#pulunkedahpulun

MOST RECENT

Piala Presiden 2018
Pusingan 11 Kumpulan A

Gol tunggal perlawanan Sabah B21 vs Kedah B21 jaringan @khairuddin_16 pada minit 77' πŸ”°πŸ‘¦πŸ’ͺβš½πŸ‘Š .

#kedahfa #kedah #darulaman #hijaukuning #pulunkedahpulun #biarjasajadikenangan #langmerah #kahaqketegaq
#skuadpresidenkedah #presidenkedah #kedahb21 #kedahu21

Sila bantu perubahan positif anak2 sekolah. Sila share dgn anak2 dan rakan2.
.
Ayat2 positif affirmation yg didengar, dibaca atau dilihat memberi isyarat kpd minda bawah sedar utk mencapainya. Ini membantu pelajar berubah secara positif dan memudahkan guru. .
Allah bersama sangkaan hambaNya. Bersangka positif adalah juga doa. Doa senjata orang Islam. Positive affirmation adalah satu bentuk doa.
.
Nama.
Ikrar maju jaya diri
.
Konsep.
1. Positif affirmation menggunakan kuasa minda dan minda bawah sedar.
2. Ayat2 bermula dengan perkataan SAYA.
3. Ayat2 menyatakan perkara/proses perubahan berkenaan sedang berjalan .

Kesan kpd pelajar.
Minda bawah sedar (subconcious mind) menarik sikap dan kelakuan manusia ke arah perkara tersebut bila dibaca berulangkali.
.
Contoh positive affirmation byk di youtube
.
Cadangan Cara Pelaksanaan
1. Seorang pelajar membaca dahulu satu ayat. Semua pelajar membaca bersama selepasnya.

2. Tangan kanan genggam paras pipi kanan (genggaman juara). Tangan kiri lurus ke bawah.
Atau cara yang sesuai.
.
Tempat2 atau masa2 pelaksanaan.
1. Di perhimpunan harian.
2. Di kelas.
3. Masa perjumpaan koku.
4. Masa guru relief.
.
Guru2 boleh bg cadangan lain2 ayat affirmation ikut 9 aspek yg ada atau boleh tambah lg aspek2 yg tertinggal.

9 aspek fokus dan ucapan ikrar.

1. Halatuju
Saya berguna kpd diri sendiri, ibubapa, agama, masyarakat dan negara Malaysia.
.
2. Sahsiah
Saya beradab mulia yg menjadikan saya manusia hebat, cemerlang berjaya di dunia dan akhirat.
.
3. Disiplin
Saya sangat berdisiplin menguruskan diri dan pelajaran .

4. Akademik
Saya sangat fokus dan usaha bersungguh2 mencapai prestasi akademik terbaik.
.
5. Kokurikulum
Saya bersemangat tinggi mencapai kemenangan dalam pertandingan dan mengharumkan nama sekolah.
.
6. Keceriaan
Saya menghargai keindahan dan kebersihan kelas dan kawasan sekolah
.
7. Komunikasi
Saya berkomunikasi menggunakan kata2 positif sbg doa
.
8. Pemikiran
Saya berfikiran positif meningkatkan potensi diri dlm kehidupan
.
9. Komitmen.
Masa depan saya tanggungjawab saya
.
Aamiinn ya Allah.
.
. . *Ayat2 di atas boleh juga dlm btk mural dinding, papan tanda, dll .
.
@auto.closing.robot.online
.
.
@bahasa.arab.mudah.on9

Sila bantu perubahan positif anak2 sekolah. Sila share dgn anak2 dan rakan2.
.
Ayat2 positif affirmation yg didengar, dibaca atau dilihat memberi isyarat kpd minda bawah sedar utk mencapainya. Ini membantu pelajar berubah secara positif dan memudahkan guru. .
Allah bersama sangkaan hambaNya. Bersangka positif adalah juga doa. Doa senjata orang Islam. Positive affirmation adalah satu bentuk doa.
.
Nama.
Ikrar maju jaya diri
.
Konsep.
1. Positif affirmation menggunakan kuasa minda dan minda bawah sedar.
2. Ayat2 bermula dengan perkataan SAYA.
3. Ayat2 menyatakan perkara/proses perubahan berkenaan sedang berjalan .

