#dakwahsentap

30520 posts

TOP POSTS

صَبَاحُ الْخَيْر

Selamat menjemput rezeki

ISTIGHFAR SEBAGAI ZIKIR HARIAN
.
Rasulullah SAW bersabda: "Wahai sekalian manusia, bertaubatlah kepada Allah dan memohonlah ampun kepada-Nya, sesungguhnya aku bertaubat dalam sehari sebanyak 100 kali." (HR. Muslim).
.
Kita semua tahu, Baginda Nabi SAW seorang yang maksum, yakni terpelihara daripada sebarang dosa.

Namun, Baginda tidak putus memohon keampunan Allah. Jelas mempamerkan peribadi seorang hamba yang tidak sombong kepada Penciptanya.

Oleh itu wajarkah kita yang sering melakukan dosa untuk berlagak sombong dengan tidak meminta ampun kepada Allah?

Renung-renungkan.
.
Wallahu A'lam Bish Shawab
.
Semoga bermanfaat
✔ Jom like
✔ Jom sebar
✔ Tag sahabat anda 👇👇👇
.
#jomjadibaik #jommuhasabahdiri #dakwahsentap #jomdakwah #jomlike #jomsebar #jomshare #dakwah #istighfar #taubat #taubatnasuha #zikirharian #mohonkeampunan
.

Monday, 22 Mei 2017, 8.25PM
.
#repost @dakwahsentap
Apabila kau lihat seseorang buat dosa, jaga lisan kau dari menghukum. Doa untuk mereka, itu yang terbaik. Selagi nyawa dikandung badan, jangan hukum tapi doa. #DakwahSentap #HalimGhani

Ini lah hakikat sebenar kehidupan kita 😊 so bergantung lah pada Allah bukan pada manusia ok😉 Terbaik @sempoichannel ni #dakwahsentap

Assalamu'alaikum Calon Jenazah! 😇
Ya...Kita!!
Muhasabah untukku, untukmu dan untuk kita!
Ingat selalu dunia sementara, akhirat selamanya.
.
.
#islamicpost #islamicreminders #reminder #muhasabahdiri #muhasabah #aurat #hijrah #hijrah #dakwah #tarbiyahsentap #dakwahsentap #islam #quotes #islam #Allah #iman #amal #istiqomah #berbenah #berbagisemangat #islamicquotes

TRIAL WOW!Serum By IvorySecret 💕

Tak lengket✅
Tak berminyak✅
Cepat meresap✅
Bila pakai before FD akan more glowing 😍✅
.
MANFAAT WOW!Serum :
In Sya Allah ❤️
🌹menaikkan dan menganjalkan pipi yang jatuh dan menjadikan ia berbentuk cantik bila anda tersenyum.
🌹melembapkan kulit sambil memberikan efek glowing.
🌹mencerahkan kulit tanpa pengelupasan yang menyakitkan.
🌹mengecilkan pori2 muka supaya muka anda tidak lagi berpeluh dan berminyak.
🌹menghilangkan jerawat serta flek hitam
🌹mengurangkan kerutan dan garis usia yang terbentuk di wajah anda akibat stress dan peningkatan usia anda.
🌹membentuk bibir dan melembabkan bibir anda
.
YANG SESUAI MENGGUNAKAN WOW!Serum
In Sya Allah ❤️
•KULIT KERING
•KULIT KUSAM
•BERJERAWAT
•FLEK HITAM
•LUKA2 YANG ADA DIBAGIAN YANG SELAIN MUKA JUGA BOLEH PAKAI WOW!Serum
•BABY YANG RUAM
•BIBIR KERING
•MUKA SUNBURN
•MUKA YANG SUDAH BERSIH TAPI INGIN GLOWING
.
.
Untuk order boleh DM or WA +6282149135572 😊
.
#niqabisproduk #niqabis #sayajualfoundation #sayajualserum #sayajualserummurah #sayajualmurah #sayajualfoundationmurah #foundationmerawat #luxuryfoundation #wowserum
#makeup #dakwahsentap #dakwahislam #usrahsantai #usrahfitrah #usrah #officalagetivorysecret #ivorysecret #sayajualniqab #sayajualkhimar #khimar #tutupaurat

