[PR] Gain and Get More Likes and Followers on Instagram.

#katapilarbooks

301 posts

TOP POSTS

Buku terbaharu daripada saya dan rakan-rakan penulis, 'MASYARAKAT BAHASA DAN PEMIKIRAN' sedia untuk ditelaah & ditaakul oleh setiap lapisan masyarakat. Buku ini menjanjikan fahaman yang lebih jelas tentang bahasa dan komuniti penuturnya.

Terdapat 10 bab:
1- Sosiolinguistik dan Sosiologi Bahasa,
2- Hubungan Bahasa dengan Budaya, dan Masyarakat dengan Pemikiran,
3- Hubungan Masyarakat dengan Pemikiran,
4- Sistem Panggilan dan Sapaan,
5- Dialek Daerah dan Dialek Seketika,
6- Dialek Sosial,
7- Ragam dan Kepelbagaian Bahasa,
8- Kedwibahasaan dan Kepancabahasaan,
9- Perancangan, Pembinaan dan Pembakuan Bahasa,
10- Pemodenan dan Pengintelektualan Bahasa

Terbitan #katapilarbooks / 210ms.

Kepada yang berminat boleh berhubung terus dengan saya. Harga jangan risau, masih lagi dalam RM$ dan mampu milik.

Iya, saya sedang mempromosikan buku ini. 😉 *Gambar diambil oleh seorang peminat, semasa saya sibuk menerangkan kelebihan buku ini. Dia tak sabar nak dapatkan tandatangan saya. 😂

Penyerahan stok buku KataPilar Books kepada Kitartb
#kitartb
#katapilarbooks

Stetoskop : Aku Budak Medik 3.0. KataPilar Books. 2017.

1) Buku yang seronok untuk dibaca.

2) Buku ini ditulis oleh 15 orang penulis.

3) Mereka merupakan pelajar perubatan dari pelbagai kolej & universiti.

4) Pelajar jurusan perubatan daripada USIM pun ada juga woi !

5) Mereka menulis berdasarkan pengalaman-pengalaman mereka dalam menuntut ilmu perubatan.

6) Bukan senang nak jadi doktor.
Kau jangan senang-senang nak kritik doktor-doktor yang ada.

7) Buku ini mengandungi 162 muka surat termasuk beberapa muka surat kosong. Hahaha.

8) Bacalah woi !

9) Without having knowledge, you cannot practice. Without practicing, the knowledge will leave you.

10) Aku Bukan Budak Medik !

#duniaBOOKku📚
#alonalonjanjikelakon
#katapilarbooks
#2017readingchallenge [ SEPULUH ]

• AVAILABLE •
Tajuk: CINTA MENYALA DI CONSTANTINOPLE
Penulis: DR. FAHD RAZY
Penerbit: @katapilarbooks
Harga: RM 23 + RM7 (SM) / RM11 (SS)

Hubungi 0129299553 untuk membuat pesanan atau DM kami untuk bermesra!

#kitartb #bazartokguru #kedaibukukelantan #katapilarbooks #cintamenyaladiconstantinople

Bukan calang-calang orang pelanggan pertama kamiiii di #KLLePark .Sasterawan Negara Dato' Dr Zurinah Hassan. Terima kasih dapatkan naskhah #sajakkepadatuhan dan 2 buku kami yang lain. Selamat membaca Dato'! #katapilarbooks

Tak boleh move on sebab SN Zurinah Hassan baca buku kami #sajakkepadatuhan oleh Faisal Mat Zawi semalam di #KLLePark .Terima kasih Dato'! #katapilarbooks

MOST RECENT

baru beli tadi walau dah lama sgt nak beli. buku yg buat masa ni bg aku senyum lebo n gelak ... masa memula terrbaca kat kedai buku. tahniah. gelak dengan ilmu. ok je kann @katapilarbooks #cakarayamseorangdoktor #katapilarbooks #akubudakmedik #book #reading #enjoy #👍 #akusuka #photoftheday #hobby #goodnight

