[PR] Gain and Get More Likes and Followers on Instagram.

#homefarming

8491 posts

TOP POSTS

Beta dekho kaddu ugg aaya, toooo much fun watching her veggies grow.... From cauliflowers to zucchini... Yes Italian sabziya bhi hai yaha. Brakoli bhi hai πŸ™ˆ #momsgarden #homefarming

Back home & the garden start to give us sweets like this! Potatoes β™‘ #Γ€lmhult #homefarming

Hoje eu vim de verde
#greens #homefarming #cabbage

Yang suka ngebun dan hobi belanja benih pasti tahu sensaranya beli benih2 selada yg lucu2 dan import2...benihnya dihitungin..ndak ada 100 biji harganya udah 15ribuan 😒😒😒
Nah ini iseng nyoba nungguin selada2 di kebun sampai berbunga..ngambilin benihnya satu2..banyaaak 😍😍😍😍
Hari ini sudah mulai nyemai benih2 hasil panenan. Semoga bisa tumbuh baik ya..lumayan menghemat bgtπŸ˜‰

Saat ini yg sdh mandiri benih dari kebun sendiri adalah okra, seledri, bunga telang, pare, bunga2an lain πŸ‘Œ
#heirloom #seeds #fromseedtoseed #lettuce #urbanfarming #homefarming #growyourown

Murbeinya banyak..sayang masuk musim hujan..kalau panas pasti lbh bagus pertumbuhannya.. #mulberry #homegrown #growyourown #homefarming #urbanfarming

🌢🌢🌢
Hasil panen cabe
Cabenya kurang kasih sayang, jdi agak kriting, tapi tetep puedese pol!!
Lumayan... gk usah beli cabe mak
😍
Tanam di pot pun bisa berhasil koq tanpa pupuk kimia, disiramin pake air cucian beras aja
#homefarming #omahijocilegon #mariberkebun

MOST RECENT

Little #Life in #3dprinting #Lab it’s just a five day old..
#Home #Homefarming #Vuro #Vuro3D

Yang suka ngebun dan hobi belanja benih pasti tahu sensaranya beli benih2 selada yg lucu2 dan import2...benihnya dihitungin..ndak ada 100 biji harganya udah 15ribuan 😒😒😒
Nah ini iseng nyoba nungguin selada2 di kebun sampai berbunga..ngambilin benihnya satu2..banyaaak 😍😍😍😍
Hari ini sudah mulai nyemai benih2 hasil panenan. Semoga bisa tumbuh baik ya..lumayan menghemat bgtπŸ˜‰

Saat ini yg sdh mandiri benih dari kebun sendiri adalah okra, seledri, bunga telang, pare, bunga2an lain πŸ‘Œ
#heirloom #seeds #fromseedtoseed #lettuce #urbanfarming #homefarming #growyourown

Gratitude😊

After one week waiting , we see signs of life . #organicfarming #homefarming #coriander

Si cantik edibles torenia kalau ditanam bareng 2 warna gini bikin kebunmu yg berantakan ttp cantik 😍

Saya ndak pernah nanam torenia dr benih. Awalnya adopsi yang sudah berbunga dari kebun komunitas @jktberkebun setelah masa berbunganya habis, bunga2nya kering, saya coba menyemai benih2nya dan ndak pernah berhasil!πŸ˜‚
Ternyata benih2nya dibawa angin dan tumbuh di mana2..coba cek gulma2 di bawah pot..banyak banget..jadi yang saya punya di kebun udah cucu cicit dari tanaman sebelumnya.. Tanaman bunga mutlak harus ada untuk kebun sayurmu..selain mempercantik, fungsinya juga menarik hama supaya ndak mengganggu tanaman2 sayurmu..selain itu, bunga ini bisa dimakan dan mempercantik saladmu lho πŸ˜€

#ediblesflowers #homegrown #growyourown #balconygarden #torenia #homefarming #urbanfarming

Naibai, red russian kale, kale nero, samhong king, red pakchoy, sawi hijau 😍 #homefarming #urbanfarming #bandungberkebun #rooftopgarden #tanamanorganik #sayurorganik #sayursehat #sayursegar

All things are difficult before they are easy~Thomas Fuller.
.
Still work out with this beautiful butterhead...I don’t give upπŸ’ͺπŸ˜€

Red n Green Harvest for Christmas CelebrationπŸ€πŸŽ„πŸ˜

My 'first born' long bean.

Otherwise known as theΒ yardlong bean (Vigna unguiculataΒ subsp.Β  sesquipedalis), bora,Β bodi,Β long-podded cowpea,Β asparagus bean, pea bean, snake bean orΒ Chinese long bean.

Can't wait to see these green 'snakes' start to decorate my garden.

#longbean #yardlongbean #bora #bodi #longpoddedcowpea #cowpea #asparagusbean #peabean #snakebean #chineselongbean #bean #pea #urbanfarming #vegetable #organicfarming #organicbean #homefarming #cityfarming #gardeningplants #gardening #homegrownveggies #plantyourownfood #plantyourownvege #growyourownvege #beautifulkuching #catcitykuching #kuching #sarawak #borneo

Just a little Winter harvest; pine cones and brussel sprouts. I don't know about everybody else, but I am wanting Spring soooo bad right now. Miss the gardening life...at least there will be plenty of beer and food pictures πŸ˜‚ to pass the time... #inmygarden #gardening #homefarming #urbanfarming #urbanhomestead #urbanfarm #greenthumb #growyourown #growsomethinggreen #organicgardening #growfromseed #sustainableliving #sustainability #brusselsprouts #pinecones #harvest #todaysharvest #christmasdecorations

