#keranakasih

342 posts

TOP POSTS

Melepaskanmu, bukan mudah bagiku untuk melalui semua ini. From the makers of 'Kasih Tiana', another Mother's day special telemovie Kerana Kasih, 12 May 9pm on Suria. Working with another anugurah alumni @nurul.akhmar. dont miss it. #mothersday #elementpictures #keranakasih #dealingwithautism #butthisnotsequal

🍃Happy times come and go, But the memories stay forever....🍃 ➡️ OverDue pictures. @kerana_kasih 'Wrap Party'.. NeverTheLess, Big Fat Thank You to everyOne for this Amazing opportunity and It is truly an honor to be part of #KeranaKasih 🙏🏻🤗👻💋 🎥 #MothersDay #Movieon12thMay

#KeranaKasih: Jangan lupa menyaksikan telefilem khas Hari Ibu, Kerana Kasih, pada 9.00 malam ini hanya di Suria. Dibintangi oleh Suhaillah Salam, Sani Hussin (@sanihussin), Freda Mel (@freda_mel), J. Rosmini, Jeff Catz (@jeffcatz), Nurul Akhmar (@nurul.akhmar), Adlina Adil (@madlina), Jun Junalis (@junjunalis), Nina Fevriena (@ninafevriena) dan Fikri Aiman. Rancangan ini juga boleh ditonton di Toggle. 🌸

#KeranaKasih: Jom bersama Suhaillah Salam, Sani Hussin, Wahyu Rahman dan Adi Yadoni sekarang di Warna 94.2FM bersama DJ @rzkrew_ dan ketahui lebih lanjut tentang telemovie Kerana Kasih, yang bersiaran esok jam 9.00 malam di @mediacorp_suria. @sanihussin @wahyurahman @adiyadoni #LIVEUPDATE

Write up in today's Berita Harian Sg..Another challenging role for me in Mother's Day Telemovie Special "Kerana Kasih". Tomorrow 12th May 2017 9pm only on Suria..#keranakasih #elementpictures #sgartists #antagonist @wahyurahman @sanihussin @madlina @suhailasalam @nurul.akhmar @freda_mel

#KeranaKasih: Ikuti Suhaillah Salam dan Sani Hussin (@sanihussin) berkongsi tentang telemovie Kerana Kasih yang akan bersiaran esok pada 9.00 malam di Suria. Jom ke udara @ria897 bersama DJ Fiza O (@fiza_o) sekarang hingga 9.00 malam! #LIVEUPDATE

#Repost @mediacorp_suria (@get_repost)
・・・
#KeranaKasih: From the creators of #kasihtiana brings you Kerana kasih on Mother's Day special!

Sekali mereka berbuat dosa

Sekali mereka tersesat jalan

Bukan bermakna tiada lagi hidayah buat mereka

Doakan dan sama-sama membantu 💕

#gambarsekadarhiasan
#keranakasih
#bersamakejannah

MOST RECENT

Kerana Kasih.
RM28.00 exc postage.
Perkenalan yang singkat dengan lelaki bernama Muhammad Haikal Hakimi, mengubah hidup Dilla sama sekali. Hilang prinsip hidup, hilang arah tuju. Dalam sekelip mata hidupnya jadi penuh warna-warni dan hanya berpaksikan pada Kimi seorang. “Aku bukan suruh kau bercinta dan terus kahwin dengan mamat tu, tapi aku nak kau berkawan dulu dengan dia. Kenal hati budi, kenal latar belakang, baik buruk dia tu. Bukan kenal sebulan terus kahwin!” Namun Dilla sedikit pun tidak mengendahkan kata-kata yang dihamburkan kepadanya. Baik dari keluarga, mahupun teman rapat. Hatinya semakin terpaut sejak pertemuan pertamanya dengan Kimi.

Cuma ada satu perkara yang merunsingkan Dilla. Kimi tinggal jauh di Brunei. Sedangkan emaknya sudah meletakkan syarat, setiap anak-anaknya yang berkahwin mesti tinggal dekat dengannya. Emak enggan berpisah dengan anak-anak biarpun sudah bergelar isteri.

Dilla sanggup berkorban masa depan demi cintanya pada Kimi, biarpun terpaksa membelakangkan emaknya.
Buang emak buang saudara,
KERANA KASIH aku turutkan.
Namun, apakah perkahwinan senyap-senyap yang bersandarkan hanya cinta semata-mata sudah cukup kuat untuk dipertahankan biarpun dugaan yang mendatang dari lelaki yang dicintainya itu?. .

