#BayuAlamFoto

MOST RECENT

KEKALAHAN BUKAN SATU PENGAKHIRAN

Gagal bukanlah tujuan akhir. Pun bukan akhir dari segalanya. Ketika gagal bukan bererti telah kalah. Melainkan kemenangan yang ditunda. Tent kita harus mempersiapkan diri dengan lebih baik. Bukan hanya menangis sebuah kekalahan yang tidak berhujung. Dengan memperolehi kekalahan kita akan dapat belajar dan memahami ciri-ciri setiap langkah musuh supaya di kemudian hari dapat mengalahkan mereka dengan kekuatan dan strategi yang telah dibuat.
#amirulanuar #bayualamfoto #sangsperma #sangspermadotcom #gawangdotmy #sportphotographer #sportphoto #sport #photo #canon #photooftheday #ligamalaysia #ligasuper #ligapremier #pialafam #skuadpresiden #photographer #official #fotografersukan #sukan #training #footballmalaysia #bicaradarihati #digitalmedia #passion #bangkitbersama

JATUH DAN BANGUN

Kita cukup takut bila ujian menimpa atau akan mendatangi kita, sebaliknya kita amat gembira bila mendapat nikmat atau akan mendapatkannya. Begitulah manusia diciptakan. Tiada siapa yg mampu menukar watak agar menjadi sebaliknya. Pun tiada siapa juga yg mampu untk menghalangi ujian dari berlaku atau menjadikan nikmat untuk kekal selamanya sepanjang hidupnya. Tegasnya hidup manusia berlaku di celah-celah gelombang susah dan senang, payah dan mudah, sempit dan lapang. Kita bagaikan berenang-renang di antara jatuh dan bangun, gagal dan berhasil.
#amirulanuar #bayualamfoto #sangsperma #sangspermadotcom #gawangdotmy #sportphotographer #sportphoto #sport #photo #canon #photooftheday #ligamalaysia #ligasuper #ligapremier #pialafam #skuadpresiden #photographer #official #fotografersukan #sukan #training #footballmalaysia #bicaradarihati #digitalmedia #passion #bangkitbersama

INSPIRASI KEJAYAAN.
Jadi, jika kita bertanggungjawab dengan nasib diri kita, maka kita perlu kepada ubat untuk meningkatkan semangat berusaha kita. Salah satu cara untuk meningkatkan semangat usaha kita ialah dengan mendapatkan inspirasi dari mereka yang berjaya. Lebih-lebih lagi inspirasi dari mereka yang berjaya mengatasi cabaran yang sungguh sukar dalam keadaan kekurangan, namun mereka berjaya mencapai matlamat yang disasarkan.. #amirulanuar #bayualamfoto #sangsperma #sangspermadotcom #gawangdotmy #sportphotographer #sportphoto #sport #photo #canon #photooftheday #ligamalaysia #ligasuper #ligapremier #pialafam #skuadpresiden #photographer #official #fotografersukan #sukan #training #footballmalaysia #bicaradarihati #digitalmedia #passion #bangkitbersama

SEBALIK KEJAYAAN

Tidak ada kejayaan yang sama antara satu orang dengan orang yang lain. Di sebalik kejayaan masing-masing orang tersimpan cerita perjuangan, suka, dan duka mereka masing-masing. Kalian boleh terinspirasi untuk mencapai kejayaan seperti orang tertentu, tetapi Anda tidak mungkin copy and paste kejayaannya. Ia menjalani hal-hal yang berbeza dengan Anda bergitu pula sebaliknya. Tiru semangatnya namun berjuanglah sendiri untuk mencapai yang Anda inginkan.

#amirulanuar #bayualamfoto #sangsperma #sangspermadotcom #gawangdotmy #sportphotographer #sportphoto #sport #photo #canon #photooftheday #ligamalaysia #ligasuper #ligapremier #pialafam #skuadpresiden #photographer #official #fotografersukan #sukan #training #footballmalaysia #bicaradarihati #digitalmedia #passion #bangkitbersama

AKU TIDAK KALAH

Sejak usia yang mental aku telah melangkah mengenali hidup yang getir. Pada tingkat dewasa aku lebih tercabar. Kehidupan dalam penitian dan onak duri datang silih berganti. Aku tak pernah menyerah, walau badai yang melimpah. Ku aturi tiap langkah dengan gagah sehingga keringat ku yang mengalir membasahi. Perjuangan tak berakhir sehinggalah ke hujung titian garis yang menamatkan perjalanan.

