[PR] Gain and Get More Likes and Followers on Instagram.

#keranakasih

314 posts

TOP POSTS

#KeranaKasih: Ikuti Suhaillah Salam dan Sani Hussin (@sanihussin) berkongsi tentang telemovie Kerana Kasih yang akan bersiaran esok pada 9.00 malam di Suria. Jom ke udara @ria897 bersama DJ Fiza O (@fiza_o) sekarang hingga 9.00 malam! #LIVEUPDATE

#KeranaKasih: Jangan lupa menyaksikan telefilem khas Hari Ibu, Kerana Kasih, pada 9.00 malam ini hanya di Suria. Dibintangi oleh Suhaillah Salam, Sani Hussin (@sanihussin), Freda Mel (@freda_mel), J. Rosmini, Jeff Catz (@jeffcatz), Nurul Akhmar (@nurul.akhmar), Adlina Adil (@madlina), Jun Junalis (@junjunalis), Nina Fevriena (@ninafevriena) dan Fikri Aiman. Rancangan ini juga boleh ditonton di Toggle. 🌸

Write up in today's Berita Harian Sg..Another challenging role for me in Mother's Day Telemovie Special "Kerana Kasih". Tomorrow 12th May 2017 9pm only on Suria..#keranakasih #elementpictures #sgartists #antagonist @wahyurahman @sanihussin @madlina @suhailasalam @nurul.akhmar @freda_mel

#Repost @mediacorp_suria (@get_repost)
・・・
#KeranaKasih: From the creators of #kasihtiana brings you Kerana kasih on Mother's Day special!

'Is it you Suhaila Salam, @ninafevriena and Mak Jah ...' πŸ™ŠπŸ™‹πŸ»πŸ˜‰ and of course with the lovely makeup artist @khiddsu #keranakasih 🎬πŸŽ₯😍 #telemovie

A face-off between Intan and Cikgu Azhar. Always a humbling experience to work alongside talented actors like @sanihussin. Terima kasih, Cikgu. #keranakasih, 9 malam ini di Suria. #elementspictures

Yeay!!! Yg dinanti2kan dh sampai 😍😍
Tq ksya @aisyasofea πŸ’–πŸ’—πŸ’“πŸ’žπŸ’•πŸ’Ÿ
p/s: I'll be your lifetime supporter, insyaAllah πŸ˜‰..
#aisyasofea #keranakasih #myfavouriteauthor

"Macam mana kau boleh ada pekerja cacat mcm dia ni?!?" .

Suka suka je kau marah orang autistic eh #keranakasih #telemoviehariibu

MOST RECENT

Tajuk : Kerana Kasih
Penulis : Aisya Sofea
Harga : RM28.00
(Tidak termasuk postage)
ISBN : 978-967-86-0792-6
WA : 011-11693645

Sinopsis
Perkenalan yang singkat dengan lelaki bernama Muhammad Haikal Hakimi, mengubah hidup Dilla sama sekali. Hilang prinsip hidup, hilang arah tuju. Dalam sekelip mata hidupnya jadi penuh warna-warni dan hanya berpaksikan pada Kimi seorang. β€œAku bukan suruh kau bercinta dan terus kahwin dengan mamat tu, tapi aku nak kau berkawan dulu dengan dia. Kenal hati budi, kenal latar belakang, baik buruk dia tu. Bukan kenal sebulan terus kahwin!”
Namun Dilla sedikit pun tidak mengendahkan kata-kata yang dihamburkan kepadanya. Baik dari keluarga, mahupun teman rapat. Hatinya semakin terpaut sejak pertemuan pertamanya dengan Kimi.

Cuma ada satu perkara yang merunsingkan Dilla. Kimi tinggal jauh di Brunei. Sedangkan emaknya sudah meletakkan syarat, setiap anak-anaknya yang berkahwin mesti tinggal dekat dengannya. Emak enggan berpisah dengan anak-anak biarpun sudah bergelar isteri.
Dilla sanggup berkorban masa depan demi cintanya pada Kimi, biarpun terpaksa membelakangkan emaknya.

Buang emak buang saudara,
KERANA KASIH aku turutkan.
Namun, apakah perkahwinan senyap-senyap yang bersandarkan hanya cinta semata-mata sudah cukup kuat untuk dipertahankan biarpun dugaan yang mendatang dari lelaki yang dicintainya itu?

