#nafsu

MOST RECENT

๐ŸŒŸNIATKAN MENIKAH UNTUK IBADAH BUKAN HAWA NAFSU ๐ŸŒŸ
.
.
Dari Anas bin Malik radhiyallahu 'anhu, bahwasanya Rasulullah shallallahu โ€˜alaihi wa sallam bersabda :
.
ุฅูุฐูŽุง ุชูŽุฒูŽูˆู‘ูŽุฌูŽ ุงู„ู’ุนูŽุจู’ุฏูุŒ ููŽู‚ูŽุฏู ุงุณู’ู€ุชูŽูƒู’ู…ูŽู„ูŽ ู†ูุตู’ููŽ ุงู„ุฏู‘ููŠู’ู€ู†ูุŒ ููŽู„ู’ูŠูŽุชู‘ูŽู‚ู ุงู„ู„ู‡ูŽ ูููŠู’ู…ูŽู€ุง ุจูŽู‚ููŠูŽ
.
Jika seorang hamba menikah, maka ia telah menyempurnakan separuh agamanya; oleh karena itu hendaklah ia bertakwa kepada Allah untuk separuh yang tersisa.
(ash-Shahiihah no. 625)
.
.
Beliau shallallahu โ€˜alaihi wa sallam bersabda
.
ู…ูŽู†ู’ ูˆูŽู‚ูŽุงู‡ู ุงู„ู„ู‡ู ุดูŽุฑู‘ูŽ ุงุซู’ู†ูŽูŠู’ู†ู ูˆูŽู„ูŽุฌูŽ ุงู„ู’ุฌูŽู†ู‘ูŽุฉูŽ: ู…ูŽู€ุง ุจูŽูŠู’ู†ูŽ ู„ูŽุญู’ูŠูŽูŠู’ู‡ูุŒ ูˆูŽู…ูŽู€ุง ุจูŽูŠู’ู€ู†ูŽ ุฑูุฌู’ู„ูŽูŠู’ู‡ู
.
Barangsiapa yang dipelihara oleh Allah dari keburukan dua perkara, niscaya ia masuk Surga: Apa yang terdapat di antara kedua tulang dagunya (mulutnya) dan apa yang berada di antara kedua kakinya (kemaluannya).
HR. At-Tirmidzi no. 2411)
.
.
Dari Abu Umamah radhiyallahu 'anhu, bahwasanya Rasulullah shallallahu โ€˜alaihi wa sallam bersabda
.
ุชูŽุฒูŽูˆู‘ูŽุฌููˆู’ุง ููŽุฅูู†ู‘ููŠ ู…ููƒูŽุงุซูุฑูŒ ุจููƒูู…ู ุงู’ู„ุฃูู…ูŽู…ูŽ ูŠูŽูˆู’ู…ูŽ ุงู„ู’ู‚ููŠูŽู€ุงู…ูŽุฉูุŒ ูˆูŽู„ุงูŽ ุชูŽูƒููˆู’ู†ููˆู’ุง ูƒูŽุฑูŽู‡ู’ุจูŽุงู†ููŠู‘ูŽุฉู ุงู„ู†ู‘ูŽุตูŽุงุฑูŽู‰.
.
Menikahlah, karena sesungguhnya aku akan membangga-banggakan jumlah kalian kepada umat-umat lain pada hari Kiamat, dan janganlah kalian seperti para pendeta Nasrani.
(HR. Al-Baihaqi VII/78)
.
.
Dari Abu Hurairah radhiyallahu 'anhu, bahwa Rasulullah shallallahu โ€˜alaihi wa sallam bersabda
.
ุซูŽู„ุงูŽุซูŽุฉูŒ ุญูŽู‚ู‘ูŒ ุนูŽู„ูŽู‰ ุงู„ู„ู‡ู ุนูŽูˆู’ู†ูู‡ูู…ู’: ุงูŽู„ู’ู…ููƒูŽู€ุงุชูŽุจู ุงู„ู‘ูŽุฐููŠ ูŠูุฑููŠู’ุฏู ุงู’ู„ุฃูŽุฏูŽุงุกูŽุŒ ูˆูŽุงู„ู†ู‘ูŽุงูƒูุญู ุงู„ู‘ูŽุฐููŠ ูŠูุฑููŠู’ุฏู ุงู„ู’ุนูŽููŽุงููŽุŒ ูˆูŽุงู„ู’ู…ูุฌูŽุงู‡ูุฏู ูููŠ ุณูŽุจููŠู’ู„ู ุงู„ู„ู‡ู
.
Ada tiga golongan yang pasti akan ditolong oleh Allah; seorang budak yang ingin menebus dirinya dengan mencicil kepada tuannya, orang yang menikah karena ingin memelihara kesucian, dan pejuang di jalan Allah.
(HR. At-Tirmidzi no. 1352, Ibnu Majah no. 1512).
.
.
#ustadz #khalid #basalamah
#kajian #dakwah #sunnah #salaf #hadits #muslim #muslimah #islam #jakarta #indonesia #hits #viral #ikhwan #akhwat #indonesia #niatkan #menikah #untuk #ibadah #ibadah #bukan #hawa #nafsu

