[PR] Gain and Get More Likes and Followers on Instagram.

mardiana_alwi mardiana_alwi

2040 posts   73378 followers   2289 followings

Mardiana Alwi  Ig review : 💌 diana.alwi@gmail.com Follow @marqueenofficial Page FB : fb.me/mardianaalwiofficial

#Repost @nurhelizahelmi (@get_repost)
・・・
TAHUN BARU?
.
Sedar tak sedar dah nak masuk tahun baru kita ni ye. Eh, bukan ke lambat lagi nak masuk tahun baru, bulan Januari kan? Ye, itu tahun baru dalam kalendar Masihi. Tapi, masuk sahaja Maghrib pada hari ini bermulalah 1 Muharram, tahun baru mengikut kalendar Hijriah.
.
Jadi, apa yang kita boleh buat untuk mengakhiri dan menyambut tahun baru ini? Para ulama' berkurun lamanya bukan sahaja di nusantara malahan di banyak lagi tempat di dunia, mengamalkan berdoa di akhir dan awal tahun. Apakah asas mereka? Jawapannya yang ringkas, bukankah kita semua mengetahui bahawa beredarnya bulan dan tahun ini merupakan tanda kekuasaan Allah? Maka tidak layakkah kita sebagai hamba yang lemah memuji Allah apabila kita memerhatikan kebesaranNya? Seterusnya, bukankah molek kalau kita akhiri akhir tahun kita dengan memohon ampun atas kesalahan kita sepanjang tahun lalu, dan seterusnya memulakan awal tahun baru, dengan berdoa kepada Allah agar tahun yang mendatang dipenuhi rahmah dan maghfirahNya? Doa itu senjata mukmin. Maka gunakanlah senjata ada sebaik mungkin.
.
Doa akhir tahun dibaca petang ini (selepas asar hingga sebelum Maghrib), dan doa awal tahun dibaca selepas Maghrib nanti. Nak baca doa lain pun boleh, takde masalah. Berdoalah dengan tenang ye.
.
Jadi, sebelum kita mengakhiri tahun ini, apa kata kalau kita buat satu kebaikan nak? Caranya mudah, kita sebar luaskan status dan doa-doa ini kepada semuanya. Agar kita dan orang lain dapat turut serta bersiap menyambut tahun yang baru ini. Semoga Allah merahmati dan memberkati kita semua. Doakan kami juga ye.
.
Salam Maal Hijrah daripada kami di @nurelhikmah. :)

Heheeh anak patung kat tgh tu. Buat apa pun tetap santek 😍
Jumpa latihan mlm ni ya
@farahdhiya_fd @esmadaniel
#baharaemas #teaterbaharaemas

Alhamdulillah. Tahniah buat Nora & Nazari
Semoga ikatan perkahwinan ini berkekalan hingga ke Jannah. Ameen yra.
Yeay jumpa kak @zilazulkifli & @taiyuddinbakar
Juga Abg Keno. 🌸

Kak @fiena_edura yg makeup kita masa nikah + sanding dulu. Mmg sgt cantik. Highly recommended ✅

Eh senyum pula Tan Sri ni. Dia ingat kita boleh lupa apa dia buat pd cucu dia?? 🤣🤣🤣
Siapa ingat??
#isterituanihsan
Dato Abu Bakar Juah

Di sini memberi sokongan #karnivalgerahsprmdbkl2017 sambil mempromosikan Teater Bahara Emas
19-22 Oktober 2017
Utk sebarang pertanyaan mengenai tiket boleh berhubung terus dgn @ctra_production 😘
Masuk adalah percuma! Siapa cepat dia dapat!! 💪
@esmadaniel
@farahdhiya_fd

Assalamualaikum
Kami di sini utk mempromosikan Teater Bahara Emas di Karnival Gerah SPRM DBKL 2017 bersebelahan DBKL 😍
@esmadaniel
Tunggu kejap lg @farahdhiya_fd nyanyi
#baharaemas #teaterbaharaemas

Happy Birthday Adik @izzati__03 yg somel lg santek menawan.
Anak saudara saya yg santek. Cikna love u so much 😙
Wish panjang2 kat DM ea 😂

Assalamualaikum.
Bagi sesiapa yg ingin menghulurkan bantuan boleh rujuk pada gambar ya. Terima kasih semua.
Dari : @muslimcaremalaysia

Coming Soon
Teater Bahara Emas
19-22 Oct 2017
Auditorium DBP
#teaterbaharaemas #baharaemas
Shawl @maisondecouture.denaialam
Baju @wanpaofficial

Hari ni Mak extra senyum sebab ada org ingat tadi Mak ni Akak saya. 🤤 Org kata macam Akak dengan Adik.
Ok. So sekarang ni siapa yg untung siapa yg rugi 😭😭😭
#maksayaawetmuda
#maksayalawa
#kesayayangnampaktua 🤤🤤🤤
#mukasamadenganmak
#anakemak
Love u My Queen @kamariah_sulaiman

#Citra - NISAA' mengisahkan perjuangan seorang wanita yang mencari kebenaran atas apa yang berlaku pada adiknya HUSIN yang menjadi mangsa salah laku organisasi dalam sebuah kilang kayu arang. Husin bekerja bagi menampung perbelanjaan kakaknya Nisaa’ bagi menunaikan ibadah di Mekah. Nisaa' cuba menyamar dengan bekerja dan melalui temuduga kerja seperti yang dilalui oleh adiknya agar tidak menimbulkan syak. Namun pergolakkan yang berlaku di dalam kilang kayu arang seperti biasa dapat dilindungi oleh KELOK sambil dibantu oleh PAK YAN yang bertindak sebagai ketua operasi. Langkah siasatan Nisaa semakin sukar apabila DOLEK yang bertindak sebagai tuan kilang mempunyai rasa cinta pada Nisaa’. Nisaa’ buntu dengan langkah penyiasatannya, muncul kumpulan pekerja yang diketuai oleh ENANG, SINA, MUKHRIS cuba membantu dengan menyoal AJI yang berubah sikap pendiam setelah kehilangan HUSIN. Perkaitan antara peristiwa yang berlaku memberi gambaran tentang konflik hak pekerja yang terabai. Nisaa' terperangkap antara mencari kebenaran dan menjadi mangsa kasih pada kerakusan kelompok lelaki kilang kayu arang.

Saksikan #Nisaa’ lakonan Mardiana Alwi, Jay Iswazir, Azman Hassan, Radzi Othman, Kamarool Hj Yusof pada 8 September 2017 (Jumaat) pukul 9.30 malam di TV2 | myklik.rtm.gov.my | #RTMMobile cc : Tin Nurancang

Most Popular Instagram Hashtags