlm kuali lepas masak sambal... sayangkan saki-baki sambal dlm kuali tu... ini amalan kami sejak saya kecik-kecik lagi... arwah emak yg ajar... sekarang Madina yg selalu ikut cara saya ini.... 👍

Done !
sambal kupang for husband 💕
.
Semalam husband gagah bersihkan kikis kupang & kopek isi. .
.
Kalau beli kat kedai diaorg tak bersihkan sgt kupang2 yg nk masak. Sebab tu cepat sakit perot,cheryy beryy lagi 😅. Fuhh . Trauma dah qira sampai kena keracunan makanan. . .

#nazqira #qiracooked #sambalkupang

Lauk favourite suami #SambalKupang
Tlg masak kan je utk dia sbb sy x pandai mkn + allergic😑
#15092018
#BilaMamaIreneMasak

Lama dapor x berasap 😂
Harini utk lunch masak Sambal Kupang & Ayam Masak Gulai Siam...tp ku makan lauk ayam je 😁 sbb bukan peminat haiwan bercengkerang kecuali ketam 😜

#cicimasak #cicimasakmasak #lunchndinner #sambalkupang #ayammasakgulaisiam #dahmakanmintakbantal #homecook #ilovetocook #ilovecooking #harapsuamisayang #jgnxsayang

SEMASA KINI | 4 SEP 2018
Mari singgah ke Booth kami !!! Pelbagai jualan yang kami sediakan daripada Duta Jauhar 5.0 @sambalperiabondacrisperia @kupang_jauhar_official
#dutajauhar #dutajauhar5 #ypj #galeriakotaraya #johorbahru #johor #joho #jauhar #totebag #ecotropics #sambalkupang #sambalperiabonda

Sambal Kupang (cara saya)
Guna serbuk belacan ibu beli kat melaka tuari & semestinya asam jawa xtra @adabi_consumer . 😊

Kupang (bersihkan & goreng sehingga air keluar, tapiskan)
Bawang Besar
Bawang Putih
Cili Kisar
Serbuk belacan
Asam jawa xtra adabi
Garam
Gula
Air

#airtangandewiqaseh2 #dqhumblehouse #dqgreykitchen #kupang #sambalkupang #sambalkupangpedas #kupangsambal #pindang #singgang #masakanku #seafood #bloggermasakan #enakbanget #masakantradisional #masakanmelayu #airtanganku #airtanganisteri #halalfoodie #homecooked #masakwithpassion #masakwithlove #masakwithiman #instafood #adabiconsumer #adabi #masakapahariini #masakapa #malayfood #malaycuisine #malaydish #enakbanget

Lama tak makan benda ni, kalau kat kampung senang je dapat fresh plak tu.
#sambalkupang#favourite
#yokmakanyok
#rezekihariini
#syukuralhamdulillah💕

Menu experiment hari ni nasi lemak pandan😘😘 #catering_delishafood
#puchongperdana
#nasilemakpandan
#sambalkupang
#telurrebus

Most Popular Instagram Hashtags