[#TERKEJUT] "LOST SAMPAI 7KG DAN KULIT MAKIN BERSERI!"
.
.
Puas hati, susu betmbh banyak dan baby jadi lebih kenyang. Turun dri 75kg ke 68kg. Alhamdulillah! ๐Ÿคฒ๐Ÿ˜Š
.
.
.
๐Ÿผ๐Ÿ‘ถ๐Ÿผ SW MUMMYโ„ข
Jus #kurusputih & #penggalak susu untuk ibu-ibu yang menyusukan bayi seawal 2minggu dengan campuran herba premium & terbaik Garcinia & Fenugreek yang selamat & berkesan #seawal3hari ๐Ÿ‘ถ๐Ÿผ
KEBAIKAN SW MUMMY
๐ŸผMembantu Membakar lemak
๐ŸผMembantu #Mencerahkan #kulit ๐ŸผMembantu #Mencantikkan #kulit ibu & bayi
๐ŸผMembantu #Memperbanyakkan susu ibu
๐ŸผMembantu Mengawal #nafsu makan & mengenyangkan
๐ŸผMembantu Membekalkan tenaga, zat besi & kalsium
๐ŸผMembantu detox toksin & racun dalam badan
๐ŸผMembantu meningkatkan imunisasi badan ibu & bayi
๐ŸผMummy xperlu berlapar dan bersenam
๐ŸผSangat baik untuk perkembangan otak bayi
๐Ÿผtiada cirit birit & kesan yg tak menyenangkan
๐Ÿผsesuai untuk ibu-ibu yang menyusukan baby lepas bersalin seawal 2minggu
๐ŸผSEBOTOL 275ml tahan untuk 27 hari penggunaan
.
.
Tinggalkan no. Wasap atau Dm๐Ÿ˜˜
Sape lambat, dia rugi..๐Ÿ˜ #teamcikzanmantop #stokisselayang #Slimmewhitebycikzan #swnexlobycikzan #original #sepupusepapatsepusat #3h #zanrichworldenterprise #SWDualEffect #SlimmeWhiteDualEffect #KurusPutihSerentak #KurusTanpaRagu #TestimoniBerjaya #TestimoniSW #SuperHealthBrand #ProdukKurusPutihNo1Asia #UsahaTanggaKejayaan #KurusTanpaPrejudis

