[PR] Gain and Get More Likes and Followers on Instagram.

#al_fatihah

4010 posts

TOP POSTS

...
Mator nuwun
Kopi buatan Bu nyai Aminah tak ada duanya.......
.
.
.
#Al_fatihah mugo sehat terus amiiin

Pinjaman Allah Yang Paling Indah "Mak" 😢💕 19/6/2016 - 19/12/2016 Genap 6 Bulan Pemergian Mak,Kumohon PadaMu Ya Allah Ampunkan Segala kesilapannya Di Dunia Dan Masukkn Dia Ke Syurga Mu,
Semoga Kita Berjumpa Di sana Mak,
#Al_fatihah #syurga_dunia_akhirat_saya

Tahun 2016 lalu bapak saya dirawat di rumah sakit selama berbulan-bulan😭😭😭 Tahun ini adik saya mengalami kecelakaan hingga nyawanya tdk tertolong 😭😭😭
Terlalu berat cobaan mu Tuhan 😭😭😭
Fadri_Aminullah #Al_Fatihah

Sekarang sudah malam ke -7 kepergianmu. Rasanya masih belum percaya. Namun itulah kenyataan pahit yang harus kami terima. Hanya do'a yang bisa kami panjatkan untukmu.
Semoga tenang dialam sana yah dek.😭😭😭😭
#al_fatihah #Fadry_Aminullah

“Demi Allah, seandainya jenazah yang sedang kamu tangisi boleh berbicara, lalu menceritakan (pengalaman sakaratul mautnya) pada kamu sekalian, niscaya kamu akan melupakan jenazah tersebut, dan mulai menangisi diri kamu sendiri”. Imam Ghozali mengutip atsar Al-Hasan

Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: Dari Abdullah r.a katanya: Telah bersabda Rasulullah SAW: “Siapa yang mengucapkan takziah kepada orang yang ditimpa musibah, maka dia memperoleh pahala seperti pahala orang yang mendapat musibah.” (Riwayat Al-Imam Ibnu Majah). Moga engkau tenang di sana wahai sahabat Muhammad Hasrul Naim ,segalanya di dunia telah selesai. InsyaAllah diSana lebih indah dari dunia ini seperti yg dijanjikan. 😔 #al_fatihah #naim46

.
.
21 tahun yang lalu di pangkuan kakek buyut, Alm. H. Hasan/Kalimbu.
.
#Al_Fatihah for You

@Regrann from @zaskia_gotix - Happy bday kaka ku yuli rahmawati ♥️
Tgl 27 April tmpat pada waktu neng ulang tahun jam 12 Malam rasa haru dalam ke ada an mak kurang sadar tetap ngucapin ultah buat neng dan mak bilang gk bisa kasih kado apa" cuma Al_Fatihah,makk di saat mak ngucapin itu adalah kado yg benar" terindah buat neng ,sebegitu peduli nya Walau mak mengucapkan dengan terbata"
Mak Malam Ini mak ulang tahun neng gk bisa kasih apa" cuman doa buat mak semonga Allah selalu memberikan tempat yang terindah disana ♥️♥️
Mak Otik sma ayu disini selalu doa in mak 🙏🏿
Mak miss u ♥️ #cecepy#Al_fatihah#juliaperrez - #regrann

Indonesia berduka lahir bathin, Ummat Islam dan bangsa ini kehilangan Ulama skaligus Nasionalis, smoga khusnul khatimah dan smoga jasadmu saja yg terkubur, Ilmu dan semangat perjuanganmu, kau titip untuk kami yg tengah belajar berjuang dengan tepat dibangsa ini,. #hasyimmuzadi #al_fatihah #nuberduka #indonesiaberduka

MOST RECENT

angin malam berhembus.. lirih dingin menyapa.. coba merasakan.. semilir kehadiran mu..aku bertanya padamu hai cinta.. kemana arah dan tujuannya.. bila memang harus berpisah..
mengapa maut yang pisahkan.. aku menyerukanmu hingga jauh..
terdengar syahdu ke angkasa.. rintihan hati ku.. memanggilmu..
dapatkah kau dengar hai nyawa hidupku.. runtuh jiwa raga ku.. hancur berkeping-keping.. tangan dan kaki tiada berpijak di bumi lagi.. kau membuaiku...
lewat indahnya peluk kasih.. merangkul kalbu yang membelenggu.. namun kini..tingggalkan ku.. #susah_tidur
#menerawang
#kenangan_lalu
#ingat_dia
#al_fatihah

Do you know how much i missed you by my side 😢
#al_fatihah 😢

Datang beri harapan..
Lalu pergi tampa alasan..
Lumrah kehidupan..
#Al_Fatihah atuk sedare
#morning

