#pasarbuku

2188 posts

TOP POSTS

Banyak yang bisa diperoleh disini. Mulai dari cikal bakal kurikulum yang kamu pelajari, sejarah, budaya, politik, agama bahkan mengenai hal - hal yang tersembunyi untuk mencari refrensi. Dituliskan secara tanggung jawab dari sumber atas nama penulis & penerbit yang tercantum. dengan media sumber ilmu yang dicetak memudahkanmu untuk fokus membaca di satu topik tanpa terbuyarkan pikiran karena banyaknya iklan/link didalamnya.
Selain itu, terasa atmosfer yang kuat akan interaksi 2 arah terbuka jika kalian menyempatkan diri duduk sejenak, menyatu dengan masyarakat lain di warung kopi sekitaran pasar buku tersebut, yang mencampur berbagai elemen tanpa batasan kasta menyambung percakapan secara sopan sederhana dengan pedagang, penulis, mahasiswa, penikmat pustaka, maupun lainnya.
.
.
.
#surakarta #solo #alunalun #pasarbuku #klewer

Sisa kemarin.Lorong pasar.
Selamat membaca.

#kemarin
#jalan
#pasarbuku
#⚪⚫⚫⚪

Suasana Pasar buku di Jl. Pegadaian terlihat sepi, disebabkan para pedagang buku telah pindah ke pasar buku Lapangan Merdeka yang sudah mulai beroperasi kembali.

Pedagang yang bertahan di pasar buku Jl. Pegadaian adalah mereka yang masih enggan untuk pindah dikarenakan tuntutan mereka mengenai legalitas penjualan buku yang tak kunjung dikeluarkan oleh Pemko Medan

Bukuku Press In The Park #pasarbuku #shahalam

Sopingnya jogja.
#pasarbuku #buku #kotapelajar

KHUSUS PEMBELIAN/ PEMESANAN 24 JAM KE DEPAN DARI SEKARANG!!!
YUK!!! #pasarbuku #jualbuku #jualbukumurah #bukubekas #bukubuku

Ready stok
LELAKI KIRIMAN TUHAN ( rm22)

BAB 4
LELAKI yang ikhlas dan jujur memang susah dijumpa. Rata-rata yang dia jumpa semuanya macam sampah. Kaki pembelit, penipu, hipokrit , suka ambil kesempatan di atas kelebihan perempuan. Lagi-lagi dengan kelemahan, macam-macam dimanipulasikan. Yang kaki surau dan kaki masjid pun susah untuk dipercaya, apatah lagi yang suka merapu meraban tak tentu arah ni. Tambah-tambah yang dah terang-terang muka penyangak dan penyamun .
Sambil hayun kaki mendaki anak tangga ke tingkat tiga, Naira mengomel-ngomel di dalam hati. Dia bukan anti lelaki. Cuma setakat ini , lelaki-lelaki yang dekat dirinya semuanya macam sampah belaka. Banyak dah pengalaman ngeri yang para lelaki berikan untuknya. Sehingga kepercayaan dia kepada kaum Adam semakin memudar.
Dan di pagi yang dingin ini, dia kena hadap lagi kerenah lelaki dari spesies sampah ini. Apalah nasib. Tak henti-henti diuji dengan lelaki-lelaki dari keturunan syaitonirojim . Bilalah agaknya dia akan berjumpa lelaki yang keturunan dari syurga. Baik, Ikhlas, jujur dan yang paling penting tak menipu, tak berpura-pura jadi baik untuk pikat hatinya. Lelaki yang sungguh-sungguh mahu menjadi pelindung dia, adik dan emaknya. Lelaki yang tak mengharap harta-bendanya yang seciput ini untuk dijadikan cagaran. Lelaki yang tak menghilang bila tahu dia dikejar along minta hutang. Bila? Ada ke stok lelaki macam tu?
Huh… dalam mimpi la Cik Naira. Nan hado!

Dalam keasyikan Naira melayan perasaan terhadap spesies lelaki buruk, tak sedar yang jasad dirinya sudah berada di hadapan bilik 308. Dalam tak sedar juga matanya buntang menatap sesusuk tubuh tegap yang tengah tercegat menunggu di muka pintu.

