#bsnparismilanlondon

1053 posts

TOP POSTS

Keep it classy & never trashy 😏 ootd for KL Fashion Week #klfwrtw2015 #BSNParisMilanLondon #BSNmalaysia

ijareview@yahoo.com
Please Do not SPAM

Wanna be fashionably modest in Paris with exclusive BSN loop shawl designed by @ashakarimcollection and an all expense-paid shopping spree in this romantic city? It's so easy, find out how at www.bsnpersonalfinancing.com now
#bsnmalaysia #bsnpersonalfinancing #bsnparismilanlondon #ashakarim #klfw2015

For reviews email to
ijareview@yahoo.com
T&C Apply

With great friends on #KLFWRTW2015 Day 02, evening show. Trying out a sleeveless double breasted suit. Next time i should try wearing it without the shirt, kan? β€ͺ#klfw2015 #kualalumpur #fashionweek #BSNParisMilanLondon

So proud of my baby, @hattadolmat_ ! Im in love with your collection 😍 #klfw2015 #hattadolmatrtw2015 #BSNparismilanlondon

Last show at KL Fashion Week RTW2015. Sooooooooo loking forward what Rizman Ruzaini could offer 😎 #mrstailista #BSNParisMilanLondon #KLFWRTW2015 @bsnmalaysia

MOST RECENT

Celebratory toilet selfie cos we brought home 4 metals out of 5 categories for my 2 main campaigns. Proud proud moment. One of the highlights of my career for sure. More? Moga Allah izin, in d future. InsyaAllah.
#MEAMalaysia2016 #bsnmalaysia #bsnyouthhousingscheme #bsnpersonalfinancing #bsnparismilanlondon #adikziyandalamtummy #34w

Humbled and beaming with pride! Alhamdulillah we WON for our #bsnparismilanlondon campaign last year at the Loyalty & Engagement Awards in Singapore! So happy!!! Tq guys! We rock! @rizalsumarie @firdaus.ibrahims @geeaina @dafi3281 #dreamteam #youcantsitwithus #bsnmalaysia

My life goal - to travel the world! Mampu ke idok hehehe

#GPRepost,#reposter,#notetag @yunamusic via @GPRepostApp ======> @yunamusic:Made a lil @wearenotlostla video to inspire all of you to go out there and travel! Make it happen guys! If there's a will there's a way!
It's important to save up so you can lead a life worth living- what's the point of working really hard and not being able to reward yourself and see the world?
Check out BSN’s personal financing at www.bsnpersonalfinancing.com to find out how you can save up for your needs- education, traveling, the future! @bsnmalaysia
#bsnmalaysia #bsnparismilanlondon #wearenotlostla

TAHUKAH ANDA? ...orang berjaya dan orang Gagal pada dasarnya adalah sama. Maksudnya?

Saat Saya menulis status ini, Saya teringat salah satu ilmu menarik dari Kimia Anorganik.

Saya menemukan fakta ternyata yang namanya INTAN dan ARANG itu sebenarnya tersusun dari unsur yang sama, yaitu Karbon (C). Yang satu rapuh, mudah dipukul, hancur... Yang satu keras, gergajinya khusus, teramat sukar untuk hancur... Yang satu tidak ada nilainya,harga murah

Yang satu nilainya tinggi, mahal... Anehnya, sekali lagi, keduanya berasal dari unsur yang sama.
Bezanya.. Intan, dihasilkan dari proses yang sangat panjang dan suhu yang sangat panas. Sedangkan arang, dihasilkan dari proses yang sangat pendek dan suhu yan rendah.

Nah, ini seperti kita, manusia... Allah sudah menciptakan manusia sama.. sama2: BERPOTENSI. "Sesungguhnya kami telah menciptakan manusia dalam sebaik-baiknya bentuk"

Pertanyaannya, apakah kita menggunakan potensi tersebut dengan baik?

Berbalik lagi ke Intan dan Arang.

Intan, prosesnya panjang, tempaannya keras, suhunya tinggi
Arang, prosesnya pendek, tempaannya biasa , suhunya rendah.

Nah, berjaya juga sama... Kalau ingin berjaya, jangan terlalu ingin cepat.. Pasti ada proses. Nikmati prosesnya. Jangan malas. Jangan menyerah.

