#beautytipsbyqalea

2 posts

MOST RECENT

Hi you girls!
Jom sembang sembang pasal #petua!

Untuk yang dah sedaya upaya cuba untuk hilangkan sunburn awak tu apa kata awak cuba petua & cara nak atasi sunburn ni tak kiralah muka/badan/tangan/kaki!
.
✔ Berhenti pakai segala bagai pencuci muka, krim muka, pelembab, toner dan semua jenis kosmetik. Bagi muka rehat drpd bahan kimia
.
✔ Gunakan daun aloevera, ambil lendir dalamnya dan gosok-gosok pada muka dan kulit yg terkena sunburn hari-hari. HARI HARI K!
.
✔ Pakai bedak sejuk setiap malam. Jangan pakai krim malam lagi ye. Pakai bedak sejuk dulu, bagi muka sejuk dan cool dulu ye
.
✔ Tepung gandum, madu, putih telur dan air limau nipis dicampurkan& dijadikan masker. Sapu pada kulit muka dan biarkan kering kemudian basuh
.
✔ Kisar sebiji timun dgn susu tepung atau susu biasa dan dijadikan masker.
.
✔ Belah dua biji tomato dan gosokkan pada kulit muka 5-10 minit. Biarkan kering dan basuh
.
✔ Bila dah 3-4 hari, yg merekah pun dah makin nk keluar, ambik kapas muka, letak toner dan gosok perlahan.Bagi kulit mati tertanggal dulu.
.
✔ Lepas sebulan,baru apply sabun muka/cleanser uolls. Lepas cuci muka guna Avene spray utk sunburn then apply serum/moisturizer

Hope dapat membantu. Apa yang penting, kena konsisten la. Kalau tak nanti tak jadi.

#fashionaddict #instastyle #madewell #wiw #whatiweartoday #ootd #ootn #outfitoftheday #fashion #fashionista #fashioninsta #fashiondaily #igshopmalaysia #instashopmalaysia #instafashion #instastyle #blousemalaysia #blousemurahmalaysia #blousemurah #blouse #pastel #whatiwore #todayimwearing #style #beautytipsbyQalea

Hi semua!
Selamat malam. Sambil santai santai depan tv, jom follow #beautytipsbyQalea!

Harini Mea nak share about korean artist beauty tips 😘

Mesti ramai yang nak cantik macam artis korea kan haa jom baca!

1. Sentiasa pakai facial mist, moisturizer, mask & sunscreen

2. Use 4-2-4 rules;
• 4 minutes utk massage oil cleanser dekat muka to remove impurities.
• 2 minutes utk cleanse face with facial cleanser. Cleanser tak leh lama2 sgt kt muka takut kulit jadi dry.
• 4 minutes to cleanse face with water and let them dry. She said tht she doesnt use towel, just pat with her hand

3. Sleep & wake up early

4. Drink lots of water

5. Wear face mask before going to bed

6. To prevent skin from losing moisture, use facial oil too. And straight after waking up, only wash your face with water

Okay jom tidur awal kalau nak cantik macam awek korea :p

Esok kita sambung ye. Goodnight semua!

#fashionaddict #instastyle #madewell #wiw #whatiweartoday #ootd #ootn #outfitoftheday #fashion #fashionista #fashioninsta #fashiondaily #igshopmalaysia #instashopmalaysia #instafashion #instastyle #blousemalaysia #blousemurahmalaysia #blousemurah #blouse #pastel #whatiwore #todayimwearing #style

follow this page in feedly

Most Popular Instagram Hashtags