[PR] Gain and Get More Likes and Followers on Instagram.

#mtdm

MOST RECENT

Majlis Ta’lim Darulmurtadza 23/2/18
.
Adakah manusia menyangka bahawa jika berkata sy telah beriman telah menunjukan bahawa org itu benar2 beriman tanpa diduga..maka kamu silap..sedangkan manusia terdahulu sebelum kamu pun telah diberikan dugaan oleh Allah ﷻ untuk melihat siapa diantara kamu yg benar2 beriman kpd Allah ﷻ..hendaklah kita menyingkapi hikmah dari segala dugaan yg dtg dari Allah ﷻ dgn iman supaya kita dpt berjaya dlm ujian yg diberikan Allah ﷻ..jgn terlalu melihat dosa kita yg besar akan membuatkan Allah ﷻ menjauhkan rahmat nya dr kita..akan tetapi ingtlah bahawa rahmat Allah ﷻ mendahului murkanya..fahamilah bahawa Allah ﷻ maha pengampun dah pemaaf
.
Ada beberapa perkara yg dibenarkan untuk org yg hidup melakukan kpd org yg telah meninggal dunia
.
1. Menziarahi nya
.
2.Mendoakan nya
.
3.Memberikan salam kpd mereka ketika menziarahi mereka di kubur
.
4.Mentalkinkan mayat (untuk peringatan kpd org yg hidup)
.
5.Dibacakan quran supaya Allah ﷻ menurunkan rahmatnya kpd si mati
.
6.Bersedekah untuk si mati supaya pahala sedekah sentiasa mengalir kpd si mati
.
3 perkara yg berterusan pahalanya untuk org yg telah mati..ilmu bermanfaat yg diturunkan kpd org lain yg mana ilmu itu sentiasa digunakan..anak yg sentiasa mendoakan kpd ibu bapanya & sedekah jariah
.
#habibalizaenalabidinalhamid #habibali #mtdm #darulmurtadza #darmedia #instailmu #tamansyurga

Berkawan dengan orang baik tak semestinya kita terus baik, takkkkk weyy takkkk.. Proses nak jadi baik ni banyak liku² dia.. Antara kita kuat or tak je..
.

Dan bukan mudah untuk istiqomah setiap perbuatan sbb kita ni manusia yang lemah, jati diri tu kene kuat, kalau tak kuat kita akan tergolek dalam keadaan lama.. Jadi berkawanlah dgn org baik² InsyaAllah, diri kita akan terikut sekali untk menjadi baik..
.

Sekian bebelan utk harini...
.

#sembangbangfadz #mtdm #maulid #darulmurtadza

اللهم صل على سيدنا محمد وعلى آل سيدنا محمد

#habibalizainalabidin #rasullullah #wemissyourasulullah #darmedia #mtdm

Yang tadi tu per/pcs. Untuk harga borongan seperti di bawah ya. Kalau antum nak beli borongan ada ukiran nama madrasah ke, nama sahabat sahabat antum pun kheyr.
.
📌 Borong 50pcs dan ke bawah
Tasbih 33 : MYR 8
Tasbih 99 : RM12 per pcs
.
📌 Borong 100pcs
Tasbih 33 : MYR 5
Tasbih 99 : MYR 7.50
.
Visit Our Instagram : @hubbsunnahofficial
Facebook : @hubbsunnahofficial
Email : hubbsunnahofficial@gmail.com
.
🌏 Worldwide Shipping
⤴️ Click link on our bio to order
.
Allahumma Solli 'Aala Muhammad 💚
.
#sunnah
#gift
#oudh
#mtdm
#tasbih
#gaharu
#muslim
#mesir
#tareem
#brunei
#dubai
#australia
#singapore
#keychain
#capalnabi
#mabkhara
#islamicgift
#agarwood
#woodwork
#tvalhijrah
#handmade
#weddinggift
#woodcrafted
#incenseburner
#bazaarpaknil
#darulmurtadza
#habibalialjifri
#habibumaralhafiz
#habibalizaenalabidin

Pelbagai barangan Sunnah buat para pencinta Rasulullah ﷺ. Wooden Islamic Art 💖
.
Custom and Beautifully Hand Made
.
.
Visit Our Instagram : @hubbsunnahofficial
Facebook : @hubbsunnahofficial
Email : hubbsunnahofficial@gmail.com
.
🌏 Worldwide Shipping
⤴️ Click link on our bio to order
.
Allahumma Solli 'Aala Muhammad 💚
.
#sunnah
#gift
#oudh
#mtdm
#tasbih
#gaharu
#muslim
#mesir
#tareem
#brunei
#dubai
#australia
#singapore
#keychain
#capalnabi
#mabkhara
#islamicgift
#agarwood
#woodwork
#tvalhijrah
#handmade
#weddinggift
#woodcrafted
#incenseburner
#bazaarpaknil
#darulmurtadza
#habibalialjifri
#habibumaralhafiz
#habibalizaenalabidin

