#lendir

7680 posts

TOP POSTS

Racing itu bukan sekedar ngegass ! racing itu adalah penghayatan dari hati ! 😎
#manoalfa
#duri betik
#lendir lele

Morning, bebaskan pikiran liar mereka.🐯
#liar #sajakliar #liur #lendir #wisatalendir

Semoga kita tetap jadi keluarga kawan, tetap kompak dan jaga persaudaraan kita 😁😜👊😘😍🎊🎉 #bestfriend #lendir #campfire

Sampai jumpa, sampai bertemu nanti :)
#LenDiR #bekasi #230615

Cairan kental yang keluar dari vagina, yaitu Lendir Serviks. Mengamati perkembangan lendir serviks merupakan salah satu syarat merencanakan kehamilan. Bagi wanita yang belum memahaminya, tak jarang lendir serviks justru dianggap sebagai keputihan atau bahkan penyakit.

Lendir serviks adalah salah satu pertanda baik bagi kaum wanita, karena hal ini menandakan bahwa fungsi serta kerja hormon estrogen dalam tubuh wanita berlangsung secara normal. Apakah seorang perempuan sedang dalam masa subur atau tidak bisa dilihat dari tekstur dan banyaknya lendir serviks yang keluar.

Setelah haid, Anda akan melihat perubahan tekstur lendir serviks, yaitu menjadi lebih basah dan licin setelah beberapa hari. Lendir serviks yang teksturnya bak putih telur diyakini sebagai penanda masa paling subur. Teksturnya yang halus dan elastis memungkinkan sperma berenang dengan mudah menuju sel telur. Saking elastisnya, lendir serviks di masa subur bisa diregangkan sekitar 5-7,5 cm tanpa putus di tengah.

Apa saja manfaat lendir serviks?
1. Memprediksi secara alami waktu terjadinya ovulasi.
2. Membantu sperma agar bisa lebih mudah dan bebas melewati serviks kemudian naik menuju uterus (rahim) untuk mencapai sel telur.
3. Membantu dalam mencegah infeksi di dalam vagina.
4. Memberi asupan nutrisi dan melindungi sperma didalam rahim.
5. Memberikan suasana atau lingkungan yang cukup baik bagi sperma untuk bisa bertahan hidup.
6. Memfasilitasi gerakan sperma sehingga pembuahan dapat berlangsung

Note: Mungkin jika hanya dengan metode lendir serviks saja dalam melihat tanda-tanda masa subur, akan kurang lengkap. Kamu perlu mengkombinasikannya dengan menggunakan metode suhu tubuh. Tunggu postingan selanjutnya ya. (img: google)

#lendir #lendirserviks #serviks #servicalmucus #masasubur #ovulasi #kesuburan #pregnancytest #pregnancy #teskehamilan #tespack #testpack #sensitif #kehamilan #kelahiran #momtobe #motherhood #amazingmoment #kebahagiaan #parenting #pregnant # happiness

Found it!! Fresh jelllyy fisssshhh....berdenyut2 g... #socute #geligeli #lembik #lendir #apaapalah

Nek pekok ojo mekok i, pekok yo sisan pekok wae 😄😂💩
.
.
.
.
#lendir

MOST RECENT

IVMIST = MINYAK NANO AROMA TERAPI .😍😍😍 Atau erti kata lain minyak magic!
Apa yg magic sgt tu?? IV Mist ni macam minyak angin.. macam ja tapi ❌ sama mcm minyak2 yg ada di pasaran tu.
.
Apa yg HEBAT SANGAT??? .
#IVMIST adalah rumusan terhebat Nano Bio Teknologi yang menghasilkan zarah minyak yang lebih halus sehinggakan ianya boleh disembur seperti air !

Menakjubkan!!
IVMIST MAMPU MERAWAT LEBIH DARI 1001 PENYAKIT!!! ➡ Ianya bertindak mencairkan #lendir punca masalah #resdung yang terperangkap di dalam rongga hidung
➡Lendir-lendir ini akan dibersihkan secara sihat tanpa melibatkan kos pembedahan yang mahal
.
Antara Khasiat Lain ?

