[PR] Gain and Get More Likes and Followers on Instagram.

#pasarbuku

2266 posts

TOP POSTS

Suasana Pasar buku di Jl. Pegadaian terlihat sepi, disebabkan para pedagang buku telah pindah ke pasar buku Lapangan Merdeka yang sudah mulai beroperasi kembali.

Pedagang yang bertahan di pasar buku Jl. Pegadaian adalah mereka yang masih enggan untuk pindah dikarenakan tuntutan mereka mengenai legalitas penjualan buku yang tak kunjung dikeluarkan oleh Pemko Medan

Banyak yang bisa diperoleh disini. Mulai dari cikal bakal kurikulum yang kamu pelajari, sejarah, budaya, politik, agama bahkan mengenai hal - hal yang tersembunyi untuk mencari refrensi. Dituliskan secara tanggung jawab dari sumber atas nama penulis & penerbit yang tercantum. dengan media sumber ilmu yang dicetak memudahkanmu untuk fokus membaca di satu topik tanpa terbuyarkan pikiran karena banyaknya iklan/link didalamnya.
Selain itu, terasa atmosfer yang kuat akan interaksi 2 arah terbuka jika kalian menyempatkan diri duduk sejenak, menyatu dengan masyarakat lain di warung kopi sekitaran pasar buku tersebut, yang mencampur berbagai elemen tanpa batasan kasta menyambung percakapan secara sopan sederhana dengan pedagang, penulis, mahasiswa, penikmat pustaka, maupun lainnya.
.
.
.
#surakarta #solo #alunalun #pasarbuku #klewer

Bukuku Press In The Park #pasarbuku #shahalam

I dont mind to be lost in a maze like this πŸ“š πŸ“• πŸ“™ #jakarta #book #bookworm #pasarbuku #wanderlust

Aleya, seorang gadis yang cantik dan berlatarbelakangkan keluarga sederhana, dalam diam menyimpan perasaan pada seorang anak tokoh korporat yang ternama yang juga merupakan rakan sekuliahnya di universiti di United Kingdom, Syed Adam Aizril. Syed Adam Aizril, wajahnya yang tampan menjadikan dia kegilaan ramai gadis. Limpahan kemewahan meletakkan ego dan kesombongan di singgahsana yang paling tinggi. Mentalitinya yang mementingkan darjat dan kedudukan telah menutup pintu hatinya untuk mendengar bicara hatinya sendiri yang pada ketika telah mula ada getaran buat Aleya. "Salahkah Leya mencari sedikit bahagia? Mengapa Leya tak pernah dapat merasainya? Hina sangatkah Leya sebab beribu dan berbapakan orang miskin? Memang Leya miskan tapi Leya juga jugak ada maruah diri." Terjadinya suatu perkara yang menyatukan mereka. Tapi kerana terlalu ego, sombong dan mementingkan darjat, begitu hina Aleya dilayan Syed Aizril. "Saya telah menjadi balu sebelum masanya dan anak-anak saya juga telah menjadi anak yatim sebelum masanya. Sembilan bulan saya mengandung mereka tanpa suami di sisi. Saya pekakkan telinga mendengar cemuhan masyarakat sekeliling." Kuasa cinta, tiada siapa yang dapat menghalang. Mereka kembali bersatu atas penyesalan Syed Aizril. Ketika ingin menyulam bahagia dan menyemai kasih antara dua hati, munculnya Sharifah Emilin, sepupu kepada Syed Aizril yang membuat onar. Sharifah Emilin yang penuh di hatinya dengan ego, bongkak dan iri hati ingin menunaikan dendamnya pada Aleya yang dianggap merampas Syed Aizril yang konon dianggap sebagai kekasihnya. Namun, di hati Syed Aizril, hanya Aleya yang bertakhta. "You dengar sini Zril, dendam I tak habis kat sini. I bersumpah, I akan pastikan hidup you musnah...musnah sebagaimana you musnahkan hidup I. I takkan lepaskan you. You tetap akan jadi milik I. I janji Zril, I janji." Namun, ada kalanya cinta mereka teruji di tengah jalan. Kerana keegoan seorang lelaki yang menuncak, Syed Aizril telah melakukan kekhilafan yang hanya merugikan dirinya sendiri dan hampir-hampir menyebabkan dia kehilangan cinta sucinya.
#andaiitutakdirnya
#sitirosmizah
#pasarbuku

Yak...dipilih..dipilih...emak tinggal bayar yah....super sekali 😷
#bigbadwolfbooks #bigbadwolf2017 #icebsd #pasarbuku #diskonan #kalap

"..Kesedihan menyiapkanmu untuk kegembiraan. Dia menyampu bersih semuanya dari rumahmu,sehingga kegembiraan baru dapat ruang. Dia menggugurkan dedaunan yang menguning dari dalam hatimu ,agar dedaunan hijau dan segar dapat tumbuh ditempatnya. Dia mencabut akar yang busuk,agar akar baru yang bersembunyi di baliknya punya ruang untuk tumbuh. Kesedihan apapun yang luruh dari hatimu,hal-hal yang jauh lebih baik akan mengambil alih tempatnya..."
@relasibuku @relasibuku @relasibuku @relasibuku @relasibuku @relasibuku @relasibuku @relasibuku @relasibuku

Di Etalase
Ugoran Prasad
209 halaman

Rp. 30.000

#pasarbuku #bukumurah #bulandiskon #ugoranprasad #bukubekas

MOST RECENT

Assalamualaikum semua. Selamat menunaikan solat zohor.

