[PR] Gain and Get More Likes and Followers on Instagram.

#jualnovelbaru

5705 posts

TOP POSTS

CIK BUNGA DAN ENCIK SOMBONG
🆕️novel
RM 15.00 (tidak termasuk kos pos)
Kondisi : 10/10
Penulis : Airisz
Penerbit : Penerbitan Karyaseni Sdn Bhd
Bil. Mukasurat : 593
Cetakan 1 : Mac 2015 🤳6011 1094 1840

Aku? Aku Intan Asnidar. Mana cantik pun. Kulit pun ala-ala hangit. Kerja di kedai bunga dgn gaji cukup-cukup makan. Tak ada apa-apa yg istimewa ttg aku melainkan aku ada sebuah keluarga yg sgt bahagia.

Dia? Dia mmg segak. Nama dia pun sedap, Harris Isqandar. Kalau sekali pandang mesti tak nak lepas. Kulit dia putih amat sampai mak ingat aku dah bawa balik org Belanda masa aku bawa dia dtg kampung aku buat kali pertamanya. Tapi tak kisahlah semua tu, tak penting sgt. Kemudian-kemudian nanti, rupa paras tu bakal duduk tpt keempat atau kelima.

Asal-asalnya, dia suruh aku jadi tunang terkejut dia sebabnya gadis yg sepatutnya jadi tunang dia pada hari tu sudah lari. Okeylah sbb satu hari saja, kira aku tolong org dlm darurat. Tapi paling terkejut bila dia cakap, "Okey Intan, mulai skrg, awak adalah tunang & bakal isteri saya. Sekiranya ada sesiapa kacau awak, tolong jgn berahsia dgn saya sbb kita bakal menjadi suami isteri. Suami isteri tidak boleh ada sebarang rahsia." Terkejut amat aku. Tapi sebelum itu mak dia, Datin Nora ada beri amaran kpdku, "Jgn mimpi nak jadi menantu saya!" Ah! Aku pun tak nak jadi menantu dia. Tak berminat langsung. Tapi sungguhlah kata org, kalau sudah jodoh, tentu saja tak ke mana. Tinggal lagi, lama manakah rumah tangga tersebut bakal bertahan atau benarkah Intan Asnidar itu hak milik kekal Harris Isqandar?

#JualNovelBaru
#BeliLebih1JimatPos
#FollowYayaHarun

BILA NAK SAKSI
🆕️novel
RM 15.00 (tidak termasuk kos pos)
Kondisi : 10/10
Penulis : Rehan Makhtar
Penerbit : Penulisan Enterprise
Bil. Mukasurat : 623
Cetakan 1 : Okt 2012 🤳6011 1094 1840

Yusuff, seorg lelaki yg tiba-tiba muncul dlm hidupnya sebaik saja abah & mama memberikan kebebasan kpd dirinya.

Pertemuan pertama & seterusnya itu sgt menyakitkan hati Jelita. Tanpa dia sedar, sebenarnya semua pertemuan itu sudah dirancang dgn rapi. "Jatuh awak boleh diangkat. Jatuh hati, siapa nak bertanggungjawab?" - Usop
"Ikut hatilah nak jatuh kat mana pun, janji jgn jatuh dekat awak sudah" - Jelita

Tapi, kalau benci & tak suka, kenapa mesti ada rasa yg tak mampu diungkapkannya? Adakah ini cinta? Jika cinta, apa tandanya? Sesungguhnya, Jelita mmg tidak tahu apa-apa ttg makna cinta. Dia cuma tahu bahawa cinta & rindu itu selalu menyakitkan pd insan yg mengalaminya. "Sampai bila kita nak rahsiakan pernikahan kita drpd keluarga awak, Lit? Bila nak saksi awak nak menyerah?" - Yusuff
"Saya tak tahu pun yg saya dah kahwin." - Jelita

Kehadirannya dgn gelaran seorg suami menyebabkan Jelita sukar hendak menerima kehadiran lelaki yg sgt asing buat dirinya. Tapi krn desakan semua, akhirnya dia terpaksa menyelidik sendiri. Bagaimana pernikahan ini boleh terjadi tanpa pengetahuannya? Siapa dalangnya? Abah, mama, Abg Jeff atau Kak Shima?

Jika dia sah menjadi suaminya, maka dia nekad utk melaksanakan tanggungjawabnya sbg seorg isteri. Tapi dek fitnah & rasa cemburu membuatkan Jelita selalu mencurigai kejujuran suaminya sendiri. "Lit cinta abg... Lit syg abg... Terima kasih sudi layan kerenah Lit selama ni. Dari dulu sampai skrg." - Jelita

Adakah perkahwinan luar biasa di antara Jelita & Yusuff akan menemui kebahagiaan spt pasangan yg lain? Setelah segala diserahkan dgn sepenuh hati, mereka sgt berharap jodoh ini kekal menjadi milik mereka.