Kesan kpd pelajar.
Minda bawah sedar (subconcious mind) menarik sikap dan kelakuan manusia ke arah perkara tersebut bila dibaca berulangkali.
.
Contoh positive affirmation byk di youtube
.
Cadangan Cara Pelaksanaan
1. Seorang pelajar membaca dahulu satu ayat. Semua pelajar membaca bersama selepasnya.

2. Tangan kanan genggam paras pipi kanan (genggaman juara). Tangan kiri lurus ke bawah.
Atau cara yang sesuai.
.
Tempat2 atau masa2 pelaksanaan.
1. Di perhimpunan harian.
2. Di kelas.
3. Masa perjumpaan koku.
4. Masa guru relief.
.
Guru2 boleh bg cadangan lain2 ayat affirmation ikut 9 aspek yg ada atau boleh tambah lg aspek2 yg tertinggal.

9 aspek fokus dan ucapan ikrar.

1. Halatuju
Saya berguna kpd diri sendiri, ibubapa, agama, masyarakat dan negara Malaysia.
.
2. Sahsiah
Saya beradab mulia yg menjadikan saya manusia hebat, cemerlang berjaya di dunia dan akhirat.
.
3. Disiplin
Saya sangat berdisiplin menguruskan diri dan pelajaran .

4. Akademik
Saya sangat fokus dan usaha bersungguh2 mencapai prestasi akademik terbaik.
.
5. Kokurikulum
Saya bersemangat tinggi mencapai kemenangan dalam pertandingan dan mengharumkan nama sekolah.
.
6. Keceriaan
Saya menghargai keindahan dan kebersihan kelas dan kawasan sekolah
.
7. Komunikasi
Saya berkomunikasi menggunakan kata2 positif sbg doa
.
8. Pemikiran
Saya berfikiran positif meningkatkan potensi diri dlm kehidupan
.
9. Komitmen.
Masa depan saya tanggungjawab saya
.
Aamiinn ya Allah.
.
. . *Ayat2 di atas boleh juga dlm btk mural dinding, papan tanda, dll .
.
@auto.closing.robot.online
.
.
@bahasa.arab.mudah.on9

Sila bantu perubahan positif anak2 sekolah. Sila share dgn anak2 dan rakan2.
.
Ayat2 positif affirmation yg didengar, dibaca atau dilihat memberi isyarat kpd minda bawah sedar utk mencapainya. Ini membantu pelajar berubah secara positif dan memudahkan guru. .
Allah bersama sangkaan hambaNya. Bersangka positif adalah juga doa. Doa senjata orang Islam. Positive affirmation adalah satu bentuk doa.
.
Nama.
Ikrar maju jaya diri
.
Konsep.
1. Positif affirmation menggunakan kuasa minda dan minda bawah sedar.
2. Ayat2 bermula dengan perkataan SAYA.
3. Ayat2 menyatakan perkara/proses perubahan berkenaan sedang berjalan .

Kesan kpd pelajar.
Minda bawah sedar (subconcious mind) menarik sikap dan kelakuan manusia ke arah perkara tersebut bila dibaca berulangkali.
.
Contoh positive affirmation byk di youtube
.
Cadangan Cara Pelaksanaan
1. Seorang pelajar membaca dahulu satu ayat. Semua pelajar membaca bersama selepasnya.

2. Tangan kanan genggam paras pipi kanan (genggaman juara). Tangan kiri lurus ke bawah.
Atau cara yang sesuai.
.
Tempat2 atau masa2 pelaksanaan.
1. Di perhimpunan harian.
2. Di kelas.
3. Masa perjumpaan koku.
4. Masa guru relief.
.
Guru2 boleh bg cadangan lain2 ayat affirmation ikut 9 aspek yg ada atau boleh tambah lg aspek2 yg tertinggal.

9 aspek fokus dan ucapan ikrar.

1. Halatuju
Saya berguna kpd diri sendiri, ibubapa, agama, masyarakat dan negara Malaysia.
.
2. Sahsiah
Saya beradab mulia yg menjadikan saya manusia hebat, cemerlang berjaya di dunia dan akhirat.
.
3. Disiplin
Saya sangat berdisiplin menguruskan diri dan pelajaran .

