#novelmelayu

MOST RECENT

TAK SEMPURNA MENCINTAIMU
Rehan Makhtar
Harga: RM 23.00

Sinopsis
Pertemuan antara mata redup dan mata kuyu itu tak indah. Ianya menyakitkan. Hinggakan si mata redup mahu lupakan segalanya dan tidak mahu terhutang apa-apa. Sebaliknya pula pada pemilik mata kuyu itu. Selagi gadis bernama Siratul itu belum selesaikan hutangnya, dia tak akan biarkan gadis itu begitu saja. Ya, katalah dia kejam. Kenyataannya, memang dunia ini kejam! Dia juga pernah menjadi mangsa. “Kau sindir aku lagi, kan?” - Mustaqim “Tak… kalau betul koyak, saya nak tolong jahitkan.” – Siratul

Wajah, lirik mata dan kata-kata Siratul kedengaran begitu jengkel pada pendengaran Mustaqim. Tapi entah mengapa… yang jengkel itulah yang dia mahu pandang, yang mahu dia tatap dan mahu dia dengar. “Aku buat kau gila dekat aku. Baru kau tahu…” - Mustaqim “Memang dasar orang gila!” - Siratul

Hingga satu hari, bila Siratul mula membuka hati… lelaki itu berdusta dengannya. Dia marah kerana rasa sayang yang mula bercambah. “Kau beli adik aku dengan duit dan kau jangan ingat, kau mampu beli aku dengan duit kau! - Siratul “Bukan niat aku nak sakiti kau, Siratul…” - Mustaqim

Mustaqim bingung. Tak… Dia merancang yang indah sebenarnya. Kerana dihalau pergi, dia berlalu bersama cinta yang wujud buat pertama kali dalam hati.

Akhirnya, Siratul mengerti tentang apa yang telah Mustaqim lalui sepuluh tahun dulu hingga meninggalkan parut dalam angkara cinta yang dusta yang memaksa dia menjadi yatim piatu sebelum waktu. Cinta dusta yang menghantui hingga kini. “Kalau dia tu, pedang yang menghunus… saya akan jadi perisai yang bantu awak bertahan.” – Siratul

Tapi, benarlah. Merancang itu percuma tapi ketentuan boleh jadi berbeza. Mustaqim sekali lagi bertarung dengan ujian bila antara dia, Siratul dan Melisa… hanya dipisahkan oleh satu garisan halus bernama kematian. “You pergi dulu, Taqim. I akan menyusul…” - Melisa “Tak bahagia di dunia, kau akan bahagia di syurga…” Siratul “Maafkan aku sebab dah bawa cinta tak sempurna dalam hidup kau…” - Mustaqim
#novelbaharu #novelmelayu #taksempurnamencintaimu #rehanmakhtar #karyaseni #novelkioskonline

LAMARAN DI TAMAN NAKAJIMA
Marissa
Harga: RM 22.00

Sinopsis
Wei!” Linda sahabat baik panggil aku di tempat ketibaan. “Sorrylah. Aku tak tahu handphone aku cicir kat mana.” “Memanglah. Aku telefon, mamat yang jawab. Dia cakap kau tertinggal handphone kat tempat duduk kau.” “Allah.” Aku pegang dahi. Rasanya sebab tu kut lelaki sebelah aku panggil aku. Salah dia jugaklah. Yang panggil aku sayang tu kenapa? Panggil saudari saja tak boleh ke? Kalau dia panggil aku kakak pun aku takkan marah punya. Ini siap panggil sayang. Dia ingat aku apa?

Aku jumpa dia kali pertama di dalam pesawat dari Kota Kinabalu ke Kuala Lumpur. Tak sangka duduk sebelah dia dan dikelilingi kawan-kawan dia. Ada seorang kawan dia suruh aku berhati-hati dengan dia sebab dia dikatakan mat romeo.

Masa pesawat sudah mendarat, kelam-kabut aku tinggalkan tempat dudukku. Si mat romeo bukan main panggil aku. “Sayang…”
Gatal!

Semakin laju aku melangkah. Tak toleh-toleh lagi. Kalau toleh, sah aku pulak yang dia tuduh gatal. “Sayang, tunggulah. Awak tertinggal ni…”
Aku jeling tajam. “Awak tertinggal hati saya!”
Kurang ajar. Dia main-mainkan aku rupanya. Habis aku kena gelak dengan kawan-kawan.

