suriyanabtmohdismail suriyanabtmohdismail

25 posts   607 followers   1259 followings

  Sue . 19 . Kedah . jadi wanita . jaga solat . jaga ikhtilat . jaga aurat . jangan mengumpat .

*sahabat
Jika kita berkawan dengan sahabat yg membawa kita melakukan kebaikan maka ikut la iaa 💕

Jika kita berkawan dengan sahabat yg membawa kita melakukan kejahatan maka tinggal kan la ia 😌
Kerana sahabat yg palingg terbaik adalah sahabat yg mengajak kita ke jalan Allah SWT ☺🌹

Assalamualaikum ☺

Jangan jadi wanita bunga. Harum baunya dan diciumi ramai. Jadilah wanita ibarat emas. Mahal, berharga dan disimpan ditempat yang tertutup.

In shaa Allah🌹

♥*Dalam badan kita ada banyak air, tapi bila kita terluka kenapa darah yang keluar?* ♥ ♥*Dalam hati kita ada banyak darah, tapi bila hati terluka, kenapa airmata yang keluar?*♥ ♥*Hebat kan ciptaan Allah*.♥ 🌸_*SubhanaAllah*_🌸

Assalamualaikum .. Lama tak post ape kat insta ni hehe ..

Assalamualaikum .. Perempuan dicipta bukan dari tulang kaki.. Untuk di pijak... Bukan tulang kepala untuk memimpin lelaki... Tapi tulang rusuk untuk dilindungi dan di sayangi ..

Sebaik baik kita bersahabat, bersahabatlah bersama orang yang mengasihi kita kerana Allah, mengingati kita kerana Allah, menjauhi kita dari kemurkaan Allah, menimbulkan rasa rindu saat pertemuan di hadapan Allah.
Itulah sebaik baik bekalan untuk hari yang di janjikan oleh Allah ..

Assalamualaikum ... Salam jumaat ...

Assalamualaikum ..
selamat petang ..
salam jumaat ..

Assalamualaikum .. salam maghrib ..

Assalamualaikum . salam jumaat .. Aamiin ..

Assalamualaikum . berabuknya instagram nii dah lama tak post ape . hehe .

💕Allah Tempat meminta .

Terkadang pabila diuji kita merasakan tiada daya dan upaya kita menghadapi . "Sesiapa yang suka Allah kurniakan permohonannya ketika dalam kesukaran dan kepayahan,maka hendaklah dia membanyakkan doa pada waktu senang,"
[ 📚Riwayat At Tarmizi & Al Hakim ]

Sayang .
Saat kita dalam kesusahan dan kesulitan tak kira apa jua jenis ujian .
Kepada siapa kita mahu meminta pertolongan...❓
"Hanya Engkaulah yang kami sembah,dan hanya kepada Engkaulah kami mohon pertolongan."
[ 📕Surah Al Fatihah ; Ayat 5 ]

Hari-hari kita baca surah Al Fatihah..
Bukan saja kita minta pertolongan malah kita juga minta utk di tunjuki jalan yang lurus .
Sayang .
Bukanlah namanya kehidupan andai tidak di hiasi dengan bunga bunga ujian .
Apabila menghadapi ujian, kesulitan .
Mungkin juga ia adalah kifarah dosa sebagai pembersih dosa-dosa yang lalu .
Maka perbanyakkanlah Istighfar .

Mungkin juga Allah nak mengampunkan dosa-dosa kita .
Bila kita dlm kesusahan kesedihan kesulitan kita lebih ingat pada DIA...😔 Atau mungkin juga..Allah nak angkat darjat kita..☺macam mana?
Hadapi ujian dengan sabar,redha dan berbaik sangkalah denganNYA.. "Berbaik sangka kepada Allah adalah termasuk dalam ibadah yang baik."
[ 📚 HR Abu Dawud ]

Subhanallah . Maha Suci Allah..🌹
Tiap apa yang berlaku pasti beserta hikmah..tak ada satu pun yang Allah jadikan ianya sia sia .

Jadi jangan sedih sedih .
Air mata tu mahal so jadikan ia semangat serta kekuatan utk diri kita agar kuat mengharungi ujian Yang Maha Esa..
Kalau kita sabar Allah bagi ganjaran nanti di sana😉

Cakap kat Hati " keep qawiy😊~pas tu senyum ... Allah ada jangan risau .

Most Popular Instagram Hashtags