#gejalasosial

111 posts

TOP POSTS

Idola payung lagu, muah ciked. "Alamak aku lupa lirik pulakkk" HAHAHAHA #gejalasosial #Part2

Pembuangan bayi hanyalah salah satu kerosakan dan ribuan kerosakan yang terhasil dari sistem demokrasi yang mengatur manusia berdasarkan akal, dan bukan berdasarkan wahyu.
Persoalannya, siapakah yang menetapkan dan menerapkan sistem seperti ini untuk diguna pakai jika bukan kerajaan?
Baca komentar penuh:
https://hizbut-tahrir.org.my/2016/04/08/pembuangan-bayi-sampai-bila/

#buangbayi #jenayah #beritalokal #gejalasosial

buat persediaan untuk present PA .. bersama panel2 jemputan ...
#kptmipoh #DMM0321 #gejalasosial

Thank you guys... Finally we are done!!.. Seminggu bertungkus lumus pratis berlakon utk assignment psikologi islam.. Walaupun pada mulanye bnyak kekangan masa.. Akhirnye kita berjaya jgk just yg terbaik.. 😘😘
#group8
#gejalasosial

how we ushered in xmas 2015, for real. merry christmas everyone!!! #gejalasosial
#merrychristmas

Chilling with the colleague #hawaiifive0 #sesilepak #gejalasosial

MOST RECENT

Keluar bilik nak gi keja pagi tadi accidentally tangkap basah diorang in front of my room. Suspicious habis muko duo ekor nih. Haaa buat apee tuuu..??? 😂😂😂 #cats #gejalasosial #banteras #sispeka #sisambilberat #sebelumnasimenjadibubur #walaupunsisdahlambatpegikerja #padahaljeleskucingpunadagewedankaustillmereputsingle😂 #lols

::Ingat saat dimana kita ribut karna laporan direvisi terus, susah mendapat narasumber, waktu luang susah☺
#tft_friends #thanks #matur_thankyou
#penelitian #wawancara #sosiologi #gejalasosial
#sempor #kebumenKeren #exploreKebumen
#like #like4like #lfl✌

Chilling with the colleague #hawaiifive0 #sesilepak #gejalasosial

With the monkayyyyyyy
@it.is.priscilla where you at? Come save meeeeeeeh
#sesilepak #gejalasosial

😂ㅋㅋㅋㅋㅋ하 하 하.....
Si Rons, ( Ni foto diambil dari cuplikan drama sosiologi, tentang ragam gejala sosial. )

#drama #sosiologi #gejalasosial #smanti #purworejoku

"Fakir miskin dan anak anak terlantar di pelihara oleh negara"
Pasal 34 ayat (1) UUD 1945
#indonesia #indonesiaku #indonesiamujuga #kitaindonesia #prayforindonesia #laindimulutlaindihati #tembakmatikoruptor #gejalasosial

ada yang anu-anu di 25 Mei #kumpulanwajah #gejalasosial

Hari ni Fly bawak 4 orang awek .. tapi semua tak layan abang .. duk tengok phone je ... #okbai #gejalasosial

SEDIH!
Lagi Kes Buang Bayi... 😭😭😭
Kita manusia memang tak lari dari kesilapan. Kita bukan malaikat. Kita bukan Dewa. Kita cuma manusia biasa hamba Allah di muka bumi ni. (Peringatan untuk diri sendiri. Saya bukannya baik sangat sampai nak menasihatkan.. cuma sedih melihan gejala ini... )

TAHUKAH ANDA :
Andai mengandungkan anak diluar pernikahan ini JANGAN SEKALI-SEKALI DIBUANG ANAK TAK BERDOSA INI. Tahu tak kenapa? ANDA SEBENARNYA DI TAHAN POLIS ATAS KESALAHAN MEMBUANG BAYI. BUKANNYA ATAS KESALAHAN MELAHIRKAN ANAK LUAR NIKAH.

Jadi, kenapa letakkan diri dalam keadaan sulit sampai ditangkap dan ditahan polis akhirnya dihukum jika didapati bersalah. Menyebabkan masa depan anda musnah... Andai terlanjur boleh berubah. Buatlah tindakan yang lebih bijak. DAFTARKAN DIRI DI PUSAT PERLINDUNGAN WANITA daripada buang bayi yang tidak berdosa itu.
Sebab apa? 🤔
Anda sendiri bersusah payah mengandungkan bayi yang tak berdosa selama 9 bulan. Anda sendiri melalui kepayahan dan kesakitan melahirkan. Sesudah bersusah payah... kemudian dibuang?😭 Bila terlanjur hingga hamil. Diri sendiri memang malu, ibu bapa, ahli keluarga memang malu. Mereka malu... mereka marah.. itu memang tidak dapat dinafikan.
Tapi perkara yang dah terjadi tak boleh patah balik. Yang mampu dibuat adalah BERUBAH. BERUBAH KE ARAH KEBAIKAN. TERUS AMBIL TINDAKAN YANG BETUL DAN BIJAK. Ramai yang akan membantu... JANGAN DIBUANG ANAK ITU! 😭
RAMAI YANG MENGINGINKAN ANAK TAPI TAK PUNYA ANAK SENDIRI.
(Selalu kita lihat di dada akhbar bayi2 yang dibuang comel2 belaka... bagaimanakah perasaan si ibu melihat wajah bayinya saat dia membuang bayi nya itu? 😢😭) BERFIKIRLAH SEBELUM MEMBUAT SESUATU TINDAKAN ITU. JANGANLAH MENSIA-SIAKAN MASA DEPAN SENDIRI ATAS KEBODOHAN DIRI.
CUKUPLAH 2 DOSA.
1. BERZINA
2. HAMIL ANAK LUAR NIKAH

JANGAN BUAT JADI 3!!!
3. BUANG BAYI

SEDARLAH SEMUA... HINDARILAH GEJALA TIDAK SIHAT.

