#hijabillustration

1986 posts

TOP POSTS

Bismillahirrahmanirrahim,,
Hari pertama puasa : "Manusia lebih membutuhkan ilmu dibandingkan makan dan minum, karena makanan dan minuman hanya dibutuhkan dalam sekali atau dua kali dalam sehari, tetapi ilmu dibutuhkan manusia setiap saat"
Tapi terkadang kita lebih mementingkan perut yang kosong dari pada dengerin dosen sambil duduk antik di kelas.

Ilmu itu didapat butuh proses bukan instan kayak mie instan padahal mie instan juga butuh diproses. Proses nyari ilmu itu bisa berjam-jam berhari-hari berminggu-minggu berbulan-bulan bertahun-tahun ataj bahkan seunur hidup.
Tapi kita udah terbiasa kalah dengan istilah "MALAS" kalo lagi kuliah.

Perempuan kelak akan jadi pendidik pertama sekaligus yang utama bagi anak-anaknya.
Seorang ibu yang cerdas mempunyai akhlak, ibadah, dan pergaulan yang bagus akan melahirkan dan mendidik keturunan yang juga cerdas dan berakhlak yang baik begitupun sebaliknya...
BTW kita pasti sering bilang 'kuliah itu ribet mending nikah aja'... Pantesan masih tetep jomblo, lah kuliah aja males apalagi sampe ngdidik anak... Punya itu itu dibagi jangan dipendam dewe,, ntar jadi jerawat, kuy yang mau ngajarin dina diterima dengan lapangan terbang pesawat... Dina gak gigit kok paling cuma ngisep darah (dikira nyamuk)

Cuma self remindder​ .... Yang tersinggung maaf ya, gak sengaja.. hehehe... Btw cerita hari pertama adalah gak bisa kumpul bareng keluarga waktu buka, kudu mengumpulkan receh yang terpendam di dasar lautan,,
Ngerasain jadi anak rantau dari luar pulau,, hug hug

#hijabillustration #kartunmuslimah #hijabcartoon #ramadhanillustration #ramadhan2017 #

I used #nail_Polish for a 3D details !
.
استخدمت طلاء اظافر "مناكير" من أجل مظهر ثلاثي الأبعاد ! .
.
.
.
.
#hijab #hijabbridal #hijabillustration

Commission for a shawl business (peachscarves)
Another nice client, thank you so much Myra☺😃 I enjoy doing this kind of illustration the most ☺💕
.
Commission status by today (28July) - closed. Currently working with 4clients this week. Thank you for your interest 🙆♥♡💛💕 but you can always contact me for any inquiries
. ❌❌DO NOT USE / COPY / REUPLOAD THIS DRAWING

By @izzadawy - di musim hujan begini, persediaan kaoskaki kering jadi barang mewah!
jangan lupa bawa kaoskaki cadangan, girls ;)
#hijabographic #hijabillustration #dailydoodle #Regrann

MOST RECENT

Commission for a shawl business (peachscarves)
Another nice client, thank you so much Myra☺😃 I enjoy doing this kind of illustration the most ☺💕
.
Commission status by today (28July) - closed. Currently working with 4clients this week. Thank you for your interest 🙆♥♡💛💕 but you can always contact me for any inquiries
. ❌❌DO NOT USE / COPY / REUPLOAD THIS DRAWING

[Dress 61]

Have you all checked out our huge range of blended LINEN fabric collection in-store yet? Most customers has reservations about choosing Linen but let me tell you why you should strongly re-consider:

__

1- Verrrryyy interesting array of colors such as the one I am using 👆🏽for my design here.
2- 🙏🏼 More forgiving to work with than pure Linen and is sometimes used in certain products due to its "easy care" and "minimum creasing" nature. Good for you "lasak" ladies out there!
3- 🔥 Ideal for our super humid conditions because of its weave and fibre specifics which allows better airflow over your body.
4- 🌹Great news for our Muslim sisters too as Linen blends DO NOT cling to the body and is therefore perfect in hiding the shape of our bodies and protecting our 'Awrah.
5- 🎾 Resistant to Pilling. Pilling refers to the surface defect you sometimes get on your clothes as a result of constant wear or friction / abrasion with your bags or with other clothes in the wash. It appears as those unsightly small balls of fluff on the surface of the fabric.
6- 💦 It is impossible not to be perspiring in Singapore but with blended Linen, it is unlikely that you will feel all sticky and clammy since the fabric not only absorbs perspiration but moisture evaporates off much quicker as well.
__

Copyright © 2017 WanderFaery. All rights reserved. No images / material may be reproduced, stored, transmitted, or disseminated in any form or by any means without prior written permission from @wanderfaery

No im not forced, opressed or a "poor girl"
You dont have to save me.
I love my hijab i love to wear it,every morning.
This is the way i want to represent myself
My choice how and who i show my body
My body my choice♥

#hijab #girlpower #womenpower #muslimgirl #love #peace #tumblr #hijabillustration #sketch #skestchbook

"Don't be afraid to start over. It's a new chance to rebuild what you want. a little step may be the beginning of a great journey"

#art #illustration #sketch #hijab #hijabillustration #hijabsketch #kartunmuslimah #duniajilbab #islamicquotes #islamicillustration

[Dress 60]

#Celebrate what you have accomplished,

__

But raise the bar a little higher each time you succeed.
__

Copyright © 2017 WanderFaery. All rights reserved. No images / material may be reproduced, stored, transmitted, or disseminated in any form or by any means without prior written permission from @wanderfaery

#CMWArtMonday from
@line.falls: The dope hijabi educating us in #Slaying 101
• • •
Share your latest work 🎨 with us by tagging our account and using CMWArtMonday hashtag. 🎨✒✏📏📝📐💺📂💾📋📷✂🎭📅🎥💻🌿🍴🍝🎂🍰🛀👰💍💎 #CreativeMuslimWomen

#CMWArtMonday from @bendacin: 'Daydreaming' • • •
Share your latest work 🎨 with us by tagging our account and using CMWArtMonday hashtag. 🎨✒✏📏📝📐💺📂💾📋📷✂🎭📅🎥💻🌿🍴🍝🎂🍰🛀👰💍💎 #CreativeMuslimWomen

Kabur dari deadline sejenak 😌
Bingung mau gambar apa, jadinya gambar Alsa lagi (Fatih nanti yaaa 😀). Tadi sebenernya gambar ini udah mau di upload, tapi ternyata saya lupa gambar telinga kelinci di hijabnya, jadi nyalain komputer lagi deh. Kagok, jadi di animasiin sekalian. 😅
.
Referensi foto geser 👉
.
#doodle #artwork #art #visualart #design #handpainting #graphicdesign #animation #illustration #digitalillustration #muslimmanga #illustrationgram #doodlevideo #illustrationvideo #animated #animatedillustration #hijab #hijabillustration #babyhijabers #babyhijab #babygirl #hijabbaby #hijabkidsootdindo #ootdhijabkidsindo #bandung #babyindonesia #instababy #instababybdg #instababybandung #hijabkelinci

#CMWArtMonday from @art_aroojharis: "closeup"
• • •
Share your latest work 🎨 with us by tagging our account and using CMWArtMonday hashtag. 🎨✒✏📏📝📐💺📂💾📋📷✂🎭📅🎥💻🌿🍴🍝🎂🍰🛀👰💍💎 #CreativeMuslimWomen

Most Popular Instagram Hashtags