[PR] Gain and Get More Likes and Followers on Instagram.

#pesanmomyely

MOST RECENT

*BILA MU TELAH BERMULA,*
*MU JANGAN BERHENTI.. *
*KERANA BILA MU BERHENTI NANTI, TIDAK MUDAH UNTUK BERMULA SEMULA.* Salam maghrib sahabat positif🌹
#THEPOWEROFMOMENTUM
#PesanMomyEly

Orang boleh kata apa sahaja tentang kita,
Tapi orang tak pernah RASA MACAMNE ADA DI SITUASI KITA‼️ Begitu mudah orang jatuhkan hukum,
Belum tentu mudah dia nak lalui kalau dia jadi kita, kann..kann 🧐

Kita PERLU KUAT,
Kita PERLU CEKAL,
Kita PERLU HATI KERING,
Kita PERLU SABAR,
Kita PERLU JADIKAN SEBAGAI TOLAKAN,
Kita PERLU BERSANGKA BAIK,
Kita PERLU TUNJUKKAN RESULT KECIL ULANG2 KALI SEHINGGA KITA TUNJUK RESULT YANG LEBIH BESAR.. Supaya yang kata2 kat kita tu,
Yang jadi biawak tu,
Senyap dan tanya kita macamne kita boleh berjaya πŸ’ͺ🏻πŸ’ͺ🏻πŸ’ͺ🏻.. Hidup ni bukan soal berapa banyak kita terima,
Tapi SOALNYA BERAPA BANYAK KITA MEMBERI..πŸ€—πŸ˜Š
.
.
#PesanMomyEly
#BeriKasihSayang
#BeriPerhatian
#BeriKeikhlasan
#BeriPenghargaan
#Berikejujuran
#BeriKataYangBaikUntukOrangLain

MOTIVASI DIRI SENDIRI πŸ’ͺ🏻πŸ’ͺ🏻πŸ’ͺ🏻

Assalamualaikum Sahabat Hebat Dan Circle Positif akak
Salam Kekayaan Dan Kejayaan Dunia Akhirat.
Niatkan Segala Urusan Hanya Kerana Allah SWT jua.

Nak BERJAYA kena buat 4 perkara ni..:- 1) NO COMPLAINT (Jangan komplen gantikan dengan BERSYUKUR)

2) NO EXCUSES (Jangan banyak alasan gantikan dengan CARI JALAN PENYELESAIAN)

3) NO BLAMING OTHERS (Jangan salahkan orang lain tetapi SULUH DIRI SENDIRI dahulu)

4) RESPONSIBILITY (Bertanggungjawab dalam semua perkara yang kita lakukan)

Amalkan perkara di atas maka mudahlah untuk anda BERJAYA..!! #SharingTipsBisnes
#PesanMomyEly

Assalamualaikum Sahabat Hebat Dan Circle Positif imah.
Salam Kekayaan Dan Kejayaan Dunia Akhirat.
Niatkan Segala Urusan Hanya Kerana Allah SWT jua.

Nak BERJAYA kena buat 4 perkara ni..:- 1) NO COMPLAINT (Jangan komplen gantikan dengan BERSYUKUR)

2) NO EXCUSES (Jangan banyak alasan gantikan dengan CARI JALAN PENYELESAIAN)

3) NO BLAMING OTHERS (Jangan salahkan orang lain tetapi SULUH DIRI SENDIRI dahulu)

4) RESPONSIBILITY (Bertanggungjawab dalam semua perkara yang kita lakukan)

Amalkan perkara di atas maka mudahlah untuk anda BERJAYA..!! #SharingTipsBisnes
#PesanMomyEly

Assalamualaikum Sahabat Hebat Dan Circle Positif imah.
Salam Kekayaan Dan Kejayaan Dunia Akhirat.
Niatkan Segala Urusan Hanya Kerana Allah SWT jua.

Nak BERJAYA kena buat 4 perkara ni..:- 1) NO COMPLAINT (Jangan komplen gantikan dengan BERSYUKUR)

2) NO EXCUSES (Jangan banyak alasan gantikan dengan CARI JALAN PENYELESAIAN)

3) NO BLAMING OTHERS (Jangan salahkan orang lain tetapi SULUH DIRI SENDIRI dahulu)

4) RESPONSIBILITY (Bertanggungjawab dalam semua perkara yang kita lakukan)

Amalkan perkara di atas maka mudahlah untuk anda BERJAYA..!! #SharingTipsBisnes
#PesanMomyEly

Assalamualaikum Sahabat Hebat Dan Circle Positif imah.
Salam Kekayaan Dan Kejayaan Dunia Akhirat.
Niatkan Segala Urusan Hanya Kerana Allah SWT jua.