🔸Migrain
🔹Buasir
🔸Kurap/Panau
🔹Gout
🔸Rambut Gugur
🔹Masalah Kahak
🔸Jeragat Teruk
🔹Sakit Pinggang/Lenguh2
🔸Sakit Kepala/Stress
🔹Alergik Makanan Laut
🔸Gigitan Serangga
🔹Sakit Gigi
🔸BANYAK LAGI!
.
KENAPA SEMAKIN RAMAI DAPATKAN IVMIST ??
✔ Kesan sepantas 1 hari penggunaan
✔ Mudah digunakan hanya sembur, hidu & sapu
✔ Selamat & tanpa kesan sampingan, kandungan 100% daripada herba kayu terpilih
✔ Pelbagai kegunaan merawat penyakit
✔ Sesuai untuk semua peringkat umur

Diperbuat Dari 10 Bahan Organik Terpilih
✔ Habbatus Sauda
✔Argan
✔Serai
✔Eucalyptus
✔Halia
✔Halia Bara
✔Kelapa Dara
✔Limau Purut
✔Pudina
✔Saffron

Banyak sangat MANFAAT IV MIST! HARUS CUBA! WAJIB! .
Harga?? Semestinya MURAH TERLAJAK LARIS

Whatsapps 0192119262

#ivmist #ivmistmurah #ivkids #ivsoap #ivkool #ivmistoil #sembursembursegar
#semburanajaibivmist
#SatuRumahSatuIVMist

Menakjubkan!! 😱😱
IVMIST MAMPU MERAWAT LEBIH DARI 1001 PENYAKIT!!! .
➡ Ianya bertindak mencairkan #lendir punca masalah #resdung yang terperangkap di dalam rongga hidung
➡Lendir-lendir ini akan dibersihkan secara sihat tanpa melibatkan kos pembedahan yang mahal. .
Antara Khasiat Lain ?

🔸Migrain 🔹Buasir 🔸Kurap/Panau 🔹Gout 🔸Rambut Gugur 🔹Masalah Kahak 🔸Jeragat Teruk
🔹Sakit Pinggang/Lenguh2
🔸Sakit Kepala/Stress
🔹Alergik Makanan Laut
🔸Gigitan Serangga
🔹Sakit Gigi
🔸BANYAK LAGI!
.
KENAPA SEMAKIN RAMAI DAPATKAN IVMIST ?? .
✔ Kesan sepantas 1 hari penggunaan
✔ Mudah digunakan hanya sembur, hidu & sapu
✔ Selamat & tanpa kesan sampingan, kandungan 100% daripada herba terpilih ✔ Pelbagai kegunaan merawat penyakit
✔ Sesuai untuk semua peringkat umur

Diperbuat Dari 10 Bahan Organik Terpilih
✔ Habbatus Sauda
✔Argan ✔Serai ✔Eucalyptus
✔Halia ✔Halia Bara ✔Kelapa Dara ✔Limau Purut ✔Pudina ✔Saffron

Banyak sangat MANFAAT IVMIST! HARUS CUBA! WAJIB! .
Harga?? Semestinya MURAH TERLAJAK LARIS

Info lanjut :
Whatsapps +6014-8140418

#stokisivmistpaka #ivmistmagicoil
#ivmistpelbagaiguna #murahmudahmujarab
#1st_aidcomel #ejendropshipdiperlukan

Menakjubkan!! 😱😱
IVMIST MAMPU MERAWAT LEBIH DARI 1001 PENYAKIT!!! .
➡ Ianya bertindak mencairkan #lendir punca masalah #resdung yang terperangkap di dalam rongga hidung
➡Lendir-lendir ini akan dibersihkan secara sihat tanpa melibatkan kos pembedahan yang mahal. .
Antara Khasiat Lain ?

