salsaroihanah salsaroihanah

53 posts   1,739 followers   494 followings

Salsabiilaa Roihanah  A lifetime learner, a certified dreamer, an amateur self-motivator | ⬇Check out my UK Vlogs πŸ˜„

HAHAHA ujian praktik tapi ter-ganiat sih ini πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚. Hehe becanda. You did well guyss ❀❀❀ @ysmnelgha @diansulistyowati @andreadesmita @dn.fatmaa @chandadewantari @ditaniatiara @fadldlila @imauliaa @tasyanaviliaa @corienald @adristysfm !!! Cuma gara2 ini kita sampai ngebajak kamar mandi Lawang Sewu padahal ada orang yang mau make sampai difotoin pak satpam πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚. Truly memorable πŸ˜†. Btw ini film horror atau humor ya I wonder πŸ˜•

Who doesn't miss those moments? When you were just a little kid and knew nothing besides ice cream and toys and cartoons. Fast forward several years, we have experienced more things, we have acquired more knowledge, we have made friends and lost some along the way, and at the end; we now know that growing up is not that simple. Heck, it is often scary
.
.
So here is my shoutout to my dearest friends out there. Be strong, please 😊. We will break hearts or get ours broken. We will be disappointed or dissapoint somebody. We will miss someone or be missed. Life is that mixed up and full of ups and downs. No matter what year it is, be it 1998, 2008, 2018 or 3018, it just the way life is. But please remember that there is always, ALWAYS a choice to treat all those stormy days as a life lesson and move on πŸ˜„
.
.
I wish you all to always be surrounded by lovely and loving people so that we can always share and spread love!!! Let's be the better version of ourselves every single day. Let's savour every memory, be it good or bad, cause everything always happened for a reason πŸ˜€

So here are the capts for each photo: .
#1 A group hug with my fav group evaa 😍
.
#2 Try to guess which olympiad subject each of us is in! πŸ˜‚
.
#3 Final exam got me like... 😲 .
#4 Struggling to find a Darcy in the midst of Wickhams... (wow an English literature reference here)
.
Thanks for today! πŸ˜™

Tepat hari ini seminggu yang lalu, aku nggak punya harapan muluk-muluk untuk Medspin. I was just trying to do my best and improve from last year. Masuk Grand Final aja udah bersyukur banget. Tapi, lagi-lagi Allah yang luar biasa Pengasih memberikan hal yang tak disangka-sangka. Alhamdulillah, Allah gives us the chance to be the first ever all-girls team that made it to the final... and bring the First Prize home
.
.
.
Ketahuilah, dibalik apa yang aku dan timku raih, banyak banget kasih dan sayang orang-orang di sekitar kami yang benar-benar membuat kami semangat setiap saat. We have the best seniors and LO. We have the best doctor in our school clinic who let us study with her before we went to Surabaya for this competition. We have the best teachers and THE BESTEST PARENTS that are supportive beyond words. Nggak pernah sedetik pun dalam hidup aku berhenti bersyukur karena Allah tempatkan orang-orang seperti mereka di sekelilingku
.
.
.
Lastly, I want to salute all girls in the world who are currently pursuing any kind of dreams in STEM field! Maybe, we women are less common in this field compared to men. But I firmly believe that our eagerness to learn is as big as them πŸ’ͺ. YOU GO GURL πŸ˜„

Partnering with this girl in many things lately 😍. Akibat bosan nurunin rumus dan ngelihatin mikroskop, ngemsi pun jadi πŸ˜‚. That night was lit! πŸ”₯πŸ”₯πŸ”₯

I have to admit that this week has been incredibly hectic with lots of ups and downs and challenges and wow. Just. Wow. Can't believe it's already the end of the week. Finally. Fiuh. Alhamdulillah.
Aku mau mengucapkan apresiasi sebesar-besarnya atas #totalitastanpabatas yang ditunjukkan Zenflix selama photoshoot seminggu ini! You guys are rock!! Di tengah jadwal yang sebegitu padat dan cuaca yang tidak menentu, kita mungkin udah persis banget kayak jemuran yang dianggurin seharian, dari dijemur di bawah terik matahari sampai basah-basah kehujanan :'D Aku yakin banyak banget pelajaran yang bisa kita ambil; untuk bekerja sama, menjaga kekompakan, dan ini nih yang nggak kalah penting; tepat waktu! Hehe. Sekali lagi terimakasih banyaak! Semoga ketika yearbook kita sudah di tangan masing-masing, setiap lembarnya akan mengingatkan kita tentang cerita tiga tahun ini. Walaupun tentu saja, gambar dan tulisan nggak akan pernah cukup untuk melukiskan semua kesan luar biasa yang kita torehkan bersama.
Steady in dynamics, Zenflix! #belumsiappisah #belumsiapreuni #belumsiapmasukbesoksenin #masnyamakanygbanyakbiargendut