Nak BERJAYA kena buat 4 perkara ni..:- 1) NO COMPLAINT (Jangan komplen gantikan dengan BERSYUKUR)

2) NO EXCUSES (Jangan banyak alasan gantikan dengan CARI JALAN PENYELESAIAN)

3) NO BLAMING OTHERS (Jangan salahkan orang lain tetapi SULUH DIRI SENDIRI dahulu)

4) RESPONSIBILITY (Bertanggungjawab dalam semua perkara yang kita lakukan)

Amalkan perkara di atas maka mudahlah untuk anda BERJAYA..!! #SharingTipsBisnes
#PesanMomyEly

Assalamualaikum Sahabat Hebat Dan Circle Positif imah.
Salam Kekayaan Dan Kejayaan Dunia Akhirat.
Niatkan Segala Urusan Hanya Kerana Allah SWT jua.

Nak BERJAYA kena buat 4 perkara ni..:- 1) NO COMPLAINT (Jangan komplen gantikan dengan BERSYUKUR)

2) NO EXCUSES (Jangan banyak alasan gantikan dengan CARI JALAN PENYELESAIAN)

3) NO BLAMING OTHERS (Jangan salahkan orang lain tetapi SULUH DIRI SENDIRI dahulu)

4) RESPONSIBILITY (Bertanggungjawab dalam semua perkara yang kita lakukan)

Amalkan perkara di atas maka mudahlah untuk anda BERJAYA..!! #SharingTipsBisnes
#PesanMomyEly

Assalamualaikum Sahabat Hebat Dan Circle Positif imah.
Salam Kekayaan Dan Kejayaan Dunia Akhirat.
Niatkan Segala Urusan Hanya Kerana Allah SWT jua.

Nak BERJAYA kena buat 4 perkara ni..:- 1) NO COMPLAINT (Jangan komplen gantikan dengan BERSYUKUR)

2) NO EXCUSES (Jangan banyak alasan gantikan dengan CARI JALAN PENYELESAIAN)

3) NO BLAMING OTHERS (Jangan salahkan orang lain tetapi SULUH DIRI SENDIRI dahulu)

4) RESPONSIBILITY (Bertanggungjawab dalam semua perkara yang kita lakukan)

Amalkan perkara di atas maka mudahlah untuk anda BERJAYA..!! #SharingTipsBisnes
#PesanMomyEly

Assalamualaikum Sahabat Hebat Dan Circle Positif akak

Salam Kekayaan Dan Kejayaan Dunia Akhirat.
Niatkan Segala Urusan Hanya Kerana Allah SWT jua.

Nak BERJAYA kena buat 4 perkara ni..:- 1) NO COMPLAINT (Jangan komplen gantikan dengan BERSYUKUR)

2) NO EXCUSES (Jangan banyak alasan gantikan dengan CARI JALAN PENYELESAIAN)

3) NO BLAMING OTHERS (Jangan salahkan orang lain tetapi SULUH DIRI SENDIRI dahulu)

4) RESPONSIBILITY (Bertanggungjawab dalam semua perkara yang kita lakukan)

Amalkan perkara di atas maka mudahlah untuk anda BERJAYA..!! #SharingTipsBisnes
#PesanMomyEly

UBAH DULU PEMIKIRAN,
BARU ADJUST CORAK KEHIDUPAN KITA... Selagi minda kita tak positif.. Selagi hati kita penuh keladak..
Selagi jiwa kita tidak tenang...
Selagi itu.. susah rezeki ingin sampai kepada kita.. Umpama ada "block" disitu... ALLAH sukakan tempat yang bersih,suci dan tenang... Kalau kita nak Allah sentiasa ada dalam hati kita... Kita bersihkan dulu kolam jiwa kita.. Bersihkan dulu minda pemikiran kita ini.. SWITCH...SWITCH... In shaa Allah, bila kita start ubah itu semua... MAGNET REZEKI akan mudah datang kepada kita... Jomm cuba.. Bermanfaat elmu nie.. Jom kita share.. untuk ramai2 menjadi orang yang positif... πŸ˜‰πŸ˜‰ Assalamualaikum dan selamat pagi sahabat circle positif imah.. #PesanMomyEly