4. Akademik
Saya sangat fokus dan usaha bersungguh2 mencapai prestasi akademik terbaik.
.
5. Kokurikulum
Saya bersemangat tinggi mencapai kemenangan dalam pertandingan dan mengharumkan nama sekolah.
.
6. Keceriaan
Saya menghargai keindahan dan kebersihan kelas dan kawasan sekolah
.
7. Komunikasi
Saya berkomunikasi menggunakan kata2 positif sbg doa
.
8. Pemikiran
Saya berfikiran positif meningkatkan potensi diri dlm kehidupan
.
9. Komitmen.
Masa depan saya tanggungjawab saya
.
Aamiinn ya Allah.
.
. . *Ayat2 di atas boleh juga dlm btk mural dinding, papan tanda, dll .
.
@auto.closing.robot.online
.
.
@bahasa.arab.mudah.on9

Sapa rindu chidi??😭😭 #kedahseratarata #pulunkedahpulun

Muka tu win dah...Mai tang kasut tuh tktau nk kata la πŸ˜‚πŸ˜‚Haih tk larat nk gelak dh nih,apa nak jadi la...Mcm2 ragam idola sorang nihπŸ”°πŸ”°
.
.
.
@akhyarrashid
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
#idolabolasepak
#pulunkedahpulun
#thisisutara

MEMBER KORANG DAH GUNA IPHONE, KORANG BILA LAGI??
.
.
Haa!! Hari ni admim nak tawarkan kat korang Iphone 7+ dengan harga cun gila. Dah la cun, dpt 10 FREEGIFT.
.
.
So APA TUNGGU LAGI! GRAB YOURS NOW..
.
.
Boleh wasap melalui link yang disediakan. TQ
.
.
#iphoneoriginal #iphoneoriginalsecond #iphonerefurbish #iphone5 #iphone5s #iphone6 #iphone6+ #iphone6s #iphone6s+ #iphone7 #iphone7+ #uum #uitmshahalam #uitmarau #uitmpp #unimap #usm #polimas #unitar #poliungkuomar #shahalam #codiphone #iphonemurah #utem #kedahseratarata #pulunkedahpulun #kptm #kpm #kuptm #kuin

Perasmian club junior F.C. -slmat tghari
#pulunkedahpulun #badrolbakhtiar
#kedah

Sesi latihan terakhir pagi ini berlangsung di Stadium Darul Aman. Skuad hijaukuning akan kembali menjalani latihan persediaan bagi aksi unifi Liga Super Isnin petang.
.
Aksi tumpuan unifi Liga Super yang dinantikan Jumaat ini antara Terengganu FC dan Kedah di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah.
.
#hijaukuning #pulunkedahpulun #balunkedahbalun #kedahseratarata #thisisdarulaman #thisisaloqstaq #biarjasajadikenangan #kedahpantangkalah #langmerah #redhawk #kedahamanmakmur #kedahfa #ultraskedah #playwithheart #sayajual #sayajualonline #sayajualmurah #igreviewmalaysia #igreview #paidreview #bazaarpaknil #bazarpaknil #terlajakgol #kedah #aloqstaq #kahaqketegaq #discoverkedah

Walaupun Kedah sudah terkeluar dari saingan #FACup tetapi tetap nak upload juga gambar memperagakan jersey Kedah πŸ”°πŸ”°πŸ”°πŸ”°πŸ”° #pulunkedahpulun #biarjasajadikenangan #footballshirts #footballshirtcollective #classicfootballshirts #vintagefootballshirt #petejersey

Seronok nya dapat cust mcm ni. Dia design mcm mna dia nak.. send kat kita.. #asyourrequest #pulunkedahpulun πŸ”°πŸ’›πŸ’šπŸŒΎ

Assalamualaikum, salam Jumaat.
Mommies

comel tak blue black?

