[PR] Gain and Get More Likes and Followers on Instagram.

#novelsejarahislam

302 posts

TOP POSTS

#sultanmuhammadalfateh #novelsejarahislam
#sejarahislam
.
.
Sultan Muhammad al-Fateh - Penakluk Konstantinopel
.
β€œTidaklah kami pernah melihat ataupun mendengar hal ajaib seperti ini. Muhammad al-Fateh sudah menukar darat menjadi lautan, melayarkan kapalnya di puncak gunung dan bukannya di ombak lautan. Sesungguhnya Muhammad al-Fateh dengan usahanya ini telah mengatasi Alexander The Great!”- Ahli Sejarah Byzantine
Sultan Muhamad al-Fateh dilahirkan pada 27 Rajab 835 Hijrah bersamaan 29 Mac 1432 M dan meninggal dunia pada 3 Mei 1481.
Ketika berumur 19 tahun beliau menaiki takhta menggantikan ayahnya Sultan Murad. Baginda menjadikan Adrianopel (Adana) pusat pemerintahan dan ibu kotanya bagi memudahkan cita-citanya menawan Konstantinopel. Dan ketika berusia 21 tahun Sultan Muhamad al Fateh berjaya menakluk Konstantinopel pada 29 Mei 1453 bersamaan 20 jamadil awal 857 hijrah.

Kota Konstantinopel yang kini dinamakan Istanbul (Islam keseluruhannya), terletak di sempadan antara benua Eropah dengan Asia. Ia dihubungkan oleh Selat Bosphorus. Sebelum itu Kota Konstantinopel pernah cuba ditakluk oleh bangsa Gothik, Parsi, Bulgaria dan Rusia tetapi tidak berjaya. Umat Islam berusaha menawan kota tersebut kerana percaya dengan hadis Rasulullah SAW yang mengatakan Konstantinopel akan ditawan oleh orang Islam.

Setelah lebih 800 tahun hadis itu diucapkan oleh Rasulullah SAW barulah menjadi kenyataan. Seorang sahabat Rasulullah SAW bernama Abu Ayyub Al-Anshari RA gugur syahid lalu dikebumikan di sisi benteng Konstantinopel.

Sultan Muhammad al-Fateh sejak dalam buaian lagi sudah diisyaratkan bakal mencipta sejarah oleh seorang alim, Syeikh Syamsuddin Al Wali. Beliau pernah berkata kepada Sultan Murad (ayah kepada Muhammad al-Fateh): β€œWahai Sultan Murad, bukan tuanku yang akan membebaskan kota konstantinopel, tetapi anak yang dalam buaian itu,” sambil menunjuk Muhammad al-Fateh yang masih di dalam buaian.

Sejak itu Muhammad al-Fateh dilatih hidup sederhana, dididik dengan ilmu agama dan ilmu peperangan. Beliau membesar sebagai pemuda yang tampan. Bentuk badannya tegap, kuat dan tinggi. Pipinya putih kemerah-merahan dan hidungnya mancung.

Harga: RM24
M/S:336

Abu Ayub Al-Ansari Atau Nama Sebenarnya Khalid Bin Zaid Bin Kutaib Berasal Daripada Bani An-Najjar.
Selain Daripada Keistimewaan, Rumahnya Pernah Menjadi Persinggahan Nabi Muhammad S.A.W Semasa Peristiwa Hijrah Ke Madinah, Beliau Juga Dikurniakan Dengan Umur Yang Panjang.
Semasa Khalifah Muawiyah Melancarkan Kempen Menakluki Kota Konstantinopel, Beliau Dengan Penuh Semangat Tampil Ke Hadapan Bagi Ikut Sama Berjihad Ke Kota Konstantinopel, Kota Yang Akhirnya Menjadi Tempat Syahid Beliau.
Inilah Kisah Abu Ayub Al-Ansari, Syahid Kota Konstantinopel.
#NOVELSEJARAHISLAM #abdullatiptalib

πŸŽ†PROMOSI RAYA 2016πŸŽ†
⚑6-25 Julai⚑

Combo #NovelSejarahIslam karya #AbdulLatipTalib :

#PerangBadar
#PerangKhaibar
#PerangUhud
.
.
*FREE SHIPPING*

Dapatkan segera sementara stok masih ada.

