[PR] Gain and Get More Likes and Followers on Instagram.

setbersalin_shoppe setbersalin_shoppe

689 posts   11240 followers   850 followings

๐ŸคฐHAMIL๐Ÿ”น BERPANTANG  ๐ŸŽ€ LOOSE ๐ŸŽ€ PAKEJ -SAVE๐Ÿ’ฒ . โš˜ MODEN โš˜ TRADISIONAL . ๐ŸŒฑ SERIMAMA ๐Ÿฏ LA MAMMA ๐ŸŒฑ SRI SARI HERBS ๐ŸŒฑ GRANDMA SECRET ๐ŸŒฑ NAWAL HERBAL BEAUTY . ๐Ÿ“ฒ 0192246000

.
.
Wow! Warna-warna stokin yang bakal menceriakan hari - hari mommy ๐Ÿ˜.
.
Yang mana satukah pilihan hati mommy?.
.
So soft, so comfort. Macam tak pakai stokin.
.
STOKIN UNTUK BERPANTANG?.
.
Stokin? Semestinya AMAT DAN TERAMAT-AMAT PENTING semasa berpantang!.
.
Ibu berpantang kena pastikan kaki tidak sejuk bagi mengelakkan masuk angin.
.
Kalau dah masuk angin nanti mulalah sakit-sakit urat dan bermacam-macam lagilah.. lagi2 bila dah tua nanti ๐Ÿ˜Š.
.
Grab yours now mommy ๐Ÿ˜Š.
.
๐Ÿ“ฒ 019 - 224 6000 ( whatsapp ).
.
#stokinPantang #stokinMurah #stokinIbu #furSocks #comfortSocks #stokinGebu #stokinLembut #bersalinNormal #bersalinCeazer

.
.
Hai geng #makyong, perlu ingat tau .. stokin juga penting untuk preggy mom.So, don't forget to get yours.. mana yang belum ada tu. .
๐ŸคฐPakai Stokin Sewaktu HAMIL, kenapa?.
.
Semasa mengandung, salur darah pada bahagian kaki ibu terdedah untuk mengembang dan ini juga meningkatkan risiko untuk pembekuan darah dalam salur darah di betis. Pemakaian stokin dapat membantu untuk melancarkan pengaliran darah dan mengelakkan darah beku.
.
Best sebenarnya berstokin ni.Kak Shida yang tak peknen & berpantang ni pun setiap hari pakai stokin sebelum tidur. Kadang tu siang hari kat rumah pun pakai stokin espencially kalau time musim hujan.Haa.. gitew! ๐Ÿ˜.
.
Jom dapatkan stokin comel sekarang.
.
๐Ÿ“ฒ 019 - 224 6000 ( whatsapp ).
.
#stokinPantang #furSocks #stokinGebu #stokinLembut

.
.
Hai mommy, Kak Shida nak kongsikan betapa PENTINGNYA IBU BERPANTANG PAKAI STOKIN. Jom baca ๐Ÿ˜Š.
.
๐ŸคฐPakai Stokin Sewaktu Berpantang, Kenapa?.
.
Sudah menjadi adat melayu, sewaktu berpantang selepas melahirkan anak, wanita tersebut akan memakai stokin dan tidak kurang pula ada yang mengenakan pakaian sejuk. .
โคPetua Nenek Moyang.
.
Pemakaian stokin atau baju sejuk sudah menjadi lumrah buat bangsa melayu sejak turun temurun lagi. Ia bertujuan mengekalkan haba dalam badan dan mengelakkan seseorang itu masuk angin. Sekiranya dibiarkan ,seseorang itu boleh terdedah kepada sakit sendi ataupun bentan.
.
โคSebagai Peringatan Waspada.
Ada pendapat lain juga mengatakan pemakaian stokin ketika pantang adalah untuk mengingatkan orang lain supaya berjaga-jaga akan orang yang sedang berpantang. Petua tempatan juga mengatakan, melanggar ibu jari kaki ibu berpantang boleh menjejaskan rahim. Jadi, sekiranya ibu memakai stokin, orang sekeliling akan berwaspada dan akan berjalan dengan berhati-hati bagi mengelakkan dari terlanggar kaki ibu berpantang. ๐Ÿ‘„Dari Sudut Sains.
.
Manusia banyak kehilangan haba melalui tapak kaki. Pemakaian stokin adalah baik untukmenyimpan haba dan mengekalkan suhu badan yang optimum. Menyentuh tapak kaki secara langsung ke lantai yang sejuk kemungkinan boleh mengubah suhu badan ibu dengan drastik dan apabila badan menjadi lebih sejuk, penyembuhan dalaman selepas bersalin mungkin akan terganggu.
.
Selepas bersalin, perubahan sel darah pada saluran darah ibu akan berlaku. Yang paling ditakuti ialah darah beku pada salur darah dibetis kerana ibu selepas bersalin sudah tentu kurang aktif bergerak, hanya duduk-duduk atau baring sambil menyusukan bayi. Pengaliran darah yang tidak lancar terjadi dalam keadaan ini dan meningkatkan risiko darah beku. Pemakaian stokin boleh membantu mengecutkan otot bahagian betis dan menggalakan pengaliran darah.
.
Semasa mengandung pula, salur darah pada bahagian kaki ibu terdedah untuk mengembang dan ini juga meningkatkan risiko untuk pembekuan darah dalam salur darah di betis. Pemakaian stokin dapat membantu untuk melancarkan pengaliran darah dan mengelakkan darah beku.
.
So, rugi tak mak berpantang tak berstokin?.