Well this was unplanned. Went to water the plants and found these everywhere. Lucky i had on my island dress πŸ˜‰. 40 degree heat today eeeek!
#joyceplants #beans #greenbeans #dwarfbeans #gardenlife #vegetable #garden #organic #greenthumb #homefarming #veggies #growyourown #gardening #plants #organicgarden #backyardgarden #pottedgarden #mothernature #naturegram #nature #instanature #love

The last of the garden cauliflower roasted in 8 different spices and olive oil; all I have left stored from Fall are Brussel Sprouts 😒 Savoring the last of the homegrown veggies. Til Spring my friends. #homegrown #homefarming #veggiegarden #organic #cleaneating #naturallife #cauliflower #eatyourveggies #yum #creativefood #healthysnacks #sustainableliving #sustainability #veggiesfordinner #growfromseed

Any day that we don’t give up, puts us one day closer to successπŸ€

Murbeinya banyak..sayang masuk musim hujan..kalau panas pasti lbh bagus pertumbuhannya.. #mulberry #homegrown #growyourown #homefarming #urbanfarming

Enjoy the little things in life, for one day you will look back and realize they were the big things🌱

Ga ada yang istimewa dari roti bakar ini, isi keju chedar, tambahih kayu manis bubuk plus daun jinteennn dari kebun.. EnnAak Hangaaaat buat pagi yang mendung ini. Terinspirasi dari @kilikulikgarden 😘 tengkyuu ya kakaaakkk.. Makin semangat nanem sayur dan herb dirumahπŸ˜‰πŸ˜Š #rianinanemsayur #rianinanemherb #urbanfarming #rianikembaliberkebun #homefarming

Entah untuk yg keberapa kali tanaman cerry laut ini berbuah.. Semakin dikasih pupuk, buahnya semakin banyak.. 😁 #homefarming #urbanfarming #bandungberkebun #rooftopgarden #tanamanorganik #sayurorganik #sayursehat #sayursegar

Cabenya alhamdulillah masih bertahan.. Meski daun diserang hama dan mulai menguning.. #homefarming #urbanfarming #bandungberkebun #rooftopgarden #tanamanorganik #sayurorganik #sayursehat #sayursegar

Nutrition Facts of Kale β€œThe Queen of Greensβ€πŸ˜πŸ€ .
(source:pinterest)

Farming 101: Day 9 - Morning glory, apprx 10cm #homefarming #morningglory #testlot

My newest orange tree. bought a planted same day πŸ˜‚ I'm getting better at this πŸ˜ƒ
Can't wait for it to grow and start producing 😍
#homegrown #mygarden #homeproduce #homefarming #orangetree

Map of an amateur urban farmer problematic.
You put all your energy, time and attention to the seeds you sow, but they didn't grow as well as planned. This, to me, happens most of the time πŸ˜…
But when you absent-mindedly thrown away kitchen scraps to the backyard (in this case it's rotten chili), it sprang to life and now greets you triumphantly 😍
Well, i'm not complaining 😊
Cheers to life!

#backyardgarden #chilipadi #caberawit #ladopadi #ladokutu #urbanfarmer #homegarden #homefarming #beautyinthegarden #gardensurprise #cheers

Harvesting after a week of planting herb and vege. Plants grow very well with Sam’s care. #samsgarden #herbs #vege #homegarden #raisedbed #homefarming

Tomatoes grown by Me!! #HomeFarming

Happy Sunday πŸ€πŸ˜Š

Planting begins with anticipation of the new year #plantingtime #homefarming #momshome #kanchanaburi #newhomeproject

Lagi suka mengamati si kacang panjang ini..saya baru coba2 1 tanaman. Tanamannya ndak rewel dan sama spt pare dan okra bisa panen terus..kebayang kl nanam 3 atau 5 pot cukup deh untuk kebutuhan sekeluarga per 1 mingguan..pot nya juga yg sedeng bagus aja perkembangannya. Meskipun menjalar, tp lebih rapi drpada pare..selain lagi seneng2nya nanam pare yg minim masalah, minggu depan saya mau nyemai kacang panjang banyak akh..dan untuk musim hujan 2 tanaman ini tahan lho πŸ˜‰πŸ‘ #longbeans #homegrown #fromseed #growyourown #homefarming #urbanfarming

Sore ini masih pare lagi, cabe lagi dan okra lagi..ada yang tanya gimana siy saya menikmati okra mentah?
Besok ya saya share..ada yang mau tahu?

#redokra #bittergroud #chilis #homegrown #fromseed #growyourown #homefarming #urbanfarming #jakarta #indonesia

Roselle in abundance.

Once fruiting the tree can be quite spectacular, I have a few broken branches due to over weight fruiting and I gave them away to friends and relatives. The size of each fully grown fruit/flower is almost as big as a grown up fist.

RoselleΒ (Hibiscus sabdariffa) is a species ofΒ HibiscusΒ probably native to West Africa, used for the production ofΒ bast fibreΒ and as anΒ infusion, in which it may be known asΒ carcade.

Here we mostly make cordial juice and jam or even snack out of it.

#roselle #hibiscussabdariffa #hibiscus #fruit #tropicalfruit #fruit #flower #edibleflower #gardening #organicfarming #homefarming #cityfarming #gardeningplants #gardening #homegrownfruits #plantyourownfood #healthy #organic #healthfood #plantyourownfruit #growyourownfruit #beautifulkuching #cityfarming #catcitykuching #kuching #sarawak #borneo

Most Popular Instagram Hashtags