#keranakasih #aisyasofea #pasarnovel #novelmelayu #novelcinta #novelmurah

- Kerana Kasih.
RM28.00 exc postage.
Perkenalan yang singkat dengan lelaki bernama Muhammad Haikal Hakimi, mengubah hidup Dilla sama sekali. Hilang prinsip hidup, hilang arah tuju. Dalam sekelip mata hidupnya jadi penuh warna-warni dan hanya berpaksikan pada Kimi seorang. “Aku bukan suruh kau bercinta dan terus kahwin dengan mamat tu, tapi aku nak kau berkawan dulu dengan dia. Kenal hati budi, kenal latar belakang, baik buruk dia tu. Bukan kenal sebulan terus kahwin!” Namun Dilla sedikit pun tidak mengendahkan kata-kata yang dihamburkan kepadanya. Baik dari keluarga, mahupun teman rapat. Hatinya semakin terpaut sejak pertemuan pertamanya dengan Kimi.

Cuma ada satu perkara yang merunsingkan Dilla. Kimi tinggal jauh di Brunei. Sedangkan emaknya sudah meletakkan syarat, setiap anak-anaknya yang berkahwin mesti tinggal dekat dengannya. Emak enggan berpisah dengan anak-anak biarpun sudah bergelar isteri.

Dilla sanggup berkorban masa depan demi cintanya pada Kimi, biarpun terpaksa membelakangkan emaknya.
Buang emak buang saudara,
KERANA KASIH aku turutkan.
Namun, apakah perkahwinan senyap-senyap yang bersandarkan hanya cinta semata-mata sudah cukup kuat untuk dipertahankan biarpun dugaan yang mendatang dari lelaki yang dicintainya itu?. .

#keranakasih #aisyasofea #pasarnovel #novelmelayu #novelcinta #novelmurah

Tajuk : Kerana Kasih
Penulis : Aisya Sofea
Penerbit : #alaf21 .
Harga : RM28

Sinopsis
Perkenalan yang singkat dengan lelaki bernama Muhammad Haikal Hakimi, mengubah hidup Dilla sama sekali. Hilang prinsip hidup, hilang arah tuju. Dalam sekelip mata hidupnya jadi penuh warna-warni dan hanya berpaksikan pada Kimi seorang.
.
“Aku bukan suruh kau bercinta dan terus kahwin dengan mamat tu, tapi aku nak kau berkawan dulu dengan dia. Kenal hati budi, kenal latar belakang, baik buruk dia tu. Bukan kenal sebulan terus kahwin!”
.
Namun Dilla sedikit pun tidak mengendahkan kata-kata yang dihamburkan kepadanya. Baik dari keluarga, mahupun teman rapat. Hatinya semakin terpaut sejak pertemuan pertamanya dengan Kimi.
.
Cuma ada satu perkara yang merunsingkan Dilla. Kimi tinggal jauh di Brunei. Sedangkan emaknya sudah meletakkan syarat, setiap anak-anaknya yang berkahwin mesti tinggal dekat dengannya. Emak enggan berpisah dengan anak-anak biarpun sudah bergelar isteri.
.
Dilla sanggup berkorban masa depan demi cintanya pada Kimi, biarpun terpaksa membelakangkan emaknya.
.
Buang emak buang saudara, .
KERANA KASIH aku turutkan. .
Namun, apakah perkahwinan senyap-senyap yang bersandarkan hanya cinta semata-mata sudah cukup kuat untuk dipertahankan biarpun dugaan yang mendatang dari lelaki yang dicintainya itu?
.
#sukanovel #keranakasih #aisyasofea #onlinebookstore #alaf21 #pasarnovel #novelbaru #novelmelayu #novelmurah #Novelbestseller #novelcinta #pasarnovel #pasarbuku #bazaarnovel

Cukuplah untuk tahun 2017 hanya baca 12 buah novel aje dan tiga buku lain tapi kan tak boleh percaya jugak kot2 saya terjumpa buku yang berkenan di hati.. 😂😂 Membaca tu tangga kejayaan kan
😜.tak gitu?

Selamat Petang!

#bookstgram#bookwithme#bookworm#bookselfie#bookphotography#goodevening#novelmalaysia#booklover#saraaisya#aisyasofea#damyaHanna#meenzulaikha#mayairi#ismaAeMohammad#ramleeawangmurshid#NiaAzalea#keranakasih#izinkankupergi#chanrakter#fugutif#kauyangsatu#datemefortentimes

Scene : @iamathajilane - simple yet satisfying meal that kept the cast & crew going. It was filled with classic favourites!

