#asamgaramkehidupan

MOST RECENT

Dulu Aku Ade Kapal,Ramai Menumpang.
Sekarang Aku Kayuh Sampan,Sorang Pun Tak Pandang.Esok Aku Hilang,Orang Ingat Aku Dah Karam.Padahal Masa Tu Aku Dah Ade Kapal Selam.
#AsamGaramKehidupan

Adik beradik;

Jagalah hati adik beradik dahulu barulah hati kawan.
Adik beradik dahulu, baru kawan.
Darah daging dahulu, baru kawan.

Dalam diam sebenarnya ramai yg terlalu pentingkan kawan dari keluarga.
Perasan x? Mesti x perasan kan? Takpe.

Ingat,
Sebaik mana pun kawan2 kita, kalau kita sakit atau meninggal dunia, kawan yg kita terlalu jaga itu BELUM TENTU lagi dapat menziarahi kita, memandikan kita, mengkafankan kita, menjaga aib kita, membacakan yassin untuk kita, dan mengusung jenazah kita walaupun selama ini kita sangka segala kebaikan yg kita berikan pada mereka akan dibalas dgn ingatan yg baik pada kita.

Ingat, belum tentu.
Belum tentu.
Dan belum tentu.

Kerana apa? Kerana mereka tiada pertalian darah dengan kita..dan naluri hatinya tetap akan berbeza dan tak akan pernah sama.

Tapi.. Kalau kita sakit, pergi meninggalkan dunia, adik beradik yg baik atau jahat itulah yang PASTI akan menziarahi kita, memandikan kita, menjaga aib kita, walaupun selalu bergaduh bagai nak rak.

Kerana apa?
Kerana adik beradik adalah darah daging yg paling suci sekali dan mempunyai naluri hati yg tidak akan pernah sampai untuk melihat adik beradik yg lainnya susah, derita atau luka hatinya.
Sesungguhnya, hati dan naluri itu ciptaan dan milik Allah.
Jadi, jagalah.
Jagalah.
Dan jagalah.
Jangan bila sudah terhantuk baru nak mengadah
#peringatanuntuksemua #baseonthetruestory #asamgaramkehidupan

Aku sedar sepanjang idop kite..akan sentiasa ada orang yg x suke kt kite.. meskipun kite x de buat salah ape2 pun kt diye
#keranarupa
#keranaharte
#asamgaramkehidupan

Dulu aq ade kapal ramai yang menumpang.bile aq naik bot sorang pun tak pandang.nanti bile aq hilang orang ingat aq dh karam ,padahal mase tu aq dh ade kapal selam.
#asamgaramkehidupan
#siapasetuju

Tiada apa yang harus aku tangis kan😧tiada lagi air mata yang ada cuma sekeping hati yang sudah lama mati☺
#alhamdulillah😊
#lumrahkehidupan
#asamgaramkehidupan
#hatimati💔
#

situasi

seseorang yg sanggup meminjam utk memulakan takaful(dapat gaji bayar balik)

vs

seseorang yg terpaksa meminjam utk teruskan kelangsungan hidup sebab dah tak boleh bekerja atas faktor hilang upaya kekal atau sakit kritikal.(dah takde gaji,tak tau nk bayar macana?tp komitmen semua kena bayor)

faham ke faham?
belajar sesuatu?

pilihan ditangan anda(dah macam kempem pilihanraya pulok😆) #asamgaramkehidupan
#fokuspadayangmahu

Dulu aku ada kapal ramai menumpang . Sekarang aku kayuh sampan, sorang pon tak pandang . Esok aku hilang, orang ingat aku dah karam . Padahal masa tu aku dah ada kapal selam .
#AsamGaramKehidupan

jika kamu bertanya apa yang membuatku sedih, aku akan menjawap KAMU..
dan jika kamu bertanya apa yang membuatku bahagia, jawapannya juga KAMU..
.
.
.
.
#love #lovemyfamily #asamgaramkehidupan #bape #bapemy #bapeundefeated #yeezy #moonrocks #supreme #hypebeast #sneakerhead #klkix #kicks #sneakerlah #hype #rasta #ootd #ootdfashion #yesadidas #camo

🌹don't depend so much on anyone in this world because even your shadow leaves you when you are in darkness 😎😏
#girlsnothot🔥🔥🔥 #akuyangpostkauyangpanas
#asamgaramkehidupan

kenali aku dari diri mulut aku sendiri,bukan dari mulut orang lain,sbb tidak semua orang berkata benar tentang aku👌🏻
#ceritakaudanaku
#kauakusama
#likulikukehidupan
#asamgaramkehidupan
#habismanisepahdibuang
#pengalamanmendewasakankita

Ada betul jugak ni
Jangan sibuk nak jadi achik bawang je bila gi rumah org😝😝😝
#asamgaramkehidupan#

Dulu aku ada kapal,
Ramai yang nak tumpang,
Sekarang aku kayuh sampan,
Tak ada seorangpun nak pandang,
Esok aku hilang diorang ingat aku karam,
Padahal aku dah ada kapal selam.
#asamgaramkehidupan

yaaaa betulll....buat kuih lagi best..perut hang kenyang hati senang...#hebatbukan lol!!
biarkan org buat kita..murung ke.apa ke..kau redho...(sangat eh?) 😂😂😮😜😝.. #sabarjelah #jombuatkuihraya
#janganmarahhaa
#sabarbebanyak #asamgaramkehidupan
#syukurselalualhamdulillah

Selamat petang semua.#asamgaramkehidupan

Dulu aku ada kapal,
Ramai menumpang.
Sekarang aku kayuh smapan,
Seorang pun tak pandang.
Esok aku hilang,
Orang ingat aku dah karam.
Padahal masa tu aku dah ada
Kapal selam.😀
#ASAMGARAMKEHIDUPAN#
ABDUL NABIL MASBROO

Dulu aku ada kapal , ramai yang menumpang . Sekarang aku kayuh sampan , sorang pun tak pandang . Esok aku hilang orang ingat aku dah karam . Padahal masa tu aku dah ada kapal selam .

#asamgaramkehidupan

Serious tgh bgaduh kjap time ni😂😂😂 10 mnit je hangin nya then bck to normal😘😜 #tb
#asamgaramkehidupan

Most Popular Instagram Hashtags