#motivatetodominate

MOST RECENT

Eagle Hill ✔
Centipede Hill ✔
Cobra Hill ✔
Monkey Hill ✔
Mosquito Hill ✔

Trans Melati Hill done. End of training with KE7B members. Off to preparing mentally for EBC!

#SkuadSiswaLabahLabah #siswalabahlabah #KakiLumpuhLangkahJauh #azsyafinite #motivatetodominate #sllmovement #araneaxhopes #araneaXsquad #climbing #hiking #nature #disabled #sportaddict #outdoors #xgames #throwback #metroharian #moneyandyou #thriathlon #bbc #ebc #everestbasecamp #disabled

Bukit Melati ini memang sesuai untuk semua lingkungan manusia untuk naik.

Dia punya cabang lagi banyak dari bukit gasing dan puncak dia lagi banyak. Trail dia pun ada banyak jenis, dari hardcore kepada amature pun ada.

Bawah pulak dah siap ada gerai makan, boleh refresh diri. Tempat untuk pasang khemah/hammock pun banyak yang cantik macam bukit besi.

Memang hotspot untuk sesiapa yang nak training untuk mendaki mahupun trail run atau sekadar nak leisure. Untuk yang kaki selfie pun boleh, sebab tak perlu sampai puncak pun banyak tempat untuk selfie.

#SkuadSiswaLabahLabah #siswalabahlabah #KakiLumpuhLangkahJauh #azsyafinite #motivatetodominate #sllmovement #araneaxhopes #araneaXsquad #climbing #hiking #nature #disabled #sportaddict #outdoors #xgames #throwback #metroharian #moneyandyou #thriathlon #bbc #ebc #everestbasecamp #disabled

Hai, aku bukan Bane, penjahat cerita Batman. Hehe.

Tapi aku Adam atau kepada yang tak mengenali aku, nama sebenar aku Azrulkhan Hasrullah Matsah. (tiada kaitan dengan pelakon Bollywood popular Shah Rukh Khan, cuma kehenseman je lebih kurang)

Mungkin yang baca ini kebanyakannya dah kenal pun aku siapa, tapi biarlah aku bajet acah korang tak kenal. (Macam orang marketing selalu buat, haha)

Aku dilahirkan sebagai manusia kelainan upaya kesan dari penyakit masa kecik, Leukimia. Semenjak itu, aku sah sebagai seorang pemegang kad JKM warna merah.

Aku tidak mempunyai keupayaan berjalan, apatah lagi berlari. Tetapi aku mampu merangkak jika tidak menggunakan kerusi roda.
Dan dengan merangkak lah aku menceburi dunia pergunungan sejak tahun 2014. Bagi seorang manusia yang hidup selama 20 tahun tanpa pernah aktif sukan atau aktiviti luar, aku tak pernah menyangka, aku mampu mendaki begitu banyak bukit dan gunung.

Tahun 2016, aku mendapat ajakan untuk mendaki Gunung Kinabalu. Seluruh rakyat Malaysia sedia maklum status gunung tersebut sebagai yang tertinggi di Malaysia. Gagal buat kali pertama tidak mematahkan semangat aku untuk mencuba dan berjaya untuk kali kedua pada tahun yang sama.

Dan sekarang tiba tahun 2018, salah satu impian aku untuk mendaki Everest Base Camp bakal terlaksana tak lama lagi ensha Allah. Aku mohon doa dan sokongan lagi dan lagi dari seluruh rakyat Malaysia supaya pendakian kali ini berjaya dengan lancar dan sejahtera! Terima kasih dan salam jumaat!

#SkuadSiswaLabahLabah #siswalabahlabah #KakiLumpuhLangkahJauh #azsyafinite #motivatetodominate #sllmovement #araneaxhopes #araneaXsquad #climbing #hiking #nature #disabled #sportaddict #outdoors #xgames #throwback #metroharian #moneyandyou #thriathlon #bbc #ebc #everestbasecamp #disabled

Malaysia earned first gold medal of commonwealth games today through Azroy Hazal Wafie Izhar Ahmad, weightlifting athlete, congratulation Azroy! Barakallah. 💪😊 Training again today with hardcore spirit to make it real. God bless us with strength to inspire ourselves and others.
Tangkap muat amik gambar bila sempat saja. Masa nak kene cepat, performance nak kene mantap.
Tak dapat nak update semua latihan. Tapi diharapkan sokongan tetap diberikan.

Go hard or go home. 👊

#SkuadSiswaLabahLabah #siswalabahlabah #KakiLumpuhLangkahJauh #azsyafinite #motivatetodominate #sllmovement #araneaxhopes #araneaXsquad #climbing #hiking #nature #disabled #sportaddict #outdoors #xgames #throwback #metroharian #moneyandyou #thriathlon #bbc #ebc #everestbasecamp #disabled

Nothing happens over night ...we all know our visions for our body doesn’t . Work hard and trust your process #build #mentallystrong #seeitthrough #motivatetodominate

You think hiking is your ally? You merely adopted the hike. I was born in it, molded by it.
I didn't see the summit until I was already a man, by then it was nothing to me but blinding.