Segak!
Kemas!
Bersih! “Kenapa? Handsome sangat ke saya ni sampai buat mulut awak ternganga ?” Naira menyapu muka. Lepas tu dia mencebik . Sah lelaki yang sama! Sebab suara dan kesinisan bahasanya tak ada beza.Tapi,memang tak dapat disangkal lelaki yang berdiri di hadapannya memang segak yang amat. Cita rasa dia. Muka bersih , ada janggut sejemput tetapi kemas. Jantannya tetap maintain. Terpegun seketika Naira.
#karyaseni #pasarbuku #pasarnovel #bazaarnovel

"..Kesedihan menyiapkanmu untuk kegembiraan. Dia menyampu bersih semuanya dari rumahmu,sehingga kegembiraan baru dapat ruang. Dia menggugurkan dedaunan yang menguning dari dalam hatimu ,agar dedaunan hijau dan segar dapat tumbuh ditempatnya. Dia mencabut akar yang busuk,agar akar baru yang bersembunyi di baliknya punya ruang untuk tumbuh. Kesedihan apapun yang luruh dari hatimu,hal-hal yang jauh lebih baik akan mengambil alih tempatnya..."
@relasibuku @relasibuku @relasibuku @relasibuku @relasibuku @relasibuku @relasibuku @relasibuku @relasibuku

mampirlah ke sini... 😊
tempat Rangga dan Cinta kencan nyari buku AKU di AADC 😍😍

MOST RECENT

Jom dapatkan karya-karya W.S. Rendra

- BIBIK MILLENIUM
RM 27 sm/ss
Pos laju rm8 sm / rm12 ss

saja nak bagi teaser comel2... kesian tengku kaz. Suhaila ni nakal sangat. "Usalli 'alaa hadzal mayyiti..." Khalis buka mata. Dia terkejut melihat Suhaila lengkap bertelekung sedang berdiri di tepi katil. Khalis tahu bacaan tu untuk solat jenazah. "Kau buat apa ni. Aku belum mati lagilah. Kau solat jenazah untuk siapa." Khalis bingkas bangun. Ada je cara perempuan ni nak paksa dia. "Solatlah kamu sebelum kamu disolatkan." Suhaila cuba menahan gelak. Tau pun takut. "Really perempuan... Kau tak akan biarkan aku senang selagi aku tak ikut kemahuan kau." Suhaila senyum. Khalis pula geleng kepala. Boleh pecah kepala dia kalau hidup lama dengan perempuan ni. "Aku nak paksa kau buat pahala kot. Bukan buat dosa." "Kau pergi bentang sejadah. Aku nak ambik wuduk dulu. Kecoh perempuan ni." Suhaila tersenyum tanda puas. Bukan mudah nak pujuk orang buat pahala. Dia tahu Khalis bukan seorang jahil tentang agama. Dia yakin Khalis boleh jadi imam yang baik. "Macam ni baru bagus. Muka hensem kalau selalu di basuh dengan wuduk tambah berseri-seri." Suhaila menghulurkan songkok. "Banyak songeh lah kau ni." "Wah... Betullah apa orang cakap Tengku Kaz memang boleh buat jantung perempuan bergetar." Pujian ikhlas dari Suhaila. "Kau dah mengaku jatuh cinta kat aku ke?" "In your dream mr husband." #lovenovel #JOMBACABUKU #sayajualbuku #bazaarnovel #bazaarpaknil #pasarbuku #pasarnovel #lovenovelpublication #bibikmilenium

Mini Novel
Bella Acik Lana
Love unlikely Lynn Safiya

Random teaser Bella Part 2
Anak mata masih merenung kosong ke dada skrin telefon bimbit yang sepi. Dia membaca semula mesej terakhir yang dikirim kepada Faid lima minit yang lalu. Mesej yang entah kali ke berapa dihantar sejak dia tiba di sini petang tadi.

Abang dekat mana? Dah dekat pukul lapan malam ni. Bella dah lama check in dalam bilik yang abang booked. Please reply, jangan buat Bella risau.

