#minumair

MOST RECENT

Water purifier : CORE

Boleh pilih Suhu:

1. HOT (panas) 97'C
2. COLD (sejuk) 4'C
3. ROOM (suhu bilik) 25'C ★Total tangki 22 liter
★Bulanan RM140
★Minimum kontrak 3 tahun
★Tapisan paling halus dan bersih (RO- Reverse osmosis) *OFFER FREE DEPOSIT RM200

whatsapp atau Call
0184714627

#penapisair #coway #cowaymalaysia #cowaykl #cowayselangor #cowayjohor #cowaywaterfilter #cowaymurah #penapisaircoway #masalahbekalanair #reverseosmosis #minumair #corewaterpurifier #waterpurifier

Masih di suasana ramadhan nih, jangan lupa untuk minum air yang cukup biar puasanya tetep sehat dan segala aktifivitas ibadah lancar 👍
.
.
.
#tipsramadhan #water #drinking #mineral #puasa #1439h #repost #followforfollow #hidupsehat #tetepsehat #minumair

Semoga dengan memperingati Hari Kebangkitan Nasional, kita semua diingatkan untuk selalu mengingat jasa-jasa pahlawan kita. - Menteri Kelautan dan Perikanan Susi Pudjiastuti.
.
Hari kebangkitan nasional yaitu masa di mana Bangkitnya Rasa dan Semangat Persatuan, Kesatuan, dan Nasionalisme serta kesadaran untuk memperjuangkan Negaranya.
Hari Kebangkitan Nasional atau disingkat dengan Harkitnas itu sendiri lahir pada tanggal 20 mei 1908 yang di ambil dari organisasi Budi Utomo (Boedi Oetomo). Budi Utomo didirikan oleh para pelajar di School Tot Opleiding Van Inlands Artsen (STOVIA) dan di gagas oleh Dr Wahidin Sudirohusodo.
.
#dayatahantubuh #kolesterol#obathipertensi #buahpace #pace#mengkudu #obatdiabetes #minumair#obatkolestrol #obatasamurat#hidupsehat #sehatalami #obatkesehatan#saribuahmengkudu #puspapharma#healthylife #healthylifestyle#polahidupsehat #metabolisme#metabolismebooster#metabolismetubuh #harkitnas #hatkitnas2018 #harikebangkitasnasional #kebangkitannasional

Bukan air manis tau✖️no no no!!!
. .
Air kosong ✔️ #cerita #minumair #airkosong #sayno #airmanis #lebihkansenyuman #manisdalamsenyum #salamramadhan

Selamat berbuka puasa
#minumAir
#makanPinang
#cukuptau

Tips minum 8 gelas air di bulan Ramadhan..barulah badan sihat dan cergas..😊
.
Nak order TKO FAT BURNER MEGA 3.0?
Boleh PM saya sekarang di 📲013-5386991..
.
ORDER HARI NI, DAPAT HARI NI..✔
.
.
#mrfatburner #fatburner #fatburnermega #bakarlemak #pembakarlemak #kurus #jomkurus #sihat #minumair #tipskurus #kualalumpur #selangor #negerisembilan #poslaju #lazada #ootd #carousell #sayajualonline

3 keunggulan OW Water:
Air minum murni
Kandungan Oksigen tinggi
Air aktif yang mudah diserap tubuh Anda.
Minum 1botol OW Water setiap hari.
OW Water, air minum untuk kesehatan Anda.
#keunggulanowwater #airminumseha #oksigentinggi #oksigen #airmurni #airaktif #tubuhsehat #minumair #owwatermurah

Banyak-banyakin sabarnya, jangan lupa minum biar ga keselek.✌
(Ya I really need to drink more water) .
.

Buk @callme.megha jepretannya ninja juga yah 😁
.
#drinks #drinkspecial #drinksomewater #drinks #drinksome #drinkstime #drinksdrinks #drinksofig #drinksanyone #drinksinhand #drinksandmoredrinks #water #bottles #bukanendorse #waterbottle #mybottle #banyakminum #minumair #lefhanded #kidal #mebeingkidal

Minum air sendang ini membuat aku terasa sejuk dan segar ditenggorokkan
#minumair

Ema memang selalu #pesan amik #vitamin kena minum air masak banyak na. Ada yang tanya puasa camna nak #minum air banyak.
Ok ni gambar cara minum air masak/kosong di bulan puasa ya.
Segelas :
1. Selepas Bangun untuk #sahur
2. Selepas sahur
3. Selepas azan maghrib
4. Selepas #solat maghrib
5. Selepas makan
6. Selepas solat isyak
7. Selepas terawih
8. Sebelum #tidur

Cukup dah ni.
Kau jangan bagi alasan amik vitamin takleh #puasa sebab nak cukupkan air dalam badan ya! Batal puasa tanggung sendiri ya. Kak dah habaq ni na...😉 -faema ismail-
019.411.0543

#SHAKLEE #shakleesimpangampat #imiracle #teampermata2018 #Projekbuatduit #mrgrey #faema_vitaminsihat #naksihat #puasa #minumair #shakleemalaysia #takadacintasepertimu #cintafatamorgana #tipssihat

Tips mengatur asupan air putih selama berpuasa 😉👌
.
#air #airputih #airputihsehat #minumair #asupan #bukapuasa #sahurpuasa #dehidrasi

