[PR] Gain and Get More Likes and Followers on Instagram.

#innalillahiwainnailaihirajiun

1150 posts

TOP POSTS

14 Sept 2017.
Di hening Subuh, tiada siapa menyangka 23 jiwa yg hiba sedang bertarung nyawa. Nyawa yang sangat bernilai untuk keluarga dan ummah. Dan akhirnya jeritan serta usaha mereka dikalahkan oleh api yang marak, disokong oleh pintu dan tingkap yang tertutup rapat bagai tiada belas terhadap mereka lalu mati dalam api yang marak. Punca kejadian adalah dendam dan bengang kerana pelaku diejek bila didapati menghisap dadah. 6 dari 7 suspek didapati positif ganja, dan semuanya di bawah umur 18 tahun. Pergilah kamu menghadap Sang Pencipta, semoga Dia mengampuni dosa-dosa kamu dan meletakkan kamu bersama mereka yg beriman.
http://www.themalaysianinsight.com/s/14926/

#pusattahfizdarulquranittifaqiyyah
#jauhidadah
#innalillahiwainnailaihirajiun
#darulquranittifaqiyah

Innalillahi wainnailailaihiraaji'un telah wafat kakak kita, Instruktur kita, kang Benny Trisandi Paskibra Kota Bandung 1991 pada hari Minggu,17 Sept 17, pukul 11.51. semoga amal ibadahnya diterima iman dan islam nya di sisi Allah SWT, aamiin. dimohon keridhaannya untuk diinformasikan ke grup lain yg mengenal almarhum untuk berdo'a.
Rumah duka komplek perumahan pohon mangga regency blok E no 8 Rancamanyar kecamatan bale endah kabupaten bandung.
bagi Adik-adik paskibra kota bandung yang ingin melayat,harap memakai PDH.

selamat jalan kang Benny...........😥😥😥 #innalillahiwainnailaihirajiun
#paskibrakotabandung
#paskibrakotabandungberduka
#dolewak91

Uncle Dilshan with the #martyrkids today at Sister Najiyyah's burial. Please make #duaa for the Castro family #InshAllah #innalillahiwainnailaihirajiun

Många människor har en mamma. Men under hela mitt liv har jag fått ha två fina mammor vid min sida.
I fredags lämnade vår finaste Mamma Fatima oss efter att ha kämpat in i det sista med cancern. Du var så stark, stolt, självständig och modig. Du delade med dig av din moderliga kärlek till oss alla inklusive mig, Eddie och Melli och för det kommer jag att vara dig evigt tacksam. Jag hade hoppats på att du hade hunnit träffa bebe som växer i min mage nu, vi båda såg framemot det.
Tack mamma för alla fina stunder, tack för alla visa ord, tack för all din stöd och tack för all din kärlek. Du kommer alltid att leva inom oss alla nu och för alltid. Inget mer lidande, ingen mer smärta. Vi fick en fin sista dag tillsammans och jag är glad att vi kunde bidra med lite ro i din själ och jag lovade dig att vi skulle ta hand om varandra och det löftet kommer jag aldrig att bryta. Vila i frid mamma. Du är med Gud nu. Inna lillahi wa inna ilayhi raaji’uun. Vi älskar dig ❤️❤️❤️❤️ #descansaempaz #vilaifrid #innalillahiwainnailaihirajiun #restinpeacemama

14.09.1993
Lahirnya insan bergelar adik untuk ku.
14.09.2017
Pergi selamanya insan bergelar emak dari ku.
Selamat hari lahir buat adik ku @eamanani dan untuk emak semoga roh mu tenang dialam sana.alfatihah,kami sekeluarga akan sentiasa merindui kasih syg dri sorang ibu tetapi dlm masa kami tetap akn redha dgn ketentuan yang maha esa..
Semoga kt sekeluarga akn berkumpul semula kelak d alam sana suatu hari nanti..Insyaallah.
#alfatihah
#innalillahiwainnailaihirajiun

Gambor ni time aku kawin dalam bulan 8 tahun 2013, kali ni cerita panjang sket, tapi ni bukan cerita kawin. Ni cerita tentang Paklong aku, Zulhaimee Hashim, abang sulung abah aku (nombor 2) yang adik beradik berjumlah 12 orang.