...
Mator nuwun
Kopi buatan Bu nyai Aminah tak ada duanya.......
.
.
.
#Al_fatihah mugo sehat terus amiiin

Assalamu'alaikum
#Selamat_Pagi_Shbt2ku
#Al_Fatihah
🌞🌼 Setiap Kali Kau Memperbaiki Niatmu yg murni, Maka ALLAH Akan Memperbaiki Keadaanmu. Semoga kita semua diberkatiNya. aamiin

Allhamdullah disaat makanan anabul hbz ndak bisa beli mau makan para anabulku ikan pun ndak ada bukan ndak ada danalah yg lg krisis di in bok sma cc mumu chwmonk suruh ambil ketoko peth shope kendaraanpun ngaak punya! Untung punya langganan ojek capcus deh pak suami sma tukang ojek walaupun lumayan jauh smpe kontrakan ada yg ngaak sbr minta buka klau begini inget wktu bersama" dgn babybuleku 😢😢😭😭😭😭😭 💞💝💕💖KENZYA KHEIKO SAKURA💞💝💕💖💗 #AL_FATIHAH. #BABYBULEKU. #PINTAR. #KANGENN. #ANABUL. #KESAYANGANGEMBULKU. #PETSHOPTAMANCIBODAS. #MKSMUMUCHEMONK.

8thn yg lalu😓surga tempatmu mbak ku syg😢😭miss u a lot😭love u so much my sista👩‍❤️‍👩💋❤
#khusnulkhotimah
#Al_Fatihah
#121209_121217

30 tahun yg lalu ... #al_fatihah

Berkumpul untuk Majlis tahlil..
Semoga roh mereka yg Kami sayangi tenang disana ...
#sepupusepapat #anakcucucicitsitinah #tahlil #Al_fatihah

Alhamdulillah... Ya Allah
Sudah 3 hari di tanah haram, 3 kali tawaf dan sa'i. Insya Allah besok bisa tawaf dan sa'i yang ke 4 kalinya.

Hari ini, umroh ke 3 adalah untuk #Ibu. Miqadnya di Masjid Jeranad Mekah. Tempat Rasulullah melakukan miqad sebelum melaksanakan umroh.

Lihat baju dan Jilbab yang pakai? 😭 ini adalah pakaian #Ibu yang dipakai saat sakratul maut 😇😭
#Al_Fatihah....
#DoaTerbaikUntukIbu

😌 rindunyeee kat arwah ,
#dalamkenangan..
#8bulansudahberlalu..
#al_fatihah..

Si adik: abg ...haa.. ape... bile Tanam xtmbuh²?
Ana:errkk...ermmm susah jgk Nim!
Si adik:haa da habis belom?
Ana: susah la adik ...ape die tu Tanam xtumbuh²?

Si adik pon memberi jawapan sambil tersenyum iaitu(MAYAT)

apebile mendengar jawapan tersebut menbuat ana tersenyap seketike dan 5 detik seleps itu ana sapu kepale si adik sambil berkate suatu hari nanti ayah ,mak ,abg ,akak ,kamu dan semua kehidupan di dunie ini akan merasai mati,si adik pon merase takut akan tetapi ia senyum sambil berkate "bile adik mati nati adik nak pergi jumpe abg ghazali"
Abg percaye adik pon sgt² rindukn arwah ,

#kesah_hrian_bersama_adik_ku
#mati_itu_pasti
#al_fatihah

Terakhir 27 Desember 2012
Rindu sgt2....
#Al_fatihah utk arwah mak.😢😢😢

Nak cari yang sempurna memang susah , melainkan saya yang menyempurnakan awak. Morning😷
#syukurselalu #rinduorgsnappic #al_fatihah #arwahponbuger😌

Assalamualaikum dan selamat pagi
Salam jumaat
#al_fatihah buat arwah bonda tercinta dan jugak #al_fatihah buat arwah abg
#esah_a_aziz
#salim_b_ramlan
Semoga tenang di sana.. Aaminn

Terkejut dpt kabar dr boss lama..dia la atok dan ayah kami..bile jumpe pasti xpenat2 bg nasihat kat sye..orang yg menjaga kami masa mula2 kami mencari rezeki di ipoh..selalu ade waktu kami memerlukan..sentiasa senyum walau macamne keadaan skli pon.. Inna lillahi wa inna ilayhi raji’un. Ya Allah Ya Tuhanku ampunilah dia, rahmatilah dia, maafkanlah dia, muliakanlah kematiannya, lapangkanlah kuburnya, jadikanlah syurga sebagai ganti tempat tinggalnya dan berilah kesabaran kepada ahli keluarganya, semoga arwah di tempatkan di kalangan orang-orang yang beriman
Amin

#kamiSYGatok
#al_fatihah

Engkau....bukan sekadar ayah tapi juga sahabat tempat kami bisa bercerita banyak hal. Untukmu ayah,tempat cinta dan rinduku pulang.
#AL_FATIHAH.