Awak, di #KABO juga ada menjual buku-buku terbitan Kata-Pilar Books ya. 😎
.
WhatsApp Legasi Oakheart di +6013-338 5178 atau datang terus ke #KABO. 😀
.
#LegasiOakheart #katapilarbooks #kafebukuoakheartbangi #kafebuku #kafe #bookcafebangi #booklover #poem #bangi #kajang #putrajaya #stimulasisenidansasteramalaysia

Tajuk: Pluviophile
Penulis: Nur Suhada
Penerbit: @katapilarbooks
Pertama kali nampak buku ni di kedai buku. Aku selak sikit sikit. Amende pluviophile ni? Ohh pencinta hujan.. Ku selak selak lagi. Menarik. Puitis. Tapi nanti jelah.

Akhirnya aku miliki. Beli online dengan katapilar sendiri di FB.

Sambil aku baca buku ni aku rasa macam tenang. Macam terbawa bawa dengan keadaan hujan dalam buku ni. Tambahan pula sekarang memang tengah musim hujan! Penulis ni memang betul betul menjadikan HAMKA sebagai idola. Gaya penulisan yg sangat menyentuh perasaan. Terasa disapa di bahu gitu. Bukan teguran yang menampar muka, tak. Tak sakit. Tapi sayu. Penulis banyak membawa kita mencari makna hidup. Mencari diri. Sarat dengan mesej betul buku ni. Aku boleh ralit baca buku ni tak sedar dah nak habis baca. Kejap je.

Ini adalah buku yang aku akan ulang berkali kali. Dan aku cemburu dengan penulis. Beliau pelajar jurusan penulisan kreatif. Impian aku. Hahaha.

Anyway, saya kasi 10/10 utk buku ni!
#bookreviewSI #bookreview #bibliophile #pluviophile #nursuhada #bookstore #bookstagram #booklover #katapilar #katapilarbooks

Saya bukan perokok, dibesarkan dalam rumah yang tiada orang merokok. Walaupun antara kerja saya ialah suruh orang berhenti merokok, saya pun tak tahu apa sebenarnya yang bermain dalam fikiran perokok. Seringkali saya tertanya, adakah mereka terima nasihat saya? Mengapa susah sangat mereka nak tinggalkan rokok? Tidakkah mereka risau tentang kesihatan diri dan keluarga mereka?
Jadi, tujuan saya membaca buku ini ialah untuk memahami golongan perokok kerana buku ini ditulis oleh bekas-bekas perokok dan seorang isteri kepada perokok. Ada yang sudah didiagnos dengan kanser, ada yang sangat 'rapat' dengan rokok hingga tahu segala tok nenek rokok, ada yang berhenti setelah mendekatkan diri dengan Tuhan, dan ada yang mendapat strok pada usia muda akibat merokok. Dan kisah-kisah ini diselang-selikan dengan perkongsian kes-kes di hospital oleh doktor perubatan.

Andainya ada yang mahu berhenti merokok, saya sangat sarankan buku ini untuk dibaca. Kerana kebanyakan perokok mempunyai perjalanan merokok yang sama. Mereka yang pernah melaluinya pastilah yang terbaik untuk menasihati yang sudah terjebak. Penulisan dalam buku ini boleh tahan juga lucu dan selambanya. Juga padat dengan info kesihatan berkaitan rokok.

Jadikan buku ini sebagai hadiah buat ahli keluarga atau sahabat sebagai tanda sokongan untuk mereka berhenti merokok. Sebagai doktor gigi, saya juga mendapat manfaat daripada buku ini. Tahniah dan terima kasih atas perkongsian! (asbak=bekas abu rokok)

2017/46

#rokokterakhirdidalamasbak
#katapilarbooks

Sekarang ni semua orang sibuk nak pergi Kelantan. Kenapa? Sebab kat Kelantan ada kafe Harry Potter! (Ok, siapa nak bawa saya jalan-jalan kat Kelantan lepas ni?😄) Pada saya, satu lagi benda yang menarik kat Kelantan ialah SMO Bookstores. SMO ya, bukan GMO. GMO tu genetically modified organisms. SMO ialah Syarikat Muda Osman, syarikat Melayu Muslim. Kedai buku ni dah bertapak di Kelantan sejak tahun 1939 dan sekarang hampir semua daerah di sana ada kedai buku ni. Mereka juga dah luaskan cawangan ke Terengganu, Kuantan, Putrajaya, dan Putra Heights. Hebat, bukan?