Pernah denger kan? Kampanye minum air putih minimal 8 gelas sehari atau 2 liter per hari?💦💦💦Itu MINIM loh...
*KEBUTUHAN AIR TIAP INDIVIDU BERBEDA*
.
Start dari hal yang simple...
Kalau MAU pasti BISA💪🏻 SALUT Jul!
Keep making #progress yah!
#DietSehat #PejuangSehat #HidupSehat #PejuangDiet #CoachCty_Testimoni #KonsultanHerbalife #DietCoach #KonsultanNutrisi #HerbalifeNutrition #MinumAir #TipsDiet #InfoDiet #MinumAirPutih #DrinkMoreWater

Tahukah kamu, meminum air putih memiliki banyak manfaat dan membuat kita lebih sehat, lho. Khususnya saat kamu berpuasa. Tapi masih banyak orang yang tidak membiasakan meminum air putih yang cukup. Padahal, untuk menggantikan cairan tubuh yang hilang, meminum air putih saat sahur, setelah buka dan sebelum tidur memiliki banyak manfaat.

Apa saja manfaat air putih itu:
1. Melancarkan pencernaan
Saat sahur, perut kita dalam keadaan kosong. Dengan meminum air dalam keadaan perut kosong, akan membantu meluruhkan kotoran-kotoran yang menempel pada usus dan membuatnya lebih mudah menyerap nutrisi makanan yang masuk ke dalam tubuh. Pencernaanmu menjadi lancar dan zat gizi pun terserap dengan baik.

2. Menambah darah
Bagi kamu yang memiliki gejala anemia seperti pusing dan badan lemas disarankan untuk meminum air putih yang cukup. Meminum air putih dalam keadaan segar akan membantu tubuh membentuk sel darah yang baru, sehingga gejala-gejala anemia dapat terhindari.

3. Meningkatkan fungsi tubuh
Sistem limpa kita dapat diseimbangkan dengan meminum air yang cukup. Dengan menghidrasi tubuh, selama sehari fungsi tubuh kamu akan memaksimalkan aktivitasnya. Selain itu, air putih juga bisa mencegah infeksi pada tubuh.

4. Kulit tampak cantik dan sehat
Meminum air putih dapat membantu detoksifikasi atau proses pembuangan racun dari tubuh. Proses detoksifikasi ini terjadi saat kita tidur. Oleh karena itu, dengan meminum air, akan mempercepat pembuangan racun-racun dan zat-zat asing yang berada dalam darah. Kulitmu akan tampak cerah, cantik dan sehat.

Nah, bagi kamu yang masih menyepelekan minum air putih yang cukup saat ingin berpuasa, ayo mulailah untuk melakukan pola hidup sehat ini dari sekarang. Dapatkan tubuh sehat dan fit untuk menjalankan aktivitas sehari-hari.

#kesehatanholistik
#tipsehat
#minumair
#puasa
#fasting
#healthylifestyle
#followforfollow
#like4like Sumber : cnn

PEJABAT KESIHATAN LEMBAH PANTAI mengucapkan "selamat meyambut Ramadan 1439H" dan "selamat menunaikan ibadah puasa" kepada semua.
Jadikan Ramadan kali ini lebih bermakna dengan mengamal CARA HIDUP AKTIF & SIHAT seperti: 🔵 Sentiasa kekal aktif dengan berjalan 10000 langkah sehari 🔵 Makan secara sihat #sukusukuseparuh 🔵 Minum air kosong secukupnya 🔵 Tidak merokok/vape/shisha 🔵 Jaga persekitaran dalam/luar rumah agar bebas dari Aedes/Denggi

Salam Ramadan 1439H! "Nafas Baru... Hidup Baru"

Follow FB, IG dan Twitter kami untuk informasi kesihatan berterusan.

FB Page: Jom Sihat Lembah Pantai
IG : @jomsihatlembahpantai
TWITTER : @PromosiLp 🔹PEJABAT KESIHATAN LEMBAH PANTAI🔹

#ramadan1439h #sihatmilikku #jomsihatlembahpantai #promosiLp #aktifkandirimu #makansecarasihat #sukusukuseparuh #minumair #tidakmerokokvapeshisha #perangiaedes #caridanmusnah

Tips minum 8 gelas setiap hari selama bulan puasa 😇😇
.
Selamat mencoba 😊
.
#tips
#minumair #8gelassehari
#dibulanpuasayangpenuhberkah

BAGAIMANA UNTUK MAINTAIN AIR SEPANJANG PUASA?
.
Esok akan mula puasa, Air menjdi sgt penting ketika puasa kerana ia juga membantu dlm proses autolisis.
Jdi bagaimana nk capai 8gelas?
Sebaiknya seawal pagi kita bgn, minum segelas dahulu(400ml) dan sambil makan kurma, cuba jgn makan makanan yg berlemak tinggi, bergoreng(NO NO NO) dan pedas..anda akan rasa sgt susah dan pedih ulu hati sblm tghari. Slps tu ikut cara dlm gambar.
.
Pastikan waktu berbuka juga jgn gelojoh, makan makanan yg baik² utk elakkan drpd rasa tk selesa perut. Sgt penting, jdi cuba tidur awal supaya anda sempat bgn utk sahur.
.
SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA.
.
Like, repost dan tag kawan² yg jrg minum air.
.
#minumair #ramadhankareem #8gelassehari #callalillyspa #spamuslimahkualaterengganu

Most Popular Instagram Hashtags