#SIZEGENIX
www.staminalelaki.com

SIZEGENIX adalah makanan tambahan yang diperbuat daripada herba-herba terpilih yang bermutu tinggi.
SIZEGENIX mampu meningkatkan testosterone kelelakian sehingga 74.7%. Antara kelebihan-kelebihan SIZEGENIX:-
- #Membesar, #menebal dan #memanjangkan saiz zakar.
- Menyihat dan #menguatkan zakar.
- Merawat #masalah mati pucuk dan #lemah tenaga batin. - Meningkatkan prestasi seksual dan mampu #bertahan lebih lama.
- Zakar menjadi lebih #keras dan #padat.
- Menambahkan #kuantiti dan kualiti air mani.
- Membantu dan mempercepatkan pembesaran #otot badan.
- Mempercepatkan #pemulihan otot selepas bersukan.
- Mengekalkan kepejalan otot badan.
- Memberi lebihan #tenaga dan #stamina semasa aktiviti bersukan.
- Merangsang dan menggalakkan penghasilan hormon #testosterone.
- Meningkatkan #nafsu kelelakian.
- #Menyihatkan tubuh badan.
Berminat, whatsapp

Click Link Whatsapp dibawah Utk #ORdeR ..โฌ‡ http://www.wasap.my/60127696716/SizegenixUSA

www.staminalelaki.com
#HadzlyEmpiRe
#DrJantan

Abah Rahman siap membantu Anda dengan tirakat gaib. Usaha, cinta, pelet photo, pelarisan, pengasihan, kunci pasangan, dll. HP/WA:081376306023 #nafsu

tentang NAFSU
Bismillahirahmanirahim .
Allah berfirman kepada Nabi Daud Alayhissalam,
.
ูˆูŽู„ูŽุง ุชูŽุชู‘ูŽุจูุนู ุงู„ู’ู‡ูŽูˆูŽู‰ ููŽูŠูุถูู„ู‘ูŽูƒูŽ ุนูŽู† ุณูŽุจููŠู„ู ุงู„ู„ู‘ูŽู‡ู .
โ€œJangan mengikuti nafsu, karena hal itu akan membuatmu tersesat dari jalan Allah .โ€ย (QS. Saad [38] : 26) . Jadi, nafsu harus dilawan dan dikalahkan . .
โ€œMaka jauhilah hawa nafsu dari syahwatnya, karena ia sangatlah kuat dan dapat memerosokkanmu pada kahir yang buruk,โ€ -Umar bin Khathab-
.
Ibn Athaillah berkata,ย โ€œBukanlah lelaki sejati yang menyeru manusia di suatu majelis. Lelaki sejati adalah yang menyeru dan mengembalikan nafsunya kepada Allahโ€. .
Atas dasar itulah kemudian Syeikh Hasan Al-Bashri berkata, โ€œAfdholul Jihad, Jihadul Hawa,โ€ artinya, โ€œJihad yang paling utama adalah jihad (melawan) hawa nafsuโ€. .
Semoga taufiq dan hidayah Allah selalu menyapa kita dalam memahami agama ini, mengamalkan dan mendakwahkannya diatas titian emas para salafussholih ahlusunnah waljamaah . Allahu Ta'ala A'lam .

ูˆุตู„ู‰ ุงู„ู„ู‡ ุนู„ู‰ ู†ุจูŠู†ุง ู…ุญู…ุฏ ูˆุนู„ู‰ ุขู„ู‡ ูˆุตุญุจู‡ ุฃุฌู…ุนูŠู†
.
#Allah #Muhammad๏ทบ #alquran #jihad #jihadfisabilillah #tauhid #takwa #nafsu #iman #memperbaikidiri #melawannafsu #menjagahatidandiri #pejuangsunnah #hijrah #pemudahijrah #pejuanghalal #selfreminder

dari cuplikan diatas,kita diajarkan agar mampu menahan hawa nafsu๐Ÿค”๐Ÿคฃ
#mlbbindonesia #mobilelegends #gatotkaca #fannydarat #nafsu #sange #kocak #instagram #lll

Khusus buat cewek (no gay)
Yg mau curhat atau sange
Pingin CS, PS, VCS jg bisa
langsung DM aja ya sis ๐Ÿ˜˜
Privasi aman kok ๐Ÿ˜Š

#vcs #vcsyuk #csyuk #ps #cs #chatseks #chatseksyuk #ceritaseks #ceritasex #videocallsex #videocallsexyuk #videocallseksyuk #jilboobs #jilmek #colmek #phoneseks #phoneseksyuk #masturbasion #sangeberat #bacol #ceweksange #kimcil #nafsu #l4l #f4f