Beberapa minit berlalu, keadaan masih sama. Kenapa mesej dia tak berbalas lagi? Selalunya pantang dia hantar mesej, laju saja Faid membalas. Sesibuk mana pun lelaki itu, Faid sentiasa mencari peluang untuk mengirim mesejnya. Faid tak mahu dia runsing atau risau. Tapi kenapa sekarang lain pula?
Aduhai, hati mula tak sedap ni. Macam mana kalau ada sesuatu yang buruk berlaku kepada suaminya? Nauzubillah, tak sanggup dia nak bayangkan. Bimbang ada perkara tak elok berlaku, Bella mencapai tas tangan di atas meja. Kemudian dia bergegas keluar dari bilik menuju ke reception counter di ground floor. Kalau kebetulan Faid sampai ketika dia tak ada, boleh juga dia tinggalkan pesanan kepada staf di situ.
“Cik, I nak clarify something boleh tak?” Bella bertanya kepada seorang gadis yang bertugas di kaunter tersebut. Dengan muka manis gadis tinggi lampai itu menganggukkan kepala kepadanya. Senyuman mesra turut dipamer.
“Boleh puan. Puan nak clarify apa tu?” “Actually I just nak tahu pukul berapa husband I datang booked bilik tadi.” “Oh, sebentar ya. Bilik puan nombor berapa?” “Bilik 312.” Balas Bella tanpa ragu. Sambil menunggu staf hotel itu memeriksa maklumat yang dipinta, matanya melilau ke sekeliling kawasan lobby. Berharap benar agar Faid muncul dengan selamat di depannya. Sesekali bibir diketap rapat dengan muka berkerut. Risau!
“Puan.”
Panggilan itu membuatkan kepala Bella pantas terpaling semula ke kaunter pendaftaran. “Yes? Anything?” “Boleh saya dapatkan nama husband puan?” “Faid bin Ahfan.” #aciklana #pasarbuku #pbakl2017 #bella #bazaarnovel

Tajuk : The EX
Penulis : Rin Ahmad
⭐️⭐️ Harga: RM22 ⭐️⭐️
ISBN: 978-967-0874-46-3
Mukasurat : 480
🔹Sinopsis🔹
Bellina dan Darren dijodohkan oleh kedua-dua orang tua mereka namun, dalam zaman serba moden ini mana mungkin kisah kahwin paksa relevan. Darren membuka langkah untuk menawan hati Bellina. Bellina pula menerima sementelah Darren cukup segala pakej yang diidamkan.

Salah mereka cuma satu, masing-masing berlagak baik apabila disogokkan oleh deskripsi watak oleh ibu bapa mereka sebelum dijodohkan. Hakikatnya Bellina dan Darren sama sahaja. Masing-masing panjang langkahnya. Masing-masing mempunyai teman yang silih berganti. Apabila sudah jatuh cinta bergolek-golek, tanpa disedari mereka mengikut arus dan terus menjadi ‘baik’. Sehinggalah peristiwa demi peristiwa tersingkap dan masing-masing merasakan diri sangat tertipu.

Mampukah Bellina untuk kekal taat kepada seorang suami yang telah melukakan hatinya setelah rahsianya terbongkar?

Mampukah Darren untuk kekal menyayangi seorang isteri yang tega mempermainkan hakikat kisah sebenar.
❗️harga buku tidak termasuk kos penghantaran
#jualbukuonline #ulatbuku #amalkanmembaca #samarahan #sarawak #novelmelayu #rinahmad #theex #pasarbuku

@Regrann from @is_prelovednovel - Tajuk : Cinta Sama Cinta
Penulis : Reeani Annur
Harga : RM23.00
ISBN : 978-967-365-236-5

Sinopsis
Izam dan Hanis memulakan episod cinta pertama di Sekolah Menengah Kebangsaan Kristal Bayu. Namun, kemanisan dirasakan hanya seketika. Hanis tiba-tiba berpindah sekolah tanpa memberitahu Izam. Malah, dia orang terakhir yang tahu mengenainya dan Izam kecewa.

Selama 10 tahun Izam menanggung sengsara merindui Hanis. Walaupun dalam tempoh itu dia telah bertunang dengan Rehan, tetapi dia terus hidup dalam kenangan cinta lamanya bersama Hanis.

Jodoh akhirnya menemukan kembali Izam dan Hanis. Tanpa disangka, Hanislah pereka baju pengantin Izam dan Rehan. Atas dasar klien, hubungan mereka menjadi rapat kerana sering berjumpa.

Ketika Rehan tiba-tiba memberi goresan luka pada hatinya, Izam merasakan itulah saatnya dia harus bertindak. Dia bertekad mahu menawan semula hati Hanis. “Izam, kau bawa aku pergi Penang?” “Susah sangat nak dating dengan kau. Aku culiklah kau bawa bercuti ke sini.” “Izam, untuk apa percutian ni semua?” “Untuk ulang semula kisah cinta kita.” Akhirnya, cinta bersemi kembali. Izam dan Hanis benar-benar menikmati peluang kedua yang datang. Tetapi, dalam bahagia ada dugaan datang menghimpit. Heris, lelaki yang dicemburui oleh Izam. Hisyam, mamat psiko yang tidak pernah ingin melihat Izam bahagia. Dan, Kay si penggoda cuba kacau daun mengurat Izam.