Whatsapp segera 010-3210230 untuk pertanyaan dan tempahan. ☺

#500BukuTerpilihFreeShipping

Janji itu telah tua, 800 tahun usianya. Tak terhitung lagi berapa banyak darah mujahid tertumpah, namun janji itu belum juga terlaksana. Namun telah datang masa terwujudnya janji itu, takluknya Konstantinopel.

Para Ghazi sedang bergerak, dengan pekik Takbir dan syair kepahlawanan, di bawah kepemimpinan seorang lelaki yang telah dijanjikan, MUHAMMAD AL FATIH. Mereka takkan pulang sebelum janji Rasulullah terwujud.

Dari deru pertempuran, tiba-tiba muncullah sosok suram itu dengan mengejutkan, VLAD DRACULA. Teror tersebar dengan kelam, dan para Ghazi tak boleh tinggal diam. Inilah seri terakhir dari epik penaklukan Konstantinopel.

#ghazi5 #novelghaziseri5 #ghazi #novelsejarahislam

Janji itu telah tua, 800 tahun usianya. Tak terhitung lagi berapa banyak darah mujahid tertumpah, namun janji itu belum juga terlaksana. Namun telah datang masa terwujudnya janji itu, takluknya Konstantinopel.

Para Ghazi sedang bergerak, dengan pekik Takbir dan syair kepahlawanan, di bawah kepemimpinan seorang lelaki yang telah dijanjikan, MUHAMMAD AL FATIH. Mereka takkan pulang sebelum janji Rasulullah terwujud.

Dari deru pertempuran, tiba-tiba muncullah sosok suram itu dengan mengejutkan, VLAD DRACULA. Teror tersebar dengan kelam, dan para Ghazi tak boleh tinggal diam. Inilah seri terakhir dari epik penaklukan Konstantinopel.

Idr 125k

#ghazi5 #novelghaziseri5 #ghazi #novelsejarahislam

MOST RECENT

ABU JAHAL CERDIK TETAPI ENGKAR
.
Abdul Latip Talib
.
Novel Sejarah Islam
.
🐝 RM 25
.
πŸ“²Contact: 0133412539
or
πŸ“©DM @talihatiteam_alia
.
Lain-lain koleksi Abdul Latip Talib:
.
Imam Syafie: Pejuang kebenaran RM24
.
Perang Salib pertama: jatuhnya Baitulmuqaddis RM25
.
Perang Jementah: Kuasa diutamakan, agama diketepikan Rm24
.
Imam Hanbali: Penegak Kebenaran RM14
.
Perang Badar: Perang Penentuan RM24
.
Isabella: Permulaan sejarah hitam Islam Andalusia RM20
.
Imam Hanafi: Pendebat kebenaran RM24
.
Uthman Affan: Pengumpul al-Quran RM24
.
Imam Maliki: Pengarang Kebenaran RM14
.
Perang Khaibar: Penaklukan Kota Khaibar RM24
.
Enrique Melaka: Melayu pertama mengelilingi dunia RM24
.
Mat Kilau: Pahlawan Pahang RM21
.
Perang Uhud: Sejarah duka tentera Islam RM24
.
Mustafa Kamal Ataturk: Penegak Agenda Yahudi RM25
.
Maharaja Napoleon:Jatuhnya sebuah Empayar RM24
.
Sultan Muhammad Al-Fateh: Penaklukan Konstantinopel RM24
.
πŸ‘‰ Klik koleksi #bukusejarahh
.
#koleksiAbdulLatipTalib #koleksiNovelsejarahIslam
#abujahalcerdiktapiengkar #abdullatiptalib #novelsejarahIslam #bukusejarahIslam #bukuagamaMalaysia #bukuIslamikMalaysia

RISALAH HABIL QABIL
sebuah novel sejarah karya Muhammad El Natsir
status: ori
harga: Rp.30.000

sinopsis:
Konon, dosa populer pertama sebelum diciptakan manusia adalah kesombongan. dan, dosa populer pertama setelah manusia diturunkan ke muka bumi adalah pembunuhan. keduanya bersumber dari ego yg sama besarnya. iri dan dengki.