Hai semua... apa tema warna baju raya tahun ni? Jom share dgn Cik Hanna

Sila bantu perubahan positif anak2 sekolah. Sila share dgn anak2 dan rakan2.
.
Ayat2 positif affirmation yg didengar, dibaca atau dilihat memberi isyarat kpd minda bawah sedar utk mencapainya. Ini membantu pelajar berubah secara positif dan memudahkan guru. .
Allah bersama sangkaan hambaNya. Bersangka positif adalah juga doa. Doa senjata orang Islam. Positive affirmation adalah satu bentuk doa.
.
Nama.
Ikrar maju jaya diri
.
Konsep.
1. Positif affirmation menggunakan kuasa minda dan minda bawah sedar.
2. Ayat2 bermula dengan perkataan SAYA.
3. Ayat2 menyatakan perkara/proses perubahan berkenaan sedang berjalan .

Kesan kpd pelajar.
Minda bawah sedar (subconcious mind) menarik sikap dan kelakuan manusia ke arah perkara tersebut bila dibaca berulangkali.
.
Contoh positive affirmation byk di youtube
.
Cadangan Cara Pelaksanaan
1. Seorang pelajar membaca dahulu satu ayat. Semua pelajar membaca bersama selepasnya.

2. Tangan kanan genggam paras pipi kanan (genggaman juara). Tangan kiri lurus ke bawah.
Atau cara yang sesuai.
.
Tempat2 atau masa2 pelaksanaan.
1. Di perhimpunan harian.
2. Di kelas.
3. Masa perjumpaan koku.
4. Masa guru relief.
.
Guru2 boleh bg cadangan lain2 ayat affirmation ikut 9 aspek yg ada atau boleh tambah lg aspek2 yg tertinggal.

9 aspek fokus dan ucapan ikrar.

1. Halatuju
Saya berguna kpd diri sendiri, ibubapa, agama, masyarakat dan negara Malaysia.
.
2. Sahsiah
Saya beradab mulia yg menjadikan saya manusia hebat, cemerlang berjaya di dunia dan akhirat.
.
3. Disiplin
Saya sangat berdisiplin menguruskan diri dan pelajaran .

4. Akademik
Saya sangat fokus dan usaha bersungguh2 mencapai prestasi akademik terbaik.
.
5. Kokurikulum
Saya bersemangat tinggi mencapai kemenangan dalam pertandingan dan mengharumkan nama sekolah.
.
6. Keceriaan
Saya menghargai keindahan dan kebersihan kelas dan kawasan sekolah
.
7. Komunikasi
Saya berkomunikasi menggunakan kata2 positif sbg doa
.
8. Pemikiran
Saya berfikiran positif meningkatkan potensi diri dlm kehidupan
.
9. Komitmen.
Masa depan saya tanggungjawab saya
.
Aamiinn ya Allah.
.
. . *Ayat2 di atas boleh juga dlm btk mural dinding, papan tanda, dll .
.
@auto.closing.robot.online
@bahasa.arab.mudah.on9

Sila bantu perubahan positif anak2 sekolah. Sila share dgn anak2 dan rakan2.
.
Ayat2 positif affirmation yg didengar, dibaca atau dilihat memberi isyarat kpd minda bawah sedar utk mencapainya. Ini membantu pelajar berubah secara positif dan memudahkan guru. .
Allah bersama sangkaan hambaNya. Bersangka positif adalah juga doa. Doa senjata orang Islam. Positive affirmation adalah satu bentuk doa.
.
Nama.
Ikrar maju jaya diri
.
Konsep.
1. Positif affirmation menggunakan kuasa minda dan minda bawah sedar.
2. Ayat2 bermula dengan perkataan SAYA.
3. Ayat2 menyatakan perkara/proses perubahan berkenaan sedang berjalan .

Kesan kpd pelajar.
Minda bawah sedar (subconcious mind) menarik sikap dan kelakuan manusia ke arah perkara tersebut bila dibaca berulangkali.
.
Contoh positive affirmation byk di youtube
.
Cadangan Cara Pelaksanaan
1. Seorang pelajar membaca dahulu satu ayat. Semua pelajar membaca bersama selepasnya.

2. Tangan kanan genggam paras pipi kanan (genggaman juara). Tangan kiri lurus ke bawah.
Atau cara yang sesuai.
.
Tempat2 atau masa2 pelaksanaan.
1. Di perhimpunan harian.
2. Di kelas.
3. Masa perjumpaan koku.
4. Masa guru relief.
.
Guru2 boleh bg cadangan lain2 ayat affirmation ikut 9 aspek yg ada atau boleh tambah lg aspek2 yg tertinggal.