🔸Migrain 🔹Buasir 🔸Kurap/Panau 🔹Gout 🔸Rambut Gugur 🔹Masalah Kahak 🔸Jeragat Teruk
🔹Sakit Pinggang/Lenguh2
🔸Sakit Kepala/Stress
🔹Alergik Makanan Laut
🔸Gigitan Serangga
🔹Sakit Gigi
🔸BANYAK LAGI!
.
KENAPA SEMAKIN RAMAI DAPATKAN IVMIST ?? .
✔ Kesan sepantas 1 hari penggunaan
✔ Mudah digunakan hanya sembur, hidu & sapu
✔ Selamat & tanpa kesan sampingan, kandungan 100% daripada herba terpilih ✔ Pelbagai kegunaan merawat penyakit
✔ Sesuai untuk semua peringkat umur

Diperbuat Dari 10 Bahan Organik Terpilih
✔ Habbatus Sauda
✔Argan ✔Serai ✔Eucalyptus
✔Halia ✔Halia Bara ✔Kelapa Dara ✔Limau Purut ✔Pudina ✔Saffron

Banyak sangat MANFAAT IVMIST! HARUS CUBA! WAJIB! .
Harga?? Semestinya MURAH TERLAJAK LARIS

Info lanjut :
Whatsapps +60199589527

#agentivmistpaka #ivmistmagicoil
#ivmistpelbagaiguna #murahmudahmujarab

Alhamdulillah. Feedback yang selalu kami terima pasti tak mengecewakan 🍭 .

Dah boleh say bye-bye dengan masalah-masalah . ♦Keputihan
☀Kegatalan
♦Berbau
☀Lendir berlebihan
♦Seks hambar
☀Tak selesa .
Dannnnn yang paling penting say bye-bye to panty linerrrr. Horrayyyy! .

Wasap - 016 3225218

Alhamdulillah, rasa selesa sangat bila guna Dewi Harum Feminine Wash. .
Khasiat dari 🌻 . 💋Daun + Buah Bidara
👄Sireh
💋Aloevera .

Mana lagi nak cari semua manfaat dalam satu botol.
.

Berapa kena invest beli DEWI HARUM FEMININE WASH
.
Rm44 (200ml) tahan 3bulan ke atas.
.
Walawehhhhh jimat habis
.
Wasap - 016 3225218

"Alhamdulillah..saya mmg ada alahan kerana ada resdung..sblum ni saya bgun tidur,sy akan bersin byk kali dan ada masa hidung saya akan keluar lendir dgn tiba2 ketika sdg tidur. Tetapi sejak saya mggunakan IV mist,sy bgun tidur dgn selesa,tidak bersin lg.. Pun begitu ada juga yg tegur yg kulit muka sy mcm x ada jerawat lg..sdgkan dulunye penuh dgn biji2 jerawat.😃.IvMist best la..sakit kepala pon boleh hilg kejap je"

Sy telah guna Iv mist 6btl kecil..👌🏻 Adik-beradik pn suke ngecek2.."-Pn.Rohalizawatie

Whatsapp 📱0199129260
#resdung
#lendir
#gatalmuka
#jerawat
#trustedseller
#sayapakaisayajual

. . . "Alhamdulillah..saya mmg ada alahan kerana ada resdung..sblum ni saya bgun tidur,sy akan bersin byk kali dan ada masa hidung saya akan keluar lendir dgn tiba2 ketika sdg tidur. Tetapi sejak saya mggunakan IV mist,sy bgun tidur dgn selesa,tidak bersin lg.. Pun begitu ada juga yg tegur yg kulit muka sy mcm x ada jerawat lg..sdgkan dulunye penuh dgn biji2 jerawat.😃.IvMist best la..sakit kepala pon boleh hilg kejap je"

Sy telah guna Iv mist 6btl kecil..👌🏻 Adik-beradik pn suke ngecek2.."-Pn.Rohalizawatie

Whatsapp 📱01137423477
#ivmistteammarsha #resdung
#lendir
#gatalmuka
#jerawat
#trustedseller
#sayapakaisayajual

Selamat pagi 😘 Dah gi keje ke tu ? Dah gi class ? Dah ready untk mulakan hari ini ? Tpi zara nak tnya. Kakak kakak basuh tak cik 🌸 dgan #celebrityfemininescrubwash scrubwash harini ?
Wajib basuh taw 😊 Supaya baru lah yakin untk buat aktiviti harini. Kan kan kan ? Hehehehe😍 Apa best sgat cfsw ni ? Haaaa simple je nak ckap. SETIAP MASALAH CIK 🌸 AKAK KONFEM LESAP ! 📲0169929289