Novel yg sangat menarik ini terinspirasi dari kisah legendaris dua putra Adam, yakni Qabil dan Habil, yg berakhir dengan sangat tragis, dimana kebenaran dikalahkan oleh kejahatan. tapi, benarkah novel ini bakal memiliki ending yg sama? dan, benarkah pula bahwa kedua tokoh yg bernama Qabil dan Habil ini bakal bermusuhan gara-gara seorang perempuan cantik bernama Iqlimah?
#novel #novelsejarah #novelsejarahislam #habil #qabil #nabiadam #buku #bukuislam #bukusejarah #risalahhabilqabil #muhammadelnatsir

Satu lagi karya HAMKA yang legendaris dan sukses diadaptasi ke layar lebar.
Kini HADIR KEMBALI.
Inilah kisah cinta Zainuddin dan Hayati.
Penuh konflik adat dan budaya.

Dapatkan kisah lengkapnya dalam novel *Tenggelamnya Kapal Van Der Wijck*.
Info pemesanan: 087 857 474 909 (Whatsapp)

#hamka #buyahamka #tenggelamnyakapalvanderwijck #vanderwijck #novelcinta #bestseller #bestsellernovel #novelsejarahislam

New Package !! Wanita Berkarir Surga & Beyond The Inspiration by Ustadz Felix Siauw from 144k to 124k only πŸ˜†πŸ˜†πŸ’πŸ’
.
.
124k get 2 wonderful books by Ustadz Felix Siauw .
Grab it fast!!
.
info & Pemesanan
wa 085 6268-9903
.
#bukufelixsiauw #felixsiauwbooks #felixsiauw #alfatihpress #wanitaberkarirsurga #bukuwanitaberkarirsurga #ustadzfelixsiauw
#ghazi6
#ghazi3 #ghazi4 #artofdakwh #islamrahmatanlilalamin #habits #howtomasteryourhabits #novelsejarahislam #novelghazi #novelislami
#ghazi5 #ghazi #ghazi1#ghazi2 #bukumurah #bukudiskon #udahputisinaja #habits #yukberhijab #beyondtheinspiration #muhammadalfatih1453 #beyondtheinspiration

Info dari distribusi: AAYD Cetakan 4 tahap I habis. Mohon sabar, buku kembali siap dikirim Senin 23 Oktober 2017. Silahkan inden via WA 08111746555

#bukupki #sejarah #novelsejarah #novelsejarahislam

Cerita di balik para wanita yang siap melakukan bom bunuh diri di Palestina

NOVEL"LASKAR MAWAR" |BARBARA VICTOR |ORIGINAL |MIZAN| 2003|
Kata pengantar ANIES BASWEDAN
Purnapakai. Kondisi 80% cover agak kriwil.

Rp 25.000

#palestina #savepalestina #buku #bukuberkualitasdanori #bukuberkualitas #bukuberkwalitas #bukumurah #bukubekas #bukubekasmurah #bukubekasmurmer #novel #novelsejarah #novelroman #novelsejarahislam

Satu set isi 5 buku Rp 424ribu.
Sejarah islam dikemas dlm bentuk novel yg seru.

#Ghaziseru #serialghazi #novelsejarahislam

Assalamualaikum & Good Afternoon
.
.
Abdul Latip Talib, penulis kelahiran Negeri Sembilan ini sedang mengukir nama di persada sastera tanah air. Dilahirkan di Kg. Ulu Seperi, Rembau, Negeri Sembilan pada 2 Jun 1954, mula menceburkan diri dalam bisang penuliaan pada 1990 dalam pelbagai genre, skrip drama TV, cerpen, puisi dan novel. .
.
Sejak itu karyanya banyak meraih hadiah seperti Sayembara Cerpen Berunsur Islam, Sayembara Cerpen Perpaduan dan Anugerah Sastera Negeri Sembilan.
.
.
Books by Abdul Latip Talib are available at NollyBook Airport. πŸ“š #nollybook #NollybookAirport #abdullatiptalib #novelsejarahislam #bookstore #brunei_ig #BWN

