ineke.klaver ineke.klaver

554 posts   201 followers   83 followings

Ineke Klaver  ♥ wielrennen, hardlopen, zwemmen en ......een nieuwe uitdaging. Deze zomer ga ik op de racefiets naar de Middellandse Zee fietsen.

24-07-2017
Dag 16: Route Barree! Ja, daar staan we dan. De weg ligt helemaal open. Nog 16 km en we zijn op ons eindpunt! Maar we laten ons niet weerhouden om door te gaan. Ellen gaat eerst naar de overkant door de modder. Dan gooi ik onze fietstasjes over, zodat de fiets minder zwaar is. En dan laat ik één voor één de fiets zakken en Ellen pakt ze aan de overkant weer aan. Het gaat net.En ik spring naar de overkant. Ha, ha, het is gelukt. Aan de onderkant van onze schoenen zit allemaal prut. Met een stokje pulken we dat weer schoon zodat we ze weer vast kunnen klikken. En.......we rijden weer verder!
#degroenewegnaardemiddellandsezee #europafietsers #bikeride #fietsvakantie #cycling #gocycling #wielrennen #genieten #naarbuiten #bicyclingnl #healthylife #healthylifestyle #womencycling #radrennen #vakantie #racefiets #womencycling #nieuweuitdaging

23-07-2017
Dag 15: We laten de bergen vandaag achter ons. De eerste 70 km gaan erg vlot. Goede wegen en heel licht dalen. Totdat we bij Avignon komen. Er is feest of een markt, in ieder geval érg druk om door te komen. Het tempo is er uit en het wordt steeds warmer. Nog een omleiding en nog een dorpsfeest. Het houdt niet op. We hebben veel dorst, zeg maar gerust héél veel dorst!!! Deze weg vinden we saai, na de bergen. En we horen de hele dag krekels. We missen de stilte en de rust van de natuur om ons heen. We zijn van plan om door te rijden tot Arles. Daar hebben we een appartementje met zwembad. Het lijkt ons zó lekker om even te zwemmen. Na 123 km zijn er. Eindelijk! Snel onder de douche en dan een heerlijke frisse duik in het zwembad. Dat hebben we dik verdiend! En morgen......... de laatste kilometers naar de Middellandse Zee (Saint-Maries-de-la-Mer)
#degroenewegnaardemiddellandsezee #fietsvakantie #bicyclingnl #gezond #fit #europafietsers #bikeride #radrennen #frankrijk #vakantie #bergen #healthylife #nieuweuitdaging #training #gocycling #wielrennen #genieten #naarbuiten #instacycling #natuur #womencycling #racefiets #bike #cannondale #sporten #sportenis #fotografie #biker

22-07-2017
Dag 14: Wat kan Ellen genieten van een mcflurry, na zo'n lange klim! Ik ben supertrots op haar!
#degroenewegnaardemiddellandsezee #europafietsers #vakantie #fietsvakantie #genieten #naarbuiten #bicyclingnl #healthylife #goedbezig #ijs #mcflurry #mcdonalds #lekkerhoor @ellenklaver

Dag 14: Vandaag hebben we opnieuw een echte klimdag. De zon schijnt en het wordt 37 °C. Het eerste stuk is vlak en de landbouwsproeiers staan al aan. Eén staat zo gericht, dat we 'm niet kunnen ontwijken. Lekker nat, dus! 😄
We gaan op weg naar de 'Col du Pas de Lauzens'. Het is een behoorlijk lange klim, maar we zijn er op voorbereid. Het gaat goed en het is fantastisch om daar te rijden. Op een gegeven moment rijden we tussen de rotsen! Als we boven zijn, dan volgt er een heerlijke afdaling. Opeens ruiken we een bekende geur. Het is een lavendelveld. Later zien we er nog meer. Als we een MacDonald ontdekken, gaan we natuurlijk eerst ijs eten. Dan een cola en zijn we klaar voor de volgende klim van la Bégude naar Aleyrac. Deze voelt langer en zwaarder en is over een drukke weg. Minder leuk, maar er volgt een hele lange afdaling. En dat is dan wel weer gaaf. We rijden door tot Valréas en vinden 106 km genoeg voor vandaag.
#degroenewegnaardemiddellandsezee #europafietsers #bikeride #fietsvakantie #cycling #gocycling #wielrennen #genieten #naarbuiten #bicyclingnl #healthylife #goedbezig #vakantie #photooftheday #gezond #fit #cannondale #racefiets #wielrennenisleuk #radrennen #nieuweuitdaging #fotografie #bergetappe

21-07-2017
Dag 13: Het is weer flink klimmen! Al na 6 km begint het. Lange en korte hellingen wisselen elkaar snel af. Variërend in zwaarte. Op de hoogvlakte tussen Châtonnay en Arzay liggen allerlei meren. Het is er heel stil. Vervolgens krijgen we een vlak stuk (15 km) om daarna opnieuw over te gaan in allerlei verschillende hellingen. Aan het eind worden we wel getrakteerd op een fantastische lange afdaling. En dat is zó lekker! Onderweg dreigt het te gaan onweren, dus we houden buienradar in de gaten om te zien welke kant dit op gaat, zodat we op tijd een schuilplaats kunnen vinden. Eén bui kunnen we helaas niet ontkomen, maar gelukkig drogen we weer snel op met deze temperatuur. We rijden door tot Romans-sur-Isère en zijn blij dat we er zijn. Want als we bij het hotel aankomen, komt er opnieuw een flinke regenbui. Toch weer 102 km gereden vandaag.
#degroenewegnaardemiddellandsezee #fietsvakantie #bicyclingnl #healthylife #europafietsers #genieten #naarbuiten #fotografie #biker #training #sporten #gezond #fit #genieten #europafietsers #fietsvakantie #frankrijk #wielrennen #gocycling #womencycling #racefiets #bike #cannondale #bikeride #natuur #klimmenendalen #klimmen #nieuweuitdaging

20-07-2017
Dag 12: Vanuit Cernon rollen we zo naar beneden. Het is echt een kadootje voor al dat klimwerk van gisteren! In de ochtend rijden we nog tussen de bergen, maar gaandeweg rijden we steeds meer vlak. En dat gaat zó lekker! Blijkbaar is onze conditie de afgelopen dagen behoorlijk vooruit gegaan. Of het ligt aan de bananen, die we standaard bij ons hebben, en de coca cola die we langs de route kopen. In iedergeval gaat het als een trein! Met 117 km op de teller voor vandaag, stoppen we er mee! We zijn in Frontonas.
#degroenewegnaardemiddellandsezee #fietsvakantie #bicyclingnl #healthylife #europafietsers #bikeride #gezond #fit #genieten #naarbuiten #instacycling #natuur #nieuweuitdaging #vievélo #womencycling #racefiets #bike #cannondale #bikeride #frankrijk #wielrennen #gocycling #fotografie