#fathersheart

3453 posts

TOP POSTS

Discovery class in session. Last Saturday of every month we get to share the vision and core values of Bethesda. This is where you can learn, ask questions, and connect! .
.
.
.
#learningandgrowing #fathersheart #BecauseHeisworthy #family #bethesdanw

My wife and I with @guillermomaldonado celebrating Father's Day. Grateful for him believing in us and being a true example!
#FathersHeart
#example
#Mentor
#grateful

FATHER'S HEART |
We were cleaning up after dinner and my husband went over to wipe down the table. He was interrupted by our 2 year old son who insisted that he help out by snatching the cloth out of dad's hand and doing a very poor job of scrubbing away at one spot for a minute straight. When he was done, he looked up at us with a smug little expression to say "you're welcome". Of course my husband had to then go back and wipe it down again which took him a little less than 10 seconds. A job that could have been done in a matter of seconds took minutes because of our son's participation. However the father's heart in Andy didn't mind waiting an extra few minutes; what's a few minutes to see Jordan learning to achieve the little things that will one day become great things.
God doesn't need my help but if I put my hand up to participate in His work, He won't ever refuse me because that's just the Father's heart. #fathersheart #waitsonme #jordanyang @andyyang84

Love is not affectionate feeling, but a steady wish for the loved person's ultimate good as far as it can be obtained. - C.S. Lewis #fathersheart

Father's heart conference.. #fathersheart #godisgood

“If the world hates you, keep in mind that it hated me first. If you belonged to the world, it would love you as its own. As it is, you do not belong to the world, but I have chosen you out of the world. That is why the world hates you.”⠀
‭‭John‬ ‭15:18-19

Worship night at The Falls Church Anglican #fathersheart

MOST RECENT

“If the world hates you, keep in mind that it hated me first. If you belonged to the world, it would love you as its own. As it is, you do not belong to the world, but I have chosen you out of the world. That is why the world hates you.”⠀
‭‭John‬ ‭15:18-19

Fresh from my brush tip.
Title: Faith
Medium: Oil on canvas.
Dimension: 16 * 20 inches.

This is exactly how I feel when the chips are down, when my strength cannot save me from my troubles, when the tides beat hardest against the shore.

Sometimes I really ask God, "why does it always have to be like this? why am I so weak to handle this pain? "
And the answer that comes is "in your weakness My strength is made manifest, My grace is sufficient for you"

Thank you Jesus, thank God I'm weak. "For the just shall live by FAITH"

If we are strong and self-sufficient, then we don't need to live by faith" "But without FAITH it is impossible to please Him(God)" And if we do not live by FAITH, we are not pleasing Him.

The equation is balance. You have that weakness in you for a purpose....so that you can depend on God daily to live the life He wants you to.

Take away fears and worries, depend on God.

I am who I am by the grace of God.

#Jesus_inspires_us
#FathersHeart
#GodsHeart
#Hyperealism
#Art
#Oil_painting

Discovery class in session. Last Saturday of every month we get to share the vision and core values of Bethesda. This is where you can learn, ask questions, and connect! .
.
.
.
#learningandgrowing #fathersheart #BecauseHeisworthy #family #bethesdanw

Heiii you.. Yaas you my first man, first love.
Happy birthday tersayang akuh.. yg selalu seterronng, yg gak pernah ada kata lelah, apalgi bersungut2, selalu semangat. Qla tau semua jerih lelah papi, semua pengabdiannya papi buat Tuhan, buat keluarga ini, buat kantor, semua nda sia2. Papi berhasil bikin papi pe anak2 kuat, papi memberi teladan iman yg luar biasa buat anak2.
Bisa jd teladan yg baik utk papi pe anak mantu, ternyata bisa telaten juga dia, kayak papi..hehee.
Papi bs jd contoh buat tmn2 papi yg masih junior utk jd wartawan/reporter yg gigih dan gak kenal lelah, dari daerah 1 ke daerah lain, mo naik gunung, dalam laut, smpe ujung2 hutan, papi tetap mau ditugaskan.

Tubuh sehat, jiwa kuat, dan Roh yg kokoh itulah yg menyertai papi selama ini. Papi nda pernah mengeluh sakit, kecuali kmrin sakit gigi, gara2 tulang bekeng bodok 😂😂 mungkin papi pernah rasa sakit dg sbagai manusia pasti rasa lelah, tapi nda pernah papi badiam dg terlihat lesu, dan nda pernah papi kasih susah mami, thats so Great👍👍 dan semangat itu yg selalu diturunkan utk semua anak2.
Doa qla, papi sehat terus neh, jasmani rohani, panjang umur sampe liat TJ merit kalo perlu😁 semakin diurapi dlm pelayanan ne pap, jadi WL yg luar biasa dipake Tuhan. Papi banyak berkat spya bole upgrade papi pe camera 😂 Selalu jadi teladan dlm perkataan, perbuatan dan dlm iman percaya.
Makasih jg so jd TJ pe bestfriend, yg kasih ajar TJ bnyak hal ttg keberanian, dg nda bole manja, pdhl kalo mo blg opa2 itu selalu iko mau cucu, hahaa, ada sih iko mau, tp ttp papi kase ajar disiplin jg. biar manganto2 plg kantor msh mo temenin TJ nonton, smpe ketiduran di depan komputer😆😂 ada guna jg kasiang e itu luka cilaka brpa tahun lalu, minimal ada yg doyan korek2 tangan papi pe tangan rusak itu😂
.
.
Yesaya 54:10 (TB) Sebab biarpun gunung-gunung beranjak dan bukit-bukit bergoyang, tetapi kasih setia-Ku tidak akan beranjak dari padamu dan perjanjian damai-Ku tidak akan bergoyang, firman TUHAN, yang mengasihani engkau. .
.
With Love Yancent, Qla, TJ (sory ngoni 2 pe foto gak ada😜)
.
.
#fatherdaughter #happybirthdaydad #fathersheart #longlife #blessed