Mungkin kita cuma melihat orang yang berjaya saat mereka sudah "bernilai" saja, tidak melihat setiap tempaan, ujian, dan prosesnya yang dilaluinya?

Jangan cuma lihat hasilnya, lihat juga prosesnya, bagaimana orang yang berjaya boleh berjaya sebegitu.

Nilaikan harta kita pd benda yg pegang nilai. Jom nilai kewangan kita semula.
Wasap anis skrgΒ 01110666840
#juffinarichgold #jutawanemas
#sayajualonline #sayajualmurah #sayajual #kajangperdana #kajang #kajangsentral #bandarbarubangi #bandarbarunilai #uniten #upm #upmserdang #kolejteknologitimursepangΒ 
#kuis #serdang #bsn #bsnarmy
#bsnparismilanlondonΒ 
#bsnmovement #bijakemas
#smartsavings
#goldinvestment #asalbarangjadiemas

Bonjour! Comment allez-vouz? We're just in the mood to speak French today after seeing the pictures of #BSNParisMilanLondon winner in Paris! All smiles as they explore the city of love with the glitz and glamour of #ParisFashionWeek.. 😍😍 It's always good to see our customers so happy, congratulations! 😁 #BSNMalaysia #BSNPersonalFinancing

Someone was in my jacket during Milan Fashion Week!!! Yeay!! πŸŽ‰πŸŽ‰ #mensfashionpost #stylish #milanfashionweek2016 #dapper #igers #igdaily #instyle #bsnparismilanlondon #tealpower

Good Morning peeps! It's 29th of February, a date we rarely get to see and enjoy! So, to those celebrating their birthday today, Happy Birthday! What a special date to be born on! Hehe.. Haritu kan dah cerita pasal pemenang #BSNParisMilanLondon yang pergi London, ni nak share gambar pemenang yang pergi Milan pulak..Fuhh..happy sangat diorang kat sana..enjoy your time there, and congratulations again! #bsnmalaysia #BSNPersonalFinancing

Korang ingat lagi tak pasal #BSNParisMilanLondon? Haaaa...ni la pemenang yang dapat pergi London..having the time of their lives!😁 Congratulations!! πŸ‘πŸ‘πŸ‘ #bsnmalaysia #bsnpersonalfinancing

Jom follow my 2nd ig @juffina_richgold
My advise buat la apa2 bisness pass tu profit jgn lupa tukarkan pada emas sebab emas kalis inflasi..wang kertas makin lama value makin jatuh kesan ekonomi.....
Mulakan dgn 1gm anda..pass tu 1 gm tu akan panggil.kawan2 dia yg lain..hehe
#Repost @juffina_richgold with @repostapp
・・・
|HARGA EMAS BAKAL MELONJAK 30% TAHUN INI ?| Itu yang dijangkakan oleh Jeff Gundlach ,
CEO kepada big bond house DoubleLine Capital.
Beliau terkenal apabila berjaya menjangkakan dengan tepat kejatuhan harga minyak pada 2014 dan " Junk Bond Turbulence" pada 2015.

Kini , beliau dianggap sebagai "NEW BOND KING" oleh para pelabur.

Jika harga emas sekarang anda sudah menganggapnya sebagai mahal , apatah lagi selepas 30% kenaikan nanti.. Mungkin ramalan sebelum ni bahawa harga emas pada 2020 yang dijangka mencecah RM503 segram akan tercapai ?

Wallahuallam... Yang penting adalah , persediaan kita dalam melindungi " Value" kewangan dan aset kita supaya tidak dimakan Inflasi

Simpanlah emas sebagai insurans kewangan anda :) Nilaikan harta kita pd benda yg pegang nilai. Jom nilai kewangan kita semula.
Wasap anis skrgΒ 01110666840
#juffinarichgold #jutawanemas
#sayajualonline #sayajualmurah #sayajual #kajangperdana #kajang #kajangsentral #bandarbarubangi #bandarbarunilai #uniten #upm #upmserdang #kolejteknologitimursepangΒ 
#kuis #serdang #bsn #bsnarmy
#bsnparismilanlondonΒ 
#bsnmovement #bijakemas
#smartsavings
#goldinvestment #asalbarangjadiemas
#putrajaya #bangi #uniten #nilai #sepang

