#haji2014

2068 posts

TOP POSTS

Throw back..
Selalurindu #baitullah #haji2014 #instamoment #hope&;pray๐Ÿ™๐Ÿ™

Bagi yang belum punya cinta kesini, doa disini. Bagi yang punya cinta semoga dilanggengkan doa disini. ๐ŸŒŽJabbal Rahmah Mekka
#onyengradar #onyengnaikhaji2014 #trowback #haji2014

Kat Airport Madinah nak menghala balik ke KL. Muka syok sbb kat Shah Alam mak keme dah standby dtg dr kampung semata2 nak masak gulai tempoyak utk keme yg mengidam๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹
.
#throwbackhajj2014
#haji2014
#haji1435h

Gara2 semalam mimpi umroh, jadi pengen aplot foto pas haji 2014... Semoga kami bisa mengunjungi kembali rumahMU ya Allah... Aamiin ya Rabb @sally_fahliya
#masjidilharam #mekkah #haji2014 #cintarasul

Nak jugak . Rindu nak pergi sana lagi #throwback #sadiqzati #haji2014

Aku rindu Ya Rasulullah...sangat rindu walau kita terpisah 1400 tahun & tidak pernah bertentang mata...#lawkananabainana #rahmatanlilalamin #cintamadinah #haji2014

Pemandangan kota Mekah dari Jamrat. Sangat bercahaya dan begemerlapan. Rindu kenangan dikota kelahiran Rasulullah saw.

#hajiakhbar2014
#haji2014

Kami bukanlah umat terbaik Mu kami juga bukanlah ahli ibadah
Panggilan Mu hanyalah untuk bertobat scr lngsng d rumah Mu ya Alloh

Lg melow bnyk orang k baitulloh

#pinginbaliklagi #masjidnabawi #haji2014

MOST RECENT

Allahuakbar! Ya Allah panggillah kami kesana sekali lagi untuk memberi hadiah kepadaMu.. Kurniakan kesempatan kami membawa bersama ahli keluarga kami melaksanakan ibadah haji atau umrah sekali lagi.. Aamiin
#labbaikallah2017
#haji2014
#makkahalmukarramah

.. Saat itu..๐Ÿ˜‡
.
.
Selamat jalan tamu Allah, semoga senantiasa dimudahkan dan kembali menjadi Haji dan Hajjah yang mabrur..๐Ÿ™๐Ÿ™
.
.
#bakpia9 #oleholehklaten #openkitchen #throwback #haji2014 #instagoods #instagramers #likeforlike

Bagi yang belum punya cinta kesini, doa disini. Bagi yang punya cinta semoga dilanggengkan doa disini. ๐ŸŒŽJabbal Rahmah Mekka
#onyengradar #onyengnaikhaji2014 #trowback #haji2014

Kenangan Haji 2014 KT36A...
Bersama sahabat2 haji...
#kt36a #haji2014 #madinah #joshtopos #dakwahkerjakita #agamamaksudhidup

Bersama Ikutan #Haji2014

Hari last melontar di jamrat. Ingat nak posing dengan askar arab ni tapi dia pandang kamera pun tidak.๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…Kami antara org yg terakhir ada kat jamrat sbb dah tak rushing. Bagi peluang kepada jemaah haji lain pulang dulu ke mekah. Kami santai santai je berjalan pulang menuju khemah di mina. Kitorang naik bas last pun takpe. Lupa nk snap gambar di mina masa tu. Tengok petugas haji gulung karpet dan khemah. Kiranya musim haji tahun depan la baru buka balik. Punya la bersenang lenang lagi kat khemah sampai kena panggil naik bas utk balik ke hotel dimekah. ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜… โคโคBila rindu datang lagi.โคโค
#throwback
#hajiakhbar2014
#haji2014
#musimhajitibalagi
#jamrat
#mina

Pemandangan kota Mekah dari Jamrat. Sangat bercahaya dan begemerlapan. Rindu kenangan dikota kelahiran Rasulullah saw.