Merah putih di UK 😊 Pro(v)log of Indonesian team in International Biology Olympiad 2017 is out! Link in bio πŸ˜„ [Tryin something new besides writing blogs πŸ˜‚. Hope you guys like it!] #daretoDREAMBIG

Dreams make you alive. They force you to get out from bed every morning. They give you purposes. They push you to try things you've never had enough courage to do so before. They sometimes seem too impossible to come true. But you still hold on them. Because then again, they make you alive
.
.

So it's a good idea to have a bunch of dreams. Not just a dream. Because whenever one of your dream has come true, you still have this sets of awaiting dreams you yet to work on
.
.

And here I am, searching for my next dream.

[LET'S NEVER TAKE ANYTHING FOR GRANTED] .
.
Aku selalu penasaran, apa ya, padanan frasa "taking something for granted" dalam Bahasa Indonesia. Frasa tersebut memiliki makna yang kompleks namun dikemas cukup singkat. Kurang lebih bermakna: menganggap suatu hal sebagai suatu yang wajar dan lumrah sehingga tidak perlu disyukuri
.
.
Secara nggak sadar, kita sering melakukan hal itu. Kita terlena oleh kemakmuran yang secara effortless kita nikmati, seakan-akan memang begitulah hidup, memang adanya seperti ini, apa yang harus disyukuri?
.
.
Termasuk, tentang kemerdekaan
.
.
Kita adalah generasi millenial yang memiliki pengetahuan tentang perjuangan Bangsa hanya dari buku Sejarah yang bahkan ogah-ogahan kita baca (Pak Siswo 😭). Aku, dan mungkin juga lingkungan sekitarku, diberkahi kehidupan yang aman, makan dan tempat tinggal terjamin, pendidikan berkualitas, beragam fasilitas untuk mengembangkan potensi diri, dan masih banyak lagi. Lengah sedikit saja, kami akan memilih untuk berleha-leha. Aku pesimis. Kami mungkin tidak akan pernah memiliki daya juang yang dimiliki mereka yang hidup dalam segala kerterbatasan namun tak mengenal patah arang
.
.
Namun, kemarin aku dan teman-teman yang sempat menorehkan prestasi nasional dan internasional di sekolah berkumpul untuk dokumentasi foto. Aku berjejer dengan teman-teman seangkatan yang menyabet Emas, Perak, maupun Perunggu dalam berbagai bidang. Rasa pesimis itu perlahan sirna. Kami memang beruntung. But we don't take it for granted. Kami berjanji, kemewahan fasilitas, akses dan kesempatan yang kami miliki tidak akan kami sia-siakan. Kami akan terus berusaha menjadi bermanfaat untuk manusia di sekitar. Kami mungkin akan melanglang buana ke seluruh penjuru dunia. Tapi selayaknya Garuda, kami terbang dengan tetap mempertahankan jati diri Merah Putih yang mengalir di darah kami
.
.
Once again, Happy Independence Day, Indonesia! .
.
Yuk, manfaatkan sekecil apapun kesempatan untuk menorehkan prestasi dan memajukan bangsa!
.
.
[in frame: Medalis nasional dan internasional 2017 angkatan 16 SMA Semesta Semarang. Bentar lagi lulus gengs!!! 😍]

Alhamdulillah akhirnya sekolah πŸ™†. Happy Independence Day Indonesia!
.
.
.
.
.
(Muka garang sendiri 😬 wkwk πŸ˜‚)

Give thanks to Allah, for the moon and the stars, praise Him all day for what is and what was 😊
.
.
Alhamdulillah, Allah does write the best life scenario. He cancels many of my life plans and provides better ones instead. I know that it is sometimes tough to stay believing in Him, that everything He's been giving is the best possible for us. But at last, with patience, we will see the beautiful reasons beneath all that happens in our lifetime 😊
.
.
British weather is that unpredictable. It's common to have that gloomy black clouds hanging in the air even during summer days. But the first picture shows a bright and sunny day. That, with perfectly captured smiling faces of us, is a beautiful depiction of this past one week. Sure, it was a challenge. But it was joyful, and I believe that we left United Kingdom with richer experience .
.
Bismillah. Let's be prepared for our future endeavours πŸ˜„

Well-preserved castle, well-preserved experience πŸ™Œ

#IBO2017

Most Popular Instagram Hashtags