#bukufixi

MOST RECENT

Selamat hari raya buat semua ulat buku!

PBAKL sudah pun bermula harini, dan kami di @bukufixi membuat sedikit kelainan dengan membawa novel-novel terbaru karya penulis yang nama mereka masih baru dalam keluarga Fixi ni. Selamat datang dan tahniah diucapkan buat keenam-enam pemenang utama Sayembara Fixi! Moga korang tak segan-segan nak berkarya lagi bersama kami nanti.

Korang boleh cekidout booth Kembara Fixi di lokasi seperti yang tertera di dalam gambar kedua. Juga boleh cekidout komik-komik terbaru terbitan @komikmaple di booth kami.

#SayembaraFixi #PBAKL2018 #BukuFixi #MapleComics

TRILOGI AJAIB 3: AKSARA
RM19.90
Postage RM7(SM)/RM11(SS) .
📲 WhatsApp 017 655 8771 atau Comment “SAYA NAK AKSARA”, nanti kami DM😊
. ———————————————
🎗SINOPSIS🎗
.
Buku terakhir dalam trilogi AJAIB
.
6+(+1-1)=6
.
Inilah persamaan yang pernah Izwan 'nampak' dan ditulis ke atas kertas A4 yang aku bawa hari itu. Pada mulanya aku tak faham dan aku abaikan. Sampailah aku teringat semula ramalan Alin tempoh hari.
.
Bayangan Nadhirah juga menjadi persoalan apabila rakan-rakan lama Izaq menafikan kewujudan gadis itu. Ah, sudah. Apa yang kau cuba nak sampaikan kat aku ni?
.
Siasat punya siasat, muncul persoalan ini pula; siapa Sarah? Dan apa bendanya Organisasi ni? Lopek betul namanya kan. Tapi disebabkan Organisasi inilah aku perlu cari dan cantum setiap aksara menjadi perkataan. Dan perkataan yang perlu aku cari haruslah sebuah 'penyelesaian'.
.
#RBSinopsis
#rafarybooks
#syafiqaizat
#trilogiajaib
#aksara
#fixi
#bukufixi
#RBFfixi
#RBFBukufixi
#malaysiabookstore
#RBFamilygoals #novels #photooftheday #readinglist #bookworm #buku #books #read #englishnovels #englishnovel #engnovel #alquran #bukumotivasi #sayajual #belionline #bestseller #RBFmalay

Setelah lama diperam, akhirnya ku bukak juga bungkusan ini. Niat di hati nak mulakan perjalanan tetapi membaca bait penghargaan laju je air mata ni. Nampak nama seseorang. So, abang @khazreelnaim sorry tau tak dapat nak baca dan bagi review lagi. Masih tak kuat. Tapi terima kasih abang sebab bagi naskah ni in advance. Jajan dan sosej sebagai penyeri. Thank you abang! Also terima kasih atas sign tersebut 💋💖 -
#Manuskrip #RezKhael #BukuFixi #Fixi #Novel

#bukufixi #bukumalaysia #novelmelayu
Cod gombak &batangkali
Wa 0123656072

Letting go preloved novel melayu dan buku fixi
Cond ada new&preloved cond baik
Harga rm7-rm15
Cod gombak&batangkali
Wa 0123656072
#novelmelayu
#novelmelayumurah
#prelovednovelmalaysia
#bukufixi
#bukumalaysia

ASRAMA
RM19.90
Postage RM7(SM)/RM11(SS) .
📲 WhatsApp 017 655 8771 atau Comment,”SAYA NAK ASRAMA”, nanti kami DM anda.😊
. ———————————————
🎗SINOPSIS🎗
.
“Dahlia, hati-hati dengan ASRAMA ni.” Maria tiba-tiba merendahkan suaranya sambil menatap roman Dahlia.
.
“Kalau takat kau nak ingatkan aku pasal geng Queen yang macam syaitan tu, tak payah la.” Dahlia kurang senang dengan amaran Maria itu.
.
“Tak, maksud aku...”
.
Belum sempat Maria menghabiskan ayatnya, Dahlia meningkah. “Kau tengok aje nanti. Lambat ke, cepat ke, akan ada orang yang membalas perbuatan dorang semua tu nanti!” Dahlia bersuara dengan geram.
.
“Orang kita boleh lawan, tapi kalau yang lain payah sikit.” Maria membidas sambil mengambil daun-daun kecil di hadapannya.
.
Percakapan Maria membuatkan bulu roma Dahlia mengejut berdiri. “Kau ni, kalau tak cakap benda-benda pelik boleh?” kata Dahlia.
.
“Bagus la kalau kau faham maksud aku.” Maria senyum memandang Dahlia.
.
#RBSinopsis
#rafarybooks
#muhammadfatrim
#asrama
#fixi
#bukufixi
#RBFfixi
#RBFBukufixi
#malaysiabookstore
#RBFamilygoals #mhy30 #novels #photooftheday #readinglist #bookworm #buku #books #read #englishnovels #englishnovel #engnovel #alquran #bukumotivasi #sayajual #belionline #bestseller #RBFmalay

.
NOVEL TERPAKAI - FIXI
.
#TsukuruTazakiTanpaWarna - RM10
#EleanorAndPark (BM) - RM10
.
Beli 1-4 buah postage RM8 SM / RM12 SS
.
Whatsapp - 011 3377 9903
.
#NovelFixi #BukuFixi
#PrelovedNovel
#PrelovedNovelMalaysia
#NovelTerpakai
#NovelTerpakaiMalaysia
#NovelMurah
#NovelMurahMalaysia