.
.
Eei ! Mesti geram tengok design comel TUNGKU HERBA BAYI ni.
.
Kami memang bagi kebebasan untuk mommy pilih yang mana 1 mommy paling suka ๐Ÿ˜Š. Kalau ikutkan, memang suka semua kan?. That's why mommy pilih yang paling disukai ๐Ÿ˜.
.
Senang aje mommy nak order. Nyatakan design mana pilihan hati & terus whatsapp Kak Shida @ dm shj ye.
.
Opss! Jangan fikir lama sangat tau, nanti design comel yang mommy suka tu dikebas orang ๐Ÿ˜.
.
๐Ÿ“ฒ 019 - 224 60000 ( whatsapp ).
.
#tungkuHerbaBayi #tuamBayiMurah #tuamBayiShahAlam #ibuBersalin #babyNeeds #atasiKembungPerutBaby

.
.
Hai mom ๐Ÿ˜.
.
Mesti ramai mommy yang tertanya- tanya macam mana cara nak guna TUNGKU HERBA BAYI yang kiut miut tu kan?.
.
Dun worry tau mommy, senang je nak guna dia. Nanti boleh refer pada gambar ye. Kita juga ada mention herbs yang kita gunakan untuk TUNGKU HERBA BAYI ni. .
Baca tau mommy ๐Ÿ˜.
.
See u โœŒ.
.
๐Ÿ“ฒ 019 - 224 6000 ( whatsapp ).
.
#tuamBayiMurah #tungkuHerbaBayi #tuamBayiShahAlam #bayiKembungPerut #bengkakLepasCucuk #ibuBerpantang #babyNeeds

.
.
APA ITU TUNGKU@TUAM BAYI & KENAPA BAYI PERLUKANNYA.
.
Tungku Herba Bayi - Suatu bahan yg diperbuat drpd campuran bbrp jenis herba ( Habastussauda, Lada Hitam, Jintan, Biji Sawi dll herba ).Ia digunakan utk menuam bhgn tertentu anggota bayi bg mengelakkan kembung perut. Bagi bayi LELAKI pula, adalah amat penting utk menuam bhgn alat sulit utk mengelakkan " angin pasang ".
.
Bagi ibu yg baru melahirkan, penjagaan bayi perlu dititikberatkan. Elakkan bayi kembung, masuk angin & meragam sepanjang tempoh berpantang. Bila bayi tidak selesa & kesihatannya terganggu, boleh menyebabkan siibu tidak senang duduk & mengganggu sessi berpantang.
.
Oleh itu amalan turun temurun drpd nenek moyang ini ( menuam bayi ) sgt membantu & penting bg mengelakkan sebarang perkara yg tdk diingini.
.
Kegunaan TUNGKU HERBA BAYI:.
.
1. Mengelakkan perut bayi dari dimasuki angin & kembung perut.
.
2. Mengecutkan pusat bayi apabila dituam disekeliling pusat bayi.
.
3. Mengelakkan angin pasang bagi bayi lelaki.
.
4. Memanaskan badan bayi apabila dituam selepas mandi.
.
5. Mengelakkan batuk & selsema.
.
6. Mengelakkan lebam akibat terjatuh @ selepas mendapatkan suntikan imunisasi.
.
Dptkan TUNGKU HERBA BAYI sekarang. .
Whatsapp Kak Shida 0192246000.
.
#tuambayi #tungkuHerbaBayi #tuambayiMurah #ibuBerpantang #tuamBayiShahAlam #setBersalin #setBerpantang #bazarpaknil