Korang tengah bizi buat apa?

Jom rehat sekejap tengok movie.

Keep in touch tau!

Novel Sayang Scarlet akan mula berada di kedai-kedai tersenarai sikit masa lagi.

Terima kasih #fumiedar
.
#novelbaru #novelhotseller #bookstagram #pasarnovel #pasarbuku #jualmurah #jualbeli #jualbelinovel #bookstagram #igbook #pasarnovel #instabook #pasaronline #kepidabdongibab #bookslover #supportlocal #mustread #novelthriller #novelpsiko #bestreading #promosigila #jualbelionline
πŸ˜±πŸ‘»πŸ˜±πŸ‘»πŸ˜±πŸ‘»

Adakah seorang psikopat mampu mencipta seorang lagi psikopat?

Ulasan novel Sayang Scarlet.

Intan Syakila, seorang gadis muda dan blogger dengan pseudonym β€˜Sayang Scarlet’. Walaupun bapanya telah meninggal dunia, dia masih mempunyai kakak kembar, adik dan ibu yang penyayang serta rakan-rakan yang mengambil berat. Malah ada rakan bloggernya yang menaruh hati dan perasaan terhadapnya.

Malangnya, keadaan mula berubah dan hidupnyai tunggang-langgang angkara seorang psikopat yang kononnya ingin menyelamatkan manusia.

Antara perkara paling ditekankan ialah tajuk novel mungkin nampak macam kisah cinta, tapi jangan tertipu kerana ada unsur gelap di sebaliknya.

Dan, ya. Setelah aku baca sendiri, aku akui yang tema cinta hanya tema sampingan.

Cerita bahagian awal, anak gadis bekerja, bergembira dengan kawan-kawan, kemaskini status dalam blog dan sebagainya di mana penulis sebenarnya sedang menggambarkan dengan teliti sifat protagonis dan antagonis dalam cerita beliau.

Aku suka bila cerita sentuh perkara yang sering kita lalui dan jumpa dalam dunia moden ni.

Tak rugi membeli, memandangkan aku sendiri sukakan novel sebegini. Kalau anda sukakan genre sebegini, tak rugi mencuba.

0196072394
.
#ssfeeds #sayangscarletfeeds #novelbaru #novelhotseller #bookstagram #pasarnovel #pasarbuku #jualmurah #jualbeli #jualbelinovel #bookstagram #igbook #pasarnovel #instabook #pasaronline #kepidabdongibab #bookslover #supportlocal #mustread #bestreading #promosigila #jualbelionline
πŸ˜±πŸ‘»πŸ˜±πŸ‘»πŸ˜±πŸ‘»

Terima kasih dear reader 😘😘😘
(2)
#DiariDajal
#ddfeeds

Alhamdulillah dan berbanyak terima kasih untuk komen ni. 🌹🌹🌹 Teruskan menyokong #CKPublication dan #novelmurahgila ya

So gais. Kalau nak alami perasaan yang sama dengan pembaca ni. Hubungi Tirah.
0196072394

Diari Dajal
1. Kerja oh kerja
2. Ada apa dengan guli?
3. Aku bukan pembunuh
4. Diari Dajal
5. Dendam atau kebetulan?
6. Cuti, chalet dan ...
7. Tuan Tasik
.
RM25 (belum termasuk pos)
0196072394
.
#novelbaru #novelthriller #novelseram #penulis #writer #novelhotseller #bookstagram #pasarnovel #pasarbuku #jualmurah #jualbeli #jualbelinovel #bookstagram #igbook #pasarnovel #instabook #pasaronline #kepidabdongibab #bookslover #supportlocal #mustread #bestreading #promosigila #jualbelionline #saodahlasim #sukabacabuku
πŸ˜±πŸ‘»πŸ˜±πŸ‘»πŸ˜±πŸ‘»

Terima kasih dear reader 😘😘😘
(1)
#DiariDajal
#ddfeeds

Alhamdulillah dan berbanyak terima kasih untuk komen ni. 🌹🌹🌹 Teruskan menyokong #CKPublication dan #novelmurahgila ya

So gais. Kalau nak alami perasaan yang sama dengan pembaca ni. Hubungi Tirah.
0196072394

Diari Dajal
1. Kerja oh kerja
2. Ada apa dengan guli?
3. Aku bukan pembunuh
4. Diari Dajal
5. Dendam atau kebetulan?
6. Cuti, chalet dan ...
7. Tuan Tasik
.
RM25 (belum termasuk pos)
0196072394
.
#novelbaru #novelthriller #novelseram #penulis #writer #novelhotseller #bookstagram #pasarnovel #pasarbuku #jualmurah #jualbeli #jualbelinovel #bookstagram #igbook #pasarnovel #instabook #pasaronline #kepidabdongibab #bookslover #supportlocal #mustread #bestreading #promosigila #jualbelionline #saodahlasim #sukabacabuku
πŸ˜±πŸ‘»πŸ˜±πŸ‘»πŸ˜±πŸ‘»

πŸ‘

Most Popular Instagram Hashtags