🚨 Harga naik rm4 segram, sila ikut harga terkini sebum berurusniaga..
Nilaikan harta kita pd benda yg pegang nilai. Jom nilai kewangan kita semula.
Wasap anis skrgΒ 01110666840
#juffinarichgold #jutawanemas
#sayajualonline #sayajualmurah #sayajual #kajangperdana #kajang #kajangsentral #bandarbarubangi #bandarbarunilai #uniten #upm #upmserdang #kolejteknologitimursepangΒ 
#kuis #serdang #bsn #bsnarmy
#bsnparismilanlondonΒ 
#bsnmovement #bijakemas
#smartsavings
#goldinvestment #asalbarangjadiemas

TUKAR KEPADA YANG LEBIH BAIK 😊

Bila bercakap tentang emas banyak yang bayangkan harga ribu2...emas berat2..ada juga rasa TUA!!!

Persipsi sebegini memang MERUGIKAN anda. KENAPA???

Beli emas tak semestinya ribu2...tak perlu nak beli yang berat2...

SIKIT2 LAMA-LAMA JADI JUTAWAN!!

Emas bukan untuk orang TUA...tapi untuk yang MATANG!
Hanya yang matang nampak kepentingan emas...ekonomi sekarang mendesak kita menyimpan!... jadi kawan2 jom berjimat dan banyakkan menyimpan...SIMPAN SEBAHAGIAN DALAM BENTUK EMAS!!!

1 GRAM SEBULAN..itu pun sudah cukup..kurang dari rm 200 (waktu sekarang)..bila tahun 2020..emas naik sampai rm 500...jangan percayakan saya..tapi selidik dan kaji la sendiri harga emas ni..

Time sesak2 ni.. emas la peneman..lega bila time terdesak duit..ade emas utk dipajakkan..pegi arrahnu..bila dah dapat gaji..tebus semula...nampak kan kelebihan simpan emas???

Tak perlu meminjam kat orang...guna harta sendiri...

bila perlu..pajak...dan tebus semula

Bila ada emas sebagai simpanan..percayalah..kita takkan pajak untuk suka2 dan beli benda bukan2. So, secara tak langsung kita akan dapat mengawal perbelanjaan...

JOM BERJIMAT DAN MENYIMPAN EMAS
Jom nilai kewangan kita semula.
Wasap anis skrgΒ 01110666840
#juffinarichgold #jutawanemas
#sayajualonline #sayajualmurah #sayajual #kajangperdana #kajang #kajangsentral #bandarbarubangi #bandarbarunilai #uniten #upm #upmserdang #kolejteknologitimursepangΒ 
#kuis #serdang #bsn #bsnarmy
#bsnparismilanlondonΒ 
#bsnmovement #bijakemas
#smartsavings
#goldinvestment #asalbarangjadiemas

Salam sejahtera shbt2 emas.. Dalam situasi ringgit semakin jatuh..ramai orang brtanya "adakah mmbeli emas langkah yg sesuai pd masa sekarang?" Ramai yg tlh keluarkn duit dri bank & menukar kpd emas untuk d simpan. Persoalannye andai kita simpan emas tetapi pd masa ekonomi bankrup bagaimana cara untuk mencairkn emas trsebut? Ini jawapannye:- 1. Emas laku 1 dunia...bukan kt M'sia jer. Kilang emas d Pulau Pinang antara trbesar d dunia..80% jualan k Dubai & luar negara. Jika 1g emas pun orang M'sia x mahu beli ...kita masih boleh jual kt luar negara..selalu FIKIR PERKARA D LUAR KAWALAN KITA...fikir yg kita buat jer...lain2 kita doa & tawakal pd Allah... Sejarah Mesir melalui nabi yusof as telah d tunjukkn 7 thn ekonomi bagus & 7 thn ekonomi merosot ... harga emas naik dan turun tapi x bagi kesan pd peniaga emas kerana akaun D KIRA DLM GM BUKAN RM .. Kita dh lalui kemerosotan ekonomi 1997 ...ramai yg x bekerja.....kp peniaga emas bila ekonomi rancak = Sale emas maju...bila ekonomi jatuh. ..ramai org akan susah & jual emas...so peniaga emas sntiasa ada bisness...x kira situasi ekonomi. .. Jgn fikir sgt bab ekonomi yg merosot....kita x mampu ubah...fikirkn bagaimana cara nk sesuaikn diri dlm semua situasi ekonomi.
Anda yg bisness emas..dlm keadaan mana pun EMAS TETAP JADI KAWAN trbaik kerana EMAS d sebut dlm al quran d mana ia WAJIB BAYAR ZAKAT maksud nye NILAI EMAS D JAMIN....bukan oleh manusia berbanding wang... Mulakn langkah bijak anda dgn
simpanan 1gm 1bulan 1keluarga
Nilaikan harta kita pd benda yg pegang nilai. Jom nilai kewangan kita semula.
Wasap anis skrgΒ 01110666840
#juffinarichgold #jutawanemas
#sayajualonline #sayajualmurah #sayajual #kajangperdana #kajang #kajangsentral #bandarbarubangi #bandarbarunilai #uniten #upm #upmserdang #kolejteknologitimursepangΒ 
#kuis #serdang #bsn #bsnarmy
#bsnparismilanlondonΒ 
#bsnmovement #bijakemas
#smartsavings
#goldinvestment #asalbarangjadiemas

