salmah_darjad salmah_darjad

1110 posts   993 followers   631 followings

salmah  Tidak akan kamu berperasaan gundah walau sekali jika kamu tahu apa yang kamu cari... #AgentMaryJardin #StokisPowergold WhatSApp/Telegram 0139507214

http://seteguhkarang.blogspot.com/

Kadang kita rasa kita ni macam penting sangat pada orang.
Tapi sebenarnya, kita je perasan.
Ha3. Lawak.
Hakikatnya, kita ni takdelah penting sangat pun. Takde nilai pun sebenarnya. 😒

Susah betul gunting rambut budak ni. Huduh dah jadinya. Orang nak baiki tak bagi. Eeeiiii geram sungguh.

Dia sudah tertidur. Tidurlah sayang. Maafkan mama.
After listening to his heart... I wondered if I had done the best for him or not all this time.
#Muhasabah

Cerita minggu lepas.
Mama, abg nak mainan tu (tunjuk iklan di tv).
Nantilah, tunggu babah gaji beli. Ala, abg kan dah banyak mainan. Main la yang tu je.
Takyah tunggu la. Duit raya Abg kan ada banyak. Beli la... Mana duit raya abg? mama beli tudung ek?
Hahaha.. Eleh ingat mama pakai duit abg ke... Duit Abg dan adik mama nak tukar beli emas la. Untuk simpanan abg sekolah nanti. Tak payah pinjam Ptptn macam mama jenuh nak bayar. Hu3.

Simpan sikit2 lama2 jadi bukit.
Ps : Kena cepat tukar ni. Nanti habis terbeli shawl/baju/kasut/handbag.he3 ******************************************** ╔════ πŸ˜˜πŸƒ πŸŒΉπŸƒπŸ˜˜β•β•β•β•β•— TABUNGAN PENDIDIKAN ANAK-ANAKπŸ‘¦πŸ»πŸ‘§πŸ»
============================== ☺Alhamdulillah, saya sudah mula menyimpan dlm bentuk EMAS utk masa depan anak2. πŸ€‘Sy sedar emas adalah simpanan jangka masa panjang yg sgt menguntungkan. Emas kalis inflasi. πŸ€“Sy ingin mengajak kawan2 turut membuat TABUNGAN EMAS utk anak2. Paling tidak 1 gram sebulan. 🐾1g emas pd tahun 2000 adalah rm30 🐾1g emas pd hari ini (tahun 2016) adalah rm200 πŸ™‡Bayangkan emas yg kita simpan hari ini utk anak2.. berapa nilainya berbanding wang ringgit, 10-15 tahun lagi? βœ…1g sebulan.. setahun 12 gram
10 tahun... 120 gram πŸ˜ƒUsah biarkan anak2 kita dibelenggu hutang pinjaman pendidikan.

1⃣Gram 1⃣Bulan 1⃣KeluargaπŸ‘ͺ
adalah kekuatan kita.... Gram πŸ”œ Kilo

Jomlah kita simpan sama2..:) #EmasFizikal
#SimpananMasaHadapan
#SimpananMasaSesak
#1g1bln

Salmah Darjad
0139507214
Stokis Powergold

Merendang lagi. Second batch. Special request. πŸ˜„

#RendangAyamCiliApi

Pagi pagi tengok kebun. Hijau. Nyaman.
Terapi diri.
Nikmat mana lagi yang kau dustakan.
Selamat hari isnin kawan. πŸ˜„ ~ sarapan cekodok kucai sudah.
Salmah Darjad
PengurusRumahTangga

Salmah, Mohd akan sentiasa terhubung dengan anda.
Orang ini sentiasa ada untuk anda apabila anda memerlukannya dan juga sangat memahami anda. Anda berdua telah mencari dan menemukan satu sama lain. Pertemuan ini memang takdir! Inilah sebab Mohd memiliki tempat yang istimewa dalam hatimu. 😍😍😍

Aktiviti homeschool husna arini belajar melihat gambar.
Bagi dia mengenali insan2 penting dalam hidup dia.
Bukan hanya ada babah mama dan abg dia. Kita ada atuk, nenek, paksedara, maksedara, sepupu sepapat dan kawan2 dan ramai lagi. Yang sayang kita dan yang kita sayang.
Kita tak hidup sorang2. So far untuk aktiviti ni Fateh dah berjaya. Dia dah kenal ni gambar siapa, pangkat panggilan, anak siapa, adik siapa, abg siapa, dan kakak siapa.
Dan dia juga berjaya recall certain2 gambar di mana diambil dan apa dia buat masa tu.
Untuk gambar kahwin tu dia pernah tanya takde gambar abg pun? Abg mana? 😁

Hahaha. Abg xde lagi. Kat langit. πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ ~ aktiviti ni paling bebudak ni suka.
#homeschoolhusna

😍

Keria Gula Melaka. One of my fav. Yummy. πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹

Pagi2 dah memanjat.

Hidup ni macam makan buah kuini.
Ada rasa manis manis dan masam masam sikit.
Nak lagi sedap ada rasa pedas2 sikit. Buat sambal kuini. Fuuh! Lagi ngancam weh! Makan pulak dengan ikan goreng nasi panas2 bawah pokok angin sepoi2 bahasa gitu. Silap2 mertua lalu pun tak sedar. Ha3. πŸ˜‚

Begitulah.. Kehidupan kita juga begitu. Tak syok jugak kan asyik manis je. Ada rasa masam2 pedas2 sikit baru sedap. Baru mencabar baru ada thrill kan!
Jadinya, jangan sedih2 ye kawan. Ujian hidup itu ujian untuk kita jadi lebih kuat dan sabar. Allah nak angkat darjat kita.
Darjat ye bukan Darjad tau! πŸ˜‚

Dah.. Jom makan sambal kuini. Ahaks.
Salmah Darjad
Entah merapu apa ntah arini.

Most Popular Instagram Hashtags