.
SULTAN MUHAMMAD AL-FATEH : PENAKLUK KONSTANTINOPEL πŸŽ†
by Abdul Latip Talib
_

Kisah perjuangan Sultan Muhammad Al-Fateh bagi menawan kota yang paling kebal pada abad pertengahan, Kota Konstantinopel. Kisah bagaiaman beliau bermula sejak daripada kecil, sehinggalah mencapai kemuncak kejayaan pada awal umur 20-an.
_
. .
β€œTidaklah kami pernah melihat ataupun mendengar hal ajaib seperti ini. Muhammad al-Fateh sudah menukar darat menjadi lautan, melayarkan kapalnya di puncak gunung dan bukannya di ombak lautan. Sesungguhnya Muhammad al-Fateh dengan usahanya ini telah mengatasi Alexander The Great!”- Ahli Sejarah Byzantine
__

Tempahan :
1. Whatsapp 013 432 8325 πŸ“±

2. Komen " Saya Nak Buku Ni " di ruangan komen, nanti saya dm.
3. DM kami :)
__

#bukuonline89
#sultanmuhammadalfateh
#bukusultanmuhammadalfateh
#novelsejarahislam
#sultanmuhammadalfatehabdullatiptalib
#abdullatiptalib
#bukuabdullatiptalib
#bukupaklatib

Menyambut Hari Raya Idul Adha @ichikobookstore Promo Buku Buku Anak , Buku Pintar anak Sholeh Disc 15% ya dear πŸ˜„πŸ˜„πŸ’• yuk buruan pesan sekarang juga!! .
promo berlaku 31 Agustus-3September 2017 .
#ghazi6
#ghazi3 #ghazi4 #artofdakwh #islamrahmatanlilalamin #habits #howtomasteryourhabits #novelsejarahislam #novelghazi #novelislami #ichikobookstore #bukuanakislam #ghazi5 #ghazi #ghazi1#ghazi2 #bukumurah #bukudiskon #udahputisinaja #habits #yukberhijab #beyondtheinspiration #muhammadalfatih1453

Derap Langkah para Ghazi berderap menuju satu cita cita, penaklukan konstantinopel. Muhammad Al Fatih terus tumbuh dan mengumpulkan kekuatan untuk menuntaskan janji Rasulullah saw itu. Dia mencari senjata terbaik , belajar memimpin, dan berguru kepada para ulama.
.
Ditempat lain, Vlad Dracula tenggelam dalam dendamnya. Dia menghimpun kekuatan gelap yang menjadikannya kejam dan sadis lewat ritual ritual mengerikan. Dia berguru kepada setan dengan darah dan kengerian. Dia akan menjadi lawan yg sepadan.

Ghazi 3 The Howling of Wolf , The Eyesight of Eagle

#felixsiauw #novelsejarahislam #ichikobookstore #ghazi5 #ghazi #ghazi1#ghazi2 #bukumurah #bukudiskon #udahputisinaja #habits #yukberhijab #beyondtheinspiration #muhammadalfatih1453 #ghazi3 #ghazi4 #ghazi6

Ghazi Series vol 1-6 πŸ’•πŸ’•πŸ’•
yuk d order sebelum kehabisan πŸ˜†πŸ˜†
paket hemat Ghazi series bisa untuk hantaran yang tercintaaa #eakk πŸ˜‚πŸ˜‚ #ichikobookstore #ghazi6 #ghazi1 #ghazi2 #ghazi3 # ghazi4 #ghazi5 #ghaziseries #felixsiauw #bukuislami #novelsejarahislam #novelislami

Muhammd Al-fateh
Penakluk konstantinopel.
Genre:historical ficition
P.336
Novelist:Abdul LatipTalib. 'Kota Konstantinopel hanya akan jatuh ke tangan seorang Raja yang baik,tentera yang baik dan rakyat yang baik'. -itulah sabda Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW.. Buku ini menarik seolah-olah kita menjadi sebahagian mereka yang berjuang membebaskan bumi Konstatinopel dari tangan Byzantin iaitu Rome timur.. Happy sunday!!! #bookstgram#byzantin#turkish#historicalfiction#booklover#Abdultaliblatif#novelsejarahislam#bookish#books#igread#bookworm#sunday#bookphoto#rome#SultanMuhammadalfateh#turki#turkye#istanbul

Akhirnya khatam jugak baca buku nie..x sampai sehari.... 😊 btw tq bos (my friend) sbb ko la aku dpt baca buku nie...order hari rabu dpt hari nie sbb hari nie jew den free sllu bz memanjang (tido)πŸ˜‚
#novelsejarah
#novelsejarahislam
#sultanalfateh
#muhammadalfateh