#novelbaharu #novelmelayu #lamaranditamannakajima #marissa #penulisan2u #novelkioskonline

RINDU YANG TERLARANG
Umie Nadzimah
Harga: RM 25.00

Sinopsis
Cinta sembunyi-sembunyi mereka tersimpul sejak di bangku sekolah.

Tidak mahu terus hanyut dengan rasa cinta, Faith dan Ainnura mahu menghalalkan hubungan walaupun usia mereka masih muda. “Jangan panggil kami mama dan ayah, kalau ada niat nak kahwin dengan keturunan lahanat tu!” – PUAN ROHANA

Benci dan dendam dua keluarga menghalang penyatuan cinta Faith dan Ainnura. Jangankan hendak berbesan, selisih jalan pun mereka tidak sudi. Masing-masing isytiharkan permusuhan tujuh keturunan. “Kita tetap akan nikah, Ain!” – FAITH “Tapi… Macam mana?” – AINNURA
Atas dasar simpati, percaya dan inginkan cucunya bahagia, tok wan Ainnura akhirnya menikahkan mereka secara rahsia. Yeah… Nikmat berumah tangga bagaikan syurga dunia. Sayang sekali hanya seketika cuma. Bila rahsia terbongkar, Faith diberi kata dua, cerai atau nyawa.

Dua-duanya nanar… Perpisahan tanpa rela membuatkan mereka hidup tanpa jiwa. Setiap hari Ainnura menunggu Faith kembali seperti
yang telah dijanji, namun harapan hanya tinggal harapan.

Beberapa tahun berlalu, walaupun sangat berjaya dalam kerjaya, perasaan Faith tetap kosong dan beku. Tiba-tiba dia rasa bernyawa
semula apabila bertemu kembali Ainnura. Sedangkan hati Ainnura telah menjadi keras dan trauma dengan tragedi lalu. Maka bermulalah misi si duda memikat sijandanya… “Orang rindu Ain sangat…” – FAITH “Rindu kita… Rindu terlarang!” – AINNURA

Bersatu semula, sedangkan keluarga mereka masih bermusuhan, bukanlah satu rancangan yang bijak untuk mencari bahagia. Ainnura
menolak, tidak mahu mengulang kisah lama. Sementelah, Reza Dato Rashid sanggup menerima Ainnura seadanya dia. Faith tak berputus asa, malah menggunakan Fawwaz untuk meraih semula cinta Ainnura.

Bagaimanakah akhirnya nasib cinta suci mereka? Siapakah Fawwaz?

Apakah yang dilalui Ainnura semasa kehilangan Faith? Mampukah cinta agung mereka meleraikan ego dan dendam kesumat keluarga masing-masing? Bagaimana keluarga bahagia Dato Rashid boleh terjerumus ke dalam kancah pergelutan

#novelbaharu #novelmelayu #rinduyangterlarang #umienadzimah #karyaseni #novelkioskonline

Tajuk : B.F.E - Best Father Ever
Penulis : Sha Ibrahim
Penerbit : @kakinovel_official
.
Harga : RM23
Exc postage
. .
Sinopsis
Selepas kematian isteri tercinta, hidup Zyne Aariz hanya tertumpu kepada Tiara Ameena, satu-satunya ‘harta’ yang ditinggalkan oleh arwah isteri buat dirinya. Tiaralah racun, Tiara jugalah penawarnya. Disebabkan jarak usia antara dia dan Tiara tidak begitu ketara, keakraban dan kemesraan mereka apabila berada di luar rumah sering kali disalahtafsirkan. Sekali pandang, tak nampak langsung seperti anak dan ayah. Tetapi… lebih kepada ‘skandal’!
.
Ini kisah ‘persahabatan’ antara seorang ayah dan anak perempuannya. Namun, kehidupan mereka dua beranak mula berubah dengan kehadiran Rania dan Fateh. Rania adalah wanita yang mula mendapat tempat di hati Zyne Aariz, manalah Fateh pula adalah lelaki pertama yang berjaya membuatkan Tiara mengenal erti cinta. Namun, kali ini Zyne Aariz pula yang tidak merestuinya. Bagi Zyne Aariz, ‘melepaskan’ Tiara kepada lelaki itu adalah satu perkara yang sangat sukar!
.
Apakah kesudahan kisah dua beranak ini?
.
Adakah bahagia akan terus mengiringi kehidupan mereka sekeluarga?
.
Mampukah Zyne Aariz ‘melepaskan’ Tiara dan membiarkan anaknya itu mencari kebahagiaan yang diinginkan.
.
Berjayakah Fateh hadir di antara dua beranak ini?
.
“B.F.E? Best Friend Ever? Taklah! Best Father Ever!”
.
#BFE #BestFatherEver #shaibrahim #kakinovel #novelbaru #novelmelayu #novelmurah #Novelbestseller #onlinebookstore #pasarnovel

