[PR] Gain and Get More Likes and Followers on Instagram.

#leherayam

280 posts

TOP POSTS

Untuk kudap kudapan karang nengok kedah vs selangor in progress ๐Ÿ˜† .. #leherayam goreng kfc nyumx3 . So team mane eh nak sokong mlm nih? ๐Ÿค”๐Ÿค”

Abis assignment renggangkan leher bersama sistew @suhairiyahzahrih
#leherayam

Sop Ayam (chicken soup).. neck and nibbles! The Indonesian in me came out tonight to cook dinner. Been wanting to nibble on chicken necks for a week now. Hahaha. #IndonesianCuisine #LeherAyam #soup ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ๐Ÿฒ

Being under the weather does not mean I have to go out looking like a zombie right? I can feel my skin feeling smoother and the pores getting smaller after the third day using #multifitserum . The lines on my neck seems finer too. Are you aware that when aging, the neck lines become more visible? I taknak ๐Ÿ“
#leherayam
#neverjustaprettyface
#agegracefully
#legendliveson

How to diet like that? Delicious unhealthy foods... Unhealthy foods always taste delicious... #onceinawhile
#kulitayam
#chickenskin
#leherayam
#chickenneck

Kaldu Ayam Kampung.
Di langganan saya membeli ayam kampung, saya bisa membeli leher, sayap atau cakar. Mereka menjualnya per biji. Paling murah sih leher. Perbiji Rp 2.500,oo. Atau saat membeli ayam kampung, jangan dibuang kepala dan cakarnya. Kita bisa kumpulkan untuk membuat kaldu. Kaldu ayam kampung jauh lebih gurih, enak dan sangat sehat. Beda dengan membuat kaldu dari ayam lehor. Saya buat 1-2 kali dalam sebulan dan simpan dalam freezer. Tiap butuh, sudah tersedia dehย ๐Ÿ™‚

Bahan:
1 kg ayam kampung bagian kepala leher, sayap atau cakar (boleh dicampur), cuci bersih (saya kemarin menggunakan 10 leher dan 8 cakar)
5 L air
1-2 buah wortel (bergantung ukuran), cuci dan potong besar-besar
1-2 buah bawang bombay (bergantung ukuran), cuci dan potong besar-besar
3 batang daun seledri, ikat
2 batang daun bawang, ikat
10-15 butir biji merica hitam

Cara Membuat:
โ€“ Masukkan semua bahan dalam panci besar.
โ€“ Panaskan dan kecilkan api setelah mendidih. Tutup panci.
โ€“ Buang busa dan kotoran yang keluar di permukaan kaldu.
โ€“ Masak dengan api kecil hingga 4 jam.
โ€“ Matikan api dan saring. Dinginkan.
โ€“ Bisa langsung digunakan atau simpan dalam lemari es. Bisa bertahan 1 minggu. Bagi menjadi @500-1000 mL dan masukkan kantung atau wadah dan simpan dalam freezer. Bisa bertahan hingga 3 bulan.

Untuk kurang lebih 3 L kaldu ayam

Catatan:
Semakin lama direbus, kaldu akan sangat kental. Misal mau menggunakan 1 L, kadang saya mengurangi jumlahnya dan tambahkan air. Karena kaldu ini pada dasarnya adalah konsentrasi dari kaldu biasa.
Bila kita menggunakan cakar, kaldu akan sangat kental hampir mirip jelly saat dingin.

#kalduayam #ayamkampung #kalduayamkampung #natural #alami #penyedapalami #cookingwithsheila #kitchen #dapur #resepdapur #homemade #delicious #cakarayam #sayapayam #leherayam #kepalaayam #gurih #freezer #kental #rebus #jelly #asli #sehat #bergizi #mpasi #health #healthyfood #broth #chickenbroth #chickenstock

sarapan pagi Tahun Baru..ayam bahagian thigh seketul, kaki ayam sbelah kiri n leher ayam..milO kOsong ais xkn penah lupe..azam abam thn ni, nk naik pelamin smbil telengkn leher..hahahaha~

#LeherAyam
#KakiAyam
#Sarapan
#SelamatTahunBaru2017
#TambamkanBadan

MOST RECENT

Hujan-hujan ni..sejuk pulak tu..jadi kite masakkan abang jamil Bubur Lambok..dinikmati pule dgn menu sempoi aje..CIKEN NECK FRIDAY NIGHTMARE...apa pun masak lepas maghrib tadi..dgn kasih sayang utk daddy...gitew..๐Ÿ˜Ž #leherayam #buburlambok #abangjamil #chefobie #medetop #medetopmalaysia #medetopcookingoil

๐Ÿ—๐Ÿœ๐Ÿฒ๐Ÿ—๐Ÿฒ๐Ÿœ
MENU JUMAAT KLIWON ABANG JAMIL
& SONS " CIKEN NECK FRIDAY NIGHTMARE WITH OMELLET SLICES MEDETOP " ๐Ÿ˜ฑ๐Ÿ˜ฑ๐Ÿ˜ฑ๐Ÿ˜ฑ "

Atau

LEHER AYAM MASAK JUMAAT KLIWON BERSAMA HIRISAN DADAR MEDETOP

Resepinye..selepas ini... InshaAllah ( dikongsi dlm fb : chefobie untold )
#abangjamil #chefobie #bengkelmasakan #medetop #medetopmalaysia #medetopcookingoil #resepiayam #leherayam

Sop Ayam (chicken soup).. neck and nibbles! The Indonesian in me came out tonight to cook dinner. Been wanting to nibble on chicken necks for a week now. Hahaha. #IndonesianCuisine #LeherAyam #soup ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ๐Ÿฒ

Being under the weather does not mean I have to go out looking like a zombie right? I can feel my skin feeling smoother and the pores getting smaller after the third day using #multifitserum . The lines on my neck seems finer too. Are you aware that when aging, the neck lines become more visible? I taknak ๐Ÿ“
#leherayam
#neverjustaprettyface
#agegracefully
#legendliveson

How to diet like that? Delicious unhealthy foods... Unhealthy foods always taste delicious... #onceinawhile
#kulitayam
#chickenskin
#leherayam
#chickenneck

GOOD NEWS!! Bagi yg suka meratah #Leherayam tu ke #pitstopkb tah membali dari @aishahjasmen_kitchen also #NasiAyamPenyet nya jangan lupa ok. ๐Ÿ‘๐Ÿ˜‹

makan malam kite nikmat today ๐Ÿ˜Š emmm yum..yummyyy..
#meatballpotatoes #leherayam #nasilemaksingget

#lunchbox
#lunch
#ayamsambal
#leherayamtertutup
#leherayam favvvv
#jgnbasir
#zai87stove ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ

Aku mau kok nerima kamu yang
Lebar-an , aku aja segini mulu gak Tinggi-an
.
.
.
#leherayam #punggungbencong #petasanbanting #kangparkirdufan

Most Popular Instagram Hashtags