#hajiakhbar2014
#haji2014

3 Tahun Yang Lalu
#AL HARAM
#MASJIDIL HARAM
#HAJI2014
#HAJIUMROH
#UMROH2014
#Kangen Kesana Lagi
#ALLAHUAKBAR

*JIHAD KAMU*
(Ngaji Hadis Keluarga Muttaqien)
#106 *Pulang haji seperti bayi*

ุญูŽุฏู‘ูŽุซูŽู†ูŽุง ุณูู„ูŽูŠู’ู…ูŽุงู†ู ุจู’ู†ู ุญูŽุฑู’ุจู ุญูŽุฏู‘ูŽุซูŽู†ูŽุง ุดูุนู’ุจูŽุฉู ุนูŽู†ู’ ู…ูŽู†ู’ุตููˆุฑู ุณูŽู…ูุนู’ุชู ุฃูŽุจูŽุง ุญูŽุงุฒูู…ู ุนูŽู†ู’ ุฃูŽุจููŠ ู‡ูุฑูŽูŠู’ุฑูŽุฉูŽ ุฑูŽุถููŠูŽ ุงู„ู„ู‘ูŽู‡ู ุนูŽู†ู’ู‡ู ู‚ูŽุงู„ูŽ
ู‚ูŽุงู„ูŽ ุฑูŽุณููˆู„ู ุงู„ู„ู‘ูŽู‡ู ุตูŽู„ู‘ูŽู‰ ุงู„ู„ู‘ูŽู‡ู ุนูŽู„ูŽูŠู’ู‡ู ูˆูŽุณูŽู„ู‘ูŽู…ูŽ *ู…ูŽู†ู’ ุญูŽุฌู‘ูŽ ู‡ูŽุฐูŽุง ุงู„ู’ุจูŽูŠู’ุชูŽ ููŽู„ูŽู…ู’ ูŠูŽุฑู’ููุซู’ ูˆูŽู„ูŽู…ู’ ูŠูŽูู’ุณูู‚ู’ ุฑูŽุฌูŽุนูŽ ูƒูŽู…ูŽุง ูˆูŽู„ูŽุฏูŽุชู’ู‡ู ุฃูู…ู‘ูู‡ู* Dari Abu Hurairah ra, Nabi Muhammad bersabda :
*Barangsiapa yang menunaikan haji di Baitullah ini kemudian tidak berkata-kata kotor dan tidak berbuat fasiq maka bila dia kembali keadaannya seperti saat dilahirkan oleh ibunya"* (HR. Bukhari: 1690)

Pesan :
Apabila berhaji dan mampu meninggalkan perkataan kotor dan perbuatan fasiq, ia akan menjadi suci lagi sebagaimana ketika dilahirkan ibunya dalam keadaan fitrah.

_Allahu a'lam_
__________________________
*Yayasan Darul Muttaqien Medari*
Kompleks *Masjid Latifah Al Jabbar*

https://goo.gl/maps/2C4ri6fcvK22
__________________________
.
Alhamdulillah, ikut bahagia kepada teman teman saya yang insyaallah tidak lama lagi akan berangkat melaksanakan ibadah haji. Semoga sehat selalu selama rangkaian haji dan pulang menjadi haji dan hajjah mabrur.

Semoga Allah berkenan melimpahkan keberkahan dan hidayahNYA sehingga ketika pulang ke tanah air benar benar menjadi seorang Muslim dengan pribadi baru yang lebih baik lagi, karena itu salah satu tanda MABRUR ๐Ÿ˜

Berhaji adalah kesempatan terindah & terbaik, manfaatkanlah waktu waktu disana untuk beribadah semaksimal mungkin. Kurangilah selfi selfi โœŒ โ˜บ apalagi rumpi rumpi, jangan sampai penyesalan di akhir nanti.

#hajjindonesia #hajitanpaselfie #noselfie #muslimahtanpaselfie #haji2014 #hajj2014 #haji2017 #kloter23soc

Silaturahim sasihan keluarga haji 2014 #silaturahim #haji2014 #hajj2014 #arisan #family #kbihalaminriyaduljannah

Ini antara ayat Al-Qur'an kegemaran Kak Jah. Setiap kali terbaca terjemahan ini, Kak Jah teringat 1 peristiwa time pegi haji tahun 2014.

Pukul 3.30 pagi. Dalam Masjidil Haram. Waktu tahajud. Feeling yang tetiba ko rasa Dia sangat hampir dengan ko. Waktu ko tengah sujud. Hati dan jiwa ko bergetar sebab 'merasai' His presence. (Eh, betul ker spelling nih?). Sebab rasa Dia sangat hampir dengan ko, dalam rumah Dia, di bumi paling di cintainya, di waktu yang mustajab doa, lantas rasa sebak mengundang airmata nanges teresak2. Ko rasa kerdil, keseorangan, tak berdaya, memohon belas kasihan, keampunan ibarat anak kecil pada ibunya. First taim, Dia campakkan perasaan tu untuk merasai benar2 kewujudan Dia. Dan ko rasa sama sekali tak mahu lepaskan. Biar perasaan yang sama kekal sampai bila2.
Sejak pengalaman itu, jika Kak Jah di timpa ujian perasaan, Kak Jah akan selalu ingat Dia selalu ada dengan Kak Jah. Dia yang jaga Kak Jah dengan baik selama ni. Dia yang uruskan hidup Kak Jah. Pengalaman 'anugerah perasaan' yang Dia beri tu seolah2 nak beritahu, kepada Dia sajalah Kak Jah perlu bergantung. Bukan pada sesiapa, makhluk lain. Sebab Dia sangat dekat, hampir dan tak pernah tinggalkan Kak Jah. Sekian.
#haji2014

Most Popular Instagram Hashtags