Tajuk : Wanita Terakhir
Penulis : Ezza Mysara
Penerbit : Idea Kreatif .
Sinopsis
“You rasa, marah yang selalu you bawa tu marah terkeji atau marah terpuji?” – Nuryn Nafeesa. Yang suka marah itu ialah Fahim Aiman. Yang sangat beku itu juga Fahim Aiman. Dan yang mulut tidak ada insurans itu juga Fahim Aiman. Nuryn yang sederhana, tapi sangat istimewa di mata semua. Cuma Fahim yang tidak pernah mahu mengakuinya. Cuma Fahim yang cuba menidakkannya. Namun, bila tiba detik di mana dia perlukan pertolongan, Nuryn lah orangnya yang dicari dan Nuryn lah orangnya yang hulurkan tangan. “Kita nikah. Let’s do it for Fikri.” – Nuryn Mengahwini Nuryn demi orang lain? Kalau ditanya hati, dia tidak sanggup. Tapi demi menyambung rantaian kasih yang ibu tinggalkan, Fahim akur. “Esok I uruskan borang. Kita nikah.” - Fahim Tiada cinta di hati Fahim buat Nuryn tapi kenapa bila Nuryn rapat dengan Ricky, hati dia jadi cemburu? Dan siapa sebenarnya Reena di hati Fahim? “Fahim itu bekunya seperti ais, kena caranya pasti akan mencair.” – Nuryn Berjayakah Nuryn Nafeesa mencairkan hati beku seorang Fahim Aiman?
.
#sukanovel
#wanitaterakhir #EzzaMysara #ideakreatif #onlinebookstore #pasarnovel #novelbaru #fattahamin #nealofa #novelcinta #novelmurah #novelmelayu.
.
whatapps 01110273696 @ 0173131998
serious buyer only
booked 48hours before open back .
.
#sayajualnovel
#trustedseller
#pasarbuku
#pasarnovel
#bazaarpaknil
#limitededitionnovel
#kedaibukuonline
#novelmelayu

#izansupian #iskb

Tajuk : Titian Cinta
Penulis : Ridhya Iman
Penerbit : Idea Kreatif
.
Harga : RM30
Exc postage .
.
Dulu, dia pernah dihalau bagai kucing kurap oleh suami sendiri. Kini, setelah empat tahun membawa diri di bumi asing, ‘Aisy pulang dengan nekad mahu menuntut janji yang pernah dilafazkan oleh sang suami. Namun, tatkala bertemu, lain pula yang terjadi.
.
“Tak baik seorang isteri menipu suaminya sendiri. Berdosa..” – Harris
.
“Minta maaf Encik Umayr Harris Tan Sri Hakim. Saya bukan lagi isteri sesiapa.” – ‘Aisy
.
“Dan untuk pengetahuan Puan Rahadatul ‘Aisy Hilmi, talak berada di tangan suami. Seingat akal abang yang masih waras ini, abang tak pernah ceraikan ‘Aisy.” – Harris
.
Kepulangan ‘Aisy memang dinanti Harris. Dia ingin menebus khilafnya. Kerana cemburu, dia sanggup menghina isteri sendiri. Kerana gagal mengawal baran, dia tegar menyakiti tubuh isteri dengan tangan sendiri. Kini, dia mahu menebus semuanya.
.
“Saya tak cukup baik nak maafkan awak, Harris. Kembali hidup dengan awak, that's the last thing I will do.” – Aisy
.
Pun begitu, kesungguhan dan kesabaran Harris meladeni setiap onar yang sengaja diciptanya membuatkan tekad ‘Aisy semakin goyah. Penerimaan Harris terhadap kekurangan dirinya buatkan ‘Aisy akur pada jodoh dan ketentuan Ilahi.
.
Saat bahagia menjelma, mendung datang lagi. Kemunculan Rayyan, lelaki tampan bermata hazel membuatkan Harris dihambat rasa cemburu yang tak bertepi.
.
Siapakah Rayyan sebenarnya di hati ‘Aisy? Akankah bahagia menjadi milik mereka nanti? Mampukah titian cinta mereka yang sudah retak menanti belah itu dicantum kembali? Atau, mungkinkah Rayyan layak menjadi pengganti?
.
.
#titiancinta #RidhyaIman #ideakreatif #novelbaru #Novelbestseller #onlinebookstore #pasarnovel #dramaadaptasinovel #noveladaptasi #adaptasidrama #bukubestseller #dramasangat #tv3.
.
whatapps 01110273696 @ 0173131998
serious buyer only
booked 48hours before open back .
.
#sayajualnovel
#trustedseller
#pasarbuku
#pasarnovel
#bazaarpaknil
#limitededitionnovel
#kedaibukuonline
#novelmelayu