Ramai tak tahu, yang nama aku, Muhaimin, diberi oleh Paklong aku, mungkin sebagai satu penghormatan selaku abang sulung adik beradik abah aku kepada cucu sulung arwah Hashim Itam & Noraziah Said, iaitu aku.

Stail paklong aku bercakap biasanya dalam nada yang tinggi, deras seakan2 marah atau macam nak bergaduh, dan abah aku selalu kata kat aku, "Ko ni bercakap macam Paklong!". Bini aku, adik beradik, kawan2 lama memang dah masak. Cuma kadang2 kawan2 baru bila dengor aku bercakap, deme ingat aku marah atau nak bergaduh. Padahal dalam fikiran aku, aku cuma nak bercakap dengan jelas tanpa perlu diulang-ulang, mungkin itulah juga yang berada dalam fikiran Paklong aku. Dan apabila aku cuba bercakap secara sopan santun, rasa macam pondan pulak, hahah. Jadi nak taknak, walau cuba dinafikan, stail aku bercakap memang macam Paklong. "Tak boleh buat apa dah, dah Paklong yang bagi nama," kata abah aku pada satu ketika.

Sejak awal Ogos, Paklong aku kena warded disebabkan paru2 berair dan jantung lemah. Dalam 2 minggu lepas aku & isteri @ezaidazaini sempat melawatnya di Hoapital Taiping, dan berbual sedikit, tak banyak, sebab dia macam tak bermaya. Aku lebih banyak berbual dengan dua sepupu (anak2 Paklong) Faisal & Zuhaira.

Recap sket gambor atas tu, Paklong la salah seorang orang kuat time aku kawin, dia gak la jurucakap/dealer kawin masa aku bertunang dulu.
Jadi, kome pun mesti dah paham kan kalo aku tulis panjang2 ni, ya, hari ini Paklong aku dah dijemput Ilahi, lebih kurang jam 530 pagi tadi, pada usia 62 tahun. Paklong Mee,semoga rohmu dicucuri rahmat, semoga kita semua meninggal dalam husnul khatimah.

Zulhaimee Hashim, 1955-2017. Al-fatihah.

#semogarohmudicucurirahmat #bakalmenyusul #thisworldisnotreal #innalillahiwainnailaihirajiun #alfatihah

Assalamualaikum.....
Innalilahi wainaillahi rajiun.... 😟😩
Semoga amal ibadah Pg.Sunir diterima disisi Allah SWT., diampuni segala dosanya dan ditempatkan di surga. Amin..🙏🙏😟 #innalillahiwainnailaihirajiun
#innalillahi
#bismillah
#allahuakbar

Berakhir hidup dan sye nk mintk maaf kpd semua

#innalillahiwainnailaihirajiun #alfatihah #jangankecam

Beruntung kalian wahai anak syurga. #innalillahiwainnailaihirajiun #syurga

MOST RECENT

salam jumaat(penghulu segala hari)
bacalah al kahfi&berselawatlah
#redha
#taqwasebaikbekalan
#innalillahiwainnailaihirajiun
#Allahummasollialamuhammad

Sesungguhnya kematian mereka itulah yang sementara, Sebenarnya merekalah yang hidup kekal di sana 🌷
....................................
#alfatihah
#tahfiz
#darulquran
#innalillahiwainnailaihirajiun

#innalillahiwainnailaihirajiun
Hari ini cermin kereta kancil pecah. terpaksalah cuti, pergi baiki. Allahamdulillah dah selesai dan dipermudahkan.