UBAH DULU PEMIKIRAN,
BARU ADJUST CORAK KEHIDUPAN KITA... Selagi minda kita tak positif.. Selagi hati kita penuh keladak..
Selagi jiwa kita tidak tenang...
Selagi itu.. susah rezeki ingin sampai kepada kita.. Umpama ada "block" disitu... ALLAH sukakan tempat yang bersih,suci dan tenang... Kalau kita nak Allah sentiasa ada dalam hati kita... Kita bersihkan dulu kolam jiwa kita.. Bersihkan dulu minda pemikiran kita ini.. SWITCH...SWITCH... In shaa Allah, bila kita start ubah itu semua... MAGNET REZEKI akan mudah datang kepada kita... Jomm cuba.. Bermanfaat elmu nie.. Jom kita share.. untuk ramai2 menjadi orang yang positif... πŸ˜‰πŸ˜‰ Assalamualaikum dan selamat pagi sahabat circle positif imah.. #PesanMomyEly

UBAH DULU PEMIKIRAN,
BARU ADJUST CORAK KEHIDUPAN KITA... Selagi minda kita tak positif.. Selagi hati kita penuh keladak..
Selagi jiwa kita tidak tenang...
Selagi itu.. susah rezeki ingin sampai kepada kita.. Umpama ada "block" disitu... ALLAH sukakan tempat yang bersih,suci dan tenang... Kalau kita nak Allah sentiasa ada dalam hati kita... Kita bersihkan dulu kolam jiwa kita.. Bersihkan dulu minda pemikiran kita ini.. SWITCH...SWITCH... In shaa Allah, bila kita start ubah itu semua... MAGNET REZEKI akan mudah datang kepada kita... Jomm cuba.. Bermanfaat elmu nie.. Jom kita share.. untuk ramai2 menjadi orang yang positif... πŸ˜‰πŸ˜‰ Assalamualaikum dan selamat pagi sahabat circle positif imah.. #PesanMomyEly

Nak berjaya ni bukan mudah. Kalau mudah mesti semua orang dah berjaya kan? πŸ˜‚

HATI KENA KENTAL
Kena kutuk, kena condemn, kena sindir. Biasala tu. Nanti awak berjaya kaya raya, orang2 yg menyindir awak tu datang cari awak dulu. Biasalah tu. 😊

NEVER LOSE FOCUS
Nak berjaya kena ada semangat juang luar biasa! Baru hidup anda pun akan jadi luar biasa!
FIGHTING
Winner might fall but they never quit!

Assalamualaikum sahabat circle positif😍

#PesanMomyEly

Nak berjaya ni bukan mudah. Kalau mudah mesti semua orang dah berjaya kan? πŸ˜‚

HATI KENA KENTAL
Kena kutuk, kena condemn, kena sindir. Biasala tu. Nanti awak berjaya kaya raya, orang2 yg menyindir awak tu datang cari awak dulu. Biasalah tu. 😊

NEVER LOSE FOCUS
Nak berjaya kena ada semangat juang luar biasa! Baru hidup anda pun akan jadi luar biasa!
FIGHTING
Winner might fall but they never quit!

SELAMAT PAGI SEMUA 🌹

#PesanMomyEly
#TrulyRichGlory

Nak berjaya ni bukan mudah. Kalau mudah mesti semua orang dah berjaya kan? πŸ˜‚

HATI KENA KENTAL
Kena kutuk, kena condemn, kena sindir. Biasala tu. Nanti awak berjaya kaya raya, orang2 yg menyindir awak tu datang cari awak dulu. Biasalah tu. 😊

NEVER LOSE FOCUS
Nak berjaya kena ada semangat juang luar biasa! Baru hidup anda pun akan jadi luar biasa!
FIGHTING
Winner might fall but they never quit!

SELAMAT PAGI SEMUA 🌹

#PesanMomyEly
#TrulyRichGlory

Nak berjaya ni bukan mudah. Kalau mudah mesti semua orang dah berjaya kan? πŸ˜‚

HATI KENA KENTAL
Kena kutuk, kena condemn, kena sindir. Biasala tu. Nanti awak berjaya kaya raya, orang2 yg menyindir awak tu datang cari awak dulu. Biasalah tu. 😊

NEVER LOSE FOCUS
Nak berjaya kena ada semangat juang luar biasa! Baru hidup anda pun akan jadi luar biasa!
FIGHTING
Winner might fall but they never quit!