.
.
Minyak celak antara minyak yg wajib ade ya mommies๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š
.
Minyak Celak.
---------------------.
.
Kegunaan:.
.
โœ” Salah satu ikhtiar utk menghindar dari gangguan makhluk halus.
โœ” Bayi & kanak-kanak yang kerap menangis pada waktu malam lebih2 lagi menjelang maghrib dan gangguan tidur
.
Siapa yang boleh mengguanakannya?
โœ” Bayi
โœ” Kanak-kanak
โœ” Wanita terutama dalam pantang dan haid
.
Caranya mudah , mulakan dgn bismillah, selawat & surah al-Fatihah, kemudian sapukan pada ubun2 bayi kedua-dua belakang telinga,siku,buku lali & pelipat2 bdn baby.
.
#setberpantangmurah #setberpantang #setberpantangShahAlam #setbersalin #setbersalinmurah #setbersalinlengkap #bazar #bazarpaknil #online #setibuanak #setibubersalin #setibuberpantang #minyakcelak

.
.
MINYAK CELAK.
.
Kalau ada yang tak tahu @ tak pernah dengar pasal MINYAK CELAK ni, meh la baca .. akak nak citer lagi untuk kesekian kalinya.Ari ni terrajin menulis panjang ๐Ÿ˜‚.
.
MINYAK CELAK ialah campuran minyak sawit, lada hitam, halia, bawang putih & rempah ratus terpilih ditambah dengan doa-doa khas yang terdapat dalam al Quran. Kalau belah utara dipanggil MINYAK CELAK. Belah selatan plak dikenali dgn Minyak Sawan.
.
โ—‡ Kenapa perlu ada minyak ni?.
.
--> Untuk menghindarkan bayi & kanak-kanak dari gangguan makhluk halus, menangis malam & gangguan semasa tidur.Budak kecik especially baby kan mudah nampak " benda" tu.
.
Bila sapu minyak ni dengan doa kepada Allah, insyaallah dapat mengelak bayi dari dikacau.
.
Ada jugak kes, ibu dalam pantang macam nak meroyan bila bayi asyik menangis dari maghrib hingga ke subuh.Nangis plak jenis melalak2 sampai mata terbeliak.Kalau ada minyak ni boleh la guna sebagai ikhtiar untuk bayi tu.
.
Kalau keluar rumah bawak baby esp time maghrib masih kat luar pun elok standby minyak ni dalam handbag.
.
Haa...mcm tu la sedikit sebanyak info MINYAK CELAK & KEGUNAAN dia. .
Mommy yang ada baby, blehla standby minyak ni.
.
๐Ÿ“ฒ 019 - 224 6000 ( whatsapp )
.
#minyakCelak #minyakSawan #babyOil #cegahBabyMeragam #babyMenangisMalam #gangguanTidur #babyKenaKacau

.
.
Minyak Celak.
---------------------.
.
Pernah dengar x? โ˜บ.
.
Khas utk ibu & bayi.
.
Kalau org dulu2 akan guna minyak ini pd bayi yg kerap menangis tengah2 mlm/ sewaktu magrib.
.
Caranya mudah , mulakan dgn bismillah, selawat & surah al-Fatihah, kemudian sapukan pada ubun2 bayi kedua-dua belakang telinga,lebih bayi,siku,buku lali & pelipat2 bdn babyโ˜บ
.
RM15 each/22ml.
.
WhatsApp 019 224 6000 utk place orderโœŒ
.
#minyakcelak #rawatBabymeragam #gangguanBayi

Most Popular Instagram Hashtags