[PR] Gain and Get More Likes and Followers on Instagram.

#gadisshell

249 posts

TOP POSTS

Dia buat hal lagi....tokojut den masa bukak pintu kereta!!! HahahahaπŸ˜‚ #shell #shellmalaysia #gadisshell #gadispegangbotol

Ni lerrr dia Cik kak yg selalu buat org terkezut time isi minyakk.. Huhu
.
.
#shell #gadisshell #senyum

Dh rmai yg trkejut ngn awkπŸ˜₯
Trmasuk saya skali😘
.
.
.
.
.
.#gadisshell

Tadi berhenti isi minyak dekat shell , tiba ada orang panggil ajak selfie .. rupa2 nya dia ajak selfie .. apa lagi selfie jee lahh.. apa2 pun selamat bersahur & selamat berpuasa walaupun sahur air minirel ☺️ #gadisshell #doneRempit #ramadhan

Balajie btul!
Terkejut beruk aq!
Aq benti kete nk isi minyak tetiba ade aweks ni main sorok2 & senggeh2 bg aq thumbsup πŸ˜’πŸ˜’πŸ˜’
Dh dua kali Shell buat aq cenggini!!
#gadisshell #cikshafila #shellmalaysia

Kakak kan. WellπŸ˜ŒπŸ’πŸ». Rupanya ada orang lagi pendek daripada aku. So aku tinggi. Hahahahaha. #gadisshell #janganmengata #kamixnakal #shoeijforce3gold #ngam❌ngam

#gadisshell .. tak nak hampakan .. kesian dia .. hehe

HANYA KERANA DIA SEORANG WANITA

Isu Gadis Air Mineral Shell menjadi tular beberapa hari ini memberi impak kepada masyarakat. Ia bukan sahaja menjatuhkan martabat seorang wanita Muslim, tetapi ia juga menunjukkan bahawa ceteknya pemikiran masyarakat di Malaysia sehingga bertindak keterlaluan dengan aksi yang tidak sopan. Ini turut mendapat reaksi dari pelbagai pihak termasuk media antarabangsa seperti BBC.

Diakui, ianya adalah sebuah papan iklan yang menjadikan seorang wanita sebagai model. Namun, ia tidak sewenang-wenangnya membenarkan orang awam melakukan sesuatu tanpa memikirkan maruah diri seorang wanita yang harus dipelihara. Kelakuan individu yang bertindak di luar kawalan itu sememangnya mencerminkan diri dan imej mereka sendiri yang menjatuhkan kredibiliti seorang lelaki baik.

Shell sebagai sebuah syarikat petroleum di Malaysia pastinya telah membuat kajian sebelum melaksanakan strategi pemasaran yang dianggap untuk meraikan pelanggan-pelanggan Shell dengan meletakkan "duta" di setiap tempat mengisi minyak. Wajah Nor Shafila Khairulsalleh yang ceria itu pastinya memberi keceriaan kepada pelanggan Shell yang datang. Tidak wajar menyalahkan pihak Shell kerana menggunakan wanita dalam aktiviti pemasaran yang dijalankan.

Terima kasih pihak Shell kerana memilih wajah gadis harian yang mencerminkan masyarakat umum di Malaysia tanpa tunduk patuh kepada kehendak komersial yang sering memaparkan gadis-gadis persis super model. Syabas diucapkan kepada Shell kerana telah mengambil inisiatif untuk menurunkan semua poster tersebut bagi mengelakkan insiden seperti ini berlaku lagi. ---
Nabi Muhammad saw adalah lelaki yang memartabatkan serta menjaga hak wanita. Baginda menegakkan ayat ini apabila baginda memalingkan wajah sahabat yg memandang wanita cantik dan bukannya meminta wanita itu menutup wajah atau menyalahkan wanita berkenaan.