.
NOVEL TERPAKAI - FIXI
.
#NovelAjaib - RM10
#NovelAwan - RM10
#NovelLaknat - RM10
#NovelKampung - RM10
#NovelZombijaya - RM10
.
Beli 1-4 buah postage RM8 SM / RM12 SS
.
Whatsapp - 011 3377 9903
.
#NovelFixi #BukuFixi
#PrelovedNovel
#PrelovedNovelMalaysia
#NovelTerpakai
#NovelTerpakaiMalaysia
#NovelMurah
#NovelMurahMalaysia

.
NOVEL TERPAKAI - KOLEKSI HASRUL RIZWAN - FIXI
.
#NovelMurtad - RM10
#NovelTuhan - RM10
#NovelQisas - RM10
.
Beli 1-4 buah postage RM8 SM / RM12 SS
.
Whatsapp - 011 3377 9903
.
#NovelFixi #BukuFixi #HasrulRizwan
#PrelovedNovel
#PrelovedNovelMalaysia
#NovelTerpakai
#NovelTerpakaiMalaysia
#NovelMurah
#NovelMurahMalaysia

.
NOVEL TERPAKAI - KOLEKSI NADIA KHAN - FIXI
.
#NovelKelabu - RM10
#NovelGantung - RM10
#NovelPakar - RM10
#CerpenNadiaKhan - RM10
.
Beli 1-4 buah postage RM8 SM / RM12 SS
.
Whatsapp - 011 3377 9903
.
#NovelFixi #BukuFixi #NadiaKhan
#PrelovedNovel
#PrelovedNovelMalaysia
#NovelTerpakai
#NovelTerpakaiMalaysia
#NovelMurah
#NovelMurahMalaysia

Gadis Skate #ubaylukis

Hikayat Nabi Yusuf (Hardcover)

Manuskrip asal Hikayat Nabi Allah Yusuf ini ditulis oleh Muhammad Labai/Lebai di Perlis pada 1802. Ia kini disimpan di British Library, London.

Kisah Nabi Yusuf a.s. memang masyhur seperti yang didapati dalam Al-Quran dan kitab-kitab Kristian dan Yahudi. Selain itu, hikayat ini juga kelihatannya cuba menyesuaikan latar kisah dengan suasana tempatan seperti nasi sebagai makanan dan harimau ganti serigala.

Eloklah difahami tentang hikayat itu sendiri dalam tradisi bangsa Melayu umumnya. Hikayat berasal daripada bahasa Arab bermaksud cerita. Kerana itu kita dapati sesebuah hikayat biasanya dimulai dengan kata, “Konon”, “Kata sahibul hikayat”, “dikonon orang” dan yang sejenisnya. Ini perlu dijelaskan agar tidak ada yang menerima bulat-bulat dan tidak juga menolak mentah-mentah. Kebiasaan hikayat memang bercampur aduk antara kisah yang benar dan rekaan

#sayajualbuku #kedaibuku #kedaibukuonline #bacabuku #bukumurah #sayajual #buku #sayasukabacabuku #sayasukabaca #bukumurahmalaysia #ulatbuku #ulatbukumalaysia #kedaibukumurah #kedaibukumalaysia #MalaysiaBookStore #BookshopMalaysia #LubukBukuMalaysia #lubukbukumy #Sabahan #Sarawakians #BukuFixi #FixiRetro #HikayatNabiYusuf

📖📖📖
.
"Cahaya mentari yang bersinar pada hari ini adalah cahaya yang sama bersinar pada hari ayah kita dilahirkan, dan akan tetap bersinar apabila keturunan kita yang terakhir meninggal dunia"
- Algamish, antara lelaki terkaya di Babylon.

Ribuan tahun sudah berlalu. Para Babylonian tidak hanya meninggalkan serpihan sejarah kota yang penuh kegemilangan untuk kita kenang, malah ilmu kewangannya yang mantap untuk kita fahami dan amalkan. George S. Clason berjaya memecah rahsia kekayaan para Babylonian lalu memuatkannya ke dalam naskhah ini. Menerusi gaya penceritaan yang mudah, naskhah bestseller sepanjang zaman ini akan mengacu perjalanan kita bagi mencapai segala impian, dan kemahuan dalam hidup.

Diangkat sebagai karya klasik moden, buku ini menawarkan penyelesaian bagi kita yang mahu keluar dari kepompong masalah kewangan, seterusnya menjadi kaya dan berjaya.

Baca dan hadiahkan buku ini kepada mereka yang tersayang sekiranya anda mahu generasi anda hidup kaya dan sejahtera.
.
✈ The Richest Man in Babylon ✈
.
🐝 RM 18.00 sahaja
.
✅ NAK ORDER?
.
DM, Komen dibawah atau terus Whatsapp kami
.
📲WhatsApp 013 5245899
📲WhatsApp 013 5245899
📲WhatsApp 013 5245899
.
👉FOLLOW @szn_bookstore
👉FOLLOW @szn_bookstore
👉FOLLOW @szn_bookstore
.
#therichestmaninbabylon #abdullatiptalib #galeriilmu #buku #book #bookstore #bookstoremalaysia #kedaibuku #kedaibukumalaysia #pts #fixi #imanpublication #tarbiahsentap #aqada #telagabiru #penerbitx #inspirasee #bukupts #bukufixi #bukudetektif #bukumurah #kedaibukumurah #bukubestseller #hadifayyadh #temeabdullah #budaktomato #sherlockholmes #sherlock

Most Popular Instagram Hashtags