Bagaimanakah Izam dan Hanis menghadapi semua itu? Masihkah kebahagiaan menjadi milik mereka? #sayajual #sayajualbuku #sayajualnovel #novel #novelmelayu #bukumelayu #cintasamacinta #fajarpakeer #reeaniannur #pasarnovel #pasarbuku #bazaarnovel #minatnovel #JOMBACABUKU

Tajuk : Suri Hati Mr. Pilot
Penulis : Dila Dyna
Harga : RM22.00
ISBN : 978-967-0874-25-8
Mukasurat : 640
Sinopsis
Pertemuan Ejaz, Mr. Pilot dan Warda membuka semula lembaran kisah dua tahun lalu. Peristiwa yang
menyebabkan Warda dibuang keluarga atas kebodohan sendiri yang terlalu taasub dengan cinta Muslim!

Getar yang hadir buat jiwa Warda dan Ejaz kalut sendiri. Ejaz diasak cemburu dengan kehadiran Daniel dan Razif yang turut menyimpan perasaan istimewa pada Warda. Akhirnya dia nekad! “Ejaz nak kahwin dengan Warda. Kalau boleh secepat mungkin. Tak payah bertunang, Ejaz nak terus

bernikah aje!” Perkahwinan yang terbina mula menimbulkan bibit cinta di hati mereka. Namun tika bahagia berada di puncak, Muslim kembali menuntut cinta. Inara mula menyusun rencana. Ejaz mula diburu curiga. Hubungan yang retak menanti belah akhirnya runtuh saat satu kemalangan menimpa Ejaz dan meragut pergi semua impian dan cintanya buat Warda dan dunia penerbangan. Masih adakah lagi bahagia buat mereka? Layakkah Warda menjadi suri hati buat Mr. Pilotnya? Atau akan menjadi racun berbisa pada kebahagiaan Ejaz? “Layakkah aku menjadi suri hati buatnya?”
#surihatimrpilot #warda #ejaz #Lofattah #adaptasidrama #pasarbuku

Tajuk : Dia Semanis Honey
Penulis : Dila Dyana
Harga : RM26.00
ISBN : 978-967-0874-01-2

Sinopsis
Bagi Hani, pertunangan ni tak sepatutnya berlaku. Bagi Ahnaf pula, pertunangan ini diterima hanya kerana taatnya seorang anak. Perbalahan semi perbalahan akhirnya membibitkan cinta. Tetapi saat diri sudah bersedia untuk bergelar suami, muncul pula Ariana menghancurkan segala impiannya untuk hidup bersama Hani. Hani ditinggalkan.... Tiga tahun berlalu, Ahnaf kembali setelah sekian lama menyepi. Kembalinya lelaki itu saat Hani punya Adam di sisi, dan kehadiran Bella di sisi Ahnaf mengukuhkan lagi tembok pemisah antara mereka. “Buat apa pulak I nak terhegeh-hegeh berbaik dengan you sedangkan you dah ada Bella, dan I dah ada Adam!” ~ Hani. “You tak perlu ingatkan I pasal Adam. Sebab I dah jelas dengan kedudukan kita sekarang!” ~Ahnaf. “Baguslah kalau you dah tau. Lepas ni, tolong jangan tanya soalan yang berkaitan dengan ‘kita’. Sebab perkataan ‘kita’ tu dah lama tak wujud antara you dengan I.” ~Hani.

Adakah perkataan ‘sahabat’ itu hanya dibibir saja, sedangkan hati berbisik mengimpikan sesuatu yang lebih dari sekadar sahabat. Akan bersatu semula dua hati yang masih memendam cinta di hati masing-masing, atau pertemuan ini hanya akan berakhir dengan perpisahan sekali lagi? Adakah pertemuan sekali lagi ini akan mencipta sekali lagi perpisahan? Atau... akan menjadi titik penyatuan dua hati untuk selama-lamanya?” “Kita bertemu, kita berpisah dan kemudian bertemu semula....” 
#diasemanishoney #diladyna #sayajual #sayajualbuku #sayajualnovel #novelmelayu #bukumelayu #igshopmalaysia #igshop #pasarbuku #pasarnovel