Aku mmg tak suka sejarah dari sekolah lagi huhu. Kalau baca mesti terlena. Mata pelajaran sirah dlu pun aku tak la minat mana.Tp sekarang aku amat meminati sejarah islam. Sejak Ramadan baru ni tiba2 aku terbaca buku ni dan mulai suka lagi seronok nak baca lagi dan lagi. Alhamdulillah syukur aku dapat habiskan baca buku setebai 700+ pages ni. Semuanya atas kekuatan dan hidayah dari Allah.
Kenapa aku jadi suka? Sebabnya bila baca sejarah perang2 ni,aku lebih mudah faham tafsir al quran . Banyak aku belajar melalui buku ni iaitu tentang orang munafik,tentang kaum kafir quraish,tentang sahabat2 nabi,tentang isteri nabi,tentang perjanjian damai antara islam dan puak kafir,tentang pahlawan islam dan pahlawan kafir,dan yg paaaling best tu tentang peribadi nabi dan sikapnya yg MashaAllah sgt hebat luar dan dalam.baaanyak lg yg aku tahu tak tertulis huhu..aku jd jatuh cinta.sungguh!! Bila baca al quran yg menceritakan bab2 perang ni aku jadi asyik sekali kerana aku boleh bayangkan semuanya seperi yg diceritakan dlm buku ni.bila Allah sebut org munafik,aku tahu dia adalah Abdullah bin Ubai.best sgt bila kita faham dan tahu.. Aku berkongsi untuk mengajak semua terokai buku2 sejarah islam seperti ni.buku ni tak bosan sebab dia buat dalam bentuk novel.bila kita baca seolah semua watak tu hidup.yg paling best,kita akan lebih memahami tafsir2 al quran.begitu asyik dan seronok membaca.

#novelsejarahislam #mogaanakibuminatmembaca

Terbitan PTS. .
Buku apa yang anda cari?
.
Whatsapp 014-557 3502 @ click link wasap.my/ di bio IG untuk order dan pertanyaan.

Jom follow :
HQ @al.amin.bookstore
Branch @kedaibuku_
Katalog Buku @katalog.buku
.

#menunggumudipintusyurga #hijabsistahijrahsista #sebelumakubernikah #memeluksempurna #kedaibuku #novelsejarahislam

#Repost @zain_itsme with @repostapp
・・・
Setelah penantian sejak tahun 2014. Akhirnya, Novel Pentalogi "The Chronicles of Ghazi" pun terlengkapi.
"Sebuah kisah sejarah epik penaklukan Konstantinopel, sebuah janji Rasulullah saw. yang telah diwujudkan oleh pemimpin terbaik kaum Muslimin. Dialah Muhammad Al-Fatih, seorang ghazi kesultanan Utsmani. Di samping itu, muncullah sosok suram yang menjadi salah satu manusia terkejam dalam sejarah, Vlad III Dracula. Mereka berdua menjadi wakil pertarungan haq dan bathil, antara kesultanan Utsmani dan Kerajaan Eropa Timur. Novel ini menghadirkan inspirasi dan ledakan emosional." Novel yang setiap serinya selalu dinanti. 😍 Tidak usah dijelaskan kenapa selalu dinanti, yang pasti karena selalu di hati. 😊 Recommend bgt!
Ayo, segera kumpulkan koleksi serinya! Kunjungi @bukusip
#likeforlike #like4like #like #like4follow #likeforfollow #alfatih #muhammadalfatih #muhammadalfatih1453 #penaklukan #konstantinopel #lfl #lflπŸ‘ #lfl❀️ #lff #novel #novelkeren #novelbagus #novelsejarah #novelsejarahislam

