#novelsecondhand

MOST RECENT

Hello peeps!

So, here is some disclaimer of jazzyjasmine.co ✨🌼 We are selling preloved skincare and books (and maybe other stuffs too!), very soon. Don't worry, all items are still in good condition, and the price will be reasonable based on the items condition 🙈

Of course, it will not be higher than its half price! ❤️ Also, we do COD! (For cyberjaya and putra perdana areas only) But not to worry, postage is available everyday 🤗 (RM 8 for WM/EM) .

Stay tuned with us for more updates, ok darlings? 🙊❤️

📚PESANTREN IMPIAN (Cinta, Teka-Teki dan Kematian)
📝Asma Nadia
📏Soft cover, ex rent sekaligus Kolpri, Kertas CD Hitam putih, sampul plastik rapi
💸10K IDR
📲081217709947 (WhatsApp ae yoh)
#bukusecond #bukumurah #bukubekas #buku #bukusecondmalang #bukubekasmalang #bekasmalang #barangbekasmurah #barangbekas #barangsecond #barangsecondmalang #prelovedmalang #bekasmurah #bekasmurahmalang #bekas
#bukuprelovedmalang #novelmalang #novelmalangpreloved #novelbekasmalang #novelsecondmalang #novelsecondhand
#novelremaja #novelasmanadia #asmanadia

⬆️⬆️⬆️ Baca sinopsis, berminat WhatsApp ye 😊👌 ISTERIKU PUJAAN PAPA- SAKURA RIA
RM23 TERMASUK POS SM SS
BERMINAT? WhatsApp www.wasap.my/60165056776
Preloved.
Bukan pinta mereka dipertemukan dalam keadaan begitu. Tetapi siapa mereka mahu mempersoalkan takdir yang sudah ditulis cantik oleh DIA? Namun, bila takdir yang hadir itu tidak mampu diterima dengan hati yang terbuka, semuanya jadi bercelaru gara-gara ego sendiri.

Aryan Fayyadh, egonya dijunjung tinggi melangit hanya kerana dia seorang lelaki dan semua kuasa terletak di tangannya. Perasaan Hanan dipijak tanpa belas kasihan kerana padanya semua itu satu kesilapan. Baginya, dirinya hanya untuk Liyana.

Hanan Nasuha, dia bukan naif cuma dia belum punya kekuatan untuk mempertahankan diri sendiri. Semenjak lahir, dia tidak pernah kenal apa itu erti bahagia dan dia tidak pernah bermimpi setinggi awan untuk bersama dengan lelaki sehebat Aryan. "Sampai bila-bila pun Liya akan selalu jadi yang pertama untuk you,kan?" Masa memisahkan mereka. Aryan kembali bersama seribu kenangan yang banyak menoreh luka lama. Hati berdarah kembali. Tetapi itulah realiti yang perlu mereka lalui tanpa ada pilihan. Pulangnya Aryan tanpa menyedari ada sesuatu istimewa menunggunya di Kuala Lumpur. Sesuatu yang dianugerahkan kepadanya hasil dari tindakan mengikut nafsunya dahulu. "You tahu tak perempuan ini makhluk yang paling susah nak faham?" - Aryan "You nak tahu sebab apa? Sebab hati perempuan tempat segala beban di dunia bersandar." - Hanan

Sambungan sinopsis di komen ➡
#sayajual #prelovedmalaysia #novelpreloved #novelsecondhand #novelterpakai #sayaminatnovel #jualnovel #novellover #noveltoletgo #ulatbuku #novel2nd #igmalaysia #ideakreatif #novelmurah #novel #prelovednovel #kakinovel #hantunovel #novelterpakaimalaysia #sayaminatnovel #alaf #bukuprima #karyaseni #penulisan2u #fajarpakeer #lovenovel #ideakreatifpublication