Terbang tinggi ke awan biru melihat keindahan MAHA PENCIPTA ✈️😊 Selamat pagi semua, kami sedia membantu anda menjayakan sebarang majlis... Hubungi kami segera 0176801336 atau 0123605416.. Anda akan dilayan dengan kadar segera 😊 #risacaterer #risacatering #kualalumpur #malaysia #malaysiaweddingfestival #jomkawen #kerjakawin #kerjakahwin #nikah #tunang #aqiqah #corporate #bankislam #banknegara #bsnparismilanlondon #maybank #etiqa #bankrakyat #cimbom #sayajual #sayajualonline #sayajualmurah #visitmyig #bazarpaknil #bazarprimadona #bazaronline #kahwin #muslimah #jomkahwin #imkkdec2015drazizan

#Repost @yunaroomrecords ---
To end the year, here are our favourite highlights in December! This year we worked together with #bsnmalaysia for the #bsnparismilanlondon campaign and ended it of with an Evening with @yunamusic! Later on, @bilmusa performed Rock The World #RTW15 where she rocked the indie stage. Last but not least, @enterenterprise had their own set at The Bee, Publika for their last show of the year. #throwbacksin2015

Knp paper money bermasalah ?

Sbb kita tengok sejarah duit pisang. Selepas jepun menyerah, duit pisang ada nilai ke ? Ambik cntoh asb jugak. Terang terang duit kertas ada inflasi , sehinggakan pulangan duit kertas tahun ni mencatatkan terendah.
Ambik juga contoh zimbabwe, 100 bilion baru boleh dapat 3 biji telur. Itu bermakna, apabila sesebuah negara muflis penyimpan tegar duit kertas akan mengalami kerugian. Siapa mahu rugi?
Duit kertas mempunyi rezab. Jika dicetak melebihi rezab, inflasi akan menggila. BergandaΒ² nilai inflasi.
Sila berfikir jauh tentang negara kita. Kita boleh ke selamat ekonomi negara ? Dgn hutang brjutaΒ². Skrg ni, fikir poket kita dulu. Ekonomi negara skrg, abaikan. Sebab kita tak mampu kontrol. Kita bukan org kenamaan, kita rakyat jelata. Orang atasan pandang sebelah mata je pandangan kita.
Bukan nak cakap duit itu no function. But, think future.

Nilaikan harta kita pd benda yg pegang nilai. Jom nilai kewangan kita semula.
Wasap anis skrgΒ 01110666840
#juffinarichgold #jutawanemas
#sayajualonline #sayajualmurah #sayajual #kajangperdana #kajang #kajangsentral #bandarbarubangi #bandarbarunilai #uniten #upm #upmserdang #kolejteknologitimursepangΒ 
#kuis #serdang #bsn #bsnarmy
#bsnparismilanlondonΒ 
#bsnmovement #bijakemas
#smartsavings
#goldinvestment #asalbarangjadiemas

Most Popular Instagram Hashtags