NOTA :
Perempuan yang melalui semua kepayahan ni.😢 LELAKI JANGAN LEPAS TANGAN! 😠😠😠 #buangbayi #kesbuangbayi #anakluarnikah #anakluarnikahbakalahlisyurga
#gejalasosial

FILEM YANG DISOKONG OLEH WIN .
SINDIKET - membawa penonton menyorot isu ‘Perdagangan Manusia’ yang berlaku di Malaysia. Sindiket turut disuntik dengan ‘rasa’ komersil seperti percintaan dan kekeluargaan.
.
Filem arahan Pengarah Bade Hj Azmi ini adalah berlandas kisah benar seorang wanita warga tempatan, yang diperdaya teman lelaki lalu menjualnya kepada pengusaha rumah pelacuran. Dia diberi dadah dan dipaksa melacur.
.
Sindiket dibintangi oleh barisan pelakon hebat seperti Shanaaz Ahmad, Sharifah Amani, Liyana Jasmay & Daphne Iking.
.
Kami mengalu2kan tajaan seperti dibawah dan WIN akan mengagihkan tiket kepada persatuan ibu tunggal, ngo wanita dan komuniti terpilih. Pertanyaan boleh hubungi 0192624682.
.
#sindiket #filemsindiket #pemerdaganganmanusia #humantrafficking #gejalasosial #kpwkm #jpw #jkm #kdn #mapo #wanitainspirasinegara

Thank you guys... Finally we are done!!.. Seminggu bertungkus lumus pratis berlakon utk assignment psikologi islam.. Walaupun pada mulanye bnyak kekangan masa.. Akhirnye kita berjaya jgk just yg terbaik.. 😘😘
#group8
#gejalasosial

FILEM SINDIKET
SINDIKET - membawa penonton menyorot isu ‘Perdagangan Manusia’ yang berlaku di Malaysia. Sindiket turut disuntik dengan ‘rasa’ komersil seperti percintaan dan kekeluargaan.

Filem arahan Pengarah Bade Hj Azmi ini adalah berlandas kisah benar seorang wanita warga tempatan, yang diperdaya teman lelaki lalu menjualnya kepada pengusaha rumah pelacuran. Dia diberi dadah dan dipaksa melacur.

Sindiket dibintangi oleh barisan pelakon hebat seperti Shanaaz Ahmad, Sharifah Amani, Liyana Jasmay & Daphne Iking.

#sindiket #pemerdaganganmanusia #humantrafficking #gejalasosial

FILEM YANG DISOKONG OLEH WIN .
SINDIKET - membawa penonton menyorot isu ‘Perdagangan Manusia’ yang berlaku di Malaysia. Sindiket turut disuntik dengan ‘rasa’ komersil seperti percintaan dan kekeluargaan.
.
Filem arahan Pengarah Bade Hj Azmi ini adalah berlandas kisah benar seorang wanita warga tempatan, yang diperdaya teman lelaki lalu menjualnya kepada pengusaha rumah pelacuran. Dia diberi dadah dan dipaksa melacur.
.
Sindiket dibintangi oleh barisan pelakon hebat seperti Shanaaz Ahmad, Sharifah Amani, Liyana Jasmay & Daphne Iking.
.
Kami mengalu2kan tajaan seperti dibawah dan WIN akan mengagihkan tiket kepada persatuan ibu tunggal, ngo wanita dan komuniti terpilih.
.
Pertanyaan boleh hubungi 0192624682.
#sindiket #pemerdaganganmanusia #humantrafficking #gejalasosial #wanitainspirasinegara

Ramai lak yang #pmtepi nak tahu pasal filem yang dibintangi oleh Sharnaaz Ahmad dan Sharifah Amani ini.... FILEM SINDIKET - membawa penonton menyorot isu ‘Perdagangan Manusia’ yang berlaku di Malaysia. Sindiket turut disuntik dengan ‘rasa’ komersil seperti percintaan dan kekeluargaan.

Filem arahan Pengarah Bade Hj Azmi ini adalah berlandas kisah benar seorang wanita warga tempatan, yang diperdaya teman lelaki lalu menjualnya kepada pengusaha rumah pelacuran. Dia diberi dadah dan dipaksa melacur.

Sindiket dibintangi oleh barisan pelakon hebat seperti Shanaaz Ahmad, Sharifah Amani, Liyana Jasmay & Daphne Iking.

Filem yang disokong oleh WIN !

Kami mengalu2kan tajaan seperti dibawah dan WIN akan mengagihkan tiket kepada persatuan ibu tunggal, ngo wanita dan komuniti terpilih.

Pertanyaan boleh hubungi 0192624682.
#sindiket #layarstudio #pemerdaganganmanusia #pdrm #gejalasosial #wanitainspirasinegara #kpwkm

Most Popular Instagram Hashtags