9 aspek fokus dan ucapan ikrar.

1. Halatuju
Saya berguna kpd diri sendiri, ibubapa, agama, masyarakat dan negara Malaysia.
.
2. Sahsiah
Saya beradab mulia yg menjadikan saya manusia hebat, cemerlang berjaya di dunia dan akhirat.
.
3. Disiplin
Saya sangat berdisiplin menguruskan diri dan pelajaran .

4. Akademik
Saya sangat fokus dan usaha bersungguh2 mencapai prestasi akademik terbaik.
.
5. Kokurikulum
Saya bersemangat tinggi mencapai kemenangan dalam pertandingan dan mengharumkan nama sekolah.
.
6. Keceriaan
Saya menghargai keindahan dan kebersihan kelas dan kawasan sekolah
.
7. Komunikasi
Saya berkomunikasi menggunakan kata2 positif sbg doa
.
8. Pemikiran
Saya berfikiran positif meningkatkan potensi diri dlm kehidupan
.
9. Komitmen.
Masa depan saya tanggungjawab saya
.
Aamiinn ya Allah.
.
. . *Ayat2 di atas boleh juga dlm btk mural dinding, papan tanda, dll .
.
@auto.closing.robot.online
@bahasa.arab.mudah.on9

Sila bantu perubahan positif anak2 sekolah. Sila share dgn anak2 dan rakan2.
.
Ayat2 positif affirmation yg didengar, dibaca atau dilihat memberi isyarat kpd minda bawah sedar utk mencapainya. Ini membantu pelajar berubah secara positif dan memudahkan guru. .
Allah bersama sangkaan hambaNya. Bersangka positif adalah juga doa. Doa senjata orang Islam. Positive affirmation adalah satu bentuk doa.
.
Nama.
Ikrar maju jaya diri
.
Konsep.
1. Positif affirmation menggunakan kuasa minda dan minda bawah sedar.
2. Ayat2 bermula dengan perkataan SAYA.
3. Ayat2 menyatakan perkara/proses perubahan berkenaan sedang berjalan .

Kesan kpd pelajar.
Minda bawah sedar (subconcious mind) menarik sikap dan kelakuan manusia ke arah perkara tersebut bila dibaca berulangkali.
.
Contoh positive affirmation byk di youtube
.
Cadangan Cara Pelaksanaan
1. Seorang pelajar membaca dahulu satu ayat. Semua pelajar membaca bersama selepasnya.

2. Tangan kanan genggam paras pipi kanan (genggaman juara). Tangan kiri lurus ke bawah.
Atau cara yang sesuai.
.
Tempat2 atau masa2 pelaksanaan.
1. Di perhimpunan harian.
2. Di kelas.
3. Masa perjumpaan koku.
4. Masa guru relief.
.
Guru2 boleh bg cadangan lain2 ayat affirmation ikut 9 aspek yg ada atau boleh tambah lg aspek2 yg tertinggal.

9 aspek fokus dan ucapan ikrar.

1. Halatuju
Saya berguna kpd diri sendiri, ibubapa, agama, masyarakat dan negara Malaysia.
.
2. Sahsiah
Saya beradab mulia yg menjadikan saya manusia hebat, cemerlang berjaya di dunia dan akhirat.
.
3. Disiplin
Saya sangat berdisiplin menguruskan diri dan pelajaran .

4. Akademik
Saya sangat fokus dan usaha bersungguh2 mencapai prestasi akademik terbaik.
.
5. Kokurikulum
Saya bersemangat tinggi mencapai kemenangan dalam pertandingan dan mengharumkan nama sekolah.
.
6. Keceriaan
Saya menghargai keindahan dan kebersihan kelas dan kawasan sekolah
.
7. Komunikasi
Saya berkomunikasi menggunakan kata2 positif sbg doa
.
8. Pemikiran
Saya berfikiran positif meningkatkan potensi diri dlm kehidupan
.
9. Komitmen.
Masa depan saya tanggungjawab saya
.
Aamiinn ya Allah.
.
. . *Ayat2 di atas boleh juga dlm btk mural dinding, papan tanda, dll .
.
@auto.closing.robot.online
@bahasa.arab.mudah.on9

Most Popular Instagram Hashtags