SALJU KYOTO
RM 25 INC POSTAGE.
10/10
KINDLY DM ME OR WS 0162745324 SEKIRANYA BERMINAT.
#novelmelayu #novelpreloved #novelmurah #novelsecondhand #saljukyoto

ANDAI ITU TAKDIRNYA.
RM 20 INC POSTAGE.
10/10
KINDLY DM ME OR WS 0162745324 SEKIRANYA BERMINAT.
#novelmelayu #novelpreloved #novelmurah #novelsecondhand #andaiitutakdirnya

SEBENARNYA SAYA ISTERI DIA
RM 25 INC POSTAGE
10/10
KINDLY DM ME OR WS 0162745324 SEKIRANYA BERMINAT.
#novelmelayu #novelpreloved #novelmurah #novelsecondhand#sebenarnyasayaisteridia

M. A. I. D
RM 23 INC POSTAGE
CONDITION: 8/10
KINDLY DM ME OR WS 0162745324 SEKIRANYA BERMINAT.
#novelmelayu #novelpreloved #novelmurah #novelsecondhand#maid

Baca sinopsis, berminat WhatsApp ye 😊

CINTA DIA TAK NAKLAH!-RINA FARIZQ
Rm23 termasuk pos sm ss
Preloved.
Berminat? WhatsApp www.wasap.my/60165056776
“Lelaki macam saya mahukan adrenalin meningkat dan keterujaan bila nak terpesona, mendekati atau mengejar seseorang perempuan. Walaupun fearless seorang perempuan itu, haruslah pandai menjaga maruah dan kehormatan diri. Perempuan yang sopan bila bercakap, tidak mudah melatah dan tidak bertindak membabi buta, adalah perempuan idaman lelaki. Awak tak perlu susah-susah nak fikir atau bayangkan, macam mana orang macam saya ni nak memikat perempuan dan perempuan tu boleh pula tertawan dengan orang macam saya. Obviously perempuan yang pendek akal macam awak, takkan dapat fikir dan bayangkan.” Itu yang buat Qisya tak berkenan betul dengan Khalif! Tapi, dia peduli apa dengan lelaki itu? Dia tak kisah pun dengan lelaki santai yang bukan menjadi idamannya itu. Dahlah tak berkerjaya hebat, tak berpendidikan tinggi, sinis dan sarkastik pulak tu. Ada hati nak menegur perempuan sepertinya.

Geram sungguh dia dengan Khalif. Dalam pada Khalif memberi nasihat, lelaki itu sempat mengecamnya. Mengkritiknya! Dia benci Khalif! Namun, Khalif ada eagle eyes and killer smile. Sepasang ‘mata helang’ yang tajam dan senyuman yang ‘membunuh’ itu buat dia terpesona. “Saya tak mahu orang lain memiliki awak. Hati awak. Kiss your lips, be in your arms or be the one you love. Saya tak mahu orang lain ambil tempat saya. I want you. Nan neoreul weonhae. Itu sebabnya, saya buat semua ni. I hope you can understand. Please, love.” Khalif bijak berbicara. Bicara yang manis! Ayat yang melelahkan jiwa. Apa lagi alasannya untuk menolak lelaki itu? Akhirnya dia bersetuju menjadi isteri lelaki itu.

Sambungan sinopsis di komen ➡

#sayajual #prelovedmalaysia #novelpreloved #novelsecondhand #novelterpakai #sayaminatnovel #jualnovel #novellover #noveltoletgo #ulatbuku #novel2nd #igmalaysia #ideakreatif #novelmurah #novel #prelovednovel #kakinovel #hantunovel #novelterpakaimalaysia #sayaminatnovel #alaf #bukuprima #karyaseni #penulisan2u #fajarpakeer #lovenovel #ideakreatifpublication