Random teaser SWEET & DANGEROUS Adnil Zaff

HEHE ni klakar.. bkn fakhrul je ler.. lau laki lain pun tgk jugakk.. udah depan mata hahha... MENGHABISKAN masa dengan anak dan isteri... itulah yang dilakukan Fakhrul. Mereka pergi bercuti di Cannes. Namun hanya dua anak itu mandi bersama dengan Sebastian. Fakhrul dan Humairah sekadar duduk di kerusi rehat tepi pantai.
Humairah ralit memandang sekeliling. Ramai sungguh wanita berbogel di situ. Ada yang sekadar berbikini. Ada yang memang bogel tanpa seurat benang pun. Semua itu lumrah di sini. Mandi dengan pakaian bertutup memang dilarang.
Sudahnya dia memandang suaminya pula. Fakhrul mengenakan cermin mata gelap sambil memandang ke arah tempat anak-anaknya mandi. Bibirnya tersenyum melihat Jordan sedang dipikul oleh Sebastian di atas bahu. Kemudian anak itu dijatuhkan ke dalam air. Seronok! Teringin mahu mandi sama. Tetapi peraturan di pantai itu, semua orang mesti mengenakan seluar renang. Malulah dia!
Namun sedang pada itu, tiba-tiba seorang perempuan melintas betul-betul di hadapan mereka. Membuatkan pandangan mata lelaki itu juga ikut tertarik pergi bersama wanita itu. Perbuatan tanpa sengaja itu telah dilihat oleh Humairah. Fakhrul terkejut besar saat lengannya ditampar Humairah amat kuat. Tidak cukup itu bahagian tepi dadanya dicubit pula.
“Aduh! Kenapa ni???” ucap Fakhrul agak terkejut. Sakit! Itu bukan cubitan manja namanya. Tapi cubitan nak marah dia!
Humairah menjeling dengan muka masam. Tubuhnya dikalihkan memandang ke arah lain pula. Bengang! Bukan main sedap lagi suaminya merenung punggung wanita yang sekadar berbikini itu tadi. Kalau dah rezeki terbentang depan mata, masakan nak lepaskan, kan? Dasar lelaki!
Terkumpal-kumpal Fakhrul menatap isterinya yang sedang naik marah itu. Bukannya dia sengaja.
“Abang tertengoklah. Bukan abang suka sangat nak tengok,” ujar Fakhrul lantas mencapai lengan isterinya. Humairah menepis kasar. Sakit hati!
Fakhrul sudah mula terkeruk-keruk. Dalam diam dia rasa bersalah juga kerana buat begitu. Sebenarnya dia tidak sedar akan perbuatannya tadi.
#sayajualbuku #lovenovel #izansupian #pasarnovel #pasarbuku

Ready stok- Jangan Menangis Cinta
Siti Rosmizah
Harga: 34

Sinopsis
Riyana seorang gadis dari keluarga sederhana. Seorang pelajar yang bijak dan sedang menuntut di universiti tempatan. Pertemuan tanpa diduga dengan Zafran Zahim telah menghuru-harakan hidupnya. “Aku taulah aku ni handsome, anak orang kaya. Tadi mesti kau nampak aku naik Porsche. Tu yang kau saja jatuhkan buku, padahal terkena sikit aje, saja nak kenal dengan aku, kan?” sindirnya. “Helo! Mamat muka selengga. Awak nak saya azan dekat telinga awak ke? Jangan perasan boleh tak? Karang tak pasal #pelempang,” marah Riyana.

Pertemuan tanpa sengaja dengan abangnya, Hariz makin mendekatkan Riyana dengan musuh utamanya. Takdir Tuhan tiada siapa mampu menghalang. Riyana bertemu jodoh dengan Zafran. Tetapi dia tidak bahagia.
Riyana bukan saja makan hati dengan sikap suaminya tetapi juga dengan emak mentua yang begitu membencinya. “Jangan ingat anak aku tergilakan kau! Perempuan macam kau, sebelah mata dia tak pandang! Kau tu hanya jadi kambing hitam, untuk dia balas dendam! Kau tak layak jadi isteri Zafran! Aku akan pastikan dia ceraikan kau!” Dalam Riyana mengharungi dugaan hidupnya. Allah menyemaikan kasih di dalam hati suaminya. Zafran akhirnya jatuh cinta dengan isterinya. Namun, bahagia seketika cuma. Dugaan datang melanda. Cinta Aryana pengikat kasih mereka, lahir tidak sempurna.
Riyana redha tetapi Zafran tidak boleh menerima. Cinta dihina! Dicemuh! Dibenci! Oleh bapa kandungnya sendiri. Sehinggakan nak memegangnya pun terasa jijik!