Hardcore training by days. Go hard or go home.

All the best to Malaysian Athletes of Commonwealth Gold Coast 2018.

#SkuadSiswaLabahLabah #siswalabahlabah #KakiLumpuhLangkahJauh #azsyafinite #motivatetodominate #sllmovement #araneaxhopes #araneaXsquad #climbing #hiking #nature #disabled #sportaddict #outdoors #xgames #throwback #metroharian #moneyandyou #thriathlon #bbc #ebc #everestbasecamp #disabled

Bersama DMFK, mengambil aura positif dari orang yang hebat terkenal seantero Malaysia. 💓

Kunci kejayaan insan yang bahagia, berjasa dan berjaya duniawi dan ukhrawi adalah minda sentiasa positif.

#SkuadSiswaLabahLabah #siswalabahlabah #KakiLumpuhLangkahJauh #azsyafinite #motivatetodominate #sllmovement #araneaxhopes #araneaXsquad #climbing #hiking #nature #disabled #sportaddict #outdoors #xgames #throwback #metroharian #moneyandyou #thriathlon #bbc #dmfk #nlpmalaysia

Hanya orang yang benar-benar berada di sisi kita akan faham, apa yang kita perlu lalui, apa yang perlu kita hadapi, apa yang perlu kita tempohi untuk mencapai sesuatu kejayaan atau impian.

Orang lain hanya boleh nampak apa yang mereka mampu nampak. Nampak kita gah di atas puncak, nampak kita senyum lebar sambut kejayaan, nampak kita hebat capai impian.

Tapi di belakang, setiap kesusahan, setiap pengorbanan, setiap cabaran, setiap sakit perit, setiap jatuh bangun, hanya kita dan orang tertentu saja yang tahu dan faham.

Orang lain tahu sedikit pun, belum tentu faham.

Orang yang tak tahu langsung itu akan mula pertikai apa yang mereka tak faham. Nak jelas kan pun belum tentu diterima, hanya bila mereka dalam posisi kita saja akan tahu apa yang kita lalui.

Nak capai sesuatu itu walaupun nampak mudah di mata orang lain, belum tentu mudah di mata mereka yang berusaha mencapainya. Walau semudah mana mulut berkata.

Usaha yang kita terpaksa berikan kadang-kadang tak mampu diungkap dengan kata-kata, begitu juga bila nak menghargai usaha orang yang benar-benar membantu kita.

#SkuadSiswaLabahLabah #siswalabahlabah #KakiLumpuhLangkahJauh #azsyafinite #motivatetodominate #sllmovement #araneaxhopes #araneaXsquad #climbing #hiking #nature #disabled #sportaddict #outdoors #xgames #throwback #metroharian #moneyandyou #thriathlon #bbc

*Projek SiswaLabahLabah ke EBC* bakal dilancarkan tak lama lagi! Sempena pendakian ini, skuad siswalabahlabah membuka softbooking design siswalabahlabah! >> BLUE - *Motivate To Dominate*
>> BLACK - *Believe In The Impossible*

Jenis kain: *Drifit*

Harga Asal: RM 32
*Harga promosi: RM 28*

Dapatkan baju skuad siswa labah labah anda *sekarang*! Pembelian lebih dari 2 helai dapat *diskaun RM27*

Jom, tunjukkan sokongan anda untuk pendakian kali ini, pakai semasa Adam mendaki nanti!

#SkuadSiswaLabahLabah #siswalabahlabah #KakiLumpuhLangkahJauh #azsyafinite #motivatetodominate #sllmovement #araneaxhopes #araneaXsquad #climbing #hiking #nature #disabled #sportaddict #outdoors #xgames #throwback #metroharian #moneyandyou #thriathlon #bbc #ebc #everestbasecamp #disabled

Can the journey be a lot easier?

It can be but it doesn't have to. It shouldn't.

So that you will appreciate more the little things you've earned, after all the struggles.

But the journey doesn't have to be awfulluy terrible. The stronger you get, the better you will be.
Keep in mind, the journey will never ever be easy if you're meant to be stronger than the rest of the world.

Enjoy your struggles, appreciate your journey.

Inna Ma'al Usri Yusra.
#SkuadSiswaLabahLabah #siswalabahlabah #KakiLumpuhLangkahJauh #azsyafinite #motivatetodominate #sllmovement #araneaxhopes #araneaXsquad #climbing #hiking #nature #disabled #sportaddict #outdoors #xgames #throwback #metroharian #moneyandyou #thriathlon #bbc

Assalamu3leykum para sahabat dan kenalan sekalian, aku ada pengumuman besar hendak dimaklumkan.

Seperti yang aku war-warkan, aku bakal menjalankan pendakian ke Everest Base Camp atau mudahnya EBC pada hujung bulan ini. Namun, berlaku perubahan dari segi tarikh.