Visit them at haji lane for some scrumptious food & beverage, don't miss out!😋 #KeranaKasih (Because of Love) is a story about how an autistic mother who has to go through the legal and emotional struggles to retain the custody of her daughter just because of a --- selfish motive. Kerana Kasih is the 2nd story of "Kasih" (Love) Trilogy. #mother #love #story #ElementsPictures

Original Story by #MissHyu@WahyuRahman
Script by #JaqSonata @adiyadoni

Cast - Suhaillah Salam, @freda_mel @sanihussin J Rosmini @jeffcatz @madlina @nurul.akhmar @junjunalis @NinaFevriena @iskandarshahzulkifli @hzqhalim @official_fikriaiman619 Adik #Anisqaisarah ( @iambl0ss0mz @mairaamran )

2 hari nie kite bgi Oven kite Annual Leave 😜😂.. so bolehlah kite santai2 layan perasaan jap 😉😉.
.
#aisyasofea #keranakasih #rehatkanminda

Sinopsis: Perkenalan yang singkat dengan lelaki bernama Muhammad Haikal Hakimi, mengubah hidup Dilla sama sekali. Hilang prinsip hidup, hilang arah tuju. Dalam sekelip mata hidupnya jadi penuh warna-warni dan hanya berpaksikan pada Kimi seorang.
.
“Aku bukan suruh kau bercinta dan terus kahwin dengan mamat tu, tapi aku nak kau berkawan dulu dengan dia. Kenal hati budi, kenal latar belakang, baik buruk dia tu. Bukan kenal sebulan terus kahwin!”
Namun Dilla sedikit pun tidak mengendahkan kata-kata yang dihamburkan kepadanya. Baik dari keluarga, mahupun teman rapat. Hatinya semakin terpaut sejak pertemuan pertamanya dengan Kimi.
.
Cuma ada satu perkara yang merunsingkan Dilla. Kimi tinggal jauh di Brunei. Sedangkan emaknya sudah meletakkan syarat, setiap anak-anaknya yang berkahwin mesti tinggal dekat dengannya. Emak enggan berpisah dengan anak-anak biarpun sudah bergelar isteri.
Dilla sanggup berkorban masa depan demi cintanya pada Kimi, biarpun terpaksa membelakangkan emaknya. .
Buang emak buang saudara,
KERANA KASIH aku turutkan.
Namun, apakah perkahwinan senyap-senyap yang bersandarkan hanya cinta semata-mata sudah cukup kuat untuk dipertahankan biarpun dugaan yang mendatang dari lelaki yang dicintainya itu?
.
#keranakasih #aisyasofea #alaf21 #kakinovel #karyaseni #kasehariespublication #karnadya #fhbookbarn #fhbookbarn2

#bookreview : (s p o i l e r)
.
#goodreadsreadingchallenge2017 14/50 .
Jalan cerita yang diketengahkan di dalam Kerana Kasih ini sedikit berbeza dari yang biasa dan ia menepati citarasa aku dan setiap cerita di setiap bab melengkapi antara satu sama lain, kita boleh relate bab bab yang ada sebagai jawapan kepada satu satu isu yang ditimbulkan. Cukup rencah la senang cerita. Sungguh cerita ini membuatkan kita muhasabah tentang peranan, kasih dan sayang antara anak dan juga ibu
.

Sepanjang perjalanan aku membaca cerita Min dan Kimi, Zila dan Ghafar, Kak ngah dan Nazri serta emak, membuatkan aku terfikir panjang tentang kasih sayang seorang emak terhadap anak anak dan sebaliknya serta restu keluarga terhadap pasangan yang dipilih
.
Dalam cerita ini,
kelemahan dari sisi seorang emak tak menjadikan emak itu salah seratus peratus, sebagai anak, kita mungkin tak tahu apa yang sebenarnya si emak nampak disebalik larangan dia untuk anak anak tidak memilih pesangan dari luar negara, yang tidak boleh posting ke luar negara. mungkin pada dia, kalau anak-anak pergi tiada siapa yang akan menjaga dia
.
tindakan Min dan Kimi, tindakan kak ngah, juga bukan satu tindakan yg baik tapi dalam cerita ni apa yg di persembahkan sebagai tanda tegas, kerana ternyata ada baiknya. pada pemikiran aku, prinsip yang dipegang oleh emak mereka yang menekan dan mendesak, membuatkan mereka cuba bangkit dan bertegas dengan keputusan mereka. Kalau mereka tidak bertegas, kehidupan mereka kemungkinan akan berakhir menjadi sepeti kisah perkahwinan zila dan Ghafar
.
Kisah Min dan Kimi serta emak mengajar kita untuk berbaik sangka dengan setiap yang berlaku, sentiasa berlapang dada menerima takdir-Nya , berusaha untuk memperbaiki sesuatu menjadi lebih baik dan mengambil iktibar dan pengajaran dari setiap kejadiaNya
.
Banyak benda lagi kalau nak sebut tapi dua isu penting yang dibawakan oleh kak aisya sofea seperti yang aku jelaskan. Cerita ini walaupun ringkas tapi bagi aku "penuh", "padat" dan banyak bermain dengan emosi.
.
Tahniah kak aisya sofea untuk novel yang ke -15 ❤️ .
#bookreview #bookphotography #booklovers #bookblogger #goodreadsreadingchallenge2017 #KeranaKasih #Aisyasofea #alaf21

Most Popular Instagram Hashtags