Novel paling favorit, top one, peringkat pertama, terbaik sepanjang masa... .
Trilogi "The Road to the Empire" karya Sinta Yudisia. .
Aah, belum ada novel yang sebagus ini, belum ada novel yang membekas lama di hati kecuali 3 buku ini.
Daaan sedihnya, aku ga punya buku-buku ini😭 Baca trilogi TRttE pas kuliah, dapet pinjem dari @ozorabluepi. Kalau ada yang punya dan mau dijual, plisss kasih ke akuuuhπŸ˜–
. .
Udah 10 tahun lebih, dan trilogi karya Mbak Sinta tetap yang terbaik dan jadi favorit... Aku bahkan masih inget betul beberapa adegan, walaupun bacanya cuma sekali, satu dekade lalu... Adegan Takudar keluar dari istana, pelarian dan pencarian "warisan" ayahnya, Tuqluq Timur Khan yang pernah berjanji dg seorang syekh (entah lupa namanya). Kisah cinta dayang istana (lupa juga namanya), yang banyak berkorban utk Takudar. Berakhir luka.
Takudar belajar Islam, pulang ke istana, intrik dengan saudara, kisah cinta baru, dsb... Aaahhhh bagus banget deh... .
Semua aspek novelnya luar biasa... kisahnya, alurnya, gaya penulisannya. Butuh bertahun-tahun pastinya buat research dan menghasilkan karya roman sejarah ini. Research nya itu lohhh, menakjubkan bgttt, bahkan detail pakaiannya, istananya, kondisi alam... Belum lagi tokoh yang bukan fiksi. Keren banget penulisnyaaa... Gak heran kalau ini jadi karya master pieces Mbak Sinta. .
Roman sejarah ini berkisah tentang pangeran Mongol yang nantinya jadi cikal bakal kesultanan muslim. Trilogi ini ada sekuelnya; Takhta Awan. Tapi aku pun belum baca seri keempat itu dan ga tau nyari dimana beli dimanaπŸ˜– Kenapa buku-buku bagus kaya gini susah banget dicari😭 Kenapa juga ga dicetak ulang😭 Padahal novel ini pantas jadi legendaris.
Buku 1: Sebuah Janji
Buku 2: The Lost Prince
Buku 3: The Road to the Empire .
#novel #romansejarah #trilogy #theroadtotheempire #sintayudisia #lingkarpena #gemainsanipress #novelcinta #novelislami #reviewbuku #resensibuku #sinopsisbuku #rekomendasibuku #rekomendasinovel #reviewnovel #resensinovel #bukubergizi #bukuislam #instabooks #instagood #booksgram #novelsejarah #novelsejarahislam #bukubestseller #bukuterbaik #bukufavorit #gerakanibumembaca #gerakanliterasi #literasi #cerdasliterasi

Karya Abdul Latip Talib.. Tak pernah jemu dibaca #novelsejarahislam

IDENTTAS BUKU

Judul : Api Tauhid

Penulis : Habiburrahman El-Shirazy

Penerbit : Republika

Cetakan : ke-1

Tebal : 573 halaman

Harga. : 79.000

Novel Api Tauhid ini adalah novel roman dan sejarah. Novel roman yang bercerita seputar perjuangan anak muda asal Lumajang, Jawa Timur, yang bernama Fahmi. Ia dan beberapa rekannya seperti Ali, Hamza, dan Subki, menuntut ilmu di Universitas Islam Madinah.

Dalam perjalanannya, Fahmi harus menghadapi situasi yang cukup pelik, dalam urusan rumah tangga. Fahmi pun galau. Semua persoalan yang dialaminya itu, tak pernah ia ungkapkan dengan teman-temannya.

Kegalauannya itu ia tumpahkan dengan cara beri’tikaf di Masjid Nabawi, Madinah, selama 40 hari untuk mengkhatamkan hafalan Al-Qur`an sebanyak 40 kali. Sayangnya, upayanya itu hanya mampu dijalani selama 12 hari. Memasuki hari-hari berikutnya, Fahmi pingsan. Ia tak sadarkan diri, hingga harus dibawa ke rumah sakit. ***** Bagaimana dengan Fahmi? Perjalanan ke Turki membawa Fahmi berkenalan dengan gadis setempat, Emel, adik Hamza, dan Aysel, saudara sepupu Hamza. Kemampuan Fahmi dalam menyikapi segala sesuatu, membuat Aysel jatuh hati. Aysel menyatakan cintanya pada Fahmi.
.
#MBI_017 #apitauhid #habiburrahmanelshirazy #novelroman #novelsejarah #novelsejarahislam #bukuinspirasiku #bukuinspirasiku_pusat #tokorubela

#mspceritasabtu

Cerita tentang perilaku remaja zaman sekarang terkadang membuat kepala berdenyut karena tak habis pikir. Banyak yang positif dan inspiratif sebetulnya. Tapi tak jarang yang ekstrim lah yang sering menghebohkan dan anehnya, viral.