Ya Allah! Luluh hati Riyana melihat nasib anaknya. Demi Cinta, Riyana sanggup berkorban apa saja. “Kau junjung sangat budak ni kan? Aku nak tengok bahagia mana kau hidup dengan dia! Kau lagi sanggup pilih dia dari suami! Kau dengar sini, bersaksikan semua orang. Aku ceraikan kau dengan talak satu!” Saat ini setitis air mata pun tidak menitis di pipinya. Hanya anaknya dipeluk dengan erat. Jangan menangis Cinta. Jangan menangis. Cinta Aryana kurniaan yang tidak ternilai dari Yang Maha Esa.

#novelbaharu #novelmelayu #sitirosmizah #pasarbuku #pasarnovel #sayajualbuku #sayajualonline #bazaarnovel #bazaarpaknil #viral #astro

Saifudin - Muncul semula dari Tasik Hulu Melaka setelah 6 purnama dalam pengawasan dan rawatan Hang Tuah. Pengambaraan pun bermula ke Negeri Atas Angin untuk memburu Taghut durjana. Pelayaran telah mengundang banyak pancaroba. Namun, dia tetap berazam dan bertawakal memburu musuh yang telah banyak menyesatkan manusia.
Raja Roman - Setelah Sang Petala berlepas diri, Taghut terkapai-kapai hilang kesaktian. Lebih mendukacitakan apabila dia kematian permaisurinya... Sutera. Namun, dia masih berazam untuk menghapuskan Laksamana Sunan sehingga ke hujung nyawa.
Makhluk Sumpahan - Sang Dewi muncul akibat sumpahan Maharani Pulau Utara sebelum kerajaan itu runtuh suatu waktu dahulu. Sang Dewi menyeru nama Saifudin menerusi lontaran suara naluri. Sang Dewi kerap memerangkap Saifudin ke alam tidak berdinding.
Saifullah - Pada abad ke 21 ini, dia memburu sisa kejahatan yang berlanjutan dari tahun 1511. Abid Kamal dan Shahril turut menyertainya kerana Saifullah mirip Saifudin yang pernah hidup pada tahun 1511.
Ramlee Awang Murshid - Sutera Bidadari, bukan hanya mempamerkan aksi lasak yang menguja pembacaan, malah turut memanipulasikan emosi kerana karya kali ini menggabungkan kedua-dua elemen yang tidak terungkai sehinggalah ke noktah terakhir. #KARYASENI #DBP #PENULISAN2U #NOVEL #alaf21 #ramleewangmurshid #ram #koleksinovel #jualnovelmelayu #pasarnovel #pasarbuku #izansupian

Suzana menjerit-jerit memanggil Haniza apabila dilihatnya rontaan Haniza sudah mula lemah. Tidak disedarinya air matanya mengalir melihat Haniza yang bagaikan sudah kehabisan udara di situ. Dan entah bila atau bagaimana, tiba-tiba sahaja tukul besi di tangan Suzana telah mengenai kepala si perompak.
.
Diari Dajal
480 halaman
RM25
017-3347293
#kisahaneh #kisahganjil #pengalamansebenar #pembelianberbaloi #novelbaru #novelhotseller #bookstagram #pasarnovel #pasarbuku #jualbeli #jualbelinovel #bookstagram #igbook #pasarnovel #instabook #kepidabdongibab #bookslover #supportlocal #mustread #bestreading #promosigila #jualbelionline
😱👻😱👻

Tajuk : 2 Nyawa 1 Cinta
Penulis : Hanah Rishas
ISBN : 978-967-0185-55-2

Sinopsis
HUMAIRAH- hidupnya dipenuhi dengan pelbagai soalan yang nyata tidak menemukan sebarang jawapan. Lebih memelikkan, di mana permulaan hubungan dingin dia dengan Fadzlan? Khilaf apa yang telah dilakukannya sehingga lelaki itu memandang dia bagai seorang musuh yang harus diperangi? Sungguh, tiada apa-apa yang tinggal di dalam peti ingatan! “Satu kebetulan yang begitu menakjubkan. Humairah kami muncul depan mata. Nama sama, paras serupa. Awak umpama jelmaan Humairah kami yang dah hilang beberapa tahun lamanya.” – Haikal