Untung mana2 perempuan dapat lelaki yang betul2 concern pasal aurat awk . Bila nak masukkan gambar , dia akan kaji dulu dari sudut mana lelaki akan pandang gmbr ni . Seeloknya tutup lah aurat anda semua dgn sempurna 😊 Tag sikit kalau korang ada rakan laki yang macam ni😊

#lawakan #lawakhambar #lawakrabak #lawakantarabangsa #himpunanlawak #lawakkeder #taklawak #nakbebel #igersmalaysia #apaapajer #lawaktahapdewa #lawakhangit #lawakgila #funnymemes #ayatlawak #lawaktwitter #lawaktweet #dakwahsentap #lawaksolo #funnyshit #lawakohsem #lawaksahaja #lawakboring #lawakmalaysia #lawakbodoh #mudahterhibur #malaysianigers #motifviral #malaysiaviners #lawakterkini

MOST RECENT

Jagalah Solat Kita, Kerana Solat Itu Adalah Hubungan Allah Dengan HambaNya,

Sama sama Kita Perbaiki Solat Nescaya Hubungan Kita Dengan Allah SendiriNya Juga Baik,

Muhasabah Diri,
Insyaallah...
.
.
.
Dakwah Ig @mhmmd_danish
.
.
.
#dakwahsentap #semanisdakwah #nakkongsi#nakdakwah #toppost #repost #regrann#ctdk#atukpesan #lelakivsperempuan #muhasabahdiri#thetarbiyyah #instagrammalaysia #nakpesan#nakbebel #tshirtkoyak #nakfakta #islamdiriku#dakwah #dakwahlegend #islamdiriku
#hijrahsipendosa #hatihitam #hijab #duniaislam#pendosa #ramadhan #dunia #akhirat#lukisandakwah#dakwahcintaislam

《RAMADHAN 1438 H》
.
.
[SUDAHKAH KITA BERSEDIA UNTUK PUASA RAMADHAN] .
.
Adakah kita mahu puasa yang sekadar lapar dan dahaga sahaja?
.
عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ ، قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : ” رُبَّ صَائِمٍ لَيْسَ لَهُ مِنْ صِيَامِهِ إِلَّا الْجُوعُ ، وَرُبَّ قَائِمٍ لَيْسَ لَهُ مِنْ قِيَامِهِ إِلَّا السَّهَرُ .
.
Abu Hurairah radiallahu ‘anhu berkata: Rasulullah sallallahu ‘alaihi wasallam bersabda: Boleh jadi ada orang yang berpuasa, dia tidak mendapat apa-apa daripada puasanya melainkan kelaparan. Boleh jadi ada orang yang bangun melakukan qiamullail, tetapi dia tidak mendapat apa-apa daripada qiamullailnya melainkan berjaga malam. [Sunan Ibn Majah, Kitab as-Siyam, hadis no: 1690. Shaikh al-Arnaouth berkata: Hadis sahih] .
.
Imam Abu ‘Abdillah Muhammad Bin Yazid al-Qazwini (أبو عبد الله محمد بن يزيد القزويني) atau lebih dikenali dengan nama Ibnu Majah meletakkan hadis di atas dalam Kitab al-Siyam (Puasa) di bawah bab: (بَاب مَا جَاءَ فِي الْغِيبَةِ وَالرَّفَثِ لِلصَّائِمِ) Mengumpat dan Berkata Yang Buruk Oleh Seseorang Yang Berpuasa
.
.
Tajuk bab sahaja sudah menunjukkan apakah puncanya puasa seseorang menjadi rugi tanpa pahala
.
.
Hadis-hadis lain dalam bab ini menghuraikan lagi apakah punca puasa tidak mendapat pahala.
.
.
عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ ، قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : ” مَنْ لَمْ يَدَعْ قَوْلَ الزُّورِ وَالْجَهْلَ وَالْعَمَلَ بِهِ ، فَلَا حَاجَةَ لِلَّهِ فِي أَنْ يَدَعَ طَعَامَهُ وَشَرَابَهُ ” .
.
Abu Hurairah radiallahu ‘anhu berkata: Rasulullah sallallahu ‘alaihi wasallam bersabda: Sesiapa yang tidak meninggalkan perkataan yang keji dan bodoh, dan beramal pula dengannya. Allah tiada hajat langung kepada puasanya dia daripada makan dan minum. [Sunan Ibn Majah, Kitab as-Siyam, hadis no: 1689, Sahih]
.
Photo by : @fadhliefarhan_
Edit by : @budak_mentah
.
#usrahsantaimuslimin #familyusrahsantai #berkawanbiarseribu #sampaikandarikuwalausebarisayat #sollualannabi #daiegraphy #tarbiahsentap #dakwahsentap #instadakwah #dakwahsantai #usrahsantai