SELAMAT PAGI SEMUA 🌹

#PesanMomyEly
#TrulyRichGlory

UBAH DULU PEMIKIRAN,
BARU ADJUST CORAK KEHIDUPAN KITA... Selagi minda kita tak positif.. Selagi hati kita penuh keladak..
Selagi jiwa kita tidak tenang...
Selagi itu.. susah rezeki ingin sampai kepada kita.. Umpama ada "block" disitu... ALLAH sukakan tempat yang bersih,suci dan tenang... Kalau kita nak Allah sentiasa ada dalam hati kita... Kita bersihkan dulu kolam jiwa kita.. Bersihkan dulu minda pemikiran kita ini.. SWITCH...SWITCH... In shaa Allah, bila kita start ubah itu semua... MAGNET REZEKI akan mudah datang kepada kita... Jomm cuba.. Bermanfaat elmu nie.. Jom kita share.. untuk ramai2 menjadi orang yang positif... πŸ˜‰πŸ˜‰ #SalamMenujuMaghrib
#PesanMomyEly

HARGAI ORANG LAIN.. Kita suka orang hormat kita,
Kita suka orang jaga hati kita,
Kita suka orang beri perhatian pada kita.. Tapi tindakan dan sikap kita sebaliknya kepada orang lain,
JANGAN MIMPI kebahagiaan, ketenangan dan kasih sayang akan hadir pada kita.. Kita nak bahagia,
Bahagiakan orang lain dulu..
Kita nak tenang,
Tenangkan jiwa orang lain dulu,
Kita nak orang beri perhatian pada kita,
Beri dulu perhatian pada orang lain..
Dan kita nak kasih sayang,
Beri dulu kasih sayang kita pada orang lain... FAHAMI KONSEP 'MEMBERI'.. Kita nak sesuatu,
Kita dulukan 'MEMBERI'... sama macam konsep sedekah.. kita BERI DULU BARU KITA KAYA.. Bukan tunggu KAYA BARU NAK BERI.. #PesanMomyEly
#HargaiOrangLain
#HargaiElmuYangdiberi

HARGAI ORANG LAIN.. Kita suka orang hormat kita,
Kita suka orang jaga hati kita,
Kita suka orang beri perhatian pada kita.. Tapi tindakan dan sikap kita sebaliknya kepada orang lain,
JANGAN MIMPI kebahagiaan, ketenangan dan kasih sayang akan hadir pada kita.. Kita nak bahagia,
Bahagiakan orang lain dulu..
Kita nak tenang,
Tenangkan jiwa orang lain dulu,
Kita nak orang beri perhatian pada kita,
Beri dulu perhatian pada orang lain..
Dan kita nak kasih sayang,
Beri dulu kasih sayang kita pada orang lain... FAHAMI KONSEP 'MEMBERI'.. Kita nak sesuatu,
Kita dulukan 'MEMBERI'... sama macam konsep sedekah.. kita BERI DULU BARU KITA KAYA.. Bukan tunggu KAYA BARU NAK BERI.. #PesanMomyEly
#HargaiOrangLain
#HargaiElmuYangdiberi

DEEP.. *.. Seekor Kerbau yang BAIK mati hanya kerana gara-gara sebuah kata-kata...*_ *_1. Sepulang dari sawah, Kerbau terus terbaring di kandang dengan wajah penat dan nafas yang berat. Kerbau berkata pada Anjing yang kebetulan datang :_* *_"kawan, saya sangat penat.... besok nak rehat sehari suntuk..."_* *_2. Anjing bejumpa Kucing di sudut tembok :_* *_"Tadi saya berjumpa Kerbau, katanya besok dia ingin berehat dulu. saya rasa sudah sepatutnya, sebab bos bagi kerja yang terlalu berat kepada Kerbau"_*

_*3. Kucing kemudian bercerita kepada Kambing :*_

_*"Kerbau komplain bos bagi kerja terlalu banyak dan berat, jadi besok dia tidak mahu kerja!"*_

_*4. Kambing berjumpa Ayam*_

_*"Khabarnya Kerbau tidak seronok bekerja dengan bos... mungkin ada bos lain yang lebih baik..."*_ *_5. Ayam bercerita kepada Monyet :_* *_"Kerbau tak akan kerja untuk bos lagi dan ingin mencari kerja di tempat bos yang lain!"_* *_6. Ketika makan malam, Monyet berjumpa bos :_*

_*"Bos, tolong ajar si Kerbau tu, akhir-akhir ini dia telah berubah. Dia ingin meninggalkan bos untuk bekerja dengan bos lain!"*_

_*7. Mendengar ucapan Monyet, bos terus bunuh Kerbau kerana dilihat telah mengkhianatinya!*_

_*Itulah sebabnya, adakala sesuatu ucapan itu sebaiknya berhenti hanya sampai di telinga kita sahaja. Hendaklah difikirkan baik-baik tentang risiko, manfaat dan akibatnya sekiranya ucapan itu diteruskan.*_

_*Untuk renungan bersama....*_

#pesanmomyely
#cukup2buatceritayangbukan2
#hidupberputar
#peringatandirisendiri

Most Popular Instagram Hashtags