Berita baiknya, pendakian ini tetap akan dijalankan kerana kami mendapat sokongan penuh dari Kelab Eksplorasi 7 Benua atau pendeknya KE7B yang juga dianggotai oleh pendaki lejen Muqharabbin Mokhtarrudin yang pada tahun lepas telah berjaya melakukan cabaran The Grand Slam Exploration.

Pendakian ini dirancang bermula pada 27 April tahun ini sehingga 15 Mei.
Di sini, aku dengan rendah diri dan sepenuhnya memohon kalian untuk mendoakan yang terbaik untuk aku, insan kerdil yang cuba mencapai impian yang besar.
*****************************************************************
Pendakian ini juga bakal membawa kesedaran kepada masyarakat untuk memahami bahawa golongan kelainan upaya seperti aku mampu berdiri sama tinggi dan duduk sama rendah dengan mereka yang sempurna sifat fizikalnya.

Tambahan pula, tema pendakian ini juga adalah satu sumbangan untuk melahirkan kesedaran dalam memahami golongan Autisme dengan membawa tema pendakian, 'Climb for Autisme'. Aku bukanlah pakar dalam bercakap berkenaan golongan istimewa ini walaupun kami jatuh dalam spesis OKU, tapi aku dikelilingi oleh mereka yang tahu dan mempunyai keluarga yang disahkan autisme. Bapa aku sendiri juga merupakan Guru Pendidikan Khas yang selalu berhadapan dengan kanak-kanak dyslexia, ADHD, autisme dan down syndrome. Pendakian ini merupakan satu pendakian khas untuk aku sendiri secara peribadi. Belum tentu seberapa banyak gunung atau bukit yang aku daki sebelum ini boleh menjadikan cabaran kali ini mudah tapi aku akan berusaha semampu mungkin. Kerana, seperti mana aku mendaki Broga pertama kali dahulu, niat aku cuma mahu melihat sejauh mana potensi diri, itu saja ensha Allah.

Tapi, aku tidak nafikan. Pendakian ini bukan lagi pendakian peribadi, ia adalah pendakian yang membawa nama negara di mata dunia. Oleh itu, aku benar-benar-benar mengharapkan sokongan dari semua pihak tak kira bangsa atau agama dan teruskan doa sehingga misi aku ini b

Bukan Alpha atau Mambang, yang ku gentar hanya SATU.

Kecik kecik cili padi, tergigit tercekik rasa mati,
bila senja cendera igauan terlaksana realiti,
biar terbakar dek azam membara, jangan hangus dek pelita hasad nista,
Taqwa dunia pasti sementara, tuai padi budi lepas atas neraca,
maut bila mayat dapat buku dari belakang atau kiri, yang dari kanan tenang pasti dinanti bidadari.
Lagi mahu dikesal, hanya terpilih jadi saksi zat abadi.

Lima tiang pukul gendang, gegendang degil hilang menang.

Asmara nafsu terbiar hayat,
Berjasad mayat, berjasa bejat.

Mulut pukul kata, lempar angin tatabahasa, kiasan hilang erti, simile semerbak bau kaki.

Buku lima dalam poket, akal sepit bawah kangkang, telur pecah jalan senget, habis sembang masuk kandang,

Tangan hayun dunia, mata terpegun tak percaya, hati busuk mula hidup dosa tekun direncana,

Muka timur, otak barat, bahasa selerak rasa hebat,
Depan utara, belakang selatan, silap jalan tarikat syaitan,

Semak semak si pekak memekak, pukul tuli, kering tekak.
tangan kudung, tunding jari, hati hitam, dengki memuji.
tunduk ke bumi, biar berpada bila bersujud,
salah tunai tertib, mendukung biawak hidup.

#LetakManaParangnya #LetakManaSayangnya #SkuadSiswaLabahLabah #siswalabahlabah #KakiLumpuhLangkahJauh #azsyafinite #motivatetodominate #sllmovement #araneaxhopes #araneaXsquad #climbing #hiking #nature #disabled #sportaddict #outdoors #xgames #throwback #metroharian #moneyandyou #thriathlon #bbc

Let’s get it in !!! Even if you missed yesterday #motivatetodominate

Aku bukan pendaki padu, bukan pendaki terulung. Cuma biasa-biasa atau lagi kurang dari biasa.
Bukan pencinta alam yang sempurna cintanya, bukan aktivis hutan bukit yang banyak ilmunya.
Niat cuma sebab minat dan cuma mahu merasa. Selebihnya masih belajar-belajar.

Bukan di bawah lagi, juga bukan di atas sangat. Masih merangkak, masih bertatih. Langkah perlahan tapi lebih selangkah lah dari semalam.

Selagi aku tak kacau hidup sesiapa, aku selesa dan gembira. Itu saja lebih penting bagi aku.

#SkuadSiswaLabahLabah #siswalabahlabah #KakiLumpuhLangkahJauh #azsyafinite #motivatetodominate #sllmovement #araneaxhopes #araneaXsquad #climbing #hiking #nature #disabled #sportaddict #outdoors #xgames #throwback #metroharian #moneyandyou #thriathlon #bbc

Most Popular Instagram Hashtags