Hidup emang kaya lagi naek rollercoaster yaa.
Naik, turun, jungkir balik. Nano-nano pokoknya rasanya.
Yang paginya kita bahagia, malamnya bisa bersedih.
Yang paginya sehat, malamnya bisa sakit.
Yang kita anggep bakal nemenin kita lama, tapi nyatanya cepet ninggalin.
.
.
.
.
.
.
Umur emang gaada yang tau.
Masih gapercaya abang kiki cepet banget ninggalin kita semua.
Biasanya kalo elu masuk pagi. Jalan kerja barengan ama gue. Guenya pasti di isengin. Ada aja kelakuan lu pagipagi yang bikin kita berantem berantem cinta. Yang suka ngomelin gue, lebih dari aa gue kalo gue balik malem. Biasanya kalo lu ngomel gue takutnya bukan main, trus langsung minta maaf sambil nyolek nyolek lu biar senyum lagi ke gue.
Sekarang udah gabakal ada kejadian itu lagi ya bang. Kita sayang ke abang. Tapi Allah lebih sayang ke elu bang.
Yang tenang yaa bang disana. Semoga dilapangkan kuburnya, diterima amal ibadahnya, dan ditempatkan disisi Allah S.W.T. Aamiin 🙏
#innalillahiwainnailaihirajiun#kikiandriansyah#16september#malamharinya

14 Sept 2017.
Di hening Subuh, tiada siapa menyangka 23 jiwa yg hiba sedang bertarung nyawa. Nyawa yang sangat bernilai untuk keluarga dan ummah. Dan akhirnya jeritan serta usaha mereka dikalahkan oleh api yang marak, disokong oleh pintu dan tingkap yang tertutup rapat bagai tiada belas terhadap mereka lalu mati dalam api yang marak. Punca kejadian adalah dendam dan bengang kerana pelaku diejek bila didapati menghisap dadah. 6 dari 7 suspek didapati positif ganja, dan semuanya di bawah umur 18 tahun. Pergilah kamu menghadap Sang Pencipta, semoga Dia mengampuni dosa-dosa kamu dan meletakkan kamu bersama mereka yg beriman.
http://www.themalaysianinsight.com/s/14926/

#pusattahfizdarulquranittifaqiyyah
#jauhidadah
#innalillahiwainnailaihirajiun
#darulquranittifaqiyah

Innalillahi wainnailailaihiraaji'un telah wafat kakak kita, Instruktur kita, kang Benny Trisandi Paskibra Kota Bandung 1991 pada hari Minggu,17 Sept 17, pukul 11.51. semoga amal ibadahnya diterima iman dan islam nya di sisi Allah SWT, aamiin. dimohon keridhaannya untuk diinformasikan ke grup lain yg mengenal almarhum untuk berdo'a.
Rumah duka komplek perumahan pohon mangga regency blok E no 8 Rancamanyar kecamatan bale endah kabupaten bandung.
bagi Adik-adik paskibra kota bandung yang ingin melayat,harap memakai PDH.

selamat jalan kang Benny...........😥😥😥 #innalillahiwainnailaihirajiun
#paskibrakotabandung
#paskibrakotabandungberduka
#dolewak91

🍛 🍴 (Ahad)
Assalamualaikum 🙋

Dah masuk hari ke 4, tapi admin masih tak boleh nak move on lagi. Deeply saddened dengan kejadian menyayat hati ni.
Baca je kisah mereka, mata mesti berkaca,
sebak mula terasa 😢

Tabahlah wahai ibu, kuatlah wahai bapa, wahai kakak, abang, dan saudara-mara. Pastinya, pemergian mereka, pengakhiran yang dicemburui semua, InshaAllah...
Our thoughts and prayers are with those affected by this horrible tragedy. Ameen... 😳😳
.
📷: @malaysia1news
______________________________________________
#innalillahiwainnailaihirajiun #tahfiz #ittifaqiyah

Berakhir hidup dan sye nk mintk maaf kpd semua

#innalillahiwainnailaihirajiun #alfatihah #jangankecam

Today's meal. 🤗 alhamdulillah
Bila 7 selera bergabung, maka terjadilah Majlis Doa Selamat dan Bacaan Yassin utk House Of Seven serta Yassin utk mangsa kebakaran Tahfiz ItTifaqiyah .
Al- Fatihah 😔
#alfatihah #alhamdulillah #innalillahiwainnailaihirajiun

Sebab tu, Allah bagi akal.
.
Jangan bertindak seperti tiada akal.

#alfatihah #tahfizittifaqiyah #innalillahiwainnailaihirajiun

Most Popular Instagram Hashtags