Worship night at The Falls Church Anglican #fathersheart

I am the true vine, and my Father is the gardener. He cuts off every branch in me that bears no fruit, while every branch that does bear fruit he prunes so that it will be even more fruitful. You are already clean because of the word I have spoken to you. Remain in me, as I also remain in you. No branch can bear fruit by itself; it must remain in the vine. Neither can you bear fruit unless you remain in me.⠀
‭‭John‬ ‭15:1-4‬

:
You impacted my life so much!!! Love you bunch, lover of people, deep lover of Jesus. You are a legacy! @brevived I loooove you. Greetings from Asia!! Image from @bethel #shekinahglory #love #legacy #heavenonearth #hostinghispresence #jesuslovesyou #genuinelove #fathersheart #transformedheart #lifestyle #prayerworks

YP 22 Feb 2017 Ps. Rano Sutan
.
"Father's Heart"
.
1 kor 4:
(15) Sebab sekalipun kamu mempunyai beribu-ribu pendidik dalam Kristus, kamu tidak mempunyai banyak bapa. Karena akulah yang dalam Kristus Yesus telah menjadi bapamu oleh Injil yang kuberitakan kepadamu.
.
Father's heart bukan cuma kasih tp hati Bapa.
.
Yoh 14: (8) Kata Filipus kepada-Nya: "Tuhan, tunjukkanlah Bapa itu kepada kami, itu sudah cukup bagi kami."
.
Pemulihan kasih Bapa saja tidak cukup.
.
(12)Aku berkata kepadamu: Sesungguhnya barangsiapa percaya kepada-Ku, ia akan melakukan juga pekerjaan-pekerjaan yang Aku lakukan, bahkan pekerjaan-pekerjaan yang lebih besar dari pada itu. Sebab Aku pergi kepada Bapa; .
- siapa yg percaya akan melakukan pekerjaan Bapa bahkan yg lbh besar drpd itu
- Yesus memberitakan injil di Israel tp murid2Nya sampai ke ujung bumi.
.
Menerima kasih Bapa boleh tp kt harus mengimpartasikan kasih Bapa.
Jangan egois minta terus dipenuhi. Ayo mulai bergerak.
.
Gimana caranya? Mari sama2 mengerti isi hatinya Bapa. Kehendak Bapa itu pasti isi hatinya Bapa.
.
Lukas 7:11-17
Judul perikop: Yesus membangkitkan anak muda di Nain
.
(13) Dan ketika Tuhan melihat janda itu, tergeraklah hati-Nya oleh belas kasihan, lalu Ia berkata kepadanya: "Jangan menangis!" (14) Sambil menghampiri usungan itu Ia menyentuhnya, dan sedang para pengusung berhenti, Ia berkata: "Hai anak muda, Aku berkata kepadamu, bangkitlah!" .
Bagaimana caranya kt bangkitkan generasi ini?
1. Milikilah belas kasihan. Milikilah persepsi Bapa yg melihat setiap org dengan penuh kasih.
2. Doa. Biar Tuhan yg menggerakkan/membangkitkan mereka.
3. Jadilah kaum professional yg hidup terlebih dahulu baru membangkitkan yg mati. Tidak ada org mati membangkitkan org mati. Jadi hiduplah dalam Dia terlebih dahulu baru membangkitkan yg mati.
.
Jbu all! 😊🙏🏻#agapelove #fathersheart #youngadult #skenooministry #gbisenayancity #sermon #sermonnotes #catatankhotbah

《父刊》

每個人成長總會面對新角色的適應,學生身份的適應,男人身份的適應,男朋友身份的適應,老公身份的適應,女婿身份的適應⋯⋯父親身份的適應,而在適應過程每個人的表現各有不同,最關鍵的是父親是否決定成長。

有句名言:能力越大責任越大!我在成為父親後則體會到,責任越大成長越大。

誤以為自己已經預備好做父親,忽然間突然之間在沒有預計的一天,我家的天使跌落了凡間,一天之內自己要開始進入既是丈夫又是父親的角色,又興奮又不知所措。

囡囡出生的第一天因為肺部出現問題,半小時內由普通病房進入加護病房,由加護病房進入深砌治療房,自己一邊照顧體力和情緒累透的妻子,一邊獨自面對既期待又陌生的生命,她剛出生就被迫與媽媽分隔,身體弱小又插滿喉管,父親第一天的適應超困難超深刻,完全不能理解的痛心淹沒了囡囡出生的興奮。

成長的抉擇總是突如其來的,用愛和啓動家人支援系統是正式跳進角色中的第一個適應的決定,也是我成長的決定,就是我要表達自己情緒上的需要,尋求家人愛的支援,而不選擇自己死撐硬撐。 ..........待續

#老豆 #父親 #爸爸 #Daddy #papa #爹爹 #逗父心 #Father #Heart #fathersheart

I love you, LORD, my strength.⠀
‭‭Psalm‬ ‭18:1‬

Lionman is 6 years old today :) thank you Jesus for this smile that lights up my heart.

Thank you that he has curiosity, passion and compassion rolled into a mess of vivid energy that he doesn't know what to do with just yet.

Thank you for the grace on my life to father him despite how much I mess up.

Thank you that I father because I am a son first.

Thank you for Oliver Yuktasevi.

#fathersheart #imperfectperfected #fatherhoodthroughsonship