#amirulanuar #bayualamfoto #sangsperma #sangspermadotcom #gawangdotmy #sportphotographer #sportphoto #sport #photo #canon #photooftheday #ligamalaysia #ligasuper #ligapremier #pialafam #skuadpresiden #photographer #official #fotografersukan #sukan #training #footballmalaysia #bicaradarihati #digitalmedia #passion #bangkitbersama

iku capung po kupu ...
kl kupu kok ky capung ...
kl capung kok gede buanget ... .... #fotografer #fotoalam #bayualamfoto #fotografia #fotografias #fotografos #justthewayyouare #justjared #justjared #justjade #justjack

KEKALKAN KEGEMBIRAAN

Untuk berani, Kita perlu rasai kegembiraan serta kegirangan. Dalam perkataan Inggeris, ni dipanggil happiness and joy. Apabila kegembiraan hadir di jiwa, ada kaedah untuk kekalkannya.

Kita perlu mengetahui bahawa keceriaan serta kegirangan yang dimiliki di dalam hati akan menarik lebih banyak lagi kegembiraan dan kegirangan.

Happiness draws more happiness,joy draws extra pleasure! Bagi kekalkan keceriaan yang kalian rasa, ucapakan syukur selalu. Inilah cara bagi kekalkan bersemangat. Kekal termotivasi

#amirulanuar #bayualamfoto #sangsperma #sangspermadotcom #gawangdotmy #sportphotographer #sportphoto #sport #photo #canon #photooftheday #ligamalaysia #ligasuper #ligapremier #pialafam #skuadpresiden #photographer #official #fotografersukan #sukan #training #footballmalaysia #bicaradarihati #digitalmedia #passion #bangkitbersama

MIMPI MENCAPAI TEKAD
Setiap orang pasti punya mimpi. Ingin keliling dunia, ingin belajar di luar negeri, punya bisnis sendiri, apapun itu, mimpi membuat hidup lebih layak dijalani. Mimpi pula yang menjadikan seseorang lebih berani, melewati kerasnya hidup yang sebenarnya ingin dihindari.

Berbekal tekad dan kemahuan, kamu hanya harus terus berjuang menggapai apa yang sungguh-sungguh diinginkan. Dan meski perjuangan itu tak akan mudah pun banyak yang meremehkan, jangan pernah menyerah. Tetaplah berusaha dalam diam, sampai apa yang paling kamu inginkan sampai digenggaman.
#amirulanuar #bayualamfoto #sangsperma #sangspermadotcom #gawangdotmy #sportphotographer #sportphoto #sport #photo #canon #photooftheday #ligamalaysia #ligasuper #ligapremier #pialafam #skuadpresiden #photographer #official #fotografersukan #sukan #training #footballmalaysia #bicaradarihati #digitalmedia #passion #bangkitbersama

BUKAN REZEKI KITA
Ada rezeki yang perlu kita usahakan... Ada rezeki memang Allah dah tetapkan... Rezeki yang memang Allah dah tetapkan seperti kejadian tubuh badan kita... Tinggi, rendah, gemuk, kurus, kulit hitam, kulit putih...cantik..rambut lurus, rambut kerinting... Semua tu rezeki yang tak boleh ubah.. Ada juga rezeki yang kita kena usahakan.. Umpamanya anak... Rezeki tu memang Allah dah tetapkan tapi kita kena usaha. Begitu juga rezeki duit atau kemewahan... Rezeki tu kita kena usaha... Jika benar rezeki kita... Memang akan jadi rezeki kita walau dengan apa cara pun... Tapi kalau bukan rezeki kita...usahalah macam mana pun...bukan rezeki kita.
#amirulanuar #bayualamfoto #sangsperma #sangspermadotcom #gawangdotmy #sportphotographer #sportphoto #sport #photo #canon #photooftheday #ligamalaysia #ligasuper #ligapremier #pialafam #skuadpresiden #photographer #official #fotografersukan #sukan #training #footballmalaysia #bicaradarihati #digitalmedia #passion #bangkitbersama

#padi menghijau dipinggiran danau maninjau #bayua #bayualamfoto #teringat dilokasi ini tempat bermain masa kecilku