Antara percaya atau tidak, kini dia berdiri di tengah-tengah. Siapa dia sebenarnya? Ingatan masa lampau tiada tersisa dalam fikiran melainkan mimpi-mimpi yang kerap menjengah kala dia menelusuri lembah tidak berdinding itu. Ara… ‘Humairah’ yang seorang lagi- kerap muncul dalam ilusi. Sering membisik bicara yang menokok lagi keserabutan akal fikiran. “Siapa Mai sebenarnya? Dan dia… perempuan dalam gambar ni… Ara. Nama dia Ara. Paras kami serupa. Seolah orang yang sama. Atau memang orang yang sama?” Dia terus mencari. Jawapan itu kian menjelma depan mata dan untaian misteri yang berserabut semakin terlerai satu per satu. Humairah… atur langkahnya nyaris meragut nyawa sendiri! #kakibuku #minatnovel #sayajualbuku #bazaarnovel #pasarnovel #pasarbuku #izansupian #gedebook

Bersyukur dan Berbanggalah kalian yang memiliki #hobby ...
Hidup tanpa hobby bagai sapu lidi ga ada talinya #ambyar ...
#garbage #latepost #saturdaynight #pasarbuku #soping

KHUSUS PEMBELIAN/ PEMESANAN 24 JAM KE DEPAN DARI SEKARANG!!!
YUK!!! #pasarbuku #jualbuku #jualbukumurah #bukubekas #bukubuku

TAJUK NOVEL: SEINDAH TAKDIR CINTA
PENULIS: KAMSIAH ABU
PENERBIT: BUKU PRIMA KARANGKRAFT

SINOPSIS:
MIA KARMILA, seorang gadis yang biasa hidup dengan cara moden dan penuh kemewahan, langsung tidak menyangka pertemuannya dengan seorang pemandu teksi bernama Shahriman telah berjaya merubah keseluruhan cara hidupnya.Melalui beberapa pertemuan yang tidak pernah dirancang telah membenihkan bibit-bibit cinta yang tulus dalam hati mereka. .
Adrian, lelaki macho, bergaya dan kaya-raya, terus tidak berputus asa untuk menjinakkan Mia Karmila sebagai kekasih yang dapat memenuhi kerakusan nalurinya, walaupun ramai perempuan lain bersedia untuk memenuhi segala kehendaknya.
.
Perubahan sikap Mia Karmila benar-benar mencabar kelelakian Adrian sehingga dia bertekad, walau apa pun syarat yang diminta Mia Karmila, Adrian tidak peduli. Yang pasti Mia Karmila menjadi miliknya. Dalam kepayahan dan kepiluan yang mencengkam jiwa, Mia Karmila terpaksa juga menerima ijab kabul Adrian apabila lelaki itu telah berjaya memenuhi setiap syarat yang dipintanya. Pilu di hati Mia Karmila bertambah parah apabila mengetahui Shahriman adalah dalang yang membolehkan Adrian menikahinya. Siapakah Shahriman sebenarnya? .
Bagaimanakah Mia Karmila dapat meneruskan kehidupan hariannya bersama Adrian apabila Shahriman juga sentiasa ada bersama mereka? Dapatkah Mia Karmila ataupun Shahriman memadamkan rasa cinta yang pernah hadir dalam hati mereka?

#SEINDAHTAKDIRCINTA #SEINDAHTAKDIRCINTAMURAH #NOVELSEINDAHTAKDIRCINTA #BUKUPRIMA #KARANGKRAFT #KAMSIAHABU #ONLINESHOP #NOVEL #NOVELMURAH #NEWNOVEL #NOVELBARU #NOVELBARUMURAH #NOVELPRELOVED #NOVELMURAH #SAYAJUALMURAH #TRUSTEDSELLER #NOVELADAPTASIDRAMA #NOVELADAPTASIFILEM #pasarbuku #bazaarnovel #alaf21

TAJUK NOVEL: HAI, ENCIK PERFUME!
PENULIS: IMMAZ HUDA
PENERBIT: ALAF 21
.
SINOPSIS:
Mirr Mediana, peguam muda yang bersemangat tinggi tapi ada masanya blur. Pertemuan demi pertemuan, tanpa sengaja telah menemukan dia dan Putra Aiqish. Setiap kali berjumpa, ada sahaja peristiwa yang terjadi hingga membangkitkan kemarahan masing-masing.