🔸 TASBIH CAPAL 🔸
.
.
▪️ Menggunakan kayu mixwood iaitu pelbagai campuran kayu.
.
▪️ Boleh custom nak letak corak ukir khas, nama sendiri, nama madrasah atau pondok dan apa² sahaja yang berasaskan kayu pada capal di hujung tasbih.
.
▪️ Harga berbeza untuk belian per pcs dan borongan.
.
📌 Per/pcs
Tasbih 33 : MYR 15
Tasbih 99 : MYR 20
.
Visit Our Instagram : @hubbsunnahofficial
Facebook : @hubbsunnahofficial
Email : hubbsunnahofficial@gmail.com
.
🌏 Worldwide Shipping
⤴️ Click link on our bio to order
.
Allahumma Solli 'Aala Muhammad 💚
.
#sunnah
#gift
#oudh
#mtdm
#tasbih
#gaharu
#muslim
#mesir
#tareem
#brunei
#dubai
#australia
#singapore
#keychain
#capalnabi
#mabkhara
#islamicgift
#agarwood
#woodwork
#tvalhijrah
#handmade
#weddinggift
#woodcrafted
#incenseburner
#bazaarpaknil
#darulmurtadza
#habibalialjifri
#habibumaralhafiz
#habibalizaenalabidin

.
Dulu Niat Nak Pergi Tak Pernah Sampai.. Alhamdulillah Setelah Sekian Lama Niat Dan Berdoa, Akhirnya Allah S.W.T. Sampaikan Juga Di Masjid Mu'adz Bin Jabal Untuk Duduk Didalam Majlis Ta'lim Darul Murtadza Yang Dipimpini Oleh Al-Habib Ali Zainal Abidin Bin Abu Bakar Al-Hamid 😘 .. .
#MTDM
#Setiawangsa
#HabibAliZainalAbidin
#MuadzBinJabal
#Setelah5TahunNiat

Kami suka mkn tamar,
Eh ada Amar.😇 #pantunklasik
#MTDM #Pantunduakerat
#CNY #NoraDanish

Zayra teman ummi pergi taalim 🤗 #lepasrindu#Mtdm

Habib Ali Zaenal Abidin al Hamid pesan, baca doa ni setiap kali selepas solat supaya dilindungi daripada azab kubur. #mtdm

Ya Rasulullah, sekiranya seseorang itu hadir ke majlis seperti ini tetapi niatnya bukan kerana Allah atau sekadar melaluinya sahaja atau sekadar duduk bersahaja, adakah dosa2nyajuga diampunkan?
Jawab baginda saw, "Dia duduk dengan orang yang diampunkan, dia pun mendapat keampunan."
-
Sekiranya sesebuah negeri itu penduduk2nya beriman dan bertaqwa kepada Allah, pintu2 keberkatan akan terbuka dan turun dari langit serta keluarlah segala keberkatan dari bumi. - Habib Ali Zaenal Abidin Al-Hamid

#majlistaalimdarulmurtadza #mtdm

.
.
こんばんは☺︎
やっと我が家にも届きました!
申し込みもちろんは既にしましたよ♩
vol.3 以来、当たってないので今年こそ行きたい〜〜( ; ; )
.
.
先日、mtのイベントに久しぶりに参加して来たので近々更新します♩
.
.
#mtfactorytour #mtfactorytourvol7 #mtfactorytour7 #mt #カモ井 #カモ井加工紙 #工場見学 #岡山 #倉敷 #mtdm #趣味 #一人暮らし #管理栄養士 #保育園管理栄養士 #栄養士 #保育園栄養士

Bau Gaharu Asli sangat lembut, bebas kimia. Tak sakit hidung walaupun baunya kuat berbanding gaharu yang dicampur essential oil atau chemical perfumes. Bau lebih pada perfumes itu sendiri.
.
Nak tahu bukhoor anda terlebih kimia reaction bila korang bakar? Hidung pedih dan terbatuk. Bukannya tanda ada jin. Jangan anggap pakai gaharu nak cegah dan rawat sihir jin sahaja. Terkadang tindakan bebas kimia, buat kita terbatuk dan pedih mata dan hidung. Lagi² yang ada alergi
.
Pilihlah bukhoor yang gaharunya asli dan bebas kimia. Lebih natural dan organik. Jom cuba satu Gaharu Asli Homemade Musk dari kami 😇
.
Visit Our Instagram : @hubbsunnahofficial
Facebook : @hubbsunnahofficial
Email : hubbsunnahofficial@gmail.com
.
🌏 Worldwide Shipping
⤴️ Click link on our bio to order
.
Allahumma Solli 'Aala Muhammad 💚
.
#sunnah
#oudh
#mtdm
#tasbih
#gaharu
#mawlid
#selawat
#bukhoor
#muslim
#tareem
#brunei
#dubai
#australia
#indonesia
#singapore
#capalnabi
#mabkhara
#maulidnabi
#islamicgift
#agarwood
#woodwork
#tvalhijrah
#handmade
#woodcrafted
#incenseburner
#blessedsandal
#darulmurtadza
#habibalialjufri
#habibumaralhafiz
#habibalizaenalabidin