{ Kembali BERNAFSU untuk bersama SUAMI }
.
Dulu bila diajak utk bersama asik beralasan jer. Suami nak bermanja manja pun susah nak di layan
.
Tapi setelah mengamalkan JAMU MEK RAPAT baru timbul rasa ingin bersama dan berasmara dana dengan suami tercinta
.
Yang paling mengasyikkan semalam sampai 5 kali minta untuk di BELAI suami๐Ÿ˜. Terasa seperti baru kahwin kembali.. woWwww
.
Yang mempunyai masalah seperti ini jom ummi bantu. Kembalikan KEHANGATAN bila bersama yang tersayang. DM ummi segera untuk maklumat lanjut๐Ÿ˜‰

#JamuMekRapat #hubunganintim #jamukuat #jamudara #jamumadura #intim #jamuperapat #crystalxperapat #payudaramontok #safieyilias #sajat #nursajat #stokisjsd #teamrayamelaka #muamelaka #surprisedeliverymelaka #pinkladymontok #cintabukanbidaan #kurungcikgu #nafsu #suamiisteriphotographer #muajohor #singapore #negerisembilandarulkhusus #kualalumpur #gebugebas

Sebuah perjalanan yang cukup pahit, uang dapat membeli segala hal sampai jiwa dan raga pun mampu di beli dengan uang.

#petotcustom #katakatacinta #katabijak #katamutiaraislam #hiduplebihbaik #merdekaataumati #nafsu #nafsudunia #akhirat #akhiratselamanya #petotcustom #katakatacinta

#Badan sering pegal pegal๐Ÿ˜ฒ๐Ÿ˜ต๐Ÿค•
#Kaki tangan sering kesemutan?
#Punya maag?
#Kolesterol asam urat?
#Nafsu mkan berkurang?
#terlalu kurus mudah lesu?? Tenang semuanya itu bisa teratasi dengan BIOSIMAPRO ๐Ÿ˜
Ready

Info dan Pemesanan wa.me/6281359539149

#HoRny24....... knp #Awek ni #JEling2 aku....
๐Ÿ‘™lpas tu main #gigit2_Bibir plak dpan Aku....๐Ÿ‘„
Mmg #Power btl #Minyak_Pengasih modern ni....๐Ÿ’
๐Ÿ‘ lpas kna 20 mnit........ #H0Rny #Lecak Trus....! horny24 ....mampu membuat kn #PASANGAN anda #BUAS dlm masa 30 minit ......! โ˜กmalah dikatakan mampu membuatkan tuBuh anda #BERCALAR akibat #CARAKAN #KEGERSANGAN
#HANGATKAN #NAFSU pasangan anda seawal 30 minit...... ! ๐Ÿ’‹kegunaannya cuma๐Ÿ”ฅ #spray pada minuman @ makanan.. ubat ini boleh๐Ÿ’ช #mrnsang kedua2 pihak (suami isteri) dgn bkesan.. #AMARAN! ๐Ÿ”ฅJualan ini #TIDAK dgalakan bg mereka y dbawah umur & #BELUM bkahwin..! #H0rny 24

Cecair ghai_rah #PERTAMA di Malaysia berbentuk spray..โœ” #CRETT_cret je, wanita/lelaki yang minum/makan campuran H0rny 24.. #PASTI_HOR_NY....!! Pasti #MEMBUAS

Pasangan sah sahaja.... #Mampukah Anda...! Harga HORNY24 PROMO adalah RM 230 termasuk postage๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š