Perilaku-perilaku tak wajar semacam fenomena skip challenge boleh jadi berawal dari hausnya mereka akan rasa kasih sayang dari keluarga. Ayah Ibu sibuk bekerja, yang katanya demi mencukupi kebutuhan anak, hingga tak lagi memiliki waktu untuk menemani tumbuh kembang si kecil, boro-boro mendengarkan ceritanya tentang sekolah dan teman-teman.

Anak tak bisa sepenuhnya disalahkan jika kemudian telanjur berteman dan akrab dengan sosok, tontonan, ataupun bacaan yang lebih bersifat senang-senang. Jauh dari mendidik. Sedih kan πŸ˜₯

Tak ada kata terlambat, selama kita mau berusaha mengupayakan yang terbaik. Imbangi kemajuan zaman dan kemajuan teknologi dengan mengusahakan kemajuan wawasan dan kemajuan iman.

Kalau versinya #thenursistersstory imbangi gadget dengan buku-buku bernutrisi tinggi. Meski wujudnya novel ataupun komik. Yekan yekan, Mb @azi.awalina ?? 😁
.
.
.
____________________________________________________

Taken on πŸ“· Sabtu, 31 Desember 2016

Pekalongan, kota batik: Sabtu, 2017εΉ΄ 3月 18ζ—₯
#nurlailifitrianizaen
1 of #day22

#2017sharinghappiness
@mysquarephoto
#mysquarephoto
#yukbelibukuasli
#365in2017
#TNSC

Kekuatan sebuah #novelsejarah tentu terletak pada kemampuannya dalam menampilkan peristiwa sejarah secara indah dan menawan. Novel menjadi sarat dengan hikmah sejarah yang berfungsi untuk menjadikan peristiwa masa lalu sebagai pengingat dan pelajaran bagi generasi sesudahnya.
#apitauhid nya #habiburahmanelshirazy sudah hadir kembali @kios_buku πŸ˜ƒπŸ‘πŸ‘
.
.
.
Harga buku ini Rp. 78.000
Penerbitnya #republikapenerbit
Belinya harus di @kios_buku .
.
Order online via whatsapp / SMS nmrnya cek di bio πŸ˜‰ .
.
#novelsejarahislam #novelapitauhid #islam #sejarah #bukuislam #bukubagus #kiosbukumasjidagung #bookworm #bookstagram #bookoftheday #visitcianjur

Membuka hari dengan membaca novel yg penuh intrik...😎😎 Ternyata kisah spionase nusantara bagus jg, kalah sama spionase bule.. ~~Baca link review nya di bio

#novel #ahangkara #novelahangkara #blogtour #giveaway #penerbitjavanica #buku #novelsejarah #novelsejarahislam #novelsejarahindonesia #spiritual #teliksandi #operasiintelijen #sejarah #demak #majapahit

This is the story of the legendary Muhammad Al Fateh, following him from his childhood and how he was raised by his father to become a Caliph of Islam, through to his appointment as the Caliph of the Ottoman Empire at the tender age of 19 and subsequent rule.

Without Constantinople under its jurisdiction, the Ottoman Empire was incomplete. And so, Sultan Muhammad AlΒ­Fateh set out to conquer it.

Al Fateh was not the first person to attempt conquering Constantinople. Many warriors and caliphs of Islam before him had tried in vain.

Learning from their past failures, AlΒ­Fateh carefully assembled and equipped his army.

Finally, after an epic battle, Constatinople was conquered. Al Fateh changed the name of the city to Istanbul.

At his peak, Al Fateh was the ruler of 25 countries. In the end, he was poisoned and killed by his enemies.

Yet, the Ottoman Empire and legacy he left behind stayed standing strong.

#ulatbuku #bukubest #bukubagus #bukuilmiah #bukumurah #englishbook
#abdullatiptalib #sultanmuhammadalfateh #theconquererofconstantinople #novelsejarah #novelsejarahislam #novelenglish

Another great one joins the family
.
"Kafani aku dengan jubah yang aku pakai semasa Perang Badar. Aku sengaja menyimpannya bagi keperluan itu."
-Saad bin Malik Az-Zuhri
.
#newbook #abdullatiptalib #novelsejarahislam #bookscollection #buku

Most Popular Instagram Hashtags