#izansupian #iskb

Tajuk : Magisial
Penulis : Jun
Penerbit : Prolog Media
Harga : Rm 24 (sm)

Cinta yang membawa kepada konflik adalah perkara biasa. Tetapi konflik yang membawa kepada cinta adalah perkara yang.. Luar biasa!

Menjadi penulis di zaman dunia tanpa sempadan ini bukannya perkara yang menyeronokkan bagi Jen Ali.

Kelayakan novel Suamiku Bukan Anak Dato, Suamiku Anak Tan Sri diangkat menjadi drama adaptasi telah membuatkan dia menjadi mangsa kecaman 'hakim-hakim' media sosial.

Sudah dikecam, diugut bunuh pula. Tidak cukup dengan itu ada demonstrasi membakar novelnya di hadapan SOGO!

Kehidupan tenang Jen diragut. Sejak daripada itu, dia mula mengasingkan diri daripada dunia media sosial. Semakin dia selesa dengan dunia sepinya, muncul Danee , doktor kacak bermata coklat yang menjadi jiran barunya. Hati mula terusik. Putaran hidup yang selama ini tenang, mula berubah . Perkenalan dengan Danee, tanpa disangka menjerumuskan Jen dalam kancah pembunuhan bersiri yang menggegar negara. "Masyarakat kita sedang sakit. Sakit jiwa." .
#majisial #jun #novelmelayu.
serious buyer sahaja
.
@pasarbuku @emuslimmall
.
.
#pasarbuku #pasarnovel #novelpreloved #novel #alaf21 #kakinovel #marimembaca #fajarpajeer #hanifazuha #aciklana #prima #lofattah #viral #bazaarpaknil #novelmurah #sayajualnovel
#iskb.
.
whatapps 01110273696 @ 0173131998
serious buyer only
booked 48hours before open back .
.
#sayajualnovel
#trustedseller
#pasarbuku
#pasarnovel
#bazaarpaknil
#limitededitionnovel
#kedaibukuonline
#novelmelayu

#izansupian #iskb

- “Buta warna punya lelaki. Warna coklat gelap dengan warna hitam pun kau tak reti beza! Hisy! Kalaulah aku tahu kau ni lelaki yang biadab macam ni, dari dulu lagi aku tak hingin nak minat dekat kau tahu!” Daripada minat, terus jadi tak minat. Usikan nakal Aiman Darwish, pelakon terkenal juga top three most eligible bachelors dekat Malaysia buat dia hilang rasa suka dan kagumnya kepada lelaki itu. Panggil dia hitam siapa suruh?! “Aku nak jadi boyfriend kau.” - Aiman Darwish. “Sorrylah, aku tak berminat nak jadi girlfriend kau.” - Ain.
Memang Aiman Darwish tak dapat terima penolakan tersebut. Dia ada rupa, ada nama, ada harta. Jadi, kenapa Ain yang tak ada apa-apa, berkulit gelap macam Dayang Senandung dan err... kecuali matanya yang cantik tu, boleh tolak dia? Rasa maruahnya tercabar pula. Tambah bila Ain menggelarnya narcissist, lagilah dia sakit hati bila dah Google dan faham maknanya!
Cabaran main-main Amir Harith, abangnya, terus Aiman Darwish anggap serius. Dia nekad nak kenakan Ain dengan pura-pura suka dekat gadis itu kemudian lepas Ain jatuh hati kepada dia, dia akan tinggalkan Ain. Biar Cik Senandung tu rasa! Cumanya, apa jadi bila pelannya backfired? Dia pula yang lebih dulu jatuh hati sama Cik Senandung, lebih dulu luah perasaan kepada Cik Senandung, sedang dia... Encik Artis kut!
#ciksenandungcikartis #dramaadaptasi #novelmelayu #sitinordiana #diasemanishoney #aliffsatar #akadkuyangterakhir