BACA SINOPSIS, BERMINAT WHATSAPP YE 😊👌 CUKUP DERITA ITU-SITI ROSMIZAH
RM36 TERMASUK POS SM/SS
BERMINAT? WHATSAPP www.wasap.my/60165056776
Ellani dan Ellana, kembar seiras yang tinggal bersama mak ngahnya selepas kematian ibu bapa mereka. Mak Ngah Gayah membezakan kasih sayangnya. Ellana dilayan bagaikan puteri. Sedangkan Ellani diperlakukan tidak ubah seperti hamba abdi. "Kenapalah kau tak mati ikut mak kau! Kau ni memang menyusahkan aku! Dahlah hidup merempat! Buat tak sedar diri pulak! Kau berani lagi melawan aku. Aku sagat-sagat muka kau dengan berus dawai. Biar jadi hodoh! Dasar budak tak guna!" hamun Mak Ngah Gayah.

Sedih. Menangis. Tak setitis pun air mata Ellani keluar. Untuk apa? Itulah rutin hidupnya. Maki hamun, pukul dah sebati dalam dirinya. Nak menangis? Berbaloi ke? Dapat raih simpati mak ngah? Jangan harap!

Zarul Zafran lelaki tampan yang bekerjaya sebagai seorang pensyarah. Cinta pandang pertama pada Ellana membawa mereka hampir ke gerbang perkahwinan. Takdir menentukan segalanya. Zarul ditimpa kemalangan. Ellana bolehkan mati dalam hatinya.
Dalam Ellani melalui kemelut hidupnya. Kasih lelaki ini bolehkan beralih padanya. Adoi! Serasa nak gugur jantung Ellani dibuatnya. Cinta? Kasih? Apa semuanya ini? Ellani sukar untuk menerimanya. Lelaki yang hampir menjadi abang iparnya bolehkan jatuh hati dengannya. Pelik!

Namun, demi kebahagiaan seorang yang telah dianggap seperti ibu. Ellani akur dengan ketentuan jodohnya. Zarul Zafran akhirnya menjadi suaminya. Berbagai onak dan duri dilalui.

Sambungan sinopsis di komen ➡

#sayajual #prelovedmalaysia #novelpreloved #novelsecondhand #novelterpakai #sayaminatnovel #jualnovel #novellover #noveltoletgo #ulatbuku #novel2nd #igmalaysia #ideakreatif #novelmurah #novel #prelovednovel #kakinovel #hantunovel #novelterpakaimalaysia #sayaminatnovel #alaf #bukuprima #karyaseni #penulisan2u #fajarpakeer #lovenovel #ideakreatifpublication

Pengarang : Victoria Alexander
Judul Ori : What Happens at Christmas
Judul Ind : Natal di Millworth Manor
Harga : Rp 35.000
Kondisi : New - Segel
Penerbit : Gramedia Pustaka Utama
Ketebalan : 456 Halaman
Stock : Ready

Sinopsis
Lady Camille Lydingham menyayangi keluarganya, tetapi untuk kali ini, terpaksa ia melakukan tindakan drastis. Demi mendapatkan hati Pangeran Nikolai Pruzinsky, Camille berniat memberi pria itu Natal khas Inggris yang dia idamkan. Tentu itu berarti menghabiskan waktu bersama keluarga Inggris normal, dan sayangnya keluarga Camille yang bisa dibilang eksentrik tak masuk kategori. Maka dengan memanfaatkan kepergian ibu dan adiknya ke Paris, Camille pun menyewa sekelompok aktor untuk memerankan keluarganya.

