Instagram post by @pinklady.hq_original STOKIS PINK LADY HQ 🇲🇾💗

Assalamualaikum
Selamat pagi 😊
.
Hari ini wajib habis 2 botol air besar tau 😘 Rujuk gambar, dah siapkan waktu yg perlu anda minum. Air perlu diminum mengikut berat badan kita.
.
Selain tu Minum air dapat menghantar isyarat "masuk waktu kerja" kat organ dalaman kita.
Rugi sangat siapa tak amalkan tips ni, sebab ini cara paling mudah nak lawa & kekal bertenaga sepanjang hari.

12 KELEBIHAN minum air, terutama jika minum DUA GELAS air ketika perut masih kosong:

1⃣. USUS LAWA .
✔️Sistem "kumbahan & pemparitan" dalam usus kita berjalan lancar tanpa karat. Jadi, usus lebih bersih & sihat.

2⃣. SENANG MEMBUANG .
✔️Membuang air besar tanpa perlu risau masalah sembelit. Oh ya jimat masa, one-shot je 4 5 minit 😁

3⃣. BUANG RACUN .
✔️Racun dalam badan lebih mudah dikeluarkan. Ini termasuklan juga segala toksin yg berpunca dari pemakanan, persekitaran & kosmetik.

4⃣. KEPALA TIPTOP .
✔️Mengurangkan risiko terkena sakit kepala & pening jika terdedah dengan cuaca panas. .

5⃣. SARAPAN .
✔️Jangan komplen rasa lapar selepas minum air. Sarapan memang wajib ambil setiap pagi untuk diet yang seimbang. Sebab tak bersarapan la punca kita makan berlebihan. .

6⃣. KAWAL NAFSU .
✔️Bila dah bersarapan, kita dah takyah risau kena goda untuk kunyah makanan yang tak perlu.
.
7⃣. METABOLISME CEMERLANG .
✔️Tubuh badan berkemampuan untuk menyerap serta pantas mencerna makanan sampai anda tak sempat gemok.

8⃣. PEMBIAKAN SEL² DARAH MERAH .
✔️dirangsang dengan lebih cepat bila amalkan minum air waktu pagi. Oleh itu, anda akan lebih bertenaga. Silap hari bulan, boleh hyper active. 😄

9⃣. KURUS .
✔️lemak mudah keluar melalui perpeluhan & perkumuhan. Automatik berat badan pun akan menurun. .
.
🔟. KULIT SILAU DAN CERAH .
✔️Dari segi kecantikan, minum air dapat mencerahkan kulit & jadi glowing. Sebab proses detoksifikasi dapat memudarkan parut & masalah kekusaman.

1⃣1⃣. KEBAL .
✔️ tubuh badan disebabkan amalan minum air putih lepas bangun tidur. Maka anda akan terhindar dari bermacam jenis penyakit.

1⃣2⃣. SENAMAN OTOT .
✔️sebab pepagi lagi keluar masuk toilet. Takde la otot tu kejang sangat sebab kita bergerak selalu. .
Tag sahabat awak yg tak suka minum air tu! 😊

Likes

No Likes Yet

Most Popular Instagram Hashtags