Andaikan Kekurangan Diri, Dijadikan Alasan Untuk Tidak Berdakwah, Nescaya TiadaNya Dakwah Di Muka Bumi Ini, (Imam Syafiee)

Dakwah tak perlu tunggu kita menjadi sempurna.Tiada Dosa.Memang takkan ada manusia yang suci dari Dosa.

Maka sedarlah!
Dakwah andai menunggu sempurna,takkan wujud pendakwah hari ini yang kita lihat Kita semua ada kekurangan.

Jangan jadikan kekurangan sebagai penghalang kau tuk buat kebaikan.Buatlah baik walau kau jahat.
Mungkin dengan satu kebaikan itu yang akan bawa kau ke jalan yang lurus.
.
.
.
Dakwah Ig @mhmmd_danish
.
.
.
#dakwahsentap #semanisdakwah #nakkongsi#nakdakwah #toppost #repost #regrann#ctdk#atukpesan #lelakivsperempuan #muhasabahdiri#thetarbiyyah #instagrammalaysia #nakpesan#nakbebel #tshirtkoyak #nakfakta #islamdiriku#dakwah #dakwahlegend #islamdiriku
#hijrahsipendosa #hatihitam #hijab #duniaislam#pendosa #ramadhan #dunia #akhirat#lukisandakwah#dakwahcintaislam

RAHMAT ALLAH LEBIH LUAS DARIPADA KEMURKAANNYA
.
Kita ini hamba yang lemah dan serba kekurangan, tidak mampu lari daripada melakukan dosa.
.
Ada dosa yang kita sedar. Banyak juga dosa yang kita tak sedar. Kalaulah dosa boleh dilihat, pasti kita berasa malu dengan Allah.
.
Sampai kita sendiri takut kalau Allah tidak ampunkan dosa kita. Namun, jangan resah kerana keampunan Allah itu sangat luas.
.
Inilah keistimewaan agama Islam. Agama yang pintu taubatnya terbuka luas untuk hambaNya kembali, sekalipun hambaNya itu penuh dengan dosa.
.
Tiada sekatan kepada si pendosa untuk mendapatkan keredhaan dan keampunan daripada Allah.
.
Firman Allah: "Katakanlah, wahai hamba-hambaKu yang berlebih-lebihan terhadap dirinya (dengan memperbuat dosa), janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah SWT. Sesungguhnya Allah mengampuni dosa semuanya. Sesungguhnya Dialah yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang. Kembalilah (bertaubatlah) kamu kepada tuhanmu, dan patuhlah kamu kepadaNya sebelum tiba siksaan kepadamu, kemudian kamu tidak mendapat pertolongan.” (Az-Zumar : 53,54)
.
Wallahu A'lam Bish Shawab
.
Semoga bermanfaat
✔ Jom like
✔ Jom sebar
✔ Tag sahabat anda 👇👇👇
.
#jomjadibaik #jommuhasabahdiri #dakwahsentap #jomdakwah #jomlike #jomsebar #jomshare #dakwah #taubat #keampunanallah #taubatnasuha
.