Baca kenyataan penuh di: http://mizan.my/hanya-kerana-dia-seorang-wanita/

#shell #gadisshell #gadismineralshell #victimblaming

Ingat Shell je ke bagi air? Nahh abam bagi sebotol, hahahahaa... #GadisShell
#LawakHambar
#Kelabbloggerbenashaari
#kbba9
#RazzweyDotCom

MOST RECENT

Assalamualaikum siapa kenal dia ni hihi
#gadisshell

Dulu viral semua nak selfie dgn poster dieπŸ˜†harinie tuan punye badan yg ajak aku bergambar😏hebat kan???πŸ˜‚πŸ˜‚
#GadisShell

Pandaikn sy pilih!
Sekarang hati saya
dah ada awak tau!
Hahaha
#gadisshell

Tiada lagi 'gadis Shell' #gadisshell #shell #superhero #superwoman

Berjumpa dengan awek Shell... #shell #shellgirl #gadisshell

Alhamdulillah. πŸ‘ΌπŸ‘ΌπŸ‘ΌπŸ‘Ό
Selepas perbincangan selama 7 hari 7 malam, Shell setuju ambil abam SuperMat sebagai duta baru Shell bagi mengelakkan gangguan seksual pada gadis shell sebelum ni....πŸ™ˆπŸ™ˆπŸ™ˆπŸ™ˆ
Jangan harap mat rempit berani buat onar lagi.
Kalau berani raba la abang, abang kejar sampai x cukup tanah kang sunatkan kali ke 2...πŸ™ŠπŸ™ŠπŸ™Š
Pastikan perlindungan takaful dengan Zurich Takaful dah ambil kalau2 nak buat onar, takut hilang upaya kekal nanti 😹😹😹😹 #shell #gadisshell #zurichtakaful

Click link on our bio to read further #gadisshell #shell #poster #abuse #muslim #mufti #malaysia #malaysiandigest

http://ow.ly/mFA330duC4w

Exactly!! Those yg menyalahkan wanita tersebut dan pihak Shell bagaikan manusia yg tak bertamadun. Ingat, MAK awak juga wanita.
@Regrann from @mizan.sisters - HANYA KERANA DIA SEORANG WANITA

Isu Gadis Air Mineral Shell menjadi tular beberapa hari ini memberi impak kepada masyarakat. Ia bukan sahaja menjatuhkan martabat seorang wanita Muslim, tetapi ia juga menunjukkan bahawa ceteknya pemikiran masyarakat di Malaysia sehingga bertindak keterlaluan dengan aksi yang tidak sopan. Ini turut mendapat reaksi dari pelbagai pihak termasuk media antarabangsa seperti BBC.

Diakui, ianya adalah sebuah papan iklan yang menjadikan seorang wanita sebagai model. Namun, ia tidak sewenang-wenangnya membenarkan orang awam melakukan sesuatu tanpa memikirkan maruah diri seorang wanita yang harus dipelihara. Kelakuan individu yang bertindak di luar kawalan itu sememangnya mencerminkan diri dan imej mereka sendiri yang menjatuhkan kredibiliti seorang lelaki baik.

Shell sebagai sebuah syarikat petroleum di Malaysia pastinya telah membuat kajian sebelum melaksanakan strategi pemasaran yang dianggap untuk meraikan pelanggan-pelanggan Shell dengan meletakkan "duta" di setiap tempat mengisi minyak. Wajah Nor Shafila Khairulsalleh yang ceria itu pastinya memberi keceriaan kepada pelanggan Shell yang datang. Tidak wajar menyalahkan pihak Shell kerana menggunakan wanita dalam aktiviti pemasaran yang dijalankan.

Terima kasih pihak Shell kerana memilih wajah gadis harian yang mencerminkan masyarakat umum di Malaysia tanpa tunduk patuh kepada kehendak komersial yang sering memaparkan gadis-gadis persis super model. Syabas diucapkan kepada Shell kerana telah mengambil inisiatif untuk menurunkan semua poster tersebut bagi mengelakkan insiden seperti ini berlaku lagi. ---
Nabi Muhammad saw adalah lelaki yang memartabatkan serta menjaga hak wanita. Baginda menegakkan ayat ini apabila baginda memalingkan wajah sahabat yg memandang wanita cantik dan bukannya meminta wanita itu menutup wajah atau menyalahkan wanita berkenaan.

Baca kenyataan penuh di: http://mizan.my/hanya-kerana-dia-seorang-wanita/

#shell #gadisshell #gadismineralshell #victimblamingMrs B - #regrann

Bacaan :
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10207208791537731&id=1821685114

#mansuhbahasamelayu #tulisanjawi #bahasamelayu
#cinamuslim #sejarahmelayu
#malaysia #melayu #gadisairmineral #gadisshell #chivalry

Most Popular Instagram Hashtags