MEMETIK PENGALAMAN

Dalam menyingkap makna pengalaman orang lain adalah guru terbaik maka pikiran yang ada dalam benak kita adalah kita melihat, mendengar dan berusaha semampu kita untuk merasakan apa yang orang lain rasakan. Sudah jelas bahwa pengertian dari ungkapan Pengalaman orang lain adalah guru terbaik yaitu suatu kejadian atau peristiwa yang telah menimpa orang lain kemudian kita belajar dari pengalaman tersebut sebagai bekal kita dalam mengarungi perjalanan hidup kita sendiri.
Dengan kata lain, kejadian atau peristiwa itu sama sekali belum menimpa diri kita dan kita sama sekali belum merasakannya.
#amirulanuar #bayualamfoto #sangsperma #sangspermadotcom #gawangdotmy #sportphotographer #sportphoto #sport #photo #canon #photooftheday #ligamalaysia #ligasuper #ligapremier #pialafam #skuadpresiden #photographer #official #fotografersukan #sukan #training #footballmalaysia #bicaradarihati #digitalmedia #passion #bangkitbersama

SANG SPERMA YANG BERENANG

Disedari atau tidak, kita sudah berjuang sejak sebelum kita lahir menatap dunia ini. Ketika jutaan sperma yang ditumpahkan bersama-sama menuju ke satu tujuan, saling berlumba untuk menjadi yang pertama sampai ke ovum kerana tidak ada istilah kesempatan kedua disini, dan salah satu akhirnya yang memenangkan perjuangan itu. Sperma akhirnya menjadi nuthfah hingga membentuk dan lahirlah seorang bayi. Bayi itu diberikan sebuah nama, NAMAMU tertulis disana.. Kini segalanya telah berakhir walaupun bukan suatu kegemilangan tetapi kejayaan tetap jua bersinar. Berehat lah wahai pejuang ku dan kembali dengan semangat yang baru.
#amirulanuar #bayualamfoto #sangsperma #sangspermadotcom #gawangdotmy #sportphotographer #sportphoto #sport #photo #canon #photooftheday #ligamalaysia #ligasuper #ligapremier #pialafam #skuadpresiden #photographer #official #fotografersukan #sukan #training #footballmalaysia #bicaradarihati #digitalmedia #passion #bangkitbersama

TAUFAN DAN ANGIN BAYU

Yang memalukan adalah menyerah di saat baru pertama kali mengalami kegagalan. Oleh kerana itu, kita harus tetap mencuba dan mencuba langkah demi langkah untuk bisa mencapai kecemerlangan. Namun, jangan lupa untuk tetap memanjatkan doa agar diberi petunjuk Sang Pencipta.
Ketika gagal, banyak orang memilih menjadi angin taufan yang membuat orang lain susah. Jika kalian bijaksana, manfaatkan kegagalan itu sebagai sesuatu yang berguna bagi orang lain, seperti layaknya sang bayu yang menyejukkan alam raya.

#amirulanuar #bayualamfoto #sangsperma #sangspermadotcom #gawangdotmy #sportphotographer #sportphoto #sport #photo #canon #photooftheday #ligamalaysia #ligasuper #ligapremier #pialafam #skuadpresiden #photographer #official #fotografersukan #sukan #training #footballmalaysia #bicaradarihati #digitalmedia #passion #bangkitbersama

USAH TAKUT TERGELINCIR
Usaha itu tangga kejayaan - Ungkapan yang sering kita dengar. Umpama menaiki tangga, tanpa usaha pasti tidak akan dapat mendaki untuk kepuncak yang tinggi. Selangkah demi selangkah kaki diangkat, perlukan kudrat dan tenaga.
Semakin tinggi tangga didaki semakin terasa kepenatan dan keletihan, hanya yang tidak mengenal erti kalah dan tekad yang tinggi sahaja yang mampu sampai ke anak tangga terakhir. Andai terjatuh... terus berusaha melangkah semula tanpa mengenal erti putus asa dan kembali berdiri mengatur langkah bersama strategi baru disamping lebih berhati-hati agar tidak tergelincir lagi. .
#amirulanuar #bayualamfoto #sangsperma #sangspermadotcom #gawangdotmy #sportphotographer #sportphoto #sport #photo #canon #photooftheday #ligamalaysia #ligasuper #ligapremier #pialafam #skuadpresiden #photographer #official #fotografersukan #sukan #training #footballmalaysia #bicaradarihati #digitalmedia #passion #bangkitbersama

HIKMAH DAN KEBAHAGIAAN
Janji Allah selalu pasti. Tidak banyak orang yang mampu mengambil hikmah dari kegalauam hati yang dirasakan.Tidak banyak orang yang mampu mengolah perasaan. Banyak peristiwa yang kita lalui kadang tak sesuai dengan apa yang kita inginkan. Walaupun ia tau bahwa dibalik semua itu pasti ada hikmahnya.