#JualNovelBaru
#BeliLebih1JimatPos
#FollowYayaHarun

Septimus heap no.6
Darke
Harga diskon 40rb harga toko 89rb

Deskripsi:
Pekan Gelap harus dihadapi Septimus bertepatan dengan ulang tahun keempat belasnya. Ulang tahun istimewa, karena empat belas merupakan kelipatan dua dari angka tujuh yang Magyk. Pekan Gelap menjadi ujian penentu untuk mendapat gelar Murid Luarbiasa. Misinya, masuk ke Kegelapan dan menyelamatkan hantu yang tidak sengaja Terusir, Alther Mella. Misi yang sangat berbahaya. Jika gagal, selamanya dia akan terjebak dalam Kegelapan itu.

Septimus yang sedang mencemaskan banyak hal dan menyiapkan mentalnya pun mengabaikan cerita Jenna yang merasakan kejanggalan di Kastel. Perlahan Kastel mulai ditelan Zona Gelap. Naga buas terlepas dan mulai menyerang. Namun, ketika disadari, segalanya sudah hampir terlambat.

Jika zona itu meluas, Kuasa Jahat akan menghantui seluruh negeri, termasuk Menara Penyihir. Tak ada pilihan lain. Septimus harus lulus dan bergegas membantu Marcia Overstrand, Penyihir LuarBiasa, menyelamatkan negeri dan orang-orang yang disayanginya.

#jualkomikbekas #jualnovelbaru #novelsegel #komiksegel #komiksecondmurah #osbekasi #onlineshop #bukumurah #bukubekas #jualbuku #jualbukubekas #prelovedkomik #prelovednovel #tigersaga #collenhouck
#koreanovel #noveljepang #prelovednovel #novelsecond #novelbekas #sale #novelkorea #novelkoreasecond #jualkomik #komikbekas #komiksecond #jualnovelmurah #jualnovel #salenovel #novelpreloved

📕 ELIZABETH THORNTON — THE RUNAWAY MCBRIDE

HARGA: IDR 25K
KONDISI: MULUS 99% BEKAS KOLPRI

ORDER&ASK:
LINE: @ttw1523j (pakai @ nya ya!)

Novel harlequin
Bekas kondisi bagus
Harga jual 30 rb
Pengiriman dr jaktim
Wa 08128155580
©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©
#titipjualbuku #jualnovelmurah #jualnovelbekas #jualnovelpreloved #jualnovelsegel #jualnovelsecond #jualnovel #jual #jualnovelbaru #jualnovelimport #prelovedjkt #prelovedbukubaru #belinovel #belinovelmurah #jualnovelbagus #jualnovellangka #gramedia #novel #bookstagram #novels #bukumurah #novelmurah #novelbaru ©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©®
∆∆∆ MOHON DIPERHATIKAN ∆∆∆
~ Barang di atas adalah titipan
~ Owner #titipjualbuku tidak bertanggungjawab bila terjadi penipuan. Karena tidak terlibat dalam transaksi antara penitip dan penjual, sepenuhnya menjadi tanggungjawab penitip dan pembeli mohon untuk lebih teliti lagi dalam memilih buku yang akan di beli.
~ Disarankan menggunakan rekber admin jika transaksi dalam jumlah besar
©©©© Trima Kasih ©©©

MOST RECENT

📕 ELIZABETH THORNTON — THE RUNAWAY MCBRIDE

HARGA: IDR 25K
KONDISI: MULUS 99% BEKAS KOLPRI

ORDER&ASK:
LINE: @ttw1523j (pakai @ nya ya!)

Sherlock Holmes
co writer : Mitch Cullin
misteri yg tidak terpecahkan

second condition
95% mulus... cuman kertas sedikit menguning
berat +/- 200 gr
512 halaman
penerbit : Mizan
.
.
IDR 40.000,-
.
sherlock holmes, di usianya yg hampir 1 abad, menghabiskan masa pensiunnya dengan tenang di pelosok sussex, di sebuah rumah peristirahatan berikut peternakan lebahnya. sherlock menghindar dari hiruk pikuk kota, tetapi ketenarannya tidak bisa disembunyikan, orang orang masih saja berusaha menghubunginya untuk memecahkan persoalan yg mereka alami.
Dua buah kasus lama pun mengusik ingatan sherlock, pertama tentang pencarian seorang anak lelaki terhadap ayahnya yg hilang, kedua tentang istri yg bertingkah laku aneh. Tak disangka terjadilan kasus ketiga, pembunuhan di peternakan lebahnya. Sherlock kali ini harus berhadapan dengan misteri yg menyelubungi kehidupannya sendiri, juga tentang rahasia cinta sejatinya.
#jualnovel #jualnovelbekas #jualnovelbaru #novelbaru #sherlockholmes

Ohayo gosaimasu

Buat kalian para novel addicted & wattpad lovers, yuk mampir ke akun ELchello di wattpad.com
Cerita fullove palace sudah bisa kamu dapatkan dalam bentuk novel. Sebagian cerita masih di pos di wattpad. Buat yang tertarik, bisa pesan ke medsos berikut:
Ig: chelloel (inbox ya)
Wa: 085732715258
Fb : EL Chello
Yang mau tanya2 dlu juga boleh.

#wattpadlovers #wattpadindonesia #fullovepalace #maximebouttier #nimazdewantary #yukikato #yukikt #stefanwilliam #jualnovel #jualbuku #jualnovelbaru #jualnovelmurah #novelsurabaya #novelcirebon #noveldewasa #novelremaja #tokobukuonline #ceritaromantis #fullovepalace

Most Popular Instagram Hashtags