Buku-buku dan alat tulis di SMO pun murah-murah belaka. Dan sekarang mereka tengah bermurah hati nak bagi diskaun untuk tajuk-tajuk terpilih terbitan KataPilar Books. Antaranya tentulah Alkisah Doktor Kolget. 30% okay, murah tu!
Jadi siapa yang tengah jalan-jalan kat Kelantan sekarang, selain kafe Harry Potter singgahlah SMO Bookstores terdekat dan borong segala buku yang ada. Sampai 5 November saja ya.😃 #katapilarbooks
#alkisahdoktorkolget
#smobookstores

Antara kedai buku yang best kat Malaysia ni sudah tentulah kedai buku Popular. Kalau kat kawasan Seremban, boleh lah pergi Aeon Seremban 2. Orang Johor Bahru boleh pergi City Squre atau Harris di Aeon Tebrau. Kalau KL lagi lah banyak kan.
Bila dah masuk kedai buku ni, bahagian pertama yang ditengok pastilah bahagian promosi. Maklumlah gaji dah masuk awal, nak tunggu gaji seterusnya lama lagi😂. Nak beli buku pun kena pilih yang mampu beli, betul-betul bermanfaat, dan pasti dibaca. Tak payah pening-pening, beli saja buku-buku KataPilar Books yang dah pasti menepati ciri-ciri tu. Dah lah tengah promosi, serius tak rugi beli dan jadikan koleksi!

P/s: Lagi-lagi buku Alkisah Doktor Kolget yang satu dalam seribu tu. Wajib ada dalam koleksi ya😆. #alkisahdoktorkolget
#bukumurah
#promosibuku
#katapilarbooks

#Repost @zaraninomiya (@get_repost)
・・・
Buku-buku terbitan Jejak Tarbiah di Konvensyen Buku Hijrah 2017!

#konbh2017
#revolusitanpabudi
#alkisahdoktorkolget
#jejaktarbiah
#katapilarbooks

Buku-buku terbitan Jejak Tarbiah dan KataPilar Books di Konvensyen Buku Hijrah 2017!

#konbh2017
#revolusitanpabudi
#alkisahdoktorkolget
#jejaktarbiah
#katapilarbooks

😱 BUKU TERLAJAK MURAH😱
.
RM5 je gaisss , all novel
.
🌷Karangkraf & Alaf21 tengah buat promosi harga student kaw kaw.
.
Jom datang Seroja's Fiesta di Kolej Seroja dari 14-16 Sept , pukul 3pm-11pm
.
Selain karangkraf , ada
.
✅Lejen Press.
✅Legasi Oakheart.
✅Kuras Buku.
✅Gadis Buku.
✅KataPilar Books.
✅IndieGo Press.
✅Rumah Lipurlara.
.
.
nak tahu buku apa lagi ada jualan murah.
.
.
👇👇👇👇👇👇
jom follow ,
ig: mekarserojaofficial
fb: Kolej Seroja UiTM Shah Alam (Official)
.
.
#serojasfiesta #bookfestival #karangkraf #lejenpress #legasioakheart #kurasbuku #gadisbuku #katapilarbooks #indiegopress #rumahlipurlara

• AVAILABLE •
Tajuk: CINTA MENYALA DI CONSTANTINOPLE
Penulis: DR. FAHD RAZY
Penerbit: @katapilarbooks
Harga: RM 23 + RM7 (SM) / RM11 (SS)

Hubungi 0129299553 untuk membuat pesanan atau DM kami untuk bermesra!