Segalanya berjalan nyaris lancar seandainya Grayson Elliot, cinta pertama Camille, tak memutuskan pulang dari Amerika setelah sebelas tahun. Dengan niat awal sekadar bertamu, akhirnya Grayson malah melibatkan diri dalam sandiwara Camille. Dan semakin jauh ia terlibat, semakin ia ingin melindungi Camille, karena ternyata cintanya untuk wanita itu belum sepenuhnya padam.... #novelsegel #jualnovelsegel
#novelsecond #novelsecondhand #novelkolpri #novelterjemahansecond #novelterjemahan #novelhistoricalromance #novelbekas #novelsecondku #buku #jualnovel #jualnovelterjemahan #jualnovelsecond #jualnovelhisrom #book #books #mycollection #bookcollection

Pengarang : Laura Lee Guhrke
Judul Ori : And Then He Kissed Her
Judul Ind : Kecupan Sang Viscount
Harga : Rp 35.000
Kondisi : New - Segel
Penerbit : Gramedia Pustaka Utama
Ketebalan : 424 Halaman
Stock : Ready

Sinopsis

Viscount Harrison Marlowe menyebabkan skandal di kalangan bangsawan: lewat perceraiannya dengan istri Amerika-nya, lewat keputusannya untuk memiliki penerbitan, dan lewat keyakinannya bahwa wanita harus diperlakukan setara dengan pria dan, berdasarkan hal itu, mempekerjakan sekretaris wanita. Akibat editorial yang ia terbitkan di surat kabar yang mendiskreditkan pernikahan dan keputusan bulatnya untuk tidak pernah menikah lagi, Harry tidaklah tampak seperti jenis pria yang diincar wanita. Tapi ternyata, setiap wanita di kalangan atas melihat Harry sebagai tantangan dan yakin bisa menaklukan Harry.

Miss Emmaline Dove, sekretaris wanita Harry, biasanya menjadi pembawa kabar buruk bagi serentetan kekasih Harry yang patah hati. Ia mengatur jadwal Harry, mengerjakan berbagai urusan bisnisnya, juga berbelanja hadiah yang nantinya akan dikirim kepada kekasih Harry ketika pria itu ingin memutuskan hubungan. Meskipun tidak suka dengan sikap Harry, Emma tetap bekerja untuk Harry dengan harapan pria itu akan menerbitkan buku etiket yang ditulisnya. Ketika ia sadar bahwa Harry menolak hasil karyanya tanpa pernah membaca satu halaman pun, Emma berhenti dari bekerja dan menjungkirbalikkan dunia Harry.

#novelsegel #jualnovelsegel
#novelsecond #novelsecondhand #novelkolpri #novelterjemahansecond #novelterjemahan #novelhistoricalromance #novelbekas #novelsecondku #buku #jualnovel #jualnovelterjemahan #jualnovelsecond #jualnovelhisrom #book #books #mycollection #bookcollection

Pengarang : Kristan Higgins
Judul Ori : My One and Only
Judul Ind : Kaulah Satu-Satunya
Harga : Rp 35.000
Kondisi : New - Segel
Penerbit : Gramedia Pustaka Utama
Ketebalan : - Halaman
Stock : Ready

Sinopsis
Harper James memiliki segala yang ia butuhkan dalam hidup, kecuali satu: suami. Yah, sebenarnya ia punya satu mantan suami: Nick Lowery. Benar, dulu mereka saling mencintai. Tapi saat itu mereka masih terlalu muda.

Tak disangka, Harper bertemu lagi dengan Nick, dan pria itu semakin tampan, mapan, dan menarik. Dan ternyata ia masih menganggap Harper satu-satunya cinta dalam hidupnya. Tak ingin kembali merasakan kepahitan hubungan yang lalu, Harper tidak menanggapi.

Tapi kenangan pernikahannya dengan Nick selalu kembali menyeruak. Suka-duka itu, segala pahit-manis itu... Mampukah Harper melupakan masa lalu demi mendapatkan pernikahan-untuk-sekarang-dan-selamanya yang selama ini ia idamkan?

#novelsegel #jualnovelsegel
#novelsecond #novelsecondhand #novelkolpri #novelterjemahansecond #novelterjemahan #novelhistoricalromance #novelbekas #novelsecondku #buku #jualnovel #jualnovelterjemahan #jualnovelsecond #jualnovelhisrom #book #books #mycollection #bookcollection

Most Popular Instagram Hashtags