Kata Mediana, “Cik susu kotak, awak panggil saya? Awak tahu tak yang saya tak dapat tidur malam tu disebabkan awak? Mula-mula awak ambil parking saya. Lepas tu, awak ambil susu kotak tu. Kemudian, awak langgar kereta saya. Dan disebabkan imej awak, saya tersalah masuk tandas! Lepas tu, awak bertukar kereta dengan saya. Kenapa setiap paksi dunia yang saya toleh, saya harus berjumpa dan terserempak dengan awak? Kenapa?” Dan kata Aiqish pula, “Saya dah tahu perangai sebenar awak. Awak suka membebel, sensitif, cepat melenting, suka berdebat, suka minum susu kotak sebelum tidur dan tak suka orang lain rampas parking awak. Awak seorang yang rabun sebab tak dapat membezakan tandas lelaki dan tandas perempuan. Awak seorang pencuri kereta. Dan akhir sekali, nama kereta kesayangan awak adalah…” Tanpa dirancang dan hati belum bersedia, mereka ditunangkan. Namun, saat cinta dan sayang mula bercambah, wujud penghalang dek rasa cemburu dan fitnah. Mampukah mereka mempertahankan ikatan suci itu? .
#HAIENCIKPERFUME #HAIENCIKPERFUMEMURAH #NOVELHAIENCIKPERFUME #NOVELHAIENCIKPERFUMEMURAH #ALAF21 #IMMAZHUDA #ONLINESHOP #NOVEL #NOVELMURAH #NEWNOVEL #NOVELBARU #NOVELBARUMURAH #PRELOVEDNOVELMURAH #NOVELMURAH #SAYAJUALMURAH #TRUSTEDSELLER #NOVELADAPTASIDRAMA #NOVELADAPTASIFILEM #pasarbuku

Tajuk: Dalam Diam Aku Terpikat
Penulis: Aulia Iman
Penerbit: Karyaseni
ISBN: 978-967-0246-92-5

SEKALI pandang sudah benci, dua kali pandang terus naik hantu. Begitulah keadaannya apabila Misha yang digelar monster bertemu dengan Si King Kong bernama Megat Danial. Dalam tak suka, si gadis yang begitu dibenci akhirnya menjadi srikandi yang menyelamatkan dirinya daripada tuduhan khalwat.

Kerana sikap Misha yang tegas dan kuat melawan, Megat Danial mengambil keputusan untuk membawa ibu yang selama ini dipinggirkan kembali pulang ke pangkuan. Dengan adanya gadis monster seperti Misha, dia yakin nasib ibunya akan terbela dan selamat daripada gangguan ibu dan bapa saudara yang begitu gilakan harta dan pangkat. Tapi, mahukah Misha menerima permintaannya semudah itu? “Banyak lagi kerja lain yang boleh I buat selain jaga mummy you... You fikir I ambil ijazah menjaga warga tua di universiti dulu?” – Misha “Berapa sahaja yang you mahu, I akan bayar.” –Megat Danial “I nak sepuluh ribu!” -Misha “You ingat, you jaga orang cacat?” -Megat Danial.

Kerana kesudian Misha, hati keras Megat Danial lembut dengan sendirinya. Dia yang selama ini sering kali menyisihkan Zahara, si ibu, perlahan-lahan cuba menerima Zahara dengan hati terbuka. Dan takdir cintanya dengan Elmi Husna, a.k.a Misha pun bermula... “Ini pertama kali saya dapat bunga daripada lelaki.” Kalau saya tahu awak tak pernah dapat bunga, pasti saya akan cari bunga yang paling cantik untuk diberi kepada perempuan yang pertama kali mendapat bunga daripada saya.” Saat kasih bersemi, ada jurang yang dalam cuba memisahkan cinta yang hadir dalam diam. Kemalangan ngeri yang berlaku sewaktu pulang dari kampung halaman telah meragut keupayaan yang Megat Danial miliki hingga dia tegar melepaskan Misha pergi.

Tabahkah Misha melepaskan Megat Danial, calon pasangan syurganya itu begitu saja?
#dalamdiamakuterpikat #auliaiman #karyaseni #penulisan2upreloved #pasarbuku #pasarnovel #bookaddict

follow this page in feedly

Most Popular Instagram Hashtags