Tajuk : Kerana Kasih
Penulis : Aisya Sofea
Penerbit : #alaf21 .
Harga : RM28

Sinopsis
Perkenalan yang singkat dengan lelaki bernama Muhammad Haikal Hakimi, mengubah hidup Dilla sama sekali. Hilang prinsip hidup, hilang arah tuju. Dalam sekelip mata hidupnya jadi penuh warna-warni dan hanya berpaksikan pada Kimi seorang.
.
β€œAku bukan suruh kau bercinta dan terus kahwin dengan mamat tu, tapi aku nak kau berkawan dulu dengan dia. Kenal hati budi, kenal latar belakang, baik buruk dia tu. Bukan kenal sebulan terus kahwin!”
.
Namun Dilla sedikit pun tidak mengendahkan kata-kata yang dihamburkan kepadanya. Baik dari keluarga, mahupun teman rapat. Hatinya semakin terpaut sejak pertemuan pertamanya dengan Kimi.
.
Cuma ada satu perkara yang merunsingkan Dilla. Kimi tinggal jauh di Brunei. Sedangkan emaknya sudah meletakkan syarat, setiap anak-anaknya yang berkahwin mesti tinggal dekat dengannya. Emak enggan berpisah dengan anak-anak biarpun sudah bergelar isteri.
.
Dilla sanggup berkorban masa depan demi cintanya pada Kimi, biarpun terpaksa membelakangkan emaknya.
.
Buang emak buang saudara, .
KERANA KASIH aku turutkan. .
Namun, apakah perkahwinan senyap-senyap yang bersandarkan hanya cinta semata-mata sudah cukup kuat untuk dipertahankan biarpun dugaan yang mendatang dari lelaki yang dicintainya itu?
.
#sukanovel #keranakasih #aisyasofea #onlinebookstore #alaf21 #pasarnovel #novelbaru #novelmelayu #novelmurah #Novelbestseller #novelcinta #pasarnovel #pasarbuku #bazaarnovel

KERANA KASIH ✨
by Aisya Sofea .
.
Perkenalan yang singkat dengan lelaki bernama Muhammad Haikal Hakimi, mengubah hidup Dilla sama sekali. Hilang prinsip hidup, hilang arah tuju. Dalam sekelip mata hidupnya jadi penuh warna-warni dan hanya berpaksikan pada Kimi seorang.
. β€œAku bukan suruh kau bercinta dan terus kahwin dengan mamat tu, tapi aku nak kau berkawan dulu dengan dia. Kenal hati budi, kenal latar belakang, baik buruk dia tu. Bukan kenal sebulan terus kahwin!”
.

Namun Dilla sedikit pun tidak mengendahkan kata-kata yang dihamburkan kepadanya. Baik dari keluarga, mahupun teman rapat. Hatinya semakin terpaut sejak pertemuan pertamanya dengan Kimi.
.

Cuma ada satu perkara yang merunsingkan Dilla. Kimi tinggal jauh di Brunei. Sedangkan emaknya sudah meletakkan syarat, setiap anak-anaknya yang berkahwin mesti tinggal dekat dengannya. Emak enggan berpisah dengan anak-anak biarpun sudah bergelar isteri.
.

Dilla sanggup berkorban masa depan demi cintanya pada Kimi, biarpun terpaksa membelakangkan emaknya.
Buang emak buang saudara,

KERANA KASIH aku turutkan.

Namun, apakah perkahwinan senyap-senyap yang bersandarkan hanya cinta semata-mata sudah cukup kuat untuk dipertahankan biarpun dugaan yang mendatang dari lelaki yang dicintainya itu?
.
.
Tempahan boleh dibuat melalui whatsapp di no
013 432 8325 πŸ“±
.
.
#novelmelayuonline
#keranakasih #keranakasihaisyasofea #novelkeranakasih #novelaisyasofea #aisyasofea #novelkeranakasihmurah #pbakl2017
#novelmelayumurah #bookstagram

#Repost @aisyasofea (@get_repost)
・・・
pre oder kini dibuka untuk yg berminat memiliki #KeranaKasih dr ksya.
Harga termasuk poslaju: rm33 (sem) / rm37 (ss)
utk mengetahui maklumat lanjut, sila emel aisyasofea97@hotmail.com atau DM terus pd ksya. tkasih😊.
.
#aisyasofea #AS #alaf21 #gbk #karangkraf #KeranaKasih

THANK YOU! #Repost @elementspictures (@get_repost)
・・・
Scene : @pastaqueensg2016 - provided us with chicken cream and tom yum pasta that were absolutely delicious! Check them out!

#KeranaKasih (Because of Love) is a story about how an autistic mother who has to go through the legal and emotional struggles to retain the custody of her daughter just because of a --- selfish motive. Kerana Kasih is the 2nd story of "Kasih" (Love) Trilogy. #mother #love #story #ElementsPictures

Original Story by #MissHyu@WahyuRahman
Script by #JaqSonata @adiyadoni

Cast - Suhaillah Salam, @freda_mel @sanihussin J Rosmini @jeffcatz @madlina @nurul.akhmar @junjunalis @NinaFevriena @iskandarshahzulkifli @hzqhalim @official_fikriaiman619 Adik #Anisqaisarah ( @iambl0ss0mz @mairaamran )