#kitartb #bazartokguru #kedaibukukelantan #katapilarbooks #cintamenyaladiconstantinople

• AVAILABLE •
Tajuk: SAJAK KEPADA TUHAN
Penulis: FAISAL MAT ZAWI
Penerbit: @katapilarbooks
Harga: RM 23 + RM7 (SM) / RM11 (SS)
.
Hubungi 0129299553 untuk membuat pesanan atau DM kami untuk bermesra!

#kitartb #bazartokguru #kedaibukukelantan #katapilar #katapilarbooks #sajakkepadatuhan

• AVAILABLE •
Tajuk: AL-KISAH DOKTOR KOLGET
Penulis: PARA DOKTOR
Penerbit: @katapilarbooks
Harga: RM 25 + RM7 (SM) / RM11 (SM)

Hubungi 0129299553 untuk membuat pesanan atau DM kami untuk bermesra!

#kitartb #bazartokguru #kedaibukukelantan #katapilar #katapilarbooks

• AVAILABLE •
Tajuk: BUKAN DOKTOR GUGEL
Penulis: PARA DOKTOR
Penerbit: @katapilarbooks
Harga: RM 34 + RM7 (SM) / RM11 (SM)

Hubungi 0129299553 untuk membuat pesanan atau DM kami untuk bermesra!

#kitartb #bazartokguru #kedaibukukelantan #cakarayam #katapilar #katapilarbooks

• AVAILABLE •
Tajuk: CAKAR AYAM SEORANG DOKTOR
Penulis: PARA DOKTOR
Penerbit: @katapilarbooks
Harga: RM 30 + RM7 (SM) / RM11 (SM)

Hubungi 0129299553 untuk membuat pesanan atau DM kami untuk bermesra!

#kitartb #bazartokguru #kedaibukukelantan #cakarayam #katapilar #katapilarbooks

• AVAILABLE •
Tajuk: CAKAR AYAM SEORANG DOKTOR 2.0
Penulis: PARA PENULIS
Penerbit: @katapilarbooks
Harga: RM 28 + RM7 (SM) / RM11 (SM)

Hubungi 0129299553 untuk membuat pesanan atau DM kami untuk bermesra!

#kitartb #bazartokguru #kedaibukukelantan #katapilarbooks #katapilar #bookstagram

Tajuk: Yang Aneh Yang Magis
Kategori : Antologi Cerpen
Penulis: 20 orang. Antaranya, Anwar Ridhwan, Saat Omar, Ridhwan Saidi, Syafiq Ghazali, Faisal Tehrani, SM Zakir, Mawar Shafei, Wan Nor Azriq, Roslan Jomel dll.
Penerbit: @katapilarbooks
Harga: RM26 + RM7 (SM) / RM11 (SS)
.
Hubungi 0129299553 untuk membuat pesanan atau DM kami untuk bermesra!

#kitartb #bazartokguru #kedaibukukelantan #antologicerpen #yanganehyangmagis #katapilarbooks

Another collection from #katapilarbooks #CakarAyamSeorangDoctor3.0 bought it before watched the #SpidermanHomeComingTheMovie last night. What a coincidence that the cover of the books showing a doctor with his super hero suit underneath his white coat 😂 can't wait to read it #books #hobby #medical #ijustlovetoread

Wanderlan - sebuah dunia asing yang magis, menakjubkan namun menggelisahkan
.
Tajuk: Elise di Wanderlan
Penulis: AbiAufi, Adam Shaari, Amirah Kamal, Fatul, Hakim Hood, Izani Ariff, Lydia, Madihah Mustafa, Mukhlis Amin, Njiheam, Neuman, Oddete
Penerbit: @katapilarbooks
Harga: RM25 + RM7 (SM) / RM11 (SS)
.
Hubungi 0129299553 untuk membuat pesanan atau DM kami untuk bermesra!

#kitartb #bazartokguru #kedaibukukelantan #anotologiceroen #elisediwanderlan #katapilarbooks

Tajuk: Malam Persembunyian
Penulis: Faisal Mat Zawi
Penerbit: @katapilarbooks
Harga: RM23 + RM7 (SM) / RM11 (SM)

Hubungi 0129299553 untuk membuat pesanan atau DM kami untuk bermesra!