#HoRny24....... knp #Awek ni #JEling2 aku....
๐Ÿ‘™lpas tu main #gigit2_Bibir plak dpan Aku....๐Ÿ‘„
Mmg #Power btl #Minyak_Pengasih modern ni....๐Ÿ’
๐Ÿ‘ lpas kna 20 mnit........ #H0Rny #Lecak Trus....! horny24 ....mampu membuat kn #PASANGAN anda #BUAS dlm masa 30 minit ......! โ˜กmalah dikatakan mampu membuatkan tuBuh anda #BERCALAR akibat #CARAKAN #KEGERSANGAN
#HANGATKAN #NAFSU pasangan anda seawal 30 minit...... ! ๐Ÿ’‹kegunaannya cuma๐Ÿ”ฅ #spray pada minuman @ makanan.. ubat ini boleh๐Ÿ’ช #mrnsang kedua2 pihak (suami isteri) dgn bkesan.. #AMARAN! ๐Ÿ”ฅJualan ini #TIDAK dgalakan bg mereka y dbawah umur & #BELUM bkahwin..! #H0rny 24

Cecair ghai_rah #PERTAMA di Malaysia berbentuk spray..โœ” #CRETT_cret je, wanita/lelaki yang minum/makan campuran H0rny 24.. #PASTI_HOR_NY....!! Pasti #MEMBUAS

Pasangan sah sahaja.... #Mampukah Anda...! Harga HORNY24 PROMO adalah RM 230 termasuk postage๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š

#HoRny24....... knp #Awek ni #JEling2 aku....
๐Ÿ‘™lpas tu main #gigit2_Bibir plak dpan Aku....๐Ÿ‘„
Mmg #Power btl #Minyak_Pengasih modern ni....๐Ÿ’
๐Ÿ‘ lpas kna 20 mnit........ #H0Rny #Lecak Trus....! horny24 ....mampu membuat kn #PASANGAN anda #BUAS dlm masa 30 minit ......! โ˜กmalah dikatakan mampu membuatkan tuBuh anda #BERCALAR akibat #CARAKAN #KEGERSANGAN
#HANGATKAN #NAFSU pasangan anda seawal 30 minit...... ! ๐Ÿ’‹kegunaannya cuma๐Ÿ”ฅ #spray pada minuman @ makanan.. ubat ini boleh๐Ÿ’ช #mrnsang kedua2 pihak (suami isteri) dgn bkesan.. #AMARAN! ๐Ÿ”ฅJualan ini #TIDAK dgalakan bg mereka y dbawah umur & #BELUM bkahwin..! #H0rny 24

Cecair ghai_rah #PERTAMA di Malaysia berbentuk spray..โœ” #CRETT_cret je, wanita/lelaki yang minum/makan campuran H0rny 24.. #PASTI_HOR_NY....!! Pasti #MEMBUAS

Pasangan sah sahaja.... #Mampukah Anda...! Harga HORNY24 PROMO adalah RM 230 termasuk postage๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š

#HoRny24....... knp #Awek ni #JEling2 aku....
๐Ÿ‘™lpas tu main #gigit2_Bibir plak dpan Aku....๐Ÿ‘„
Mmg #Power btl #Minyak_Pengasih modern ni....๐Ÿ’
๐Ÿ‘ lpas kna 20 mnit........ #H0Rny #Lecak Trus....! horny24 ....mampu membuat kn #PASANGAN anda #BUAS dlm masa 30 minit ......! โ˜กmalah dikatakan mampu membuatkan tuBuh anda #BERCALAR akibat #CARAKAN #KEGERSANGAN
#HANGATKAN #NAFSU pasangan anda seawal 30 minit...... ! ๐Ÿ’‹kegunaannya cuma๐Ÿ”ฅ #spray pada minuman @ makanan.. ubat ini boleh๐Ÿ’ช #mrnsang kedua2 pihak (suami isteri) dgn bkesan.. #AMARAN! ๐Ÿ”ฅJualan ini #TIDAK dgalakan bg mereka y dbawah umur & #BELUM bkahwin..! #H0rny 24

Cecair ghai_rah #PERTAMA di Malaysia berbentuk spray..โœ” #CRETT_cret je, wanita/lelaki yang minum/makan campuran H0rny 24.. #PASTI_HOR_NY....!! Pasti #MEMBUAS

Pasangan sah sahaja.... #Mampukah Anda...! Harga HORNY24 PROMO adalah RM 230 termasuk postage๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š

Most Popular Instagram Hashtags