Tabahkanlah Dirimu Disaat Dirimu Terluka, Kerana Ujian Itu Adalah Anugerah Terindah,

Ujian hadir memberi khabar rindu dari sang Tuhan. Untuk mengangkat darjat dirimu dekat dengannya.
Jangan kau rebah kerana ujian.

Kuatkan diri mu!

Resah dan susah hidup di dunia, Senang mu akan kecapi di akhirat.

Bukan sementara,Tapi selamanya...
.
.
.
Dakwah Ig @mhmmd_danish
.
.
.
#dakwahsentap #semanisdakwah #nakkongsi#nakdakwah #toppost #repost #regrann#ctdk#atukpesan #lelakivsperempuan #muhasabahdiri#thetarbiyyah #instagrammalaysia #nakpesan#nakbebel #tshirtkoyak #nakfakta #islamdiriku#dakwah #dakwahlegend #islamdiriku
#hijrahsipendosa #hatihitam #hijab #duniaislam#pendosa #ramadhan #dunia #akhirat#lukisandakwah#dakwahcintaislam

Assalamualaikum semua.. Saya nak meminang ni sapa yang sudi.. 🙈
.
Meminang untuk pencarian Mini Agen! Saya sedang mencari agen Sabah bagi area2 tersebut. Bagi sesiapa yang ingin menjana income untuk kumpul duit raya pada bulan puasa akan datang.. Di alu-alukan untuk menyertai..Nak tahu kelebihan agen? Banyak sangat..
.
1. Boleh ambil dropship
2. Dapat untung berganda!
3. Dapat membeli untuk kegunaan sendiri dengan menggunakan harga agen sahaja.!
4. Last! Dapat reward ok dari HQ.
5. Minimum pengambilan serum hanya 5 kotak dan harga cuma RM75 sahaja belum campur pos dan COD. Pos RM8 / COD RM5 SHJ!.
.
Nak atau taknak?? Hanya penjualan wow! Serum sahaja tau korang boleh jana income sendiri. 😘 Siapa berminat boleh whatsap saya ataupun dm..cuma yang anda perlu buat click sahaja link bio di atas..
.
#niqabisproduk #niqabis #sayajualfoundation #sayajualserum #sayajualserummurah #sayajualmurah #sayajualfoundationmurah #foundationmerawat #luxuryfoundation #wowserum
#makeup #dakwahsentap #dakwahislam #usrahsantai #usrahfitrah #usrah #officalagetivorysecret #ivorysecret #sayajualniqab #sayajualkhimar #khimar #tutupaurat #muasabah #muasepanggar #muakeningau #muatawau

Ikuti perbahasan lengkap di fb page kami [Adab Dalam Islam]

https://www.facebook.com/Adab-Dalam-Islam-311041389331027/

#dakwah #dakwahku #dakwahsosmed #dakwahislam #dakwahsalaf #dakwahsunnah #dakwahsantai #dakwahsentap #dakwahtabligh #dakwahtarbiyah #dakwahtauhid #dakwahtanpasempadan #dakwahislamic #dakwahislam #dakwahitucinta