Kadang kita susah mengambil hikmah dari itu semua, tapi percayalah kita diciptakan itu ada maksudnya. Cubaan yang diberikan juga pasti ada maksudnya. Jadilah kita cermin yang dapat memantulkan cahaya nya. Jadilah kita orang yang selalu mengambil hikmahnya dibalik semua kejadian. Boleh jadi Allah memberikan kita ujian dulu agar kita ditinggikan darjat nya. Allah membuat kita sedih dahulu untuk mendapatkan kesenangan. Percayalah kawan. Mari kita nikmati ujian ujian Allah ,kerana ekstrak dari ujian adalah hikmah dan kebahagiaan yang tak terduga.
#amirulanuar #bayualamfoto #sangsperma #sangspermadotcom #gawangdotmy #sportphotographer #sportphoto #sport #photo #canon #photooftheday #ligamalaysia #ligasuper #ligapremier #pialafam #skuadpresiden #photographer #official #fotografersukan #sukan #training #footballmalaysia #bicaradarihati #digitalmedia #passion #bangkitbersama

UJIAN KEHIDUPAN
Segala apa yang berlaku ini adalah datang dari Allah. Jadi kepadaNya juga la kita memohon. Kita seharusnya meminta segala pekerjaan kita dimudahkan. Mohon kita kuat untuk menempuh setiap dugaan dan ujian yang Allah beri. Ada hikmah disebalik apa yang berlaku. Bukan sengaja Allah mencipta halangan di setiap jalan yang lurus. Allah sengaja nak menguji sekuat manakah kita dalam mencari keredhaan Allah. Mungkin Allah ingin kita belajar dari kesilapan lalu. Muhasabah diri. Jangan lakukan kesalahan yang sama. Hanya orang yang kuat yang akan berjaya menghadapi segala dugaan. Maka beruntunglah mereka.

#amirulanuar #bayualamfoto #sangsperma #sangspermadotcom #gawangdotmy #sportphotographer #sportphoto #sport #photo #canon #photooftheday #ligamalaysia #ligasuper #ligapremier #pialafam #skuadpresiden #photographer #official #fotografersukan #sukan #training #footballmalaysia #bicaradarihati #digitalmedia #passion #bangkitbersama

SEMBOYAN KEJAYAAN

Di hari yang di nantikan ku berharap dengan penuh kerisauan. Seruan yang dilaungkan adakah mendapat sambutan. Demi sebuah kecintaan dan minat yang berterusan, biarkan ianya kekal menjadi sebuah pengalaman. Terima kasih kepada penyokong Pahang yang hadir. Bilangan 13k yang diumumkan cukup membuatkan aku rindu suatu masa dahulu. Kekal kan rentak tari kalian kerana para perwira pasti akan membalas dengan meraikan bersama kalian.
#amirulanuar #bayualamfoto #sangsperma #sangspermadotcom #gawangdotmy #sportphotographer #sportphoto #sport #photo #canon #photooftheday #ligamalaysia #ligasuper #ligapremier #pialafam #skuadpresiden #photographer #official #fotografersukan #sukan #training #footballmalaysia #bicaradarihati #digitalmedia #passion #bangkitbersama

ALL FOR ONE, ONE FOR ALL

Teruskan menyokong jangan mudah berundur. Teruskan beraksi jangan mudah mengalah. Teruskan mengila jangan mudah tertunduk layu. Tatkala mereka memerlukan sokongan saat ini kita realisasikan impian. Tatkala mereka dahagakan kekuatan semangat saat ini kita dampingi mereka. Masih belum terlambat untuk kembali menghidupkan suasana kegemilangan. Masih belum terlambat untuk menyingkap kenangan kegemilangan. Hadir kan diri, hadir kan semangat dan hadir kan jiwa kalian di lapangan pilihan. Alla for one and one for all.
#amirulanuar #bayualamfoto #sangsperma #sangspermadotcom #gawangdotmy #sportphotographer #sportphoto #sport #photo #canon #photooftheday #ligamalaysia #ligasuper #ligapremier #pialafam #skuadpresiden #photographer #official #fotografersukan #sukan #training #footballmalaysia #bicaradarihati #digitalmedia #passion #bangkitbersama

Most Popular Instagram Hashtags