Tajuk : Kerana Kasih
Penulis : Aisya Sofea
Penerbit : #alaf21 .
Harga : RM28

Sinopsis
Perkenalan yang singkat dengan lelaki bernama Muhammad Haikal Hakimi, mengubah hidup Dilla sama sekali. Hilang prinsip hidup, hilang arah tuju. Dalam sekelip mata hidupnya jadi penuh warna-warni dan hanya berpaksikan pada Kimi seorang.
.
β€œAku bukan suruh kau bercinta dan terus kahwin dengan mamat tu, tapi aku nak kau berkawan dulu dengan dia. Kenal hati budi, kenal latar belakang, baik buruk dia tu. Bukan kenal sebulan terus kahwin!”
.
Namun Dilla sedikit pun tidak mengendahkan kata-kata yang dihamburkan kepadanya. Baik dari keluarga, mahupun teman rapat. Hatinya semakin terpaut sejak pertemuan pertamanya dengan Kimi.
.
Cuma ada satu perkara yang merunsingkan Dilla. Kimi tinggal jauh di Brunei. Sedangkan emaknya sudah meletakkan syarat, setiap anak-anaknya yang berkahwin mesti tinggal dekat dengannya. Emak enggan berpisah dengan anak-anak biarpun sudah bergelar isteri.
.
Dilla sanggup berkorban masa depan demi cintanya pada Kimi, biarpun terpaksa membelakangkan emaknya.
.
Buang emak buang saudara, .
KERANA KASIH aku turutkan. .
Namun, apakah perkahwinan senyap-senyap yang bersandarkan hanya cinta semata-mata sudah cukup kuat untuk dipertahankan biarpun dugaan yang mendatang dari lelaki yang dicintainya itu?
.
#sukanovel #keranakasih #aisyasofea #onlinebookstore #alaf21 #pasarnovel #novelbaru #novelmelayu #novelmurah #Novelbestseller #novelcinta #pasarnovel #pasarbuku #bazaarnovel

Scene : @pastaqueensg2016 - provided us with chicken cream and tom yum pasta that were absolutely delicious! Check them out!

#KeranaKasih (Because of Love) is a story about how an autistic mother who has to go through the legal and emotional struggles to retain the custody of her daughter just because of a --- selfish motive. Kerana Kasih is the 2nd story of "Kasih" (Love) Trilogy. #mother #love #story #ElementsPictures

Original Story by #MissHyu@WahyuRahman
Script by #JaqSonata @adiyadoni

Cast - Suhaillah Salam, @freda_mel @sanihussin J Rosmini @jeffcatz @madlina @nurul.akhmar @junjunalis @NinaFevriena @iskandarshahzulkifli @hzqhalim @official_fikriaiman619 Adik #Anisqaisarah ( @iambl0ss0mz @mairaamran )

Buang emak buang saudara
Kerana kasih aku turutkan
.
.
.
.

kakak bagitau apa yang kakak suka pasal kerana kasih...
1. alaf 21 dh start guna paperback version untuk novel keluaran mereka. kakak suka sebab novel lebih ringan dan boleh feeling macam baca novel omputih. hahaha.
2. kakak suka novel yang ada konflik kekeluargaan. sebab kakak cepat touching sikit kalau bab family ni. lagi2 kalau ada cite pasal anak yatim. lagi la berjurai air mata. kerana kasih mengisahkan tentang mak yang ada krisis umur kot plus terlalu menjaga anak2 sampaikan anak menantu kena kerja kat overseas pun sarimah (emak) marah2. siap letak syarat anak tak boleh kahwin dengan orang jauh.
3. cinta itu buta. dilla n hakimi. kenal melalui emel. lepas tu jumpa n spend time 2 hari. lepas tu terus ambil keputusan nak kahwin. kahwin pun senyap2 sebab mak tak restu. bila dah cinta lautan api pun sanggup renangi. kerana kasih sanggup buang emak.
4. bacaan santai tapi banyak nilai murni yang boleh ambil jadi iktibar especially untuk anak remaja sekarang ni. jangan membelakangkan ibu bapa. walaupun ibu bapa kita ada silap mereka tetap ibu bapa kita. ramai anak remaja sekarang yang lari ikut boyfriend sebab taksub sangat dengan cinta. bila parent marah sanggup lari dari rumah. buat keputusan terburu-buru tanpa fikir perasaan parent.

tak sabar tunggu novel ke 16..
#reviewbykakakfara #rakbukudedizul #instabook #bookstagram #book #alaf21 #keranakasih #aisyasofea

Scene : @Toastiessg - Feeding us with their array of delicious custom made sandwiches They are located at:

Blk 201D Tampines St 21 #01-1171
524201 &

Our Tampines Hub #01-85

10am-10pm

#KeranaKasih (Because of Love) is a story about how an autistic mother who has to go through the legal and emotional struggles to retain the custody of her daughter just because of a --- selfish motive. Kerana Kasih is the 2nd story of "Kasih" (Love) Trilogy. #mother #love #story #ElementsPictures

Original Story by #MissHyu@WahyuRahman
Script by #JaqSonata @adiyadoni

Cast - Suhaillah Salam, @freda_mel @sanihussin J Rosmini @jeffcatz @madlina @nurul.akhmar @junjunalis @NinaFevriena @iskandarshahzulkifli @hzqhalim @official_fikriaiman619 Adik #Anisqaisarah ( @iambl0ss0mz @mairaamran )

Most Popular Instagram Hashtags