Pelbagai barangan Sunnah buat para pencinta Rasulullah ﷺ. Wooden Islamic Art 💖
.
Custom and Beautifully Hand Made
.
.
Visit Our Instagram : @hubbsunnahofficial
Facebook : @hubbsunnahofficial
Email : hubbsunnahofficial@gmail.com
.
🌏 Worldwide Shipping
⤴️ Click link on our bio to order
.
Allahumma Solli 'Aala Muhammad 💚
.
#sunnah
#gift
#oudh
#mtdm
#tasbih
#gaharu
#muslim
#mesir
#tareem
#brunei
#dubai
#australia
#singapore
#keychain
#capalnabi
#mabkhara
#islamicgift
#agarwood
#woodwork
#tvalhijrah
#handmade
#weddinggift
#woodcrafted
#incenseburner
#bazaarpaknil
#darulmurtadza
#habibalialjifri
#habibumaralhafiz
#habibalizaenalabidin

🔸 BUKHOOR HOMEMADE MUSK (Yemen Style) 🔸
.
.
▪️ Serbuk gaharu Asli campuran musk. Bau soft dan manis. Tak sakit tekak dan tak kuat bau.
.
▪️ Sebotol boleh tahan lebih 4 - 6 bulan mengikut tahap penggunaan.
.
💌 MYR 20 50gram
💌 MYR 40 100gram
.
Visit Our Instagram : @hubbsunnahofficial
Facebook : @hubbsunnahofficial
Email : hubbsunnahofficial@gmail.com
.
🌏 Worldwide Shipping
⤴️ Click link on our bio to order
.
Allahumma Solli 'Aala Muhammad 💚
.
#sunnah
#oudh
#mtdm
#tasbih
#gaharu
#mawlid
#selawat
#bukhoor
#muslim
#tareem
#brunei
#dubai
#australia
#indonesia
#singapore
#capalnabi
#mabkhara
#maulidnabi
#islamicgift
#agarwood
#woodwork
#tvalhijrah
#handmade
#woodcrafted
#incenseburner
#blessedsandal
#darulmurtadza
#habibalialjufri
#habibumaralhafiz
#habibalizaenalabidin

Silahkan buka surat Al Haaqa ayat 19-27 beserta tafsirnya dari ulama yang mukhtabar (e.g. Al Jalalein, Ibn Katsir or Qurtubi dll) untuk penjelasan lebih komplitnya

Ini ayat menjelaskan kepada kita bahwa nanti di hari penghisaban, akan ada manusia yang menerima buku amal (kitab) dengan tangan kanan (golongan yamini = ahli surga) dan juga sebaliknya yakni tangan kiri (golongan syimal = ahli neraka)

Yapp, semua muslim pasti tau akan hari penghisaban. Tapi tidak ada salahnya kita saling mengingatkan untuk kebaikan supaya kita tetap terus waspada terhadap maksiat

Singkat cerita, everything will be computed. Mulai dari mata, mulut sampai ke kaki. I repeat, everything!
Orang-orang terdekat saya pasti sering mendengar kata 'sssssttttt' atau 'hisaaaab' yang keluar dari mulut saya jika lidah mereka silap dalam berucap ataupun mata mereka yang mungkin dengan tidak sengaja melihat lalu memandang yang diharamkan dll

Karena saya, ataupun sesiapa saja, pasti tidak mau ada saudara, teman, kerabat, atau orang terdekat terjerumus kedalam maksiat yang berpotensi besar akan dihisab

Makanya melalui postingan ini, saya mengingatkan diri sendiri dan juga saudara saya yang lain akan hari penghisaban itu pasti akan terjadi dan hari itu akan menjadi hari yang sangat berat untuk kita.
Jangan sampai nanti kita menerima kitab dengan tangan kiri dan mengatakan 'aku tidak tau akan ada hisab'

Sedangkan Allah sudah memberi tau kepada kita dalam al quran tentang hari penghisaban tersebut dan juga telah mengutus RasulNya untuk menyampaikan risalah
Masih layakkah kita mengatakan 'aku tak tau akan ada hisab' seperti disebutkan dalam ayat diatas?

Kita berdo'a kepada Allah subhanahu wata'ala berkat kemuliaan baginda Rasulullah Muhammad ﷺ supaya di hari penghisaban nanti, kita menerima kitab dengan tangan kanan dan termasuk dalam golongan yamini

Aamiin Allahumma aamiin
Allahumma shalli'ala sayyidina Muhammad 👳👳👳
#lifelesson #habibalizaenalabidin #cocombeechannel #cocombee #pecintarasulullah #shallualannabiy #pecintaahlulbait #habibalialhamid #pecintahabibalizaenalabidin #MTDM #majlistaklim #darulmurtadza #masjidmuadzbinjabal #setiawangsa #54200 #kualalumpur#

Tahniah kepada guru tercinta kita,Al Habib Ali Zaenal Abidin bin Abu Bakar Al Hamid atas ANUGERAH TOKOH ILMUAN SELANGOR 2018.. Alhamdulillah.. .

#HabibAliZaenalAbidin❤
#MTDM
#MajlisTalimDarulMurtadza

Most Popular Instagram Hashtags