PERBAIKI NIAT DALAM MENUNTUT ILMU
.
Sahabat, ilmu adalah ibarat cahaya yang menerangi kehidupan kita. Tanpa ilmu kita akan terus meraba-raba dalam kegelapan dan tidak mampu untuk berbuat apa-apa.
.
Jika banyak sumber cahaya, maka teranglah masa depan kita. Jika sedikit sumber cahaya, maka samarlah masa depan kita.
.
Kebelakangan ini, boleh dikatakan hampir semua pelajar, tidak kira di sekolah, kolej, ataupun universiti sering mengeluh dalam menuntut ilmu. Mereka seakan-akan tidak berminat dengan 'cahaya' yang Allah berikan.
.
Benar, adakalanya apa yang dipelajari sangat mencabar dan sukar untuk difahami. Namun, jangan sesekali kita mengeluh. Nikmat membaca itu pun sudah cukup besar bagi kita.
.
Ingatlah sahabat, semua ilmu yang kita pelajari itu adalah milik Allah SWT. Seeloknya mohon lah kepada pemilik ilmu tersebut agar dipermudahkan urusan dalam menuntut ilmu.
.
Niatkan bahawa kita menuntut ilmu ini adalah kerana Allah SWT bukan hanya untuk peperiksaan semata-mata. Niat inilah yang akan membantu dan memandu kita untuk terus berada di jalan yang benar.
.
Mudah-mudahan dengan niat ikhlas itu akan membawa kita lebih dekat dengan pemilik ilmu tersebut iaitu Allah SWT. InsyaAllah. Amin.
.
Wallahu A'lam Bish Shawab
.
Semoga bermanfaat
✔ Jom like
✔ Jom sebar
✔ Tag sahabat anda 👇👇👇
.
#jomjadibaik #jommuhasabahdiri #dakwahsentap #jomdakwah #jomlike #jomsebar #jomshare #dakwah #ilmu #belajar #menuntutilmu #janganmengeluh #cahayaislam
.

Hati-hati dengan setiap kata-kata kita. Takut menggores jiwa manusia.
#jomdakwah #dakwahsentap #aimaanbanna #mohonshare #membururedhaIlahi #abbasyislamicdesign

Assalamualaikum semua.. Next week inshaa Allah.. Foundation 5ml.. Limited ok.. Seriyes cantik.. Nak order click sahaja link bio kat atas. Nak tau kandungan?

TRIAL LUXURY FOUNDATION BY IVORY SECRET 🌸5 BAHAN UTAMA LUXURY FOUNDATION 🌸: •Vitamin C •Vitamin E
•Pearl extract •Caprylic/Coconut oil, •Serum Bird Nest

Harga pengenalan RM29 shj ok! Jom grab.. #niqabisproduk #niqabis #sayajualfoundation #sayajualserum #sayajualserummurah #sayajualmurah #sayajualfoundationmurah #foundationmerawat #luxuryfoundation #wowserum
#makeup #dakwahsentap #dakwahislam #usrahsantai #usrahfitrah #usrah #officalagetivorysecret #ivorysecret #sayajualniqab #sayajualkhimar #khimar #tutupaurat

Jika Kita Memenuhi Hati Kita Dengan Penyesalan Hari Semalam Dan Kegelisahan Hari Esok, Kita Tidak Mempunyai Hari Ini Untuk Di Syukuri,

Jangan bawa masalah bersama dirimu.
Kerana ia hanya akan memperbesarkan lagi masalah mu.
Dan menyebabkan dirimu akan terus melayan perasaan sampai kau akan membuang masa kerananya .

Tetapi usahalah jadi manusia yang selalu bersyukur dan positif.Setiap hari yang datang,Yakin dengan kebaikan aturan Allah,

Hidup kita pasti Bahagia...
.
.
.
Dakwah Ig @mhmmd_danish
.
.
.
#dakwahsentap #semanisdakwah #nakkongsi#nakdakwah #toppost #repost #regrann#ctdk#atukpesan #lelakivsperempuan #muhasabahdiri#thetarbiyyah #instagrammalaysia #nakpesan#nakbebel #tshirtkoyak #nakfakta #islamdiriku#dakwah #dakwahlegend #islamdiriku
#hijrahsipendosa #hatihitam #hijab #duniaislam#pendosa #ramadhan #dunia #akhirat#lukisandakwah#dakwahcintaislam

Assalamu'alaikum Calon Jenazah! 😇
Ya...Kita!!
Muhasabah untukku, untukmu dan untuk kita!
Ingat selalu dunia sementara, akhirat selamanya.
.
.
#islamicpost #islamicreminders #reminder #muhasabahdiri #muhasabah #aurat #hijrah #hijrah #dakwah #tarbiyahsentap #dakwahsentap #islam #quotes #islam #Allah #iman #amal #istiqomah #berbenah #berbagisemangat #islamicquotes

Most Popular Instagram Hashtags