[PR] Gain and Get More Likes and Followers on Instagram.

#flowstone

1531 posts

TOP POSTS

What is limestone covered granite like to climb on? Super weird!! I had a mini freak-out on a 5.10 at this crag last year, (not surprisingly) unable to wrap my mind around smedging on granite dime edges while tugging on the bubbly limestone jugs. Here @bendh finds that flow state on the aptly named Flow Stone of Teton Canyon, WY || September, 2016 #agrmedia @mountainstandard #AdventureReadySpirit #PowerOnCompadres #tetoncanyon #sportclimbing #flowstone

Rainy Sunday's call for one thing.. 🍷 #redredwine #sundayvibes #flowstone

Lovely Childcare Centre coming together in Croydon. Opens next week! #botanix #flowstone #ecooutdoor #platypusjunction

#flowstone in #jewelcave Augusta. Love me some #rocks

Flowstone in the cave at Harboro. A family used to live in this cave.
#harbororocks #igersderbyshire #derbyshire #flowstone #cave

Every time I visit the local cave, I fall more in love with it #cave #cavern #flowstone #calcite #stalactites

Been a while since i posted here but sometimes you snap @theeatingfrenzy in photography mode and you just gotta share. #foodie #theeatingfrenzy #foodandwine #moonmilk #flowstone

25/07/2017 "Paradise Cave" really lives up to its name wouldn't you say? It felt like I was in an episode of Planet Earth without the Attenborough narration. Vietnam is an exquisite country. #paradisecave #stalactite #stalagmite #flowstone #vietnam

MOST RECENT

What is limestone covered granite like to climb on? Super weird!! I had a mini freak-out on a 5.10 at this crag last year, (not surprisingly) unable to wrap my mind around smedging on granite dime edges while tugging on the bubbly limestone jugs. Here @bendh finds that flow state on the aptly named Flow Stone of Teton Canyon, WY || September, 2016 #agrmedia @mountainstandard #AdventureReadySpirit #PowerOnCompadres #tetoncanyon #sportclimbing #flowstone

Bukan , itu bukan kerlap kerlip lampu tumblr yang digantung , tapi itu memang endapan kristal batu yang berkilauan di dalam gua. Berkilauan ? Iyes, berkilauan bukan karena efek foto ya gaes. Penasaran? << Slide aja yuk >>
.
.
Goa ini namanya #GoaCerme yang terletak di Dusun Srunggo Selopamioro Imogiri #Bantul . Panjang goa kurang lebih 1,5 km , dengan suguhan #stalagtit , #stalagmit , dan aneka bentukan batu cantik lainnya selama penyusuran, yang biasanya disebut #canopy , #flowstone , #gourdam . (thanks to salah satu pemandu di Goa Kalisuci <ini memang benar pemandu Kalisuci yang lagi aku bahas ya gaes, bukan salah ketik> , karena buat penjelasan agak konyolnya , aku jadi bisa membedakan stalagtit dan stalagmit dengan mudah. "kalau ada kata 'tit' nya, berarti itu yang menggantung dari atas ke bawah". Sedikit analogi ke sesuatu yang saru sih gaes , tapi benar adanya kalau jadi mudah diingat)

Oke, kita kembali ke Goa Cerme. Karena goa ini memiliki sungai di bawah tanah, jadi ada air terjun kecil yang jernih dan seger banget , ngalir dari celah celah batu.
Sangat di rekomendasikan untuk memakai jasa pemandu gaes saat mau menyusuri Goa Cerme, karena kita sebagai pendatang belum bisa menentukan pijakan sebelah mana yang aman untuk di lewati, terlebih karena air menggenangi sepanjang perjalanan dengan ketinggian antara 1 - 1,5 meter gaes , jadi pijakan pun sama sekali tidak terlihat. Dan medan yang ditempuh selama caving ini pun gak seluruhnya mudah, ada yang manjat manjat, ada yang merangkak merangkak, jadi kita benar benar musti ditemani seorang pemandu yang udah hapal medan gaes.
Selain itu, lengkapi diri dengan #headlamp ya gaes, karena goa ini cukup dalam sehingga minim cahaya. Tenang, di sekitaran sana pengelola Goa juga sudah menyediakan jasa persewaan headlamp kok .

Setelah puas disuguhi ukiran alam di perut bumi, penyusuran goa ini berujung di belahan #Yogyakarta lainnya gaes , yaitu di sendang wilayah Panggang desa Ploso Girotirto Kabupaten #Gunungkidul .
Belum berakhir disitu gaes, perjalanan balik ke parkiran pun kita disuguhi pemandangan alam yang juga gak kalah cantik gaes.

Mau jalan kaki dari Bantul ke Gunungkidul balik lagi ke Bantul gaes?💃

UK people!!! Cookie knows something you don't know! Find out why she's winking on Monday... 😉 #pongoose #pushingthegrade #pongooseclimber700

We ran out of mountain to go up so went IN.
Discovered in the 1890s these caves were some of first places in the country to have electric lights! 💡The black lights didn't come til later. .
.
.
.
.
#stalactite #stalagmite #cavebacon #kingsrowcave #fairycave #flowstone #roaringforkvalley #caving #cave #ironmountain #glenwoodcaverns #glenwoodsprings #visitcolorado #getoutside #geology #underfoot #coloradohistory #rockymountains

Probably my favorite formation in the caverns...from our vantage point when we first entered, it looked like a simple column, but once we were alongside of it we were able to see the beautiful flowstone patterns. (They remind me of mushroom gills!) It's hard to wrap my head around how long this formation must have taken to accumulate.
.
.
.
#blanchardspringscaverns #caverns #flowstone #earthmedicine #lovetheearth #onewithnature #seasonality #seasonalliving #intention #slowliving #everydaymagic #optoutdoors #risinguprooted #arkansas

1904 - A name for the cave was chosen from the names of three Indian tribes by Myrtle Land. The cave was named after a tribe of the Iroquois. Onondaga means "People of the Mountain."
.
.
.
#cave #onondagacave #missouri #caving #hike #hiking #caves #explore #nature #exploring #adventure #history #statepark #stateparks #park #roadtrip #recreation #active #fit #fitness #parks #flowstone #view #landscape #natural #travel #traveling #visitmissouri #conservation

#flowstine: the might of the Margaret river, now in stock and parcelled up. Museum stocks available which you simply cannot find in the uk anywhere else. Stunning wines from Stuart #Australia #australianwine #flowstone

Most Popular Instagram Hashtags