Abg ziarah pusara ayah ptg tadi sblm bertolak pulang ke Usj Selangor..
#AL_FATIHAH
4/10/2017

ari ni 7.12 birthday arwah sue,kemarin abg g ziarah dh kubur sue..semoga sue tenang disana..semua org rindu sue dgn qaseh..
#al_fatihah hajarnurshuhada..
#birthdayke2sue tinggalkn kamisemua..

Setelah kita tunaikan kewajiban
"Hanya pada-Mu aku beribadah." Barulah kita malu² menagih hak
"Dan hanya pada-Mu lah aku meminta tolong." #Quran
#Hadis
#Islamic_Quote
#Al_Fatihah
#Tadabbur
#Tafakkur
#Hak
#Kewajiban

Setiap Yang BerNyawa Pasti Akan Merasai MATI .

Ini adalah hakikat dan pasti. Setiap insan pasti melaluinya Tua, muda, miskin, kaya. Hadirnya tidak kita pernah alukan.
Takziah kepada keluarga. Semoga beliau ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman. Aminn

#al_fatihah

kawan horey2 mmg banyak. tapi kawan sanggup menangis bersama susah nk ada.. hargailah sahabat .. dulu bertiga, sekarang berdua.. kami rindu hang awie.. #al_fatihah awie..5tahun
#sahabat_selamanya.

#Al_fatihah... Selamat Jalan Nenek Ku Sayang
Selamat jalan nenek ku
Ketika kerut itu kembali terisi
Ketika senyum itu kembali
Ketika lelah itu menghilang
Ketika itulah kau berpulang
Nenek, sakitmu kini tlah hilang
Ujianmu tlah berlalu
pedihmu tlah sembuh
Ke hadirat pangkuan sang ilahi kau kutitipkan
Berat sungguh aku melepasmu nenekku sayang
engkau monumen gambaran cinta seorang istri
engkau prasasti kasih seorang ibu
dan engkau arca pengharapan penuh sayang seorang nenek
Disaat kau masih hidup Kau mampu menghadapi segala masalah yang menimpa mu
Nenek, masih banyak yang ingin utunjukkan padamu
aku ingin kau melihat cucumu menjadi manusia yang berguna
manusia yang dapat memberi ketenangan
hingga orang-orang dengan keadaan yang sama sepertimu dapat beristirahat
dan tersenyum hingga akhir
Nenek ku akan selalu mengenang mu walaupun kau tak ada disamping kami lagi
Disaat ku rindu dengan mu ku akan selalu mengirimkan doa untuk mu
Terima kasih karna kau selalu mendoakan ku setiap saat
Jasa mu tak pernah tergantikan dengan apapun
Namun Nenek, aku akan simpan segala harapanmu itu
kembalilah kepada Tuhan pemilik segala jagat raya ini
Ya Ayyuhan nafsum muthmainah ir ji i illaa robbiki rodiyatam mardiyyah
fadkhulli fii ibadiii wadkhulliii jannaatiii
Wahai jiwa yang tenang kembalilah kepada tuhanmu dengan perasaan rido dan puas. maka masuklah kamu ke dalam golongan hamba-hambaku, dan masukilah surgaku, amiin ya Allah ya Robbal alamin.
Sesungguhnya aku mengakui bahwa kami semua adalah milik engkau dan hanya kepada engkaulah kami kembali, maka terimalah nenekku di sisimu dan kutitipkan ia sementara aku tak dapat lagi menjaganya.
Kini, beliau telah tiada…
Hanya Kenanganlah yang saat ini teringgal…
Sungguh dia adalah orang yang sungguh Kami cintai…
Tiada lagi suri tauladan kami kini di rumah…
Hanya nsehat-nasehatnyalah yang kini menjadi pengingat…
Di saa terlupa dari ketaqwaan dan keimaanan kepada sang Khaliq…
Semoga Beliau di tempatkan dia tempat yang mulia…
Yaitu Jannah yang dirindukan oleh setiap makhluk-Nya…
Allahummaa firlahaa Warhamhaa Wa’afiha Wa’ Fu’anha…
Selamat jalan nenek Kami tercinta…
Semoga Allah menerima amal ibadahnya…
Semoga Allah melapangkan kuburnya…aamiin

Most Popular Instagram Hashtags