#celebrityfemininescrubwash #fairykisses #terlajakpinkish #terlajakputih #gebu #kegelapan #berbau #keputihan #lendir #missv #datangbulan #jatuhhati #suamisayang #segar #sejuk #mencerahkan

" 10 SAAT HILANG BAU CIK BUNGA YANG TAK WANGI TU??!!😂😂 " .
Sekali penggunaan 98% pengguna CFSW mesti bagi feeedback Bau Cik Bunga hilang. .
Ye, tak sampai habis sebotol tau.
Sapu-sapu je, cuci-cuci je, calit-calit je.
Fuhhhhhh.
Mula lah bau bunga-bunga mcm spray perfume mahal kat Cik Bunga. .
Ramai pulak yang cakap mcm spray perfume. Wangi terlajakkkkk wangi. .
Bau datang bul.an pun hilang.
Bau sebab lendir keputihan pun hilang.
Bau kepam pun hilang.
Ishhhhhh.
Semua bau-bau tak wangi Cik Bunga pun hilang tak sampai separuh botol guna CFSW. .
CFSW bukan je pembersih wanita scrub pertama di Malaysia
tapi
Pembersih Wanita Paling Cepat Kesan di Malaysia. 😉 📲0169929289

#celebrityfemininescrubwash
#fairykisses #terlajakputih #terlajakpinkish #berbau #gelap #kegatalan #datangbulan #lendir
#hanyir #keputihan #kuantan #pahang

Ada masalah mcam ni ? Dah buntu makan pill ?
Cubalah gunakan produk viral ni. Beribu pengguna sgat sgat puas hati ❤ jatuh hati ❤ Asyik nak repeat order je. Siap ada suami yg belikan untk isteri 😍 Sweet kan ? Suami pun ambik peduli tntang cik 🌸 📲0169929289

#celebrityfemininescrubwash #fairykisses #missvgelap #berbau #gelap #hanyir #busuk
#keputihan #lendir #kegatalan #longgar #datangbulan #kuantan #pahang #suamijatuhhati

KHASIAT SIREH DALAM DEWI HARUM FEMININE WASH🍃
. 👄Mempercepat proses penyembuhan luka.
. 🌻 Mengurangkan kegatalan pada kulit.
. 🍭Membasmi kuman .
Rm44 jer uols!
.
Wasap - 016 3225218

KHASIAT ALOEVERA DALAM DEWI HARUM FEMININE WASH🍃
. 💦Memberi kelembapan dan kesegaran pd kulit
. 🌺Mengatasi masalah kekeringan pd kulit . ⛅Kaya dengan khasiat yang baik untuk kulit

200ml tahan untuk 3 bulan.

DAUN BIDARA DALAM DEWI HARUM FEMININE WASH🍃 🍃 Daun bidara dengan kandungan antiseptik, maka akan sangat berguna untuk mengubati luka, baik luka baru ataupun luka yang sudah lama.
. 🍃Daun bidara yang masih muda dan segar sangat berguna untuk mengatasi masalah kewanitaan, seperti keputihan, haid tidak normal dan masih banyak lagi.
. 🍃 Daun bidara sgt bagus digunakan utk mencegah kanser, tumor dan lain2 penyakit melibatkan alat kelamin.
.
Nak dapatkan kebaikan daripada daun bidara, kena cepat-cepat dapatkan DEWI HARUM FEMININE WASH.
.
Wasap - 016 3225218

Apa yang bestnya Dewi Harum ni sampai setiap bilik air wajib ada⚡⚡
.
👄 1 botol ada 200ml tahan sehingga 3 bulan ke atas.
👄 Bukan jenis cecair tapi jenis foam, takkan tumpah.
👄 Dihasilkan daripada 3 bahan utama iaitu, daun + buah bidara, ekstrak sireh dan aloevera.
.
Berapa korang kena invest untuk dapatkan DEW HARUM FEMININE WASH?
.
Rm44 jerr! Untuk 3 bulan?
.

Most Popular Instagram Hashtags