#nasikerabukelantan

417 posts

TOP POSTS

Bagai pucuk dicita ulam mendatang lah. Ada yang memang dah lama mengidam nak makan nasi kerabu??? Nasi kerabu sedap dihidangkan bersama solok lada, bawang putih jeruk, ikan rebus goreng dan macam macam lagi. Kenalah datang ke kedai @sa_lunchbox kami apa tunggu lg.... Sekarang ini memang agak susah sekali untuk mencari nasi kerabu Kelantan yang diletakkan sekali dengan sambal tumis. Tapi dikedai kami ada sambal tumis...Kebiasaannya kami akan menghidangkan nasi kerabu dengan meletakkan ulam di atas nasi, diikuti dengan sambal kelapa dan sambal tumis serta akhir sekali sambal cili. Kalau di Kelantan, budu akan diletakkan di bahagian atas sekali selepas sambal cili.. Bahan bahan utama membuat nasi kerabu adalah sambal tumis, sambal kelapa, nasi dan sambal selain dari ulam ulaman dan bahan bahan sampingan lain... Sangat2 sedap...kena mai @sa_lunchbox untuk merasai nya sendiri kenikmatan nasi kerabu kelantan... #salunchbox #nasikerabukelantan

Nyummy๐Ÿ˜‹#nasikerabukelantan

Breakfast
#nasikerabukelantan ๐Ÿ˜‹

Lame sey xdpt makan nie.. skali dpt makan.. puas hati.. makan plak kedai owner pure kelantan kt kay el nie. Mmg asli. ๐Ÿ‘๐Ÿผ๐Ÿ‘๐Ÿผ๐Ÿ‘๐Ÿผ #breakfastlikeking
#nasikerabukelantan
#eatlikecrazy

Lunch today #nasikerabukelantan...delicious๐Ÿด๐Ÿš๐Ÿ—โค๐Ÿ‘

Nasi kerabu golok.. Pes lengkap hanya RM22 termasuk pos

#nasikerabukelantan #nasikerabubiru #nasikerabu

#nasikerabu for lunch ..๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹
#nasikerabukelantan
recipe from http://www.azlitamasammanis.com/2016/06/resepi-nasi-kerabu-kelantan-yang-sangat.html?m=1

MOST RECENT

Orders for tomorrow are officially closed.
Off to bed so we can rise early to prepare your food in the morning.
Good night, foodies!

๐Ÿ“ขJom tempah Nasi Kerabu Kelantan. Tempahan di buka utk raya dll anytime. โœ”Nasi kerabu full set : RM 7+ / ๐Ÿ‘จ ๐Ÿ› ๐Ÿ“ฒ Call or whatsapp: 017-9240369 (arif) 016-9324049 (sya) 011-2692933 (dini)

#nasikerabu #nasikerabukelantan #ayamgorengberempah #ayambakar #dagingbakar #ayampercik #ayampercikkelantan #ikanpercik #ikanpercikkelantan #telurmasin #sambalkelapadanikan #sambaltumis #ulamulaman #samballada #foods #foodkelantan #kelantanhomecookchef #jamuanraya #jamuansekolah

Breakfast
#nasikerabukelantan ๐Ÿ˜‹

Tak sah kalu datang kelantan x makan nasi kerabu deh.. ๐Ÿš๐Ÿ˜
#nasikerabukelantan
#orgkljalankelantan
#makanmalam

Lunch today #nasikerabukelantan...delicious๐Ÿด๐Ÿš๐Ÿ—โค๐Ÿ‘

Hakak bukan org klate...tp cuba2 jadi tgn ore klate...sebab nye somi hakak nak makan yg hakak buat xnak beli2...siap req nak yg ada smbal tumiss budu...haiihh...cecepat google carik resepi beli brg terus bersilat kt dapur... Okeh...ni hasil nyaa... Somi hakak ckp sedap sebijik mcm org klate buat....hahaha...nampak x ayat amik hati diaa...makan namboh byk2 laa dia.. Dia kate lg ibu xkan sekali buat dah menjadii...hihi...rezki dia nk makan air tgn isteri dia buat dgn ikhlas dgn penuh kasi syg sedap la jd nye...inshaallah...hehe...๐Ÿ™Š๐Ÿ™Š๐Ÿ™Š Nasi kerabu kelantan..
Sambal nyor ikan rebus
Sambal tumis budu
Ayam goreng
Sayur2 ulam (yg akak suka je)

Done tok lunch..
Nak resepi pm tepi..hahahaha(mcm pandai sgt je kan)

#hakakrajinmasak
#ibucubaygterbaik
#airtanganisteri
#nasikerabukelantan
#1sttimebuat

Alhamdulillah lunch Nasi Kerabu.. ..sedap tak bohong !! #Nasikerabukelantan #Akusuka
๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š

Always crave for this whenever I come to Kelantan. If anyone ever come to Kota Bahru, walking your way to Pulai Prehentian, this is a must try street food called Cou-Jump (in siam language). Green (vegetable based) rice and condiments, add on fried chicken and fish are possible ๐Ÿ˜‰ #kelantan #kotabahru #streetfood #kelantanstreetfood #localdish #foodie #foodshare #foodstagram #foodforfoodies #foodnetwork #nasikerabukelantan #nasikerabu #musttryfood #musttry #specialtyfood #haveyoutriedit #rice #crakers #greenrice #cravingforthis #lepetitdejeuner #pilaf #perhentianisland

follow this page in feedly

Most Popular Instagram Hashtags