#kitartb #bazartokguru #kedaibukukelantan #bukusajak #malampersembunyian #faisalmatzawi #katapilarbooks

Tajuk:
a) Tiada
Mausoleum Buat Mussolini
b) Rama-Rama Yang Merangkak Dengan Sayap Terkoyak
.
Penulis :
a) Bintang Kartika
b) Adibah Abdullah
.
Penerbit: katapilarbooks
Hubungi 0129299553 untuk membuat pesanan atau DM kami untuk bermesra!

#kitartb #bazartokguru #kedaibukukelantan #katapilarbooks

KARYA HUJUNG MINGGU
28 MEI 2017

BERITA HARIAN

Cerpen : Xuxi
karya Ghazali Lateh

Puisi : Di Bawah Salju
karya Marsli NO

Puisi : Mengunjungimu Ramadan
karya Za'im Yusoff

Puisi : Kuajar Selubuk Ikan
karya M Arif

Puisi : Pasar, Tuhan, Masyarakat
karya Hidayu Hatta

Puisi : Dari Sisi Hujan
karya Raden Qurratu'Aini

MINGGUAN MALAYSIA

Cerpen : Memberikan Telinga
karya Saifullizan Yahaya

Puisi : Ramadan Datang Lagi
karya Pena Mutiara

Puisi : Mencipta Insaf Ramadan
karya Jais Sahok

Puisi : Ramadan
karya Ismail Hashim

Puisi : Musim Memetik Kurma
karya Abdullah Shuib

Puisi : Di Ladang Ramadan
karya Husna Nazri

SINAR HARIAN

Puisi : Kerana Puasa
karya Raja Yusof Ariffin

Puisi : Mengejar Nadhiroh
karya SMahadzir

Puisi : Cinta Rindu Ramadan
karya Ahmad Mikhail S.W

Puisi : Gurindam Bulan Ramadan
karya Syukri Naim

Puisi : Ramadan
karya Ridzuan Kamis

Puisi : Taaruf Al-Mubarak
karya Muhd Azri

Puisi : Rejab
karya T U N Z A

Puisi : Menuju Daerah Ramadan
karya Edin Hud Hud

Puisi : Dimensi Ramadan
karya Solihin Osman

Puisi : Tak Sepertinya
karya Zawani B

TAHNIAH KEPADA SEMUA KARYAWAN!

#karyahujungminggu
#katapilar
#katapilarbooks *Sila "like" & "follow page" KataPilar di https://www.facebook.com/katapilarbooks/ juga IG @katapilarbooks untuk laporan karya mingguan.

Review Cinta Menyala di Constantinople
.
Sebuah Buku yang menghimpunkan cerpen-cerpen Remaja yang ditulis oleh Dr.Fahd Razy ( salah seorang ahli panel sewaktu Perhimpunan 1000 Penulis tempoh hari)
.
Memuatkan 9 buah cerpen Dr.Fahd Razy dari awal penulisan beliau, dan cepern paling menarik dan memberi kesan ialah cerpen: Cinta Menyala di Constantinople, Sedingin Cinta Ibrahim, Tulip Masih Merah di Istanbul dan Rekah-rekah Kota Andalusia
.
Aku rasa sinopsis di belakang buku cerpen ini betul betul jujur. Dari satu cerpen ke cerpen yang lain penuh dengan ungkapan rindu dua kekasih yang terpisah oleh tembok agam, sengketa empayar dan akidah
.
Review lanjut di petanipintar.blogspot.my 💻
#bookphotography #bookreview #booklovers #bookquotes #kumpulancerpen #drfahdrazy #katapilarbooks #supportlocal #malaybook