Sinopsis
Buat apa pergi hotel bos? Bos nak apakan saya?”
“Ikut ajelah. Jangan banyak cakap!” dia jeling aku geram.
“Mana boleh main ikut aje bos. Nanti tah apa-apa tah bos buat pada saya. Baik bos hantar saya balik. Kalau tak, saya terjun dari kereta ni.” Pintu kereta aku pegang. Bersedia untuk membuka pintu kereta. “Apa yang awak merepek ni Aleesya! Nak bawa awak pergi makan pun kecoh sangat ni kenapa?” Ah, sudah... tinggi nada suara Tuan Emir.
“Cakaplah, bos nak bawa saya pergi makan. Tak adalah saya kalut sangat. Bos tak reti-reti ke nak beritahu saya awal-awal? Bukannya bos tak ada nombor telefon saya. Telefon ajelah, bukan susah sangat pun. Bos buat macam ni, sudah macam penyangak nak melarikan anak dara orang tahu tak!” “Apa awak panggil saya? Penyangak!” tinggi dan garang sahaja suara bos singa ni.
“Er… sorry bos... Saya tak sengaja. Takut punya pasal saya ter…”
“Baik awak diam. Jangan banyak cakap lagi. Nanti saya bawa awak lari betul-betul baru awak tahu. Kita nak pergi makan aje pun, bukannya nak pergi Siam!” #ilyas #iloveyouabangsinga.
.
WHATAPPS 011 1027 3696👌
SERIOUS BUYER ONLY 💖
booked 72 jam.

untuk lebih JIMAT, pm saya bagi dapatkan maklumat lanjut.

#sayajualnovel #iskb #izansupian #pasarnovel  #limitededitionnovel #prelovednovel #kakinovel #karyaseni #adaptasinovel #pasarbuku #printsendiri #viral #novel #novelmelayu #karyaseni #bazaarnovel #bazarpaknil #sayajualbuku #belibukuonline #kedaibukuonline #jombeli #tv3 #lovenovelpublication #lafazkankalimahcintamu #sitirosmizah

Seperti Yang Dinanti
Farah Husain
Harga: RM30.00
*ISTIMEWA BESERTA TANDATANGAN PENULIS

Sinopsis

Bertemu semula dengan Luqman Ghazi selepas bertahun tidak bersua muka adalah perkara terakhir yang ada dalam fikiran Riana Ali. Tapi nak tak nak, dia kena juga hadap walaupun Ghazi sekarang ini tak berapa nak ‘sama’ dengan Ghazi yang dinikahi dulu. “Why did we got married in the first place?” - Ghazi
“Err… because we were crazy in love with each other?” - Riana

Mereka berkahwin kerana saling cintai-mencintai. Tapi yang Ghazi pelik, kenapa mereka tak macam orang tengah ‘crazy in love’ pun. Selangkah dia mendekat, sepuluh kaki Riana ke belakang! “Eh! Awak nak buat apa?” - Riana
“Lelaki dan perempuan. Suami dan isteri. Bila dah berdua macam ini, awak rasa saya nak buat apa?” Ghazi.

Sikap Riana yang macam iklim dunia tak menentu itu betul-betul buat Ghazi bingung. Sekejap hangat, sekejap dingin dan sekejap pula cerah, lepas tu mendung. Puas dia cuba tebak, namun gagal.

Yang Ghazi tak tahu, memang Riana cintakan encik suami sepenuh hati. Dan kerana cinta, dia takut untuk serahkan segalanya pada Ghazi. Sebab antara mereka, ada satu rahsia. Rahsia yang kalau terbongkar, boleh musnahkan kebahagian yang sedang mereka lalui sekarang. “Love is all about taking risk. Kalau tak cuba, mana nak tahu. Lebih baik ambil risiko dan alami kegagalan, daripada hanya duduk tak buat apa-apa dan seumur hidup terus tertanya-tanya.” Beranikah Riana jujur pada hati sendiri atau selamanya dia akan memendam rasa dan kehilangan lelaki yang dicintai?

#novelterpakai #novelmelayu #sepertiyangdinanti #farahhusain #limitededition #edisiterhad #ideakreatif #novelkioskonline

Jualan Hari Raya!! Bermula hari ini hingga 1/6/18. Harga murah2.. boleh lah baca dlm perjalanan balik kampong nanti...
Dm kami atau whatsapp:
013-324 9884
010-933 3142
.
#jualanhariraya
#novelmelayu
#buku #book #sale
#bukubaruuntukraya
#bukuraya
#siscuba

rm 20.00 (sm/ss)
.
postage rm 7-10
.
Permintaan Mak Leha untuk menjodohkan Syamin dengan Nazril membuatkan Syamin dalam dilema. Hana, sahabat baiknya meminati Nazril dalam diam. Takkan dia mahu potong jalan Hana macam tu saja? Antara ibu dan sahabat, yang mana satu harus dia utamakan?“Sya tolak sebab Sya sangka Hana pun sukakan abang. Sya tak sanggup nak lukakan hati Hana. Susah tau Sya nak buat keputusan. Tiga hari tiga malam Sya fikirkan sampai naik sewel.” - Syamin .Saat Syamin dibelenggu pelbagai tekanan, Nazril buat pengakuan berani mati yang dia cintakan Syamin. Saat Syamin sedar kesilapannya, dia harus menagih semula cinta yang sudah dilepaskan. “Iyalah, anak manja tapi anak manja inilah yang jadi pilihan calon menantu ibu untuk anak gadis dia, kan?” - Nazril
#pemilikhatipalingchill #einaafrina #novelmelayu #jualnovel #noveluntukdijual

rm 27.00 (sm/ss)
.
postage rm 7-10 .
Bertemu, bercinta dan berkahwin. Mudah aturan hidup Hazrul dan Daliya. Tetapi bukan manusia namanya jika hidup tidak diuji. Ketika sedang bahagia, Hazrul ditimpa musibah."Tolong beritahu Liya, bukan abang yang lakukan semua tu?" - Daliya.Kebisuan si suami untuk menafikan tuduhan buatkan Daliya kecewa. Dia pergi membawa hati yang lara.Pertemuan semula selepas dua tahun membongkar rahsia yang selama ini Daliya simpan. Rupanya, mereka ada zuriat. Heidi Isyraf bin Hazrul Izzuddin itu buktinya. Bagi Hazrul, Daliya isteri yang tidak setia. Meninggalkannya saat dia kehilangan segalanya."I nak jumpa anak I!" - Hazrul."Lepas apa yang you buat, you masih nak mengaku yang Heidi tu anak you?" - Daliya.Daliya bukan lagi perempuan lemah seperti dulu. Dia tak mungkin akur pada kehendak Hazrul yang masih bergelar suaminya.Hazrul pula, bukan lelaki yang mudah mengalah. Si anak dijadikan alasan untuk memerangkap Daliya agar kembali padanya. Dan kuasa yang dimiliki Hazrul buatkan Daliya tidak punya pilihan."I promise, apa yang kita buat ni adalah untuk Heidi. Only for him." - Hazrul."Tapi tak bermakna kita akan berkongsi bilik yang sama, kan?" - Daliya."Come on, Daliya. You kembali sebagai isteri I, bukan housemate. So, we're sharing this room." - Hazrul.Setelah apa yang terjadi, apakah tiada sisa cinta di hati mereka? Benarkah segalanya dilakukan hanya kerana si anak? #lelakimuyangdulu #farahdarianna #novelmelayu #jualnovel #noveluntukdijual #ideakreatif

rm 25.00 (sm/ss)
.
postage rm 7-10
.
HINGGA saat itu, Inara masih terus mengasah diri. Mengasah diri untuk terus tabah. Dan dia harap, dia akan terus berkembang menjadi wanita yang lebih baik. Wanita yang tahu diri semestinya. Semoga alunan langkah kakinya tidak akan sumbang lagi selepas ini. Inara meraup muka. Dia baru selesai solat maghrib dalam keadaan duduk, masih lagi duduk di kerusi dan masih memakai telekung. Dalam ruang yang sunyi begitu, ada rindu yang mencengkam hati Inara. “Nara rindukan Abang Is!” Pelupuk matanya terasa panas. Inara sedar, dunia ini ibarat lautan yang luas. Inara juga tahu, telah banyak kapal yang karam di dalamnya. Pesan arwah ayahnya masih teguh tersemat di hati. 'Muatan kita adalah iman dan layarnya adalah takwa. Nescaya kita akan selamat daripada tersesat di lautan hidup ini.' Tiba-tiba Inara jadi rindu kepada arwah ayah dan ibunya di kampung. Kalaulah boleh dia meminta ibunya datang menemani dia, alangkah bagusnya. Tapi dia tak sanggup ibunya melihat kesedihan yang melingkari hidupnya sekarang. Pintu bilik diketuk dari luar. Pun Inara tetap membatu dalam duduknya. Sudah pasti jururawat yang datang. Kalau bukan untuk mengambil tekanan darahnya, sudah pasti untuk mengambil suhu badannya. Inara membiarkan sahaja sehingga pintu bilik ditolak dari luar. Terdengar derap kasut melangkah menghampiri katilnya. Inara berdiri sambil membetulkan tiub air yang disambung ke tangannya agar mudah untuk dia bergerak. Setelah yakin tiub itu tidak mengganggu pergerakannya, Inara berpusing ke arah katil. Dan seketika itu, dia tergamam. Satu saat, dua saat, lima saat, masing-masing mengunci kata. “Saya terfikirkan awak, jadi saya datang.” Inara menggaru pangkal hidungnya. Sesuka hati saja nak datang. “Tak ada sebab nak fikirkan tentang saya. Pun tak ada sebab untuk datang.” “Getting better?” Afkar abaikan riak tidak suka akan kehadirannya di wajah Inara. Dia tak peduli apa pun perasaan Inara terhadapnya. Yang dia mahu tahu, keadaan Inara baik-baik sahaja #rindupadadia #aidahbakri #novelmelayu #jualnovel #noveluntukdijual #novel

My Juna
Acik Lana
Harga: RM 37.00

Sinopsis
Juna si penganggur yang memegang 'jawatan' kasanova, toy boy, playboy dan heart breaker memiliki satu 'keistimewaan' yang mungkin tidak dimiliki oleh orang lain. Tapi sayang, kelebihan itu disalahguna untuk mendapatkan kesenangan dunia dengan cara mudah. Peduli apa halal haram, yang penting dia hidup mewah!

Namun tanpa disangka, Juna bertemu dengan si model muslimah bernama Jane Razman kerana satu pertolongan. Entah apa takdir yang tersembunyi, mereka kerap kali terserempak di sana sini tanpa dirancang. Bagaikan dunia ini terlalu kecil untuk mereka berdua. Balik-balik nampak muka yang sama!

Jane pula layak digelar si malang dalam bercinta. Dengan Zack yang kaki cemburu dia rasa terkongkong, dengan Dato Irshad pula dia rasa tertipu. Ibaratnya terlepas dari mulut buaya, masuk pula ke mulut naga. Semuanya tak menjadi. Kenapa susah sangat nak bahagia dalam cinta?

Pelbagai dugaan datang dalam hidup Jane dan Juna sehingga hubungan mereka mula mekar dengan perasaan berbeza. Dihina, difitnah, dibuang keluarga, semua dihadapi bersama. Lalu, tak sempurna lagikah hubungan ini jika jiwa mereka saling memerlukan?

Hati si playboy longlai dan cair dengan setiap keistimewaan Jane, tapi Juna masih ragu. Layakkah dirinya yang kotor dan serba kekurangan ini berkehendakkan gadis suci itu?

I'm lucky. I'm in love with my best friend. Aku bersumpah, aku akan bahagiakan Jane dunia dan akhirat. ~ Juna.

Dan bagi Jane pula, Juna bagaikan tukang tilik yang mampu meneka perasaannya dengan mudah. Tak perlu diluah dengan kata-kata, Juna sudah mengerti dan memahami isi hatinya. Istimewanya Juna sampaikan dia tak rela melepaskan lelaki itu pergi. He's mine, my Juna!

Namun bahagia yang dicari, mudahkah ditemui? Atau ada halangan yang mungkin meleraikan cinta yang baru tercipta?
#novelbaharu #novelmelayu #myjuna #aciklana #booku #novelkioskonline

Most Popular Instagram Hashtags