Pbakl tahun ini sis rasa, sis jadi pembeli yang berhemah 😂 sangat berhemah.
.
Beli apa yang perlu saja.Tahan nafsu membeli tu masyaAllah, hanya tuhan saja yang tahu. Paling tak tahan, Dengan harga pakej yang tak tercapai dek akal
.
Alhamdulillah sis mampu menahan diri jua dan membeli buku2 yang disenarai pendekkan 😂 sahaja dengan mengikut bajet
.
Semoga ketemu lagi pbakl2018 tahun depan.IA. Dan sekarang, mula lah pencarian mood dan masa untuk menelaah satu persatu 📚 yang dibeli.
.
#pbakl2017 #jemariseni #karangkraf #alaf21 #katapilarbooks #penerbitanwahai #imanpublications #booklovers #bookstagram #bookphptography #bookworm .
P/s: bunga tu sis pinjam bunga konvo adik sis HAHA tq @farahamirahamri 😝

Carta keseluruhan buku terlaris sepanjang #pbakl2017 di reruai #katapilarbooks tempoh hari. Dah ada kesemuanya?
.
Promosi 3 buku RM65 ke bawah masih berjalan secara online! Rujuk pinned post FB kami :) Sehingga 15 Mei sahaja ya. Cepat cepat

Dr Fahd Razy dan Fahm Hassan masih giat mempromosikan buku-buku mereka khususnya yang terkini BUKAN DOKTOR GUGEL dan CAKAR AYAM SEORANG DOKTOR 3.0. Lagi 6 jam sebelum #pbakl2017 #pwtc #katapilarbooks #cakarayamseorangdoktor #bukandoktorgugel

Fuh! Penulis ALKISAH DOKTOR KOLGET SIBUK menandatangani buku mereka di reruai kami. Singgahlah bermesra dengan doktor-doktor gigi ni, mana lah tahu boleh minta rawatan gigi sekali haha. Reruai 4126-7, Dewan Tun Razak 4 #alkisahdoktorkolget #pbakl2017 #pwtc #katapilarbooks

HARI TERAKHIR #pbakl2017 dah mula! Marilah mari datang kunjung gerai kami. 4126-4127, Dewan Tun Razak 4 PWTC. #pwtc #katapilarbooks

Esok hari akhir jangan lupa tuuu. Datang lah sementara harga promosi masih ada. 4126-4127 Dewan Tun Razak 4, PWTC #pbakl2017 #pwtc #katapilarbooks

Kumpulan sajak MALAM PERSEMBUNYIAN ini sedang hangat diperkatakan. Karya Faisal Mat Zawi yang juga penulis naskhah Sajak Kepada Tuhan. Dah ada belum? Esok hari akhir #pbakl2017 . Cari kami booth 4126-4127 Dewan Tun Razak 4 #pwtc #katapilarbooks #puisi #faisalmatzawi #malampersembunyian #sajakkepadatuhan

Penulis BUKAN DOKTOR GUGEL, farmasis Dziehan Mustapha dan Dr Fahd Razy berada di lokasi sambil layan pengunjung. Power! #pbakl2017 #pwtc #katapilarbooks #bukandoktorgugel

Ada lagi beberapa buah mug edisi terhad ni dengan kami. Esok dah hari akhir #pbakl2017 weh nanti melepas. Beli kombo 3 buku dapat diskaun harga mug juga. Ada 2 design, belilah dua-dua, kopi dan teh panas anda lebih bermakna apalagi apabila digunakan sambil membaca buku-buku kami haha #pwtc #katapilarbooks #cakarayamseorangdoktor #misiimpossible

Sesi temu dan sapa penulis buku BILA JANTUNG KATA BEEP-BEEP - Dr Adibah Abdullah, Dr Khairil Idham dan Dr Hana Hadzrami. Sehingga jam 5 petang jadi mari mari datang singgah. Dr Hana juga mempromosikan 2 lagi buku yang turut terbit sempena PBAKL 2017, Selamat Datang ke Wad Tarbiah dan Bukan Doktor Gugel #pbakl2017 #pwtc #katapilarbooks #bilajantungkatabeepbeep #bukandoktorgugel